Runcation Utara Day 4 Padang Besar To Kl

Untuk trip balik ke KL ni aku sebenarnya tak sempat nak beli tiket ETS direct dari Padang Besar ke KL. Jadiknya aku akan amik komuter train ke Butterworth pastu naik bas dari sana. Jauh tul perjalanan balik ni ^_^'
Lepas settle urusan immigration, aku terus naik ke tingkat atas train station utk beli tiket komuter ke Butterworth

Masa nak beli tiket kene tunjuk MyKad sebab harga lain2 utk warganegara & bukan warganegara.

Jadual komuter Padang Besar <> Butterworth adalah as per below

Aku akan naik bas pukul 4pm dari Penang Sentral so aku plan nak amik komuter pukul 12:25 ke Butterworth. Sempatlah aku ronda2 kat Padang Besar ni sekejap

Perut pun dah lapar so marilah kita menjamu perut dan menjamu mata kat arked niaga Padang Besar
Nak ke arked niaga ni, kene menapak jauh jugak la dari train station itu.

Disebabkan aku sampai agak awal, banyak kedai lom bukak lagik. Pusing punya pusing last2 jumpa satu kedai ni yg dah ready nak serve kastemer

Aku singgah makan kat kedai ni.

Aku order kuew teaw sup. Boleh laa untuk RM5

Abis makan, aku sempat membeli sket2 kat dalam arked niaga ni. Ala beli ape je pun, takat pes tomyam dengan ikan bilis je

Dah dapat ape yg aku nak, aku terus balik semula ke train station.

Turun balik ke platform 2 untuk menunggu train ke Butterworth.

Boleh tahan ramai org yg tengah menunggu train.

Pukul 12:20pm komuter dah sampai kat platform. Untuk avoid the crowd, aku amik coach yg paling hujung.

Train gerak on time at 12:25pm. Aku mmg dah kepenatan sangat time ni so elok je train gerak, aku dah start layan mata.
Pukul 2pm++ train sampai kat Butterworth station. Keluar dari train then menapak ke Penang Sentral. KTM Butterworth dengan Penang Sentral ni sebelah sebelah je sebenarnya.

Terus carik kaunter untuk exchange e-ticket bus

Masa nak exchange ticket tu, diorang charge RM1. Aku tanya bayar untuk apa? Akak kat kaunter tu cakap utk facility. Facility apo tak tau. Sebabnya kat TBS free jah yer. Tak berapa puas hati disitu

Anyway, tiket dah dapat, boarding time lambat lagik, so marilah kita gi carik lunch dulu. Sebelum tu, aku singgah jap kat area anjung tinjau

Dapatlah lambai2 kat Georgetown. Nak pi mmg tak sempat dah kali ni. Next time ye!

Nice weather kat Penang despite jerebu yg sangat teruk kat KL sana.

Pastu aku pi makan kat food court

By 3.30pm, aku dah turun kat gate untuk tunggu bas. Kali ni dah make sure semua belongings ada kat tangan aku huhuhu
Finally before 4pm bas dah sampai kat gate. Tak sure bas ni originally dari mane coz masa aku naik tu, dah ramai passenger lain. Kul 4pm bas terus gerak keluar dari Penang Sentral

Dan dengan  ini tamatlah sudah runcation 4 hari. Of course it takes forever nak sampai KL kan due to long weekend. Aku sampai kat TBS kul 12midnite ye. Naik kematu montot duduk berjam2 dalam bas
Sampai kat TBS, terus berlari2 ke LRT station plak sebab nak kejar train balik umah. Alhamdulillah masih ada train masa tu. Selamat sampai depan gate umah around 12:50am. The end

Prk Tanjung Piai Ph Yakin Menang Besar

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 457 hits
JOHOR BAHRU 12 Nov Pakatan Harapan yakin boleh memenangi kerusi parlimen Tanjung Piai sekali gus meraih majoriti lebih besar ketika Pilihan Raya Kecil Sabtu ni berbanding kemenangan ketika Pilihan Raya Umum ke 14 Menteri Besar Johor Datuk D...
Anak Yang Nakal Masa Kecil Itulah Kelak Yang Pandai Cari Duit Bila Besar

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 329 hits
Anak kecil sebenarnya mempunyai imaginasi yang besar Dan imaginasi yang besar itulah kelak memandaikan anak belajar cari duit bila besar Wanita ini usahawan Bidara Lab Farlina Abdul Rahaman berkongsi cerita bagaimana dari sebuah imaginasi d...
Jokowi Salah Besar Kalau Koalisi Ini Sudah Tidak Rukun Keliru Gede Sekali

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 142 hits
Jokowi meminta isu Megawati menolak jabatan tangan Paloh tidak besar besarkan lagi
Gak Cuma Jakarta Kota Besar Lain Di Indonesia Terancam Tenggelam Pada 2050

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 267 hits
LIPI sudah punya hitungan 23 juta orang di kawasan pesisir berisiko kehilangan tempat tinggal karena permukaan laut bisa meningkat 25 cm TANGGUL LAUT DI KAWASAN UTARA JAKARTA FOTO OLEH BAY ISMOYO AFP Tak ada orang tahu kapan kiamat terjadi ...
Jangan Tahan Jika Sakit Perut Nak Buang Air Besar

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 789 hits
Jangan tahan jika sakit perut nak buang air besar Tajuk ini mengingatkan Sha kepada kejadian hampir 10 tahun lepas ketika dalam perjalanan balik dari Pahang ke Terengganu menaiki bas selepas selesai mengikuti suatu kursus disana Malangnya k...
Emma Chalets Di Pulau Rusukan Besar Labuan

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 657 hits
Pulau popular di Pulau Labuan ialah Pulau Rusukan Ada beberapa pulau kecil di situ termasuk Rusakan Besar dan Rusukan Kecil Tetapi tak ramai yang sedar akan kewujudannya Ramai tak perasan akan kewujudan destinasi pulau terbaik di Labuan ini...
Banyak Peminat Industri Makanan Halal Punya Potensi Paling Besar

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 289 hits
Gubernur Bank Indonesia Perry Warjiyo mengungkapkan potensi industri makanan halal pada 2023 mencapai USD 1 8 triliun Seiring dengan terus bertambahnya jumlah penduduk muslim di dunia yang saat ini telah mencapai 1 84 miliar atau sekitar 24...
Street Dakwah Agenda Besar Dacs M Sia

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 456 hits
JABATAN Seni Budaya dan Sukan Dewan Pemuda PAS Malaysia terus mengorak langkah mendekati anak muda mengikut minat dan kepakaran mereka dalam pelbagai bidang Malah apabila diamati bidang sukan juga amat luas dan telah diterokai oleh DACS sej...
Menhub Budi Kalau Lrt Jabodebek Berhasil Kota Besar Lain Menunggu

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 191 hits
Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi sendiri menuturkan jika pembangunan proyek LRT Jabodebek ini berhasil maka ini bisa jadi percontohan bagi kota kota besar lainnya
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants