Resepi Agar Agar Milo Viral Simple Mudah Sedap


Sajian manis yang mudah disediakan di rumah dalam masa yang singkat adalah resepi agar-agar milo viral, anda boleh menyediakan hidangan manis yang lazat ini menggunakan bahan-bahan yang lazimnya terdapat di dalam dapur. Cukup dengan tiga bahan asas – agar-agar, milo, dan susu. Untuk resepi lengkap, Ia sangat mudah dan enak. Rasanya lebih nikmat apabila disajikan dalam keadaan sejuk dan segar.
Ikuti pelbagai menu menarik di telegram kami dengan tekan tombol dibawah:
Telegram Pelbagai Menu Masakan Viral Resepi Agar-agar Milo Viral Bahan-Bahan Utama dan Resepi Asas Langkah seterusnya adalah mengumpulkan bahan-bahan utama yang diperlukan. Bahan-bahan asas yang diperlukan termasuklah agar-agar, milo dan susu.
Bahan-bahan ini adalah asas utama dari hidangan dan perlu dipersiapkan terlebih dahulu. Tambahan pula, penyediaan bahan asas ini adalah langkah awal dalam menyediakan resepi agar-agar milo.
Sedapnyer Resepi Agar-agar Milo Viral Ini Berikut kami kongsikan resepi agar-agar milo yang mudah dan ringkas. Anda boleh mencuba salah satu versi resepi ini:
Agar-agar Milo Bahan-bahan:
1 paket agar-agar tali | 20gram 5 gelas air 1/2 tin susu pekat manis 1 senduk gula pasir 1cawann milo 1/2 sudu teh garam untuk melemakkan rasa Bagaimana cara untuk buat:
Masak agar-agar bersama air dan garam sehingga larut. Masukkan gula, kacau hingga hancur. Kemudian masukkan milo, susu dan kacau hingga mendidih menggunakan api sederhana. Selepas masak, tuangkan gelatin ke dalam loyang. Biarkan suam dan wap panas hilang sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk. Setelah sejuk, agar-agar sedia untuk dihidangkan Agar-Agar Lapis Milo Berikut adalah resepi Agar-Agar Lapis Milo yang sesuai sebagai pencuci mulut atau hidangan berbuka puasa yang mudah disediakan dan pasti menjadi kegemaran keluarga:
Bahan-bahan:
1 bungkus (25 gram) agar-agar kering 6 cawan (1200ml) air 1 tin susu cair 1 1/4 cawan gula pasir (atau 1 cawan jika anda suka kurang manis) 1/3 cawan serbuk Milo 2 sudu besar serbuk koko 1/2 sudu teh garam halus 2 helai daun pandan Cara Penyediaan:
Basuh agar-agar kering dan rendam dalam air selama 5 minit. Kemudian, panaskan agar-agar hingga larut sepenuhnya dan tiada gumpalan. Masukkan gula dan daun pandan yang dicarik dan disimpulkan. Kacau sehingga gula larut sepenuhnya. Masukkan susu cair dan kacau rata. Bahagikan campuran agar-agar kepada tiga bahagian untuk perasa Milo dan satu bahagian untuk perasa susu. Untuk perasa Milo, campurkan serbuk Milo dan serbuk koko. Kacau hingga sebati dan tuangkan dalam bekas. Bekukan dalam peti ais sehingga permukaan mengeras. Untuk bahagian susu, tambahkan garam dan kacau rata. Garis permukaan lapisan Milo supaya lapisan atas melekat dengan lapisan di bawahnya. Tuangkan campuran susu di atas lapisan Milo dan sejukkan semula dalam peti ais. Setelah beku sepenuhnya, potong dan hidangkan. Cara Membuat Hidangan Sempurna untuk Agar agar Milo Cara Membuat Hidangan Sempurna untuk agar-agar milo:
Penyediaan Bahan:
Pastikan anda mempunyai semua bahan yang diperlukan sebelum memulakan proses. Anda memerlukan serbuk agar-agar, serbuk milo dan susu. Sukatan Bahan:
Berhati-hati mengukur jumlah serbuk agar-agar, serbuk milo, dan susu yang diperlukan berdasarkan resipi yang anda ikuti. Pastikan anda mengikuti perbandingan yang betul. Pemanasan Bendalir:
Panaskan sedikit air dalam periuk sehingga mendidih. Kemudian, campurkan agar-agar ke dalam air panas dan kacau sehingga larut sepenuhnya. Tambahan Milo:
Selepas agar-agar telah larut, masukkan serbuk milo ke dalam adunan. Pastikan milo larut dan sebati. Campurkan Susu:
Selepas itu, campurkan susu ke dalam adunan agar-agar dan milo. Kacau rata untuk memastikan adunan adalah homogen. Penukaran Kepada Acuan:
Tuangkan adunan agar-agar, milo dan susu ke dalam acuan atau acuan yang sesuai. Biarkan ia sejuk dan mengeras pada suhu bilik. Persembahan Hidangan:
Apabila agar-agar telah mengeras sepenuhnya, hidangan agar-agar milo sedia untuk dihidangkan. Potong atau keluarkan dari acuan dan nikmatilah! Hiasan (Pilihan):
Anda boleh menghiasi hidangan dengan serbuk milo atau susu pekat sebagai sentuhan akhir sebelum dihidangkan. Nota : Pastikan anda mengikuti resepi dengan teliti dan selamat mencuba hidangan ini.
10 Jenis Serbuk Agar-agar Terbaik Malaysia Berikut 10 jenis serbuk terbaik di Malaysia untuk buat agar-agar:
Jenama Serbuk Agar-agarGambar Serbuk1. Swallow Globe Agar-Agar Powder2. Nutrijell Instant Agar-Agar Powder3. Pearl Mermaid Agar-Agar Powder4. Bintang Emas Agar-Agar Powder5. Princess Mermaid Agar-Agar Powder6. YESS Agar-Agar Powder7. Bot Agar-Agar Powder8. Jim Willie Bites Agar Agar Powder9. Nona Agar-Agar Powder10. HappyGrass Agar-Agar Powder 7 Manfaat Agar-agar untuk Kesehatan Tubuh Agar-agar tidak hanya kaya dengan pelbagai nutrien yang disebutkan, tetapi juga mengandungi nutrien lain seperti omega-3, kolin, fosforus, dan tembaga dalam jumlah yang sedikit. Agar-agar yang diekstrak daripada rumpai laut turut mengandungi antioksidan yang baik untuk kesihatan badan.
Berikut adalah beberapa manfaat kesihatan yang berkaitan dengan agar-agar:
ManfaatKesanMemudahkan penghadamanDalam 1 bahagian agar-agar (sekitar 100 gram), terdapat lebih kurang 8 gram serat. Dengan kandungan serat yang tinggi ini, gelatin dapat merangsang usus untuk bergerak lebih aktif. Khasiat agar-agar ini baik untuk melancarkan penghadaman dan mencegah serta merawat kesukaran membuang air besar.Meningkatkan kekuatan tulang dan gigiAgar-agar adalah makanan yang mengandungi banyak kalsium selain daripada susu dan produk tenusu lain. Kerana ia mempunyai kandungan kalsium yang cukup tinggi, gelatin berguna untuk mengekalkan kekuatan dan kesihatan tulang dan gigi.Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskularAgar-agar, yang tinggi serat, antioksidan, dan mineral kalium dan kalsium, boleh membantu mengekalkan jantung dan saluran darah yang sihat.Meningkatkan daya tahan badanAgar-agar mengandungi banyak zink, protein dan antioksidan yang memainkan peranan penting dalam meningkatkan sistem imun. Oleh itu, pengambilan gelatin dengan kerap dalam kuantiti yang mencukupi boleh menguatkan daya tahan tubuh anda untuk melawan kuman dan virus yang menyebabkan jangkitan.. Menurunkan berat badanJika anda berlebihan berat badan, pengambilan jeli boleh menjadi penyelesaian untuk menurunkan berat badan. Menurut beberapa kajian, gelatin boleh membuatkan badan cepat kenyang, supaya selera makan lebih mudah dikawal.
Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan hasil yang maksimum, anda perlu mengiringinya dengan diet yang betul dan senaman yang kerapMengekalkan fungsi tiroidJeli yang diperbuat daripada rumpai laut secara semulajadi mengandungi banyak iodin. Mineral ini memainkan peranan penting dalam menghasilkan hormon tiroid supaya metabolisme dan prestasi organ badan dapat berjalan dengan baik.Menjaga kesihatan dan kecantikan kulitAgar-agar juga bagus untuk dimakan untuk mengekalkan kesihatan kulit. Ini berkat protein, kolagen, mineral dan asid hyaluronik semulajadi yang terkandung di dalamnya. Agar-agar diketahui baik untuk menjadikan kulit lebih tegang, lembap dan awet muda. Walaupun gelatin memiliki banyak kebaikan, dan penting juga diturut serta dengan gaya hidup sihat yang menyeluruh. Ini termasuk bersenam secara berkala, mengurangkan stres, dan mengamalkan pemakanan seimbang. Tindakan ini memastikan manfaat gelatin dapat dimaksimumkan.
Penting untuk diingati bahawa beberapa produk gelatin, terutamanya gelatin segera, mungkin mengandungi gula tambahan, pewarna, dan bahan pengawet. Oleh itu, adalah disyorkan untuk mengelakkan pembelian gelatin yang mempunyai komponen tambahan ini. Sebaiknya, pilih gelatin asli yang memastikan kualitinya.
Jika anda ingin menyesuaikan corak pemakanan yang sesuai dengan keperluan badan anda, adalah baik untuk berjumpa dengan seorang pakar pemakanan. Semasa pertemuan, anda boleh bertanyakan tentang jumlah gelatin yang sesuai untuk dimakan demi mendapatkan manfaat kesihatan yang diinginkan.
Resepi Agar-agar Milo Ini Citarasa Keluarga Resepi Agar-Agar Milo adalah pilihan yang menyegarkan dan lazat untuk pada setiap waktu. Anda boleh menjadikannya sebagai hidangan pembuka selera yang segar bersama keluarga atau rakan-rakan, atau sebagai pelengkap kepada hidangan utama. Hidangan ini juga dapat disesuaikan mengikut citarasa peribadi anda. Jadi, jom mencuba resepi ini dan berkongsi kegembiraan dengan sesiapa yang tersayang. Selamat menikmati resepi Agar-Agar Milo yang lazat ini!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/resepi-agar-agar-milo.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resipi Agar Agar Guna Milo Serbuk Kotak Sedap Rasa Lemak Berkrim

Resipi Agar Agar Guna Milo Serbuk Kotak Sedap Rasa Lemak Berkrim

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 130 hits
antara sajian pencuci mulut yang menjadi kegemaran ramai tanpa mengira peringkat usia Pasti ramai yang suka minum Milo di rumah bukan Ya mama boleh buat agar agar dengan menggunakan Milo Sebenarnya bermacam macam resipi boleh dihasilkan men...
Resepi Sos Pencicah Thai Mudah Dan Sedap

Resepi Sos Pencicah Thai Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 152 hits
Bahan Sos Pencicah Thai Mudah Dan SedapBahan bahan Resepi Sos Pencicah Thai Mudah Dan Sedap7 8 ulas bawang putih Cili padi hijau merah jumlahnya bergantung pada kepedasan masing masingAkar pakchi ketumbar secukupnyaDaun ketumbar hiris cinca...
4 Jenis Resepi Kerabu Mangga Paling Mudah Sedap Yang Patut Anda Cuba

4 Jenis Resepi Kerabu Mangga Paling Mudah Sedap Yang Patut Anda Cuba

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 184 hits
Resepi kerabu mangga merupakan sajian yang popular dan tersohor di Thailand dan Malaysia Hidangan pembuka yang menyelerakan dengan kombinasi rasa mangga dan ikan bilis pastinya akan meningkatkan selera makan di rumah atau dimana mana kita m...
3 Resepi Bubur Cha Cha Mudah Viral Di Malaysia

3 Resepi Bubur Cha Cha Mudah Viral Di Malaysia

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 168 hits
Bubur cha cha merupakan sejenis pencuci mulut dan hidangan sarapan pagi yang popular dalam masakan Malaysia Mesti ramai nak tahu resepi bubur cha cha kan Ikuti kami seterusnya bagi mengetahui resepi bubu cha cha paling sedap di alam semesta...
Singgang Daging Kelantan Yang Tersangat Sedap Mudah Nak Buat Ni Resipinya

Singgang Daging Kelantan Yang Tersangat Sedap Mudah Nak Buat Ni Resipinya

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 191 hits
Singgang Daging Kelantan Yang Tersangat Sedap Mudah Nak Buat Ni Resipinya Jika tiada idea untuk menyediakan menu untuk hari ini apa kata anda sediakan sahaja Singgang Daging Kelantan yang bukan sahaja mudah disediakan malah enak rasanya Mes...
Sambal Paru Sedap Dan Mudah

Sambal Paru Sedap Dan Mudah

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 201 hits
Assalamualaikum semua Anda buat apa di hari minggu ini Jom layan blog saya jangan lupa klik iklan yang keluar di blog tau Kerjasama anda didahului dengan ucapan jutaan terima kasih Malam tadi kami bersama rakan rakan dari Persatuan Alumni B...
Bunga Kantan Goreng Menu Simple Memang Sedap Kalau Dimakan Dengan Nasi Putih

Bunga Kantan Goreng Menu Simple Memang Sedap Kalau Dimakan Dengan Nasi Putih

papar berkaitan - pada 20/10/2023 - jumlah : 132 hits
Biasanya bila kita beli bunga kantan mesti sama ada nak buat masak laksa atau asam pedas Atau paling tidak pun enak juga untuk dicampur bersama bahan kerabu Pun begitu pernahkah anda mencuba bunga kantan yang digoreng Mungkin ada yang meras...
Resepi Keropok Lekor Mudah

Resepi Keropok Lekor Mudah

papar berkaitan - pada 21/10/2023 - jumlah : 191 hits
Bahan diperlukan 1kg ikan selayang yang segar300 gram tepung sagu150ml air sejuk dari peti2 sudu kecil garamCara caranya Asingkan isi ikan dari tulangnya Kisar isi ikan dan garam bersama air Uli bahan kisar bersama tepung sagu Bentukkan doh...
Boleh Masak Sendiri Cuba Resepi Mudah 5 Snek Korea Ini Hanya Di Rumah

Boleh Masak Sendiri Cuba Resepi Mudah 5 Snek Korea Ini Hanya Di Rumah

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 163 hits
Masa untuk mencuba sesuatu yang berbeza ARTIKEL BERKAITAN Kita semua sudah biasa dengan makanan ringan Korea seperti tteokbokki dan kimbap bukan Kali ini KimchiDaily nak kongsikan beberapa resepi snek Korea yang mudah untuk korang cuba di r...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Lunch Date Di Torii Teppanyaki



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya