Salahuddin Ayub Buka Pekong Pakatan Harapan



Dr Kamarul Yusof 
Selama ini Pakatan Harapan, khususnya DAP, sangat kuat mengutuk tindakan mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain dan tindakan Ahli-Ahli Parlimen melompat parti ke parti-parti lain sehingga ke tahap mahu akta anti lompat parti digubal bagi menghalangnya.
Menariknya, malam tadi, Timbalan Presiden AMANAH merangkap Naib Presiden Pakatan Harapan, Datuk Seri Salahuddin Ayub, tiga kali mengakui secara terbuka mengenai keaktifan Pakatan Harapan berusaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain.
Kali pertama disebut adalah mengenai “usaha yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan daripada sebelah sana beberapa kerusi lagi” yang didedah merupakan “keputusan yang kita telah capai dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan”.
Kali kedua disebut adalah mengenai “as a leader di dalam Pakatan Harapan kita mesti menggamit mereka” walaupun dikatakan bahawa “hari ini mungkin tak suka, hari ini mungkin mereka tidak berapa gembira, hari ini mungkin mereka ada masalah dengan kita”.
Paling menarik ialah pengakuan “untuk belah sana datang kepada kita, walaupun telah diusahakan, tak dapat lagi, sehingga ke akhir Hari Selasa tak boleh lagi, nak mintak mereka tak datang ke Parlimen pun tak boleh lagi, maknanya usaha dah dibuat tapi tak berjaya lagi.”
Jelas di sini Pakatan Harapan telah berusaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan telah berusaha meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen untuk menjatuhkan kerajaan, cuma ia “tak dapat lagi” dan “tak berjaya lagi”.
Perlu diingat, ungkapan “tak dapat lagi” dan “tak berjaya lagi” menggambarkan bahawa usaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan usaha meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen adalah sesuatu yang berterusan.
Tidak menghairankan jika usaha Pakatan Harapan mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan usaha Pakatan Harapan meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen akan dilipatgandakan lagi hingga “dapat” dan “berjaya”.
Shame on you, Pakatan Harapan, kerana mengecam tindakan Ahli-Ahli Parlimen BERSATU dan PKR berpindah menubuhkan kerajaan baru sedangkan ia dibuat secara sukarela tetapi kamu pada masa yang sama aktif mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan!
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/12/24/salahuddin-ayub-buka-pekong-pakatan-harapan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Parti Amanah Hanya Menyertai Satu Gabungan Politik Iaitu Pakatan Harapan Tidak Dua Dan Tidak Tiga

Parti Amanah Hanya Menyertai Satu Gabungan Politik Iaitu Pakatan Harapan Tidak Dua Dan Tidak Tiga

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 250 hits
JAMZURI ARDANIPAKATAN HARAPAN adalah gabungan politik yang kami dokong sepenuh hati Kami mendokong gabungan politik ini secara aktif sedar dan bertanggungjawab bukan secara melulu Kami memberi pandangan menerima pandangan membahas pandangan...
Pakatan Harapan S Future Lies In The Collapse Of Perikatan Nasional

Pakatan Harapan S Future Lies In The Collapse Of Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 290 hits
As long as Umno PAS and PPBM continue to unite Pakatan Harapan is doomed Pakatan Harapan s future lies in the collapse of Perikatan Nasional And according to Mahathir if you want to bring down the government you must do it from the inside I...
Tun M Kembali Ke Pakatan Harapan Ini Jawapan Anwar Ibrahim

Tun M Kembali Ke Pakatan Harapan Ini Jawapan Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 221 hits
Tun M kembali ke Pakatan Harapan Ini jawapan Anwar Ibrahim Firdaus AzilDisember 29 2020 Ahli politik atau parti yang ingin menyertai PH tidak boleh sama sekali membawa agenda kepentingan peribadi tegas Anwar Ibrahim Gambar failSHAH ALAM Pak...
To Hell With Perikatan Nasional And Pakatan Harapan

To Hell With Perikatan Nasional And Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 208 hits
FRANCIS PAUL SIAH One is known as Perikatan Nasional the other Pakatan Harapan To me it has become clear that both were established for the specific self serving purpose of sustaining political careers PN is anything but a national alliance...
Pakatan Harapan Akan Musnah Jika Anwar Kekal Ketua Pakatan

Pakatan Harapan Akan Musnah Jika Anwar Kekal Ketua Pakatan

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 283 hits
SUDAH hampir 8 bulan Anwar Ibrahim memberi harapan kepada ahli ahli Pakatan Harapan terutamanya pemimpin DAP Amanah dan pemimpin bawahan PKR bahawa beliau akan menumbangkan kerajaan Muhyiddin Yassin dan beliau menjadi Perdana Menteri Akhirn...
Pakatan Harapan Tidak Tertipu Di Perak Tegas Khalid

Pakatan Harapan Tidak Tertipu Di Perak Tegas Khalid

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 228 hits
ARIF ATANPakatan Harapan sama sekali tidak tertipu dengan Langkah Perak yang menggulingkan Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu sebagai Menteri Besar pada 4 Disember lalu Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Samad berkata gabungan tiga parti komponen...
Pakatan Harapan Did Not Suffer Any Loss In Perak

Pakatan Harapan Did Not Suffer Any Loss In Perak

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 224 hits
MP SPEAKS We in Harapan have always held on to our principles and in the whole Perak episode Harapan has not suffered any loss 1 Since 2008 Perak has always been in the limelight due to it s political instability In the past three general e...
Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Menyantuni Rumah Terbuka

Hadits Arbain Nawawi 2 Islam Iman Ihsan

Yerba Mate Teh Hijau Banyak Manfaat

Beringatlah Semua

From Mr Olayemi Michael Cardoso

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot