Rawatan Parut Jerawat Di Klinik Dr Bazilah


Rawatan Parut Jerawat Di Klinik Dr Bazilah
Assalamualaikum, Hi korang. Petang ni KakYa nak buka topik best untuk bercerita dengan korang. Jom korang rapat rapat sikit, KakYa nak citer tentang parut jerawat dan bagaimana cara terbaik untuk mengatasi masalah parut jerawat. Sebagaimana yang kita sedia maklum, masalah jerawat dan parut jerawat adalah masalah yang sering melanda individu tak kira lelaki atau wanita. Bila dah ada jerawat, seringkali akan timbul masalah parut jerawat

Apakah itu parut jerawat? Parut  jerawat adalah kesan sampingan yang terbentuk daripada proses penyembuhan jerawat. Bagi sesetengah individu yang mempunyai kulit sensitif, kemunculan jerawat adakalanya meninggalkan parut jerawat yang agak teruk dan sukar untuk dihilangkan. 
Walaupun telah mencuba pelbagai jenis produk skincare yang ada kat pasaran, namun parut jerawat masih tetap ada. Jadi cara terbaik bagi mengatasi masalah parut jerawat adalah dengan mendapatkan rawatan di klinik kulit. Kita serahkan saja pada yang lebih berpengalaman. Apakata korang cuba buat rawatan untuk masalah parut jerawat di Klinik Dr Bazilah. 
Klinik Dr Bazilah : Klinik Kulit, Estetik Dan Rambut Yang Dipercayai
Jenis Jenis Parut Jerawat Dan Cara Rawatan
Pernah dengar ke tak tentang Klinik Dr Bazilah ni? Ok sebelum KakYa cerita dengan lebih detail mengenai Klinik Dr Bazilah, KakYa nak war warkan dulu kat korang yang parut jerawat ni ada bermacam macam jenis tau. Bukan satu jenis jer.  Tapi banyak tau. KakYa senaraikan beberapa jenis parut jerawat yang biasa kita dengar, antaranya;
1. Parut jenis Ice Pick
Parut jenis Ice Pick adalah parut mendalam dan sempit. Parut jenis ini biasanya timbul selepas jerawat yang jenis serius sembuh. Parut ini adalah paling sukar untuk dirawat kerana ianya berlekuk jauh di bawah permukaan kulit

Parut jenis Ice Pick menyebabkan keradangan jerawat sehingga menyebabkan permukaan kulit kehilangan kolagen


2. Parut jenis Boxcar
Parut jenis Boxcar adalah parut yang berbentuk seakan akan huruf U dan kelihatan seperti sebuah kotak. Ianya disebabkan jerawat yang berkelompok dekat di atas kulit.
Parut jenis Boxcar menyebabkan kulit kehilangan kolagen dan tisu. 


3. Parut jenis Rolling
Parut jenis Rolling adalah parut yang paling biasa terbentuk ketika penyembuhan jerawat yang meradang dengan lama. Parut ini nampak bulat atau bergulung (rolling)

Parut jenis ini menyebabkan kulit kehilangan kolagen. 


Untuk tahu dengan lebih jelas parut jerawat korang jenis yang mana satu, korang boleh consult skin dengan doktor terlebih dahulu sebelum mendapatkan rawatan. 
Opkos la kena tahu dulu mana satu jenis parut jerawat yang korang alami sebelum korang menjalani rawatan. Rawatan dibuat mengikut jenis parut dan kedalaman parut tersebut. 
Nak rawat parut jerawat ni bukan senang tau, pelbagai kaedah rawatan yang ada tetapi perlu mengikut kesesuaian kulit korang. 
Kalau korang nak tahu, terdapat pelbagai cara rawatan bagi mengatasi masalah parut jerawat yang tersedia di Klinik Dr Bazilah antaranya; 
- Rawatan Tca Cross
Tca Cross bermaksud Chemical Reconstruction of Skin Scar. Kaedah rawatan TCA Cross melibatkan penggunaan TCA berkonsentrasi tinggi yang disapu khas ditempat berparut yang mana selepas ianya meresap masuk ke dalam kulit, akan ada inflamasi berlaku dan salah satu produk inflamasi terhasil adalah kolagen dan tisu baru yang tumbuh dan mengisi lubang parut tersebut. 
Proses penghasilan tisu baru mengambil masa dari 2 minggu selepas rawatan sehinggalah beberapa bulan. Jadi keputusan rawatan ini agak mengambil masa untuk dilihat

Rawatan TCA Cross sangat disarankan untuk korang yang mempunyai masalah parut jerawat jenis Ice Pick yang dalam. Rawatan dengan kaedah ini dapat membantu menaikkan parut berlekuk yang dalam agar mendapat kesan yang lebih baik. 
Untuk mendapat result yang optimum, prosedur rawatan ini perlulah diulang beberapa kali antara 3-5 kali rawatan bergantung pada masalah parut jerawat yang korang alami. 
- Rawatan CO2 Laser 
Rawatan CO2 Laser merupakan kaedah untuk merawat parut jerawat pada muka. Kolagen diransang melalui CO2 Laser untuk menaikkan parut berlekuk dan membantu mengecilkan pori.

Selepas rawatan kulit menjadi lebih lembut, halus dan kurang kasar kerana kedalaman parut semakin berkurangan selepas menggunakan kaedah laser. 
Rawatan ini perlu menggunakan krim kebas sebelum prosedur bagi mengurangkan rasa sakit. 
KakYa yang dengar ni pon rasa cam nak buat rawatan jugak la nanti. Macam best jer kan? Bukan apa, bila dah buat rawatan rasa konfiden sikit la bila parut jerawat kita kian pudar. 
Klinik Dr Bazilah Berlesen Di Bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
Untuk pengetahuan korang pegawai perubatan di Klinik Dr Bazilah adalah pengamal kesihatan yang bertauliah dan berlesen di bawah KKM yang menawarkan pelbagai rawatan daripada penyakit biasa secara amnya hinggalah kepada masalah kulit dan rambut khususnya. 

Kesemua doktor yang berkhidmat di Klinik Dr Bazilah memberi tumpuan kepada merawat semua masalah berkaitan kulit dan rambut dan hanya menggunakan kaedah terbaik yang terbukti secara klinikal keselamatan dan keberkesanannya. 
Jadi korang tak perlu ragu ragu untuk mendapatkan rawatan kat sini. Berdasarkan review yang KakYa baca melalui carian di internet, Klinik Dr Bazilah adalah salah satu klinik kulit dan estetik yang dipercayai. InsyaAllah. 
Berminat Mendapatkan Rawatan Di Klinik Dr BazilahOk kalau korang berminat mencari klinik kulit di Bangi, Shah Alam dan Kuala Lumpur, korang boleh dapatkan rawatan untuk parut jerawat dan juga rawatan kulit yang lain di Kinik Dr Bazilah, korang boleh book appointment sesiap melalui nombor tertera:

Whatsapp : +6019-6571563
http://temujanjidrbazilah.wasap.my/

03-89229681 (Bandar Baru Bangi)
03-50357359 (Shah Alam)

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai Klinik Dr Bazilah dan rawatan yang disediakan, korang boleh terus terjah website dan media sosial Klinik Dr Bazilah kat bawah; 
Website: www.klinikdrbazilah.com
Facebook: https://www.facebook.com/drbazilah/
Instagram: https://instagram.com/klinikdrbazilah


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.akifimtiyaz.com/2022/05/rawatan-parut-jerawat-di-klinik-dr-bazilah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tanda Tanda Lemah Tenaga Batin Mati Pucuk Dan Kaedah Rawatan

Tanda Tanda Lemah Tenaga Batin Mati Pucuk Dan Kaedah Rawatan

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 265 hits
Tanda Tanda Lemah Tenaga Batin Mati Pucuk Dan Kaedah Rawatan Lemah tenaga batin atau juga dikenali sebagai mati pucuk merujuk kepada ciri ciri kegagalan alat kelamin lelaki untuk menegang atau mengekalkan ketegangan sehingga mencapai kepuas...
Penyanyi Yasin Mula Terima Rawatan Bipolar Di Hsb Sebutan Kes Pada 22 Jun Peguam

Penyanyi Yasin Mula Terima Rawatan Bipolar Di Hsb Sebutan Kes Pada 22 Jun Peguam

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 181 hits
Penyanyi Yasin Mula Terima Rawatan Bipolar Di HSB Sebutan Kes Pada 22 Jun Peguam Mahkamah Majistret dan Sesyen Petaling Jaya hari ini menetapkan 22 Jun depan untuk tarikh sebutan kes melibatkan penyanyi dan komposer Muhammad Yasin Sulaiman ...
Cosmoderm Skin Lab Luminous A Solusi Rawatan Wajah Hyperpigmentasi

Cosmoderm Skin Lab Luminous A Solusi Rawatan Wajah Hyperpigmentasi

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 313 hits
Alhamdulillah menginjak usia ke 50 an tahun ini Syukur di atas segala nikmat yang di pinjamkanNya Meniti dari usia kanak kanak yang penuh dengan keriangan kemudian masuk ke alam remaja yang menjanjikan keindahan di pinjamkanNya pula ke alam...
Start Semula Rawatan Kesuburan Kali Kedua

Start Semula Rawatan Kesuburan Kali Kedua

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 184 hits
Rawatan kesuburan k fiezz mr hubby dimulakan lagi sekali tahun ni selepas berhenti separuh jalan tahun 2012 Yea k fiezz tak salah taip tahun Dah 10 tahun lepas buat rawatan kesuburan kali pertama K fiezz mr hubby pernah buat rawatan kesubur...
Rawatan Ni Dah Tak Ada Makna Untuk Saya Hidap Penyakit Vaginismus Suami Sanggup Ceraikan Isteri

Rawatan Ni Dah Tak Ada Makna Untuk Saya Hidap Penyakit Vaginismus Suami Sanggup Ceraikan Isteri

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 149 hits
Kehidupan selepas berumah tangga boleh menjadi satu perkara yang mencabar buat sesetengah individu terutama dalam menjalankan tanggungjaab tidak kira dari segi zahir mahupun batin Baru baru ini tular di aplikasi TikTok hantaran video oleh s...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment