S Pura Kutuk Hamas Dap Pap S Pura Israel Sama





S'pura kutuk serangan ganas Hamas ke atas Israel, 'tidak ada sebab yang boleh mewajarkan' kekejaman itu: Shanmugam
Pasukan keselamatan berkumpul di hadapan balai polis Israel di Sderot selepas ia musnah semasa peretempuran dengan para militan Hamas pada 8 Okt 2023. (Gambar: AFP/Ronaldo Schemidt)
SINGAPURA: "Tidak ada sebarang sebab yang boleh mewajarkan" kekejaman yang dilakukan Hamas menerusi serangan ganasnya, tegas Menteri Ehwal Dalam Negeri merangkap Undang-Undang K Shanmugam pada Khamis (12 Okt).

"Sememangnya kita boleh mempunyai pandangan melampau terhadap apa yang sedang terjadi di rantau itu," kata beliau.

"Kita juga boleh mengesali tentang bagaimana warga Palestin selama ini diperlakukan dan berasa kasihan terhadap penderitaan yang dilalui rakyat Palestin tetapi pada masa yang sama terang-terangan mengutuk serangan pengganas yang dijalankan di Israel."

Pada 7 Oktober, kumpulan militan Hamas melancarkan satu serangan mengejut ke atas Israel, dengan beratus-ratus anggota bersenjata Hamas merempuh pagar pemisah lalu menyusup masuk ke dalam Israel dan membunuh sekurang-kurangnya 1,200 orang, kebanyakannya orang awam.

Berikutan serangan itu, Israel mengenakan sekatan ke atas Gaza, selain menjalankan kempen pengeboman yang memusnahkan semua tempat tinggal dan meragut 1,200 nyawa di sana.

"Serangan Hamas ke atas Israel - menyerang dan membunuh orang awam adalah satu serangan pengganas besar-besaran. Penculikan dan pembunuhan kanak-kanak secara sewenang-wenangnya - tindakan kejam itu mengejutkan, dan menyeramkan," kata Encik Shanmugam.

"Dan keganasan melampau ini harus dikutuk secara terang-terangan."
Beliau menambah bahawa sokongan Singapura terhadap huraian dua negara "sudah sangat diketahui" dan berulang-kali dinyatakan.Singapura sebelum ini menyatakan bahawa pihaknya berharap kedua-dua Israel dan Palestin akan mencapai kata sepakat di mana mereka dapat hidup berdamai.

Encik Shanmugam sedia maklum bahawa tindak balas "hebat" Israel akan mengundang "reaksi sangat buruk".

Respons Israel seharusnya selaras dengan undang-undang antarabangsa dan peraturan perang antarabangsa, tambahnya sambil menarik perhatian bahawa perkara ini juga sudah ditegaskan negara-negara lain
LAPORAN BERKAITAN:Konflik Israel-Hamas: SG tidak boleh biarkan ini jejas keamanan kaum dan agama, tegas ShanmugamSumber : CNA/AQ/aq
Video1:27Berita Utama - 09 November 2023 | Berita Utama (09 ...Facebook · Berita Harian Singapura1 minit, 27 saat8 Nov 20232:01Resolusi UNSC lemah, tidak cukup - HamasYouTube · Astro AWANI2 minit, 1 saat2 minggu yang lalu1:05:05Serangan Fajar Hamas 7 Okt 2023YouTube · ZRA Strim1 jam, 5 minit, 5 saat9 Okt 202320:30Penggulungan Kutuk Serangan Israel Ke Atas Palestin | YB ...YouTube · KelantanTV20 minit, 30 saat16 Okt 2014Lihat semuaKomen Weblog Ibnu Hasyim: S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?    
Sila lihat komen ini..
Al-hamdulillah! Ayah Chik dan pesan-pesan berharga wakil rakyat PAS.


PERUBAHAN landskap politik negara setahun dua ini turut menyebabkan berlakunya anjakan mobiliti sosial kepada sebahagian pimpinan PAS yang bergelar wakil rakyat. Anjakan harkat sosial kadang paralel dengan perubahan gaya hidup dan cara berfikir manusia. 
Kita juga tak pernah terfikir hegemoni daulah berjaya diruntuhkan, aparatus kerajaan bukan lagi faktor besar yang mampu menopang hegemoni kuasa. BN melemah dengan pantas, manakala PH ditolak oleh orang Melayu. PAS menghantar paling ramai anggota legislatif ke Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri-negeri.

Minggu ini PAS menganjurkan permukiman khas untuk pemimpin-pemimpinnya, juga Konvensyen Wakil Rakyat PAS di Bangi dalam kekecohan  netizen  bercakap mengenai angin perubahan kuasa di Putrajaya. Setahun lebih kuasa Kerajaan Anwar, dengan pencak semakin salah tingkah, perlecehan kepada Islam sudah tak terlindung, pesta pora maksiat semakin menggebu, laungan reformasi menjadi bagasi kepada penuturnya. 
(Sila rujuk selanjutnya 'DR RIDUAN MOHAMAD NOR, AJK Kerja PAS PusatPengerusi LESTARI – HARAKAHDAILY 12/1/2024')
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.
Sekian.









Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/01/spura-kutuk-hamas-dappapspuraisrael-sama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Rakyat K Tan M Sia Untuk Paleestin Dap Pap Barua Israel

Doa Rakyat K Tan M Sia Untuk Paleestin Dap Pap Barua Israel

papar berkaitan - pada 31/12/2023 - jumlah : 156 hits
Doa ribuan rakyat Kelantan iringi perjuangan PalestinKOTA BHARU Doa hiba mengiringi perjuangan rakyat Palestin bergema di Stadium Sultan Muhammad IV malam ini dengan diaminkan puluhan ribu rakyat Kelantan Doa tersebut diketuai bekas Adun Gu...
Dap Biadap Jangan Jadi Barua Israel As

Dap Biadap Jangan Jadi Barua Israel As

papar berkaitan - pada 1/1/2024 - jumlah : 108 hits
Dato Sri Tuan Ibrahim Tuan ManDAP konsisten campur urusan umat IslamKUALA LUMPUR DAP sekali lagi menunjukkan taring dalam kerajaan PH BN apabila mengeluarkan kenyataan menyentuh sensitiviti urusan agama Islam Timbalan Presiden PAS Dato Sri ...
Qatar Announces Humanitarian Deal Between Israel Hamas

Qatar Announces Humanitarian Deal Between Israel Hamas

papar berkaitan - pada 17/1/2024 - jumlah : 112 hits
Qatar announced that it has successfully mediated an agreement between Israel and Hamas that will enable humanitarian aid to be delivered to civilians in Gaza in exchange for the delivery of medicines to Israeli hostages held by the Palesti...
Pakatan Sulit Israel Dengan Negara Afrika

Pakatan Sulit Israel Dengan Negara Afrika

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 214 hits
AgensiBailtulmaqdis Israel didakwa mengadakan rundingan sulit dengan Republik Demokratik Congo menggesa negara Afrika tengah itu menerima penduduk Palestin dari Gaza Times of Israel yang dipetik TRT World melaporkan pegawai Israel berbincan...
Foto Peringati 100 Hari Genosida Israel Di Jalur Gaza Ribuan Orang Geruduk Kedubes As Di Jakarta

Foto Peringati 100 Hari Genosida Israel Di Jalur Gaza Ribuan Orang Geruduk Kedubes As Di Jakarta

papar berkaitan - pada 13/1/2024 - jumlah : 96 hits
Aksi Bela Palestina ini tergabung dalam Hari Aksi Global untuk Gaza yang dilakukan jutaan orang di 100 kota di berbagai penjuru dunia
Israel Palestine Anwar Urges Germany To Use Influence To Press For Ceasefire

Israel Palestine Anwar Urges Germany To Use Influence To Press For Ceasefire

papar berkaitan - pada 13/1/2024 - jumlah : 129 hits
Photo BernamaKUALA LUMPUR Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim on Friday urged Germany to use its influence to press for a ceasefire in the Israel Palestine conflict and to allow humanitarian access He conveyed this stance to German Fore...
Hy South Africa Brought Israel To Icj And Not Icc

Hy South Africa Brought Israel To Icj And Not Icc

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 132 hits
On Dec 29 last year South Africa instituted proceedings against Israel before the International Court of Justice on the grounds that Israel has allegedly violated its obligations under the Convention on the Prevention and Punishment of the ...
Anthony Loke Orang Pertama Ingatkan Tentang Kapal Israel

Anthony Loke Orang Pertama Ingatkan Tentang Kapal Israel

papar berkaitan - pada 5/1/2024 - jumlah : 130 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook adalah orang pertama yang memperingatkan kepada beliau tentang wajarkah kapal Israel diberi kebenaran berlabuh di negara ini Perdana Menteri berkata pemimpin D...
Breaking News Israel Has Just Bombed Beirut Lebanon

Breaking News Israel Has Just Bombed Beirut Lebanon

papar berkaitan - pada 4/1/2024 - jumlah : 117 hits
BREAKING Israel has just bombed Beirut Lebanon This is an extremely serious escalation Today at dawn Israel bombed Syria s capital city of Damascus Israel is carpet bombing Gaza How can anyone still refer to Israel as the victim as it const...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Adik Wanie Feat Adam Zbp Dudo Sengat Jando Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


New Environment

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru