Rezeki Sempit Mungkin Saya Kurang Melakukan Kebaikan


Ada satu ketika, di mana sales saya stuck atau alami rezeki sempit . Writing services saya slow sangat. Yer lah, bisnes ada turun naik kan? 
Masa tu sedih lah juga. Mengadu pada Allah sudah. Content dah banyak buat di Facebook, Thread, Blog, dan Stories Whatsapp. 
Kemudian, mengadu juga pada suami. Nangis-nangis sambil bercerita sebab rasa gagal tak dapat sales, memandangkan sudah memasuki pertengahan bulan. 

 
Dalam bersedih tu, ada seorang hamba Allah ni datang kepada saya menerusi Whatsapp. Kenalan juga keluarga suami, dengan status ibu tunggal buatkan saya rasa dalam hati "aku patut tolong dia, walaupun bukan dalam bentuk wang ringgit."








Aku patut tolong dia
Ceritanya bermula dengan seorang hamba Allah. Beliau seller karipap Frozen. Masa tu sembang di whatsapp, kemudian dia terbuka cerita mengenai karipap Frozen.
 
Saya ni tengah takde duit sebenarnya, sales dah lah tiada ketika itu. Tapi sebab makanan favourite anak-anak dan suami. Terus saya order karipap. Dari bersedih, baik saya makan karipap. Haha. Perut kenyang. Dalam rezeki sempit, keluarkan juga duit dalam tabung kecemasan. Tak minta pun dengan suami, faham pertengahan bulan macam ni, dalam masa sama terliur.

Nak dijadikan cerita, seller ni jauh dari lokasi saya. Tapi, masih dalam daerah sama. Jadi, saya saja-saja kutip order dalam group kejiranan whatsapp. Dengan niat memang nak bantu.
Alhamdulillah, dapat lah 3 order untuk seller tadi. Saya tumpang gembira masa tu, sebab dapat bantu seller tadi. 
Sampai je karipap keesokan harinya, terus saya menggoreng. Syukur! sedap. Rasa sedih mengenai sales saya tu, dah dilupakan.


Keajaiban dari Allah

Selepas seminggu macam tu, Allah berikan saya rezeki dalam servis penulisan. Masya Allah! 
Rezeki tak putus-putus masa tu. Seorang klien je, tapi pelbagai servis penulisan yang beliau ambil dari saya. Ini termasuklah servis review di blog, Kelas Basic SEO, dan teknikal SEO. Syukur. Masa ni pun, saya dah  menangis. Cuma, kali ni menangis kegembiraan.

Proses pitching pun mudah. Dari page Facebook, klien menghubungi saya pula melalui whatsapp untuk pembayaran deposit kerja penulisan dan teknikal SEO. Projek ini saya selesaikan dalam 14 hari sahaja. Syukur!



Selepas tamat berurusan dengan klien pertama beberapa hari, masuk pula klien ke-2. Masya Allah, memang saya tak jangka langsung. Yang mana klien ini perlukan servis penulisan SEO artikel juga dan teknikal SEO. Beliau melantik saya secara bulanan bagi kerja-kerja di website milik nya. Tugasan tersebut meliputi suntingan 10 artikel SEO, Teknikal di website, dan audit di website klien.


Syukur kerjaya Ghostwriter ini tak terikat dengan mana-mana klien sekalipun. Sekiranya kerja tersebut selesai mengikut tarik, Ghostwriter dah boleh beralih kepada klien berbeza pula mengikut pengalaman dan kemahiran penulis sendiri. 


 
Pengajaran dari kisah saya diatas;
Mungkin saya kurang berbuat baik kebelakangan ini, atau kurang memberi. Jadi sekali buat Allah membalasnya kembali dengan kerezekian. Masya Allah, dengan izin Allah belaka. Dapat lah saya menyimpan duit untuk tabung bersalin pada bulan Januari 2025 nanti. Allahuakbar! 
Selebihnya saya belanjakan keluarga dan tidak lupa juga mak abah saya selaku tulang belakang . Rasa lebih puas sebab dapat upah dari kerja yang saya minati sejak usaha keras dari  tahun 2000 sehingga kini. 


Pemilik bisnes yang mahukan servis penulisan iaitu menulis artikel di website, boleh cari saya menerusi media sosial di bawah. 

Facebook :  https://www.facebook.com/ina.norazlina/

Blog Wordpress : https://azlinaghostwriter.com/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2024/10/rezeki-sempit-mungkin-kurang-memberi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Dijangka Tak Ambil Hati Kenyataan Menteri Umno Kurang Bantu

Zahid Dijangka Tak Ambil Hati Kenyataan Menteri Umno Kurang Bantu

papar berkaitan - pada 26/10/2024 - jumlah : 66 hits
freemalaysiatoday com26 Oct 2024Lau Zhe Wei dari UIAM berkata Setiausaha Agung DAP Loke Siew Fook juga dijangka ambil pendekatan membisu seperti Zahid Hamidi dalam menangani isu sensitif antara pemimpin mereka Penganalisis berkata Presiden ...
Kurang Ajar Pegawai Mb Kedah Didakwa Kasari Peniaga Laporan Polis Dibuat

Kurang Ajar Pegawai Mb Kedah Didakwa Kasari Peniaga Laporan Polis Dibuat

papar berkaitan - pada 21/10/2024 - jumlah : 94 hits
HarapandailyPegawai khas Menteri Besar Kedah didakwa mengasari wakil peniaga di tapak Pasar Malam Jalan Pegawai Alor Setar menjelang lewat malam tadi Menerusi rakaman video yang tular Salmy Anas dilihat berada dalam sebuah kereta ketika dih...
Hidung Berbau Dan Berdarah Mungkin Tanda Rhinolith Yang Perlu Dirawat

Hidung Berbau Dan Berdarah Mungkin Tanda Rhinolith Yang Perlu Dirawat

papar berkaitan - pada 11/10/2024 - jumlah : 116 hits
Hidung berbau busuk dan kerap berdarah kena hati hati kerana ia mungkin mengundang bahaya kepada hidung anda Jika dibiarkan pesakita akan mengalami masalah hidung berterusan Masalah ini sebenarnya dikenali sebagai rhinolith Dr Ezairy M Sall...
Gbp Usd 10 Oktober Laporan Inflasi Mungkin Menyokong Penurunan

Gbp Usd 10 Oktober Laporan Inflasi Mungkin Menyokong Penurunan

papar berkaitan - pada 11/10/2024 - jumlah : 142 hits
Pada carta setiap jam pasangan GBP USD jatuh ke tahap pembetulan 127 2 pada 1 3054 pada hari Rabu namun tiada peningkatan yang berlaku selepas itu Pergerakan menurun secara terus menolak kadar ke bawah dan carta menunjukkan kemungkinan penu...
Polis 4 Pelajar Tahfiz Mungkin Mangsa Seksual Dera

Polis 4 Pelajar Tahfiz Mungkin Mangsa Seksual Dera

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 73 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Polis berkata empat pelajar Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyyah yang dilaporkan hilang dan ditemui semula dipercayai menjadi mangsa dera dan seksual susulan kesan kecederaan pada badan mereka Ketua Polis Kuala Lumpur ...
Ruu Mufti Mufti Hentam Menteri Agama Kurang Faham

Ruu Mufti Mufti Hentam Menteri Agama Kurang Faham

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 369 hits
Malaysiakini nbsp Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin mengkritik keras menteri agama nbsp Mohd Na im Mokhtar berkaitan Rang Undang Undang Mufti Wilayah Persekutuan 2024 Asri berkata kebanyakan besar umat Islam tidak faham berkaitan ajaran ...
Dipanggil Anak Norman Hakim Amp Abby Abadi Danish Seakan Kurang Selesa

Dipanggil Anak Norman Hakim Amp Abby Abadi Danish Seakan Kurang Selesa

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 66 hits
Danish kurang selesa dipanggil anak Norman Hakim dan Abby Abadi selepas ada yang menegurnya dengan nama kedua ibu bapa mereka Danish atau nama sebenarnya Mohamed Danish Hakim 21 telah memuat naik hantaran di Thread memberitahu bahawa diriny...
Kebaikan Kerajaan Adakan Undang Undang Gaji Minimum Untuk Pekerja Di Malaysia

Kebaikan Kerajaan Adakan Undang Undang Gaji Minimum Untuk Pekerja Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/10/2024 - jumlah : 436 hits
Kerajaan Malaysia mula perkenalkan undang undang gaji minimum pada tahun 2013 Masa itu Dato Sri Haji Mohd Najib Abdul Razak atau nama glamor nya BoosKu jadi Perdana Menteri nbsp Sebelum itu selama 22 tahun Tun Mahathir jadi PM dia tak buat ...
Kebaikan Glad2glow Propolis Essence

Kebaikan Glad2glow Propolis Essence

papar berkaitan - pada 24/10/2024 - jumlah : 56 hits
Kebaikan Glad2Glow Propolis Essence untuk Kulit WajahDalam era moden ini penjagaan kulit wajah menjadi satu keutamaan bagi ramai individu Antara produk yang semakin mendapat perhatian adalah Glad2Glow Propolis Essence Produk ini bukan sahaj...
Founders And Vcs Fund A Pan European C Corp But Eu Inc Faces Challenges Ahead

Onboarding Suppliers To Accelerate Responsible Supply Chain Management

Domino S Double Cheeseburger Pizza Memberikan Rakyat Malaysia Pengalaman Pertama Merasai Dua Burger Dalam Satu Piza

Sinopsis Bahalol Drama Tv Terbaik Anugerah Seri Angkasa 2024

World S First Ever Kitkat Chocolate Drink Produced And Launched In Malaysia

Sales Of Petroleum Coke Lng Lpg Espo Urea D2 Diesel D6 En590 Jetfuel

Hak Melayu Kini Sedang Dirombak Dirompak Bendera China Letupan Misteri

Pelanggan Terkejut Potong Piza Kena Bayar Lebih


echo '';
Anugerah Seri Angkasa 2024 Senarai Keputusan Pemenang Calon Top 5 Kategori Hadiah Persembahan Penyampai Trofi Dan Segala Info ASA 36

Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja


India Taj Mahal The Unesco World Heritage Site

Perbezaan Antara Anxiety Dan Panic Attack Kenali Tanda Tandanya Supaya Tak Tersilap

Tahap Creatinine Saya Tinggi

Tips Untuk Anda Yang Selalu Sibuk

Rip Youtuber Tech Education 5 Alasan Channel Edukasi Teknologi Mulai Menghilang

4 Efek Jangka Panjang Penggunaan Teknologi Digital Pada Kognisi Manusia