Sar Kafa Integrasi Ar Ridhuan Di Dalam Kawasan Masjid Al Ridhuan Hulu Kelang


SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan Di Dalam Kawasan Masjid Al-Ridhuan Hulu Kelang | Assalammualaikum semua! Ruby ada dapat pertanyaan dari ramai ibu bapa tentang Sekolah Agama Rakyat atau KAFA berdekatan rumah.  
Pada awalnya, Ruby macam takut nak kongsikan di mana anak bersekolah sebab risau risiko anak-anak dikenali dan terganggu dari sesi pembelajaran. 
Namun, apabila Ruby fikir balik. Lagi dapat pahala mempermudahkan urusan para ibu bapa, pelajar dan guru untuk memohon. Supaya lahir insan yang soleh dan solehah. 
Untuk bahagian keselamatan Ruby dan anak-anak semoga kami tidak leka dan sentiasa di dalam perlindungan Allah s.w.t. InsyaAllah. Ruby doakan semua ibu bapa, anak-anak dan guru dipermudahkan urusan dunia dan akhirat. 

SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan Di Dalam Kawasan Masjid Al-Ridhuan Hulu Kelang
Ruby masih ingat lagi, semasa mula-mula mencari sekolah agama untuk anak pertama Ruby. Susah betul. Rata-rata yang berada di carian google adalah sekolah agama swasta. Yuran bulanan cekik darah sebab mereka menawarkan pembelajaran ekslusif dan suasana berpenghawa dingin. 
Namun, Ruby selalu fikir untuk mencari tempat pembelajaran yang diiktiraf Kementerian atau Pejabat Agama dan mempunyai tenaga pengajar yang berpengalaman. 

Tiga tahun yang lalu Ruby mula mencari. Tahun 2018 dah mula sibuk tahun 1 anak. Hehehe. Alhamdulillah dipermudahkan pada pertengahan tahun 2019. Hasil Ruby bertanya dengan pemilik restoran Kak Ani Citerasa Kelantan. Kak Ani memang berasal dari Kelantan tetapi menetap di kawasan Wangsa Maju, Setiawangsa, Lembah Keramat dan sekitarnya. Tapi, anak-anak Kak Ani dah besar-besar. Nombor telefon untuk hubungi sekolah pun dia sudah tidak simpan. Kak Ani cakap, pergi je pejabat sekolah. Mudah


SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan Berada Di Dalam Portal Pendidikan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS)
Klik sana, klik sini, maka tercetus idea mencari di portal Jabatan Agama Islam Selangor. Jumpa pun no telefon. Hehehe. Syukur Alhamdulillah. 
Ruby hubungi pejabat untuk booking appoinment untuk jumpa pihak pentadbir. Bagus kalau plan jadual. Bukannya apa, Ruby tak nak ganggu waktu mereka. Mungkin staff pentadbiran juga adalah guru yang mengajar. 



https://pendidikan.jais.gov.my/kafai-gombak

24.KAFAI Ar-RidhuanBatu 7 1/2, Hulu Klang 68000 Ampang03-4105 2423
Melalui portal JAIS, nama Sekolah Agama Rakyat ini adalah KAFAI Ar-Ridhuan. Jadi, ia tidak mempunyai nama yang sama dengan Masjid Al-Ridhuan Hulu Kelang. Diharap ibu bapa tidak keliru. 
Yuran Pembelajaran Yang Berpatutan
Ruby pun ke lokasi sekolah dan mencari pejabat sekolah pada penghujung 2020. Oleh kerana pandemik COVID-19, pergerakan terbatas. Bulan Januari baru daftar Adam. Kami dah fikir semasak-masaknya untuk bayar penuh setahun. Sama ada akan PKP balik atau terus bersekolah. Kami redha

Kami pasang niat untuk permudahkan urusan anak. Supaya dia tidak risau tentang yuran. Ruby bertanya banyak soalan kepada pihak sekolah. Yuran, buku teks dan mengenalpasti modul pembelajaran. Kemudian melihat-lihat fasiliti dalam kawasan sekolah. 


Mesti ramai teruja melihat yuran ini! Ye memamg berbaloi-baloi. Pada pendapat Ruby, ilmu Agama Islam seharusnya diberi pendidikan dari awal usia.  Dengan cara menghantar ke Sekolah Agama Rakyat, pendidikan Agama Islam anak-anak tidak tercicir. 
Kita pun boleh berfikiran positif walaupun penat ya amat nak hantar dan ambil dari sekolah pagi dan petang. Namun, ini adalah amanah Allah s.w.t. Kita permudahksn urusan anak-anak. Kita doa sama-sama agar anak-anak menjadi anak yang soleh dan solehah

Ruby juga sudah mendapatkan informasi tentang sesi persekolah pada tahun hadapan. Harap-harap ia dapat membantu ibu bapa dan penjaga di sekitar Hulu Kelang

Yuran Kemasukan Untuk Tahun 2022. Yuran ini mungkin akan berubah dari masa ke semasa. Jadi, gambar ini untuk rujukan sahaja ya. 
Subjek Tahun 1 Hingga Tahun 6
Setiap ibu bapa dan penjaga murid pasti tertanya-tanya apakah subjek yang ditawarkan oleh SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan. Berikut adalah subjek yang bakal anak anda mahir:
1. IQRA'2. Hafazan3. Jawi4. Tauhid5. Feqah6. Bahasa Arab7. Akhlak8. PAFA
Dua Sesi Persekolahan
Melalui pengalaman Ruby, pihak SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan akan menempatkan anak-anak ke sesi pagi atau petang berpandukan sesi persekolahan di Sekolah Kebangsaan. 
Adam semasa waktu rehat. 
Sebagai contoh, Sekolah Kebangsaan Adam adalah pada sesi pagi. Oleh itu, untuk SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan, ustazah akan menempatkan Adam pada sesi petang. Di sini, terdapat tiga nama kelas. Umar, Abu Bakar dan Uthman. 
Untuk anak Ruby pada sesi petang di tahun 1 Umar. Nama-nama kelas ini untuk membezakan sesi pagi dan petang sahaja. 
Sesi Pagi: 7:30AM hingga 10:30AMSesi Petang: 2:30PM hingga 5.30PM

Penempatan Terhad
Oh ya lagi satu Ruby ingin maklumkan bahawa penempatan di SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan sangat terhad. Tambahan dengan pandemik COVID-19. Pihak pentadbir telah menghadkan pengambilan pelajar kerana ingin menjaga SOP. 
Hadir ke sekolah perlu imbas suhu, sanitasi tangan, terus masuk ke kelas dan duduk di tempat yang telah disediakan oleh guru kelas. Jadi, ia akan menjadi rutin kepada anak-anak dan mereka lebih berdisiplin. 
Jadi, jika ingin hantar ke sini. Daftar anak-anak segera. Okay

Hubungi SAR KAFA Integrasi Ar-Ridhuan Hulu KelangRuby harap, perkongsian ini bermanfaat buat semua pihak. Ibu bapa yang ingin mendaftar anak-anak boleh hubungi:


SAR (Sekolah Agama Rakyat) KAFA Integrasi Ar-Ridhuan
Batu 7 1/2, Hulu Klang 68000 Ampang, SelangorPejabat: 03-4105 2423
013-2086093
Lokasi melalu Google Maps: https://g.co/kgs/3DFy9L

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ruby.my/2021/11/sar-kafa-integrasi-ar-ridhuan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Di Masa Pandemi Wapres Harap Masjid Bantu Pemerintah Pulihkan Ekonomi Masyarakat

Di Masa Pandemi Wapres Harap Masjid Bantu Pemerintah Pulihkan Ekonomi Masyarakat

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 223 hits
Ma ruf juga berharap di masa pandemi Covid 19 sekarang ini masjid memiliki berperan untuk mendukung upaya pemerintah dalam memulihkan dampak sosial yang dihadapi masyarakat
Penjelasan Jpkk Banggol Peradong Tentang Tular Video Hantu Dalam Masjid

Penjelasan Jpkk Banggol Peradong Tentang Tular Video Hantu Dalam Masjid

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 390 hits
KUALA TERENGGANU KIip video memaparkan seorang wanita mengenakan pakaian serba putih berIegar Iegar di ruang soIat di Masjid Jamek Kampung BanggoI Peradong di sini yang tuIar sejak minggu ini disahkan sekadar gurauan semata mata Pengerusi J...
Diberi Peluang Bersihkan Masjid Nabawi Yatt Hamzah Idam Menetap Di Madinah

Diberi Peluang Bersihkan Masjid Nabawi Yatt Hamzah Idam Menetap Di Madinah

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 186 hits
Baru baru ini pelakon Yatt Hamzah yang kini berada di Madinah sempat berkongsi kegembiraannya dan berasa terharu apabila diberi peluang untuk membersihkan Masjid Nabawi ARTIKEL BERKAITAN Demi Rasulullah SAW Aku Rela Berkorban
Medac Sasar 10 Peratus Masjid Di Seluruh Negara Tubuh Koperasi Tahun Depan

Medac Sasar 10 Peratus Masjid Di Seluruh Negara Tubuh Koperasi Tahun Depan

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 166 hits
Hanya tujuh peratus masjid di seluruh negara mempunyai koperasi sendiri KUALA LUMPUR Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi menyasarkan 10 peratus daripada 7 005 masjid di seluruh negara menubuhkan koperasi pada tahun depan Menteriny...
Majlis Akad Nikah Di Masjid Surau Dibenarkan Di Selangor

Majlis Akad Nikah Di Masjid Surau Dibenarkan Di Selangor

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 275 hits
Hanya 6 sesi sehari masing masing 3 di sebelah pagi dan petang BANGI Jabatan Agama Islam Selangor memutuskan untuk membenarkan semua majlis akad nikah dilaksanakan di semua masjid dan surau di negeri ini Pengarah JAIS Datuk Mohd Shahzihan A...
Masjid Perlu Sistem Akaun Baik Elak Kutipan Tak Jelas Kata Sprm

Masjid Perlu Sistem Akaun Baik Elak Kutipan Tak Jelas Kata Sprm

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 258 hits
Sistem perakaunan teratur dapat meningkatkan mutu pengurusan dan pentadbiran masjid kata Pengarah SPRM Perak Mohd Fauzi Mohamad IPOH Masjid masjid di negeri ini perlu mempunyai sistem perakaunan yang lebih baik bagi meningkatkan mutu pengur...
Lebai Buat Fitnah Dalam Masjid Tuduh Arak Timah Kerajaan Ph Luluskan Tu

Lebai Buat Fitnah Dalam Masjid Tuduh Arak Timah Kerajaan Ph Luluskan Tu

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 253 hits
Penjual agama ini buktinya Ust Siddiq Noor kena soal jawab selepas kuliah tidak mampu menjawab tak ada fakta memfitnah arak timah diluluskan oleh kerajaan PH dan tuduh Dap hina nabi
Kebakaran Rumah Di Kapuas Hulu Satu Penghuni Ditemukan Meninggal Dunia

Kebakaran Rumah Di Kapuas Hulu Satu Penghuni Ditemukan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 210 hits
Kejadian tersebut membuat korban tidak bisa turun sementara api sudah membakar atap rumah Akibatnya korban terjebak api dan tidak bisa menyelamatkan diri
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Unlock Level 99 Chinese Mastery Gamifying Hanzi With On Screen Adventures

Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu