Rindunya Ini Kisah Anak Syurga Kami 3 Kali Bersalin 3 Kali Balik Rumah Tanpa Baby


Diuji kehilangan anak sama ada ketika dalam kandungan, sewaktu lahir ataupun semasa membesarkan mereka bukan sesuatu yang mudah. Hanya yang melalui situasi ini akan faham. Tapi sebagai hamba-Nya nak atau tak tetap kena akur kerana Allah mengetahui segalanya.

Mungkin di dunia Allah nak uji sebab Dia tahu kita mampu, tapi di sana nanti, syafaatnya sangat besar kerana anak syurga inilah yang akan memberi tiket buat ibu bapanya ke syurga.
Perkongsian yang cukup menyentuh hati di TikTok Shaqudsi yang mengambarkan ketabahan dirinya dan suami apabila kehilangan tiga cahaya mata tanpa sempat dipeluk dan disusukan.
@shaqudsiVideo semalam dh kena removed . Kisah 3 anak syurga kami ❤️ Doakan kami tidak putus asa ##cervicalincompetence ##awareness ♬ original sound – _azuan.daud
Kehilangan ketiga-tiga anak syurga ini benar-benar memberi tamparan hebat buat pasangan suami isteri ini walaupun luaran nampak kuat tapi dalam hati Allah yang tahu.
3 Kali Bersalin, 3 Kali Berpantang Tanpa Baby
Menurut ibu kepada tiga anak syurga ini, dia menghidap penyakit cervical incompetence atau bahasa yang lebih mudah difahami keadaan rahim yang lemah yang boleh menyebabkan kelahiran bayi pramatang.

Pada masa yang sama, dia sempat menceritakan pengalamannya mengandungkan tiga cahaya matanya dan proses-proses sebelum melahirkan. Bagaimanapun, atas persuratan takdir ketiga-tiga cahaya mata yang terdiri daripada dua perempuan dan seorang lelaki telah pergi menghadap ilahi tanpa sempat merasa susu ibu.

3 kali mengandung, 3 kali buku Pink. 3 kali masuk labour room, 3 kali suami tunggu di luar dengan tabah. 3 kali balik rumah berdua tanpa baby. 3 kali suami uruskan baby sambil Sha kena tahan dalam wad.

Apa yang lebih menyedihkan, apabila kelahiran yang dinanti-nantikan selama ini tidak dapat dibawa pulang ke rumah seperti ibu-ibu lain, dan dia perlu berpantang seorang diri tanpa kehadiran bayi di sisi.
3 kali berpantang tanpa baby, 3 kali tak dapat susukan anak sendiri. 3 kali melihat nafasnya pergi dalam dakapan. 3 kali kenal erti rindu yang berpanjangan.

“Yang ada rezeki anak, peluk dan sayangilah mereka..”

Di akhir perkongsian tersebut, Puan Sha sempat memberikan pesanan kepada ibu bapa yang diberikan rezeki membesarkan anak supaya menyayangi dan menghargai anak sendiri kerana dia sama sekali tidak berkesempatan untuk berbuat demikian.

Korang ada anak? Peluklah selalu sebab Sha dah rindu sangat nak peluk anak-anak Sha. Sayangilah anak-anak kita.
Kredit: Shaqudsi; OB

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Pa&Ma dengan kerjasama 9 bulan 10 hari nak bagi webinar PERCUMA tanda terima kasih atas sokongan follower semua selama ini.
Webinar ‘Aku Tak Takut Beranak’ menampilkan barisan speaker-speaker hebat dan berpengalaman dalam bidang keibubapaan seperti Ustaz Don, Ustaz Kazim Elias, Dato’ Dr Fazley Yaakob, Dr Rizal Abu Bakar, Dr Maiza Tusimin dan Dr Afida Sohana.
Selain berpeluang menceduk ilmu yang dikongsi, anda juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah sebab ada 70 hadiah best yang ditawarkan termasuklah sebuah handphone.
So apa yang anda kena buat untuk dapat HADIAH CABUTAN BERTUAH tu? Just daftar je kat sini https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aku-tak-takut-beranak/
FREE je tau Webinar ni!!
The post “Rindunya.. Ini Kisah Anak Syurga Kami.” 3 Kali Bersalin, 3 Kali Balik Rumah Tanpa Baby appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/rindunya-ini-kisah-anak-syurga-kami-3-kali-bersalin-3-kali-balik-rumah-tanpa-baby/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 301 hits
Setiap ibu bapa pastinya teruja untuk menerima kehadiran orang baru dalam rumah tangga Bila disahkan hamil pasti tak sabar ingin melakukan ujian imbasan untuk mengetahui jantina bayi dan memastikan bayi dalam keadaan sihat dan baik Sama sep...
Ibu Tak Kuat Tengok Iman Menangis Anak Di Pusat Kuarantin Tiap Kali Call Nak Balik

Ibu Tak Kuat Tengok Iman Menangis Anak Di Pusat Kuarantin Tiap Kali Call Nak Balik

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 370 hits
Jangkitan Covid 19 nampaknya masih menunjukkan angka yang tinggi dan sejak kebelakangan ini virus tersebut mula aktif menyerang ibu mengandung dan kanak kanak Jika sebelum ini golongan warga emas lebih mudah terdedah tetapi keadaan terkini ...
Emosi Bupati Alor Ke Anak Buah Risma Berujung Balik Badan Pdip

Emosi Bupati Alor Ke Anak Buah Risma Berujung Balik Badan Pdip

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 192 hits
Setelah video beredar terungkap fakta baru Diketahui Amon punya hubungan tidak harmonis dengan Ketua DPRD Alor Ketidakharmonisan tersebut karena adanya miskomunikasi Padahal saat maju Pilkada lalu Amon diusung salah satunya oleh PDIP dan ke...
Situasi Kerja Dari Rumah Bapa Dignggu Anak Masa Meeting Online Ini Bikin Terhibur

Situasi Kerja Dari Rumah Bapa Dignggu Anak Masa Meeting Online Ini Bikin Terhibur

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 228 hits
Bermula Isnin rakyat Malaysia sekali lagi perlu menjalani lockdown selepas angka positif Covid 19 harian meningkat secara mendadak Bagi mengelakkan dari virus ini terus menular keputusan ini perlu diambil untuk menjaga kesihatan dan keselam...
Dirakam Berkali2 Cium Anak Lelaki Buat Ramai Mahu Zuriat Bestnya Bau Baby

Dirakam Berkali2 Cium Anak Lelaki Buat Ramai Mahu Zuriat Bestnya Bau Baby

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 134 hits
Apabila dikurniakan cahaya mata pertama perasaan teruja pasti dirasai sekali gus tidak sabar untuk memberikan kasih sayang sepenuhnya kepada anak tercinta Mungkin itu perasaan dialami seorang bapa ini yang geram dengan berkali kali mencium ...
Hiburan Tak Ada Maid Sari Yanti Akui Urus Hal Rumah Dan Anak Anak Sendiri

Hiburan Tak Ada Maid Sari Yanti Akui Urus Hal Rumah Dan Anak Anak Sendiri

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 223 hits
Pelakon Sari Yanti menjawab pertanyaan pengikutnya di Instagram menerusi fungsi soal jawab bahawa dirinya tidak mempunyai pembantu dalam menolongnya uruskan hal hal rumah Menurut Sari dia mengakui masih terkial kial dalam menguruskan hal ru...
12 Idea Susun Atur Dekor Ruang Belajar Anak Anak Di Rumah

12 Idea Susun Atur Dekor Ruang Belajar Anak Anak Di Rumah

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 327 hits
Dua hari lepas telah pun di umumkan taqwin pembelajaran anak anak sekolah di mana pelaksanaan semula PdPR selama 25 hari bermula 13 14 Jun 2021 Pada pendapat ana ia adalah sangat wajar sebagai salah satu langkah yang di ambil kerajaan sebag...
Baby Hampir Kena Buat Surgery Dua Dua Anak Lelaki Kena Angin Pasang Isteri Pu Abu Kongsi Pengalaman

Baby Hampir Kena Buat Surgery Dua Dua Anak Lelaki Kena Angin Pasang Isteri Pu Abu Kongsi Pengalaman

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 319 hits
Isteri kepada PU Abu Ain Afini berkongsi pengalaman menguruskan kedua dua anak lelakinya yang pernah mempunyai masalah angin pasang hernia Dia yang selamat melahirkan anak kedua mereka pada bulan mei yang lalu mengakui bukan mudah untuk men...
Tahniah Meghan Markle Selamat Bersalin Dedah Simbolik Nama Anak Kedua

Tahniah Meghan Markle Selamat Bersalin Dedah Simbolik Nama Anak Kedua

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 194 hits
Meghan Markle dan Putera Harry kini secara rasminya bergelar ibu bapa kepada dua cahaya mata Meghan Markle dilaporkan melahirkan cahaya mata perempuan sulungnya pada Jumaat lalu Sukacita dimaklumkan Putera Harry dan Meghan Duke dan Duchess ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


New Twist In Najib S Bid To Serve Jail Term At Home As Two Ministers Dispute Claims Over Supposed Royal Order

Keuntungan Arenamall Reit Meningkat Hampir Dua Kali Ganda Setahun

Pelancaran Sony Xperia 1 Vi Mungkin Berlaku Pada 17 Mei

Caam Keluar Amaran Bahaya Debu Gunung Berapi Ruang

Tarif Air Perak 75 Sen Semeter Padu Mulai 1 Mei

Kalau Boleh Aku Nak Korek Balik Kubur Mak Kau Dituduh Calarkan Kereta 3 Adik Beradik Yatim Teruk Dihina Ibu Saudara