Restoran Makanan Cina Muslim Kl Amber Chinese Muslim Restaurant Bangsar South


Restoran Makanan Cina Muslim KL - Amber Chinese Muslim Restaurant, Bangsar South | Tahun lepas hujung bulan Disember, parents, abang dan kakak ipar Fadzi ada datang KL. Saja nak jalan-jalan cuti hujung tahun. Duduk dekat rumah family di KL.
Biasanya kalau dieorang datang KL atau Selangor, kitaorang adik beradik memang selalu pergi keluar makan sama-sama. Hari tu dah makan dekat area Shah Alam. Kali ni kita orang pergi area Bangsar South pulak iaitu di Amber Chinese Muslim Restaurant.

Restoran Makanan Cina Muslim KL - Amber Chinese Muslim Restaurant, Bangsar SouthFadzi dah lama tak pergi makan makanan cina. Seronok jugak lah nak merasa makanan cina muslim ni. Kali ni, kakak nombor 3 yang belanja hehehe. 
Fadzi suka restoran dia. Luas. Dan ada partition bagi yang nak agak privasi. Kitaorang ambil ruangan yang paling hujung sekali di sebelah tingkap menghadap VE Hotel.
Di partition itu disediakan satu meja besar dan banyak kerusi. Ada meja yang lebih kecil sebagai tambahan. Ada juga meja bulat kecil-kecil macam meja kopi. Mungkin untuk letak barang-barang. Kitaorang pun memang letak beg dekat situ. 
Buku menu diaorang boleh tahan besar dan berat. Menu banyak. Harga pun ehem. >.< Nasib baik orang lain belanja hari tu hahahaha. Jadi kitaorang suruh je lah orang yang belanja pilih menu apa. 
Antara menu yang kakak Fadzi pilih (banyak woih!):

Air minuman kitaorang pilih air teh jasmin dan air tembikai. Yang dalam jag besi tu diaorang letak air panas. Nanti kalau teh jasmin tu dah habis, boleh refill air panas semula.

Kambing Panggang Amber. Rasa dia penuh  dengan rasa hangat herba. Fadzi makan 2 3 ketul jugak lah. Tapi ada yang Fadzi makan tu agak liat.

Hand Pulled Beef Noodle. Hmmm. Tak pastilah kenapa tapi Fadzi rasa Mee Tarik ni kuah dia macam mee segera Maggi. 

Eight Treasures Tea (Ba Bao Cha). Yang ni Fadzi tak sempat nak rasa. Ni air teh herba.

Sauteed Snow Peas, Black Fungus with Lily Bulbs. Menu sayur-sayuran yang ini sedap cumanya kuantiti dia nampak sikit saja. Rasa snow peas tu yang membuatkan menu ni rasa crunchy gitu. 

Deep Fried Fish in Sweet & Sour Sauce. Yang ini menunya lebih kurang macam menu lauk sweet and sour yang korang boleh rasa dekat luar.

Kung Pao Chicken. Rasa pedas dia mild saja tapi Aneeq tak boleh nak makan. Katanya pedas sangat. Tapi sebenarnya waktu tu dia dah start mengantuk. Kesian dia.

Poached Sliced Beef in Hot Chili Oil. Uh, menu ni agak pedas. Sesiapa yang suka makan pedas, ok sangat nak ambil menu ini.

Sizzling Eggplant with Chicken in Sauce. Sayur ni sedap. Serius sedap. Tapi masa makan tu ayam dia macam tak berapa nak ada.

Steamed Mantau & Fried Mantau. Mantau ini dieorang serve sekali dengan susu pekat. Kiranya kalau nak makan, cicah dulu dengan susu pekat tu. Baru rasa kick sikit. 
Fadzi makan mantau tu agak lewat. Fadzi makan yang Aneeq tak habis makan. Bila nak makan tu, dia punya keras tak boleh makan terus. Yang steam punya lah. Kalau yang goreng punya ok je tak ada masalah nak makan. Tips dia, kalau nak makan, makan masa panas panas baru sampai tu. Huhuh.

Overall, makanan dia sedap dan mengenyangkan. Servis bagus. Tempat pun bersih. Tapi tu lah, harga tak tahu sebab orang belanja kan. Hohoho.
Sebenarnya banyak lagi nak describe pasal makanan dia tapi sebab cerita tahun lepas kan. Rasa macam dah terlupa pulak rasa dia macam mana. Lepas ni kalau pergi makan dekat mana-mana lagi, next time kena terus tulis dalam blog. Sebab nanti lupa rasa dia macam mana hehehe.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fadzirazak.com/2020/01/restoran-makanan-cina-muslim-kl-amber.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dinner Di Homst Recipe Chinese Muslim Restaurant Bandar Baru Bangi

Dinner Di Homst Recipe Chinese Muslim Restaurant Bandar Baru Bangi

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 818 hits
Semasa mama sekeluarga bercuti di Bangi Resort Hotel boleh baca sini malam pertama tu kami makan di restoran Mohd Chan yang berdekatan Pada malam kedua pula kami tak tau nak makan kat mana Jalan sana jalan sini beberapa kali kedai yang kami...
40 Tahun Ukir Tulisan Jawi Pada Batu Nisan Lelaki Cina Ini Disenangi Masyarakat Muslim

40 Tahun Ukir Tulisan Jawi Pada Batu Nisan Lelaki Cina Ini Disenangi Masyarakat Muslim

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 521 hits
JIKA dulu ramai boleh menulis Jawi tapi orang sekarang sudah ramai tidak tahu Sayang jika tulisan Jawi makin pupus Tersentak seketika mendengar kenyataan itu apatah lagi kenyataan itu diluahkan oleh seorang lelaki tua berketurunan Cina yang...
Gadis Gadis Muslim Di Australia Jadi Hero Sediakan Makanan Untuk Anggota Bomba Padam Kebakaran

Gadis Gadis Muslim Di Australia Jadi Hero Sediakan Makanan Untuk Anggota Bomba Padam Kebakaran

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 439 hits
Sekumpulan sukarelawan yang dianggotai wanita wanita muslim sanggup travel ke Victoria untuk menghulurkan bantuan kepada anggota anggota Bomba yang memadamkan kebakaran besar yang berlaku di Australia Ahli ahli Newport Islamic Society memas...
Masih Ramai Tidak Peduli Larangan Merokok Di Restoran Dan Premis Makanan Seluruh Negara

Masih Ramai Tidak Peduli Larangan Merokok Di Restoran Dan Premis Makanan Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 359 hits
MASIH ramai individu yang enggan patuh dengan larangan merokok di restoran pada hari pertama penguatkuasaan penuh dijalankan seluruh negara semalam lapor The Malaysian Insight Malah ramai mendakwa mereka tidak tahu tentang larangan itu mesk...
Tidak Boleh Letak Kereta Semalaman Di The Sphere Bangsar South

Tidak Boleh Letak Kereta Semalaman Di The Sphere Bangsar South

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 368 hits
Semalam kami tersekat ketika keluar parking di The Sphere di Bangsar South di mana pas bermusim milik Master tidak dapat dibaca oleh reader pada penghadang pintu keluar tempat letak kereta bermusim itu Kemudian pengawal keselamatan yang ber...
Kembang Tekak Viral Tikus Montel Berendam Dalam Bekas Makanan Dipercayai Di Restoran

Kembang Tekak Viral Tikus Montel Berendam Dalam Bekas Makanan Dipercayai Di Restoran

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 450 hits
Aspek kebersihan ketika menyediakan makanan harus dititik berat supaya ianya dijamin bersih dan selamat untuk dimakan Terutama bagi premis premis makanan yang menyajikan hidangan kepada pelanggan pelanggan mereka Hal ini perlu dititik berat...
Pengguna Touch N Go Ewallet Kini Boleh Menikmati Ghantaran Makanan Daripada Lebih 2 000 Restoran Menerusi Delivereat

Pengguna Touch N Go Ewallet Kini Boleh Menikmati Ghantaran Makanan Daripada Lebih 2 000 Restoran Menerusi Delivereat

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 363 hits
Perkhidmatan penghantaran makanan oleh syarikat anak jati tempatan ini menawarkan pilihan pembayaran eWallet yang pertama memberikan rakyat Malaysia pilihan transaksi yang serba lancar dengan promosi penghantaran percuma sepanjang tahunKual...
Lelaki Bangsa Cina Jadi Pengukir Batu Nisan Tulis Jawi Untuk Muslim Kuala Selangor Lebih 40 Tahun

Lelaki Bangsa Cina Jadi Pengukir Batu Nisan Tulis Jawi Untuk Muslim Kuala Selangor Lebih 40 Tahun

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 324 hits
Ohmedia cukup tertarik untuk kongsikan dekat korang semua tentang perkara yang berkaitan dengan tulisan Jawi ni Maklumlah ada banyak pihak yang takut sangat nak belajar tulisan Jawi ni dengan alasan boleh jadi orang Islam Tapi sebenarnya bu...
Muslim Sahaja Kena Rai Agama Lain

Muslim Sahaja Kena Rai Agama Lain

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 210 hits
BELUM pun reda tanglung Ponggal pula jadi isu Apa ke benda ini Orang India yang beragama Hindu nak sambut Ponggal biaq pi kat depa la Janji kita tak sekat depa nak sambut perayaan depa Yang terhegeh hegeh minta kita sambut ini nak buat apa ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment