Rentas Negeri Tidak Termasuk Dalam Kelonggaran Sop Hishammuddin


Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein bercakap ketika sidang media selepas melawat proses vaksinasi pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Desa Tun Hussein Onn, hari ini. FOTO Asyraf Hamzah. Rentas negeri tiada dalam pengurangan SOP KUALA LUMPUR: Kelonggaran untuk merentas negeri tidak termasuk dalam senarai pengurangan prosedur operasi standard (SOP) Pelan Pemulihan Negara (PPN) yang dibincangkan dalam Mesyuarat Kedua Menteri Kuartet COVID-19, esok.

Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata keputusan berkaitan kebenaran merentas negeri diteliti Jawatankuasa Khas Pemulihan COVID-19 yang dipengerusikan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

"Kelonggaran merentas negeri, semuanya bergantung kepada fasa dalam PPN negeri yang berkenaan, tetapi syor datang daripada menteri bertanggungjawab untuk sektor tertentu dan kemudian dipertimbangkan di pelbagai peringkat termasuk Jawatankuasa Teknikal Pengurusan Pandemik serta Mesyuarat Menteri Kuartet COVID-19.

"Mesyuarat Kedua Menteri Kuartet COVID-19 diadakan esok dengan agenda utama memfokuskan terhadap usaha mempermudahkan 181 prosedur operasi standard (SOP) kepada 10 SOP sahaja, selain memberi tumpuan terhadap naratif menjelang fasa endemik yang bermula hujung Oktober ini," katanya.


Beliau memberitahu demikian dalam sidang media selepas melancarkan Program Vaksinasi COVID-19 'Back to School' peringkat Kementerian Pertahanan di sini, hari ini.

Yang turut hadir Menteri Kanan Pendidikan, Datuk Dr Radzi Jidin.

Pada program itu, seramai 255 pelajar Tingkatan 4 dan 5 Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Desa Tun Hussein Onn menerima suntikan vaksinasi.

Manakala baki 675 pelajar sekolah berkenaan dijangka selesai menerima suntikan pada 24 September ini.

Keseluruhannya, sejumlah 5,887 pelajar berusia 12 hingga 17 tahun di sekolah di dalam kem Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan menerima pelalian masing-masing.


Hishammuddin berkata, Mesyuarat Kedua Menteri Kuartet COVID-19 esok membabitkan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa; Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin; Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz dan beliau sendiri.

Katanya, dua menteri dijemput untuk berbincang dalam mesyuarat kedua esok iaitu Menteri Pelancongan, Datuk Seri Nancy Shukri serta Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu.

"Kementerian Pelancongan akan memberi taklimat mengenai status terkini projek perintis gelembung pelancongan Langkawi dan potensi gelembung pelancongan yang lain.

"Manakala Kementerian Belia dan Sukan akan memberi taklimat mengenai potensi kelonggaran lain di dalam sektor sukan.

"Saya faham ramai yang keliru mengenai SOP yang terlalu banyak, jadi usaha meminimumkan jumlah SOP itu dapat membantu memudahkan pemahaman setiap orang," katanya


Hishammuddin berkata, perbincangan bersama Radzi pula akan dijalankan minggu depanmengenai pelaksanaan vaksinasi bagi pelajar serta perkembangan terkini proses dilaksanakan Kementerian Pendidikan (KPM) dalam pembukaan sekolah.

"Ini adalah kerjasama inklusif membabitkan semua pihak yang diberi tanggungjawab dan saya yakin usaha begini penting untuk memberi keyakinan kepada rakyat supaya terus membantu menjayakan agenda penting kepada masa depan negara.

SOURCE: Berita Harian

Kongsikan artikel ini: ***Jangan lupa like dan follow facebook kami di Kickbola Network dan langgan saluran Telegram BeritaUp2Date untuk kemas kini berita terkini.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/09/rentas-negeri-tidak-termasuk-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Menteri Bincang Kelonggaran Sop Menuju Fasa Endemik Termasuk Kebenaran Rentas Negeri

4 Menteri Bincang Kelonggaran Sop Menuju Fasa Endemik Termasuk Kebenaran Rentas Negeri

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 325 hits
Perbincangan secara terperinci mengenai penyesuaian prosedur operasi standard serta bentuk kelonggaran dalam negara menuju ke fasa endemik akan melibatkan tiga lagi menteri lain Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein b...
Pm Akan Umum Kelonggaran Baharu Termasuk Kemungkinan Rentas Negeri Hishammuddin

Pm Akan Umum Kelonggaran Baharu Termasuk Kemungkinan Rentas Negeri Hishammuddin

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 149 hits
Perdana Menteri akan umum kelonggaran baharu Hishammuddin KUALA LUMPUR Kelonggaran baharu yang dipersetujui secara prinsip termasuk kemungkinan rentas negeri akan diumumkan Perdana Menteri dalam tempoh terdekat Menteri Kanan Datuk Seri Hish...
Kelonggaran Rentas Negeri Antara Dibincang Esok Hishammuddin

Kelonggaran Rentas Negeri Antara Dibincang Esok Hishammuddin

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 183 hits
Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein meluangkan masa bergambar dengan seorang pelajar semasa mengadakan lawatan kerja ke Program Vaksinasi Covid 19 Back To School Peringkat Kementerian Pertahanan di Sekolah Menengah ...
Hiburan Vie Shantie Khan Ke Janda Baik Tanpa Surat Rentas Negeri

Hiburan Vie Shantie Khan Ke Janda Baik Tanpa Surat Rentas Negeri

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 177 hits
Selebriti media sosial Vie Shantie Khan mengundang persoalan orang ramai apabila memuat naik beberapa keping foto sedang beriadah di Janda Baik bersama keluarga ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementOrang ramai mempertikaikan bagaimana selebriti m...
Polis Bentong Nafi Tidak Perlu Surat Rentas Negeri Ke Janda Baik Siasatan Di Lakukan

Polis Bentong Nafi Tidak Perlu Surat Rentas Negeri Ke Janda Baik Siasatan Di Lakukan

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 276 hits
BENTONG Polis menafikan kenyataan mengelirukan oleh selebriti media sosial Vie Shantie Khan yang menyatakan tidak perlu surat rentas negeri dari Selangor ke Janda Baik di sini Ketua Polis Daerah Bentong Superintendan Zaiham Mohd Kahar berka...
Kerajaan Pertimbang Rentas Negeri Jika Negara Masuk Fasa Endemik

Kerajaan Pertimbang Rentas Negeri Jika Negara Masuk Fasa Endemik

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 214 hits
Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein Ikuti kami di dan untuk berita terkini setiap hari klik KUALA LUMPUR Kerajaan hanya akan mempertimbangkan keputusan untuk membenarkan aktiviti merentas negeri secara menyeluruh pa...
Kebenaran Rentas Negeri Diumum Dalam Tempoh Terdekat

Kebenaran Rentas Negeri Diumum Dalam Tempoh Terdekat

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 137 hits
Oleh ZULKIFLI MANZOR Gambar hiasanKUALA LUMPUR Kebenaran rentas negeri penting sebagai langkah memulihkan industri pelancongan negara yang terjejas teruk akibat pandemik Covid 19 Menteri Pelancongan Seni dan Budaya Datuk Seri Nancy Shukri b...
Dah Boleh Rentas Daerah Dah Boleh Beriadah Tapi Tak Jaga Sop

Dah Boleh Rentas Daerah Dah Boleh Beriadah Tapi Tak Jaga Sop

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 387 hits
hai assalammualaikumDah Boleh Rentas Daerah Dah boleh Beriadah Tapi Tak Jaga SOP Orang Selangor Kuala Lumpur Putrajaya lama dah tunggu untuk ke Fasa 2 Fasa 2 yang mana boleh boleh merentas daerah boleh buat pelbagai aktiviti Biasalah orang ...
Bahana Diberi Kelonggaran Sop Hutan Pula Penuh Dengan S4mpah S4rap

Bahana Diberi Kelonggaran Sop Hutan Pula Penuh Dengan S4mpah S4rap

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 175 hits
Apabila pihak kerajaan membenarkan penduduk di sekitar Lembah Klang untuk bergerak merentas daerah dan memandu lebih 10 kilometer daripada lokasi kediaman ramai yang menarik nafas lega
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku