Rozaimi Ingin Bangkit Selepas Terbabit Kemalangan Ngeri 4 Tahun Lalu


PENYERANG Johor Darul Ta’zim II (JDT II), Md Rozaimi Abd Rahman mengakui bukan mudah untuk membuktikan kembali keupayaannya beraksi dalam kesebelasan utama selepas bergelut dengan kecederaan akibat kemalangan empat tahun lalu.
Bekas pemain Sabah ini terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan kepercayaan beraksi dalam skuad utama musim ini termasuk diturunkan dalam perlawanan penting aksi separuh akhir Challenge Cup dan terbaru, final pertama di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang, Jumaat lalu.
Namun pemain yang pernah disenaraikan dalam 10 pemain terbaik Asia pada tahun 2012 ini masih belum berpuas hati dengan prestasinya sambil menyifatkan dirinya sedang berusaha untuk mendapatkan kembali momentum di atas padang.
Bahkan ketua jurulatih, Ervin Boban juga tidak menolak Rozaimi sedikit sebanyak masih lagi terkesan dengan kecederaan ketika menilai aksinya berdepan UKM FC tempoh hari.
“Selepas kemalangan pada tahun 2015, memang saya makan masa untuk betul-betul sembuh dan bukan mudah untuk kembali cergas seperti sebelum ini.
“Apabila dapat peluang beraksi dalam kesebelasan utama, saya akan buktikan sedaya upaya kemampuan yang ada tetapi semua itu bukan senang kerana perlu bersaing juga dengan pemain lain.
“Memang saya tidak berpuas hati lagi dan masih banyak kerja rumah yang perlu dibuat untuk mendapatkan momentum itu dan saya tidak boleh selesa dengan prestasi sekarang ini,” jelasnya.
Pemain berusi 27 tahun ini berjaya menjaringkan enam gol di saingan Liga Premier 2019 dan dua gol dalam aksi Challenge Cup musim ini.
Namun, tugas berat masih menanti dirinya dan rakan sepasukan apabila bakal membuat perhitungan di final kedua menentang UKM FC pada Sabtu ini bagi merebut trofi Challenge Cup 2019.
Kemenangan 1-0 yang diraih dalam final pertama tempoh hari masih belum menjamin laluan mudah buat JDT II dan mereka harus mempamerkan aksi lebih aggresif pada pertembungan kedua.
“Bagi saya, keputusan 1-0 itu belum lagi selamat kerana aksi timbal balik nanti sukar untuk dijangka dan UKM FC juga beraksi tidak kurang hebatnya pada minggu lalu.
“Saya sendiri pun masih banyak lagi kekurangan di atas padang dan perlu memperbaiki apa jua kelemahan yang ada untuk kami meletakkan jurang lebih besar.
“Dalam final pertama tempoh hari, kami banyak kehilangan bola dan akhirnya hanya berupaya memperoleh satu gol sahaja sebagai bekalan,” katanya.
Sumber:-MStar
Ligakampung.com pernah menulis mengenai Rozaimi ni sedikit masa dahulu. Kemampuan beliau beraksi pada masa dahulu membayangkan Malaysia mempunyai seorang penyerang berkaliber suatu hari nanti.
Tapi sayangnya beliau mengalami kemalangan ngeri yang sedikit sebanyak merencatkan pembangunan beliau dalam bolasepak. Walaubagaimanapun belum terlambat untuk beliau menyarung kembali jersi negara dalam tempoh beberapa tahun ini.
Beliau telah berusia 27 tahun tapi berdasarkan statistik jaringannya ketika beraksi dengan JDT II ini mungkin peluangnya untuk mengembalikan prestasi terbaik.
Please follow and like us:
0

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/10/rozaimi-ingin-bangkit-selepas-terbabit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Tangisan Kegembiraan Disahkan Mengandung Selepas 13 Tahun Menanti

Video Tangisan Kegembiraan Disahkan Mengandung Selepas 13 Tahun Menanti

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 395 hits
Setiap pasangan suami isteri sememangnya mengimpikan cahaya mata sebagai anugerah terindah dalam kehidupan berumah tangga Sudah pasti si isteri akan teruja apatah lagi ini pengalaman pertama yang akan dilaluinya Menerusi Instagram Dr Tokha ...
Bayi Pertama Menerusi Pemindahan Embrio Selepas Dibeku Enam Tahun Lahir Di Hsnz

Bayi Pertama Menerusi Pemindahan Embrio Selepas Dibeku Enam Tahun Lahir Di Hsnz

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 452 hits
KUALA TERENGGANU 8 Okt Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini melakar sejarah apabila bayi pertama hasil prosedur pemindahan embrio yang dibekukan selama enam tahun selamat dilahirkan dihospital itu semalam Kelahiran bayi lelaki itu bukan sa...
Selepas 20 Tahun Farah Ann Terpilih Wakili Malaysia Ke Olimpik Dalam Sukan Gimnastik

Selepas 20 Tahun Farah Ann Terpilih Wakili Malaysia Ke Olimpik Dalam Sukan Gimnastik

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 502 hits
Bukan sesuatu yang mudah seseorang atlet dapat melayakan diri ke Sukan Olimpik yang dikenali sebagai acara sukan paling berprestig melibatkan seluruh negara Bagaikan sebuah mimpi atlet gimnastik negara Farah Ann meluahkan rasa bangga selepa...
Selepas 40 Tahun Disekat Viral Wanita Wanita Iran Penuhi Stadium Teruja Tengok Bola

Selepas 40 Tahun Disekat Viral Wanita Wanita Iran Penuhi Stadium Teruja Tengok Bola

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 351 hits
Tehran Iran Setelah 40 tahun sekatan ke atas wanita Iran dari menonton perlawanan bola sepak dilaksanakan sejak 1979 Iran telah membenarkan kaum wanita menghadiri perlawanan semalam setelah ditekan oleh Fifa dan badan hak asasi manusia beri...
Azura Cinta Hati Datuk Jamal Sanggup Bangun Tengah Malam Selepas 13 Tahun Rehat

Azura Cinta Hati Datuk Jamal Sanggup Bangun Tengah Malam Selepas 13 Tahun Rehat

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 975 hits
Alhamdulillah Nur Azura Yamani anugerah terindah daripada Allah kerana sudah lama saya menanti kehadiran cahaya mata perempuan sekali gus melengkapkan rumah tangga kata penyanyi terkenal Datuk Jamal Abdillah ketika berkongsi berita kelahira...
Ibu Genggam Tangan Anak Nazak Selepas Kemalangan Runtun Hati Netizen

Ibu Genggam Tangan Anak Nazak Selepas Kemalangan Runtun Hati Netizen

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 487 hits
ALOR SETAR Gambar seorang wanita memegang erat tangan anak perempuannya yang sedang nazak selepas terlibat kemalangan di Jalan Simpang Tiga Ladang Victoria Padang Serai Kulim dekat sini yang tular di media sosial meruntun hati netizen Dalam...
Pelajar 14 Tahun Maut Selepas Didenda Lari Padang Oleh Guru

Pelajar 14 Tahun Maut Selepas Didenda Lari Padang Oleh Guru

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 415 hits
SULAWESI Seorang pelajar dilaporkan meninggal dunia selepas dikenakan hukuman oleh gurunya kerana lewat sampai ke sekolahnya di Mapanget barat baru baru ini Kejadian pada 1 Oktober lalu itu berlaku selepas pelajar berusia 14 tahun tersebut ...
14 Tahun Menanti Untuk Hamil Akhirnya Wanita Ini Pergi Selamanya Selepas Melahirkan Zuriat Untuk Suaminya

14 Tahun Menanti Untuk Hamil Akhirnya Wanita Ini Pergi Selamanya Selepas Melahirkan Zuriat Untuk Suaminya

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 1203 hits
Hari ini merupakan hari yang paling menyedihkan dalam kehidupan saya semenjak bergelar seorang doktor Saya pernah mengendalikan begitu banyak pesakit yang merupakan ibu hamil di wad bersalin dan setiap kali saya berada di wad saya akan berd...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision