Samsung Galaxy A51 A71 Telefon Pintar Kelas Pertengahan Dengan Rakaman Makro Yang Mengagumkan


Samsung Malaysia baru baru ini telah membawa masuk telefon pintar dibawah siri Galaxy A, iaitu Samsung Galaxy A51 dan A71 ke pasaran Malaysia. Kedua-dua telefon pintar ini merupakan telefon pintar daripada kelas pertengahan dan kemaskini kepada model sebelumnya iaitu Galaxy A50 dan A70. Kebolehan kamera adalah antara ciri yang menarik yang terdapat pada kedua-dua telefon pintar ini.

Kamera Samsung Galaxy A51 dilengkapi dengan sistem kuad kamera, iaitu kamera utama 48MP, lensa kamera sudut kedalaman 5MP, lensa kamera sudut ultra lebar 12MP dan lensa kamera makro 5MP. Bagi Samsung Galaxy A71 pula, telefon pintar ini hadir dengan kamera utama 64MP, lensa sudut kedalaman 5MP, lensa kamera ultra lebar 12MP dan lensa makro 5MP.
Sebelum ini, fotografi makro hanya boleh dibuat menggunakan kamera professional sahaja, yang mana ia merupakan sebuah kamera yang berat dan sukar untuk dibawa kemana mana. Namun, kini Samsung telah menyertakan fungsi fotografi ini pada Galaxy A51 dan A71 mereka. Ini membolehkan anda untuk memotret subjek-subjek kecil dengan hanya menggunakan telefon pintar sahaja.

Hal ini membolehkan anda untuk mendapatkan rakaman gambar pada jarak dekat dengan cantik dan jelas tanpa sebarang masalah kerana ia menyokong untuk rakaman bersamaan 40mm. Malah gambar yang terhasil juga akan menampakkan efek latar belakang bokeh yang semula jadi untuk menonjolkan lagi subjek di dalam gambar.

Semasa percutian, kita seringkali akan merakam kenangan kita samaada dalam bentuk video atau gambar. Namun, rakaman ini menjadi masalah kepada sesetengah pengguna telefon pintar, kerana telefon pintar mereka tidak menyokong untuk membuat rakaman ultra lebar. Ini menyebabkan mereka perlu berganjak jauh daripada subjek untuk memuatkan pelbagai pemandangan ke dalam satu rakaman sahaja.
Galaxy A51 dan A71 dilengkapi dengan lensa ultra lebar 12MP bersudut 123 darjah. Dengan bukaan sudut sebesar ini, ia memudahkan lagi proses penggambaran anda kerana anda tidak perlu lagi berganjak lebih jauh daripada subjek yang ingin dirakam untuk mendapatkan pemandangan sekeliling yang lebih menyeluruh. Jadi, anda boleh merakam pelbagai kenangan manis semasa percutian dengan lebih cantik dan mudah tanpa memerlukan sebarang aksesori kamera seperti lensa ultra lebar tambahan.

Jika anda perhatikan bagaimana kebanyakkan juru video professional membuat rakaman, kita sering dapat lihat mereka akan menggunakan aksesori tambahan seperti monopod pada kamera mereka untuk mendapatkan rakaman yang lebih stabil semasa berjalan. Situasi ini tidak akan berlaku sekiranya anda mempunyai Galaxy A51 dan A71.
Hal ini adalah kerana kedua dua telefon pintar dilengkapi dengan fungsi Super Steady yang membolehkan anda untuk mendapatkan rakaman seperti menggunakan kamera aksi  dan juga perisian professional. Mod Super Steady ini juga bukan sahaja dapat menghasilkan video masa nyata yang lancar, malah ia sangat berguna untuk anda yang sering merakam video setiap kali percutian. Kini anda boleh merakam video sambil berjalan, berlari atau membuat aksi lasak, sekaligus menjadikan video yang dirakam sangat lancar tanpa gegaran yang ketara.

Pernahkah anda lihat bagaimana kamera professional dapat menghasilkan gambar yang cantik? Setiap gambar yang diambil menggunakan kamera professional akan menghasilkan kesan bokeh pada latar belakang gambar. Jadi, Samsung telah menyertakan lensa yang berfungsi untuk menghasilkan kesan bokeh ini pada Galaxy A51 dan A71 mereka.
Fungsi ini akan mengurangkan kesan hingar pada latar belakang rakaman dan menggantikannya dengan kesan bokeh. Ini sekaligus menjadikan subjek menjadi lebih menonjol daripada latar belakang gambar dan kelihatan seperti diambil menggunakan kamera professional.

Pernahkah anda mengalami satu situasi dimana rakaman yang anda ambil menjadi terlalu putih atau terlalu gelap? Hal ini adalah disebabkan faktor pencahayaan di sekeliling subjek, samaada ia terlalu banyak yang menyebabkan gambar yang dihasilkan berwarna putih atau gelap kerana kekurangan pencahayaan.
Berita baik untuk anda kerana Galaxy A51 dan A71 ini mampu untuk membuat rakaman gambar dan video dengan baik tanpa mengira jumlah pencahayaan yang terdapat di sekeliling subjek rakaman. Ini membolehkan anda untuk mendapatkan rakaman gambar yang jelas pada bila bila masa sama ada terlebih cahaya pada waktu siang atau kurang pencahayaan pada waktu malam.

Kesemua fungsi fungsi ini adalah untuk kegunaan kamera belakang kedua dua peranti. Dari segi lensa kamera utama Galaxy A71 dan A51 ini, lensa kameranya adalah sebesar 64MP dimana anda boleh membuat rakaman beresolusi tinggi pada bila bila masa samaada siang atau malam.

Dari segi kamera swafotonya pula, Galaxy A51 dan A71 mempunyai lensa kamera yang sama, iaitu sebesar 32MP. Dengan lensa sebesar ini, anda boleh membuat rakaman gambar pada resolusi tinggi dan jelas, malah gambar swafoto anda juga akan menghasilkan kesan bokeh yang tidak keterlaluan pada bahagian latar belakang sekaligus menjadikan subjek menjadi lebih menonjol.

Secara kesimpulannya, Samsung Galaxy A51 dan A71 ini adalah berbaloi untuk anda dapatkan kerana sistem kamera yang ditawarkan adalah baik untuk sebuah telefon pintar daripada kelas pertengahan. Di Malaysia, telefon pintar Samsung Galaxy A51 dipasarkan pada harga RM1299, dan RM1799 untuk telefon pintar Samsung Galaxy A71. Sekiranya anda berminat untuk dapatkannya, boleh rujuk kepada laman rasmi Samsung sendiri untuk maklumat lanjut atau pengedar pengedar rasmi mereka di seluruh Malaysia.
Layari: Laman Rasmi Samsung Untuk Maklumat Lanjut
Penafian: Advertorial daripada Samsung Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/02/samsung-galaxy-a51-a71-telefon-pintar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Galaxy A51 Dan Galaxy A71 Diumumkan Untuk Malaysia Bermula Rm1299

Samsung Galaxy A51 Dan Galaxy A71 Diumumkan Untuk Malaysia Bermula Rm1299

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 214 hits
Samsung Malaysia hari ini telah memperkenalkan dua telefon pintar terbaru untuk pasaran tempatan dibawah siri Galaxy A iaitu Galaxy A71 dan juga Galaxy A51 Samsung Galaxy A51 hadir dengan skrin 6 5 inci Full HD Super AMOLED dijana cip lapan...
Samsung Galaxy S20 Diperkenalkan Telefon Mercu 2020 Dengan Memori Sehingga 16gb Ram Skrin 120hz Zum Sehingga 100x

Samsung Galaxy S20 Diperkenalkan Telefon Mercu 2020 Dengan Memori Sehingga 16gb Ram Skrin 120hz Zum Sehingga 100x

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 274 hits
https ift tt 2OMG1F9 Samsung hari ini telah pun melancarkan siri telefon pintar mercu mereka untuk 2020 iaitu siri Samsung Galaxy S20 Ia hadir dalam penawaran tiga model iaitu Galaxy S20 Galaxy S20 dan juga Galaxy S20 Ultra Kesemuanya hadir...
Ulasan Samsung Galaxy A51 Peranti Dengan Lensa Sudut Lebar Luar Jangkaan

Ulasan Samsung Galaxy A51 Peranti Dengan Lensa Sudut Lebar Luar Jangkaan

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 265 hits
https ift tt 2S4uQJ2 Sejak tahun lepas lagi Samsung sudah mula memfokuskan terhadap peranti kelas pertengahan Apa yang saya rasa adalah Samsung cuba mengikut strategi pengeluar pengeluar dari China seperti Xiaomi Oppo dan Vivo dalam melanca...
Gambar Pengolokkan Samsung Galaxy Z Flip Hadir Ke Arena Web Telefon Dengan Skrin Boleh Lipat

Gambar Pengolokkan Samsung Galaxy Z Flip Hadir Ke Arena Web Telefon Dengan Skrin Boleh Lipat

papar berkaitan - pada 29/1/2020 - jumlah : 966 hits
https ift tt 36DgCUu Samsung sedia menjadualkan acara Unpacked pada 11 Februari 2020 dimana Samsung dijangka memperkenalkan Galaxy S20 dan juga telefon dengan skrin boleh lipat mereka berkemungkinan dikenali Galaxy Z Flip Menariknya lanjuta...
Dukung Skena Esport Indonesia Samsung Usung Galaxy A71 Sebagai Gawai Resmi Piala Presiden Esport 2020

Dukung Skena Esport Indonesia Samsung Usung Galaxy A71 Sebagai Gawai Resmi Piala Presiden Esport 2020

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 245 hits
Nggak hanya dengan jualan gawai anyar melulu Samsung komitmen dukung skena Esport Indonesia dengan kolaborasi bersama Piala Presiden Esport 2020
Rakaman 8k Pada Samsung Galaxy S20 Mengambil Ruangan Sebanyak 600mb Untuk Seminit

Rakaman 8k Pada Samsung Galaxy S20 Mengambil Ruangan Sebanyak 600mb Untuk Seminit

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 240 hits
Samsung telah pun melancarkan Galaxy S20 secara rasminya semalam dan salah satu ciri baru yang turut disertakan adalah sokongan rakaman video 8K Dengan keupayaan rakaman video pada resolusi tinggi semestinya ramai tertanya akan ruangan stor...
Ulasan Samsung Galaxy A71

Ulasan Samsung Galaxy A71

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 248 hits
https ift tt eA8V8J Samsung Galaxy A71 merupakan salah satu telefon pintar terbaru yang telah pun dilancarkan Samsung Malaysia baru baru ini Ia hadir dengan rekaan kamera yang agak menarik pada bahagian belakang dilengkapi skrin bersaiz bes...
Samsung Galaxy Z Flip Tertiris Diperlihatkan Dalam Video Ringkas

Samsung Galaxy Z Flip Tertiris Diperlihatkan Dalam Video Ringkas

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 345 hits
https ift tt eA8V8J Samsung sedia menjadualkan tarikh 12 Februari 2020 ini untuk acara Unpacked dimana mereka dijangka memperkenalkan beberapa peranti mercu baru Salah satunya adalah telefon dengan skrin boleh lipat terbaru daripada mereka ...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol