Rawatan Corona Virus Covid 19 Yang Berkesan Di China Disahkan Dr Richard Cheng


Rawatan Hospital Terhadap Jangkitan COVID-19 Yang Serius dan Kritikal dengan Vitamin C Dos Tinggi Oleh Dr. Richard Cheng, M.D., Ph.D. Shanghai
Diterjemah oleh by MD. LATIFF, Mersing Malaysia
Sekumpulan doktor perubatan, penyedia penjagaan kesihatan dan saintis bertemu hari ini dalam talian untuk membincangkan penggunaan vitamin C intravena yang tinggi dalam rawatan kes-kes yang sederhana hingga teruk pesakit Covid-19.
Tetamu utama ialah Dr. Enqiang Mao, ketua jabatan kecemasan di Hospital Ruijing, sebuah hospital utama di Shanghai, yang bergabung dengan Kolej Perubatan Universiti Jiatong.
Dr Mao adalah ahli Pasukan Pakar Senior di Pusat Kesihatan Awam Shanghai, di mana semua pesakit Covid-19 telah dirawat. Dr. Mao juga mengarang Konsensus Panel Pakar Shanghai untuk Rawatan Covid-19 Jangkitan, dokumen rasmi yang disahkan oleh Persatuan Perubatan Shanghai dan kerajaan bandar Shanghai.
Dr. Mao telah menggunakan IVC yang besar untuk merawat pesakit dengan pankreatitis akut, sepsis, penyembuhan luka pembedahan, dan keadaan perubatan lain selama lebih dari 10 tahun.
Kali ini ketika Covid-19 melancarkan, dia dan ahli-ahli lain memikirkan VC dan mengesyorkan VC untuk rawatan kes-kes yang sederhana hingga berat pesakit Covid-19.
Cadangan itu telah diterima oleh Pasukan Pakar Shanghai pada awal. Semua pesakit Covid-19 di kawasan Shanghai telah dirawat di Pusat Kesihatan Awam Shanghai, terdapat sejumlah 358 pesakit Covid-19 pada 17 Mac, 2020.
 
Dr. Mao menyatakan bahawa kumpulannya mengubati ~ 50 kes jangkitan Covid-19 yang sederhana hingga teruk dengan IVC dos tinggi.
Dosis IVC adalah sekitar 10,000 mg – 20,000 mg sehari selama 7-10 hari, dengan 10,000 mg untuk kes-kes yang sederhana dan 20,000 untuk kes-kes yang lebih teruk oleh status pulmonari (kebanyakannya indeks pengoksigenan) dan status pembekuan.
Semua pesakit yang menerima IVC bertambah baik dan tidak ada kematian. Berbanding dengan purata 30 hari hospital untuk semua pesakit Covid-19, pesakit yang mendapat IVC yang tinggi mempunyai tinggal di hospital yang kira-kira 3-5 hari lebih pendek daripada pesakit keseluruhan.
Dr. Mao membincangkan satu kes yang teruk khususnya yang semakin merosot.
Dia memberikan bolus 50,000 mg Vit C IV dalam tempoh 4 jam.
Mereka menyaksikan status pulmonari (indeks oksigenasi) pesakit menstabilkan dan meningkatkan dalam masa nyata.
Tiada kesan sampingan yang dilaporkan kepada semua kes yang dirawat dengan IVC dos tinggi.
 
Antara pakar yang menghadiri persidangan video hari ini ialah: Dr. Atsuo Yanagisawa, profesor perubatan di Kyorin University, Tokyo Jepun dan presiden Persatuan Antarabangsa untuk Perubatan Orthomolekul; Dr. Jun Matsuyama dari Jepun; Dr Michael J Gonzalez, profesor di Universiti Sains Perubatan Puerto Rico, Dr. Jean Drisko, profesor perubatan, dan Dr. Qi Chen, profesor farmakologi, kedua-duanya di Sekolah Perubatan Universiti Kansas, Dr. Alpha “Berry” Fowler, profesor ubat pemulihan paru-paru dan kritikal, Virginia Commonwealth University, Dr. Maurice Beer dan Asa Kitfield, kedua-duanya dari NutriDrip dan Integrative Medical NY, New York City; Dr. Hong Zhang dari Beijing Alps Point Health Technologies, LLC; William T Penberthy, Ph.D. daripada Scribe LLC, Florida; Ilyes Baghli, MD, presiden Persatuan Nutrisi dan Perubatan Ortomolekul Algeria (SANMO); Drs. Mignonne Mary dan Charles Mary Jr, kedua-dua Bilik Remedy, New Orleans; Dr. Selvy Rengasamy, presiden SAHAMM, Malaysia. Saya, Richard Cheng, M.D., Ph.D. Pusat Kesihatan Integratif Cheng South Carolina, presiden Perkhidmatan Perundingan Kesihatan Cheng Shanghai dan Penasihat Kanan untuk Persatuan Perubatan ShenZhen dan ShenZhen BaoAn Central Hospital, memulakan dan menyelaraskan persidangan ini. Dirancang tetapi tidak dapat hadir adalah Dr. Thomas Levy, ahli kardiologi yang disahkan oleh lembaga dan penulis terkenal Florida terkenal; Dr. Andrew Saul, ketua pengarang perkhidmatan berita perubatan Orthomolecular, Dr. Hyoongjoo Shin dari Daegu Korea dan Dr. Federica Spurio dari Itali.
 
Walaupun mesyuarat ringkas kurang dari 45 minit disebabkan oleh keterbatasan waktu Dr Mao, penonton berterima kasih kepada Dr. Mao untuk masa dan perkongsiannya dan ingin memastikan saluran komunikasi dibuka dan juga dapat bercakap dengan doktor lain yang bekerja di barisan hadapan terhadap Covid-19.
 
Dalam satu pertemuan yang berasingan, saya mendapat penghormatan untuk berbincang dengan Dr Sheng Wang, MD, Ph.D., Profesor Perubatan Penjagaan Kritikal Hospital 10 Shanghai, Kolej Perubatan Universiti Tongji di Shanghai China, yang juga berkhidmat di Klinik Kanan Pasukan Pakar Pasukan Kawalan dan Pencegahan Shanghai Covid-19. Terdapat 3 pelajaran yang kami pelajari mengenai jangkitan Covid-19 ini, Dr. Wang berkata:
1. IVC dos awal dan besar sangat membantu dalam membantu pesakit Covid-19. Data itu masih dimuktamadkan dan kertas rasmi akan diterbitkan secara beransur-ansur.
2. Covid-19 pesakit kelihatan mempunyai kadar hyper-coagulability yang tinggi. Di antara kes-kes yang teruk, ~ ​​40% kes-kes yang teruk menunjukkan hiper-koagulabiliti, manakala bilangan kes ringan hingga sederhana adalah 15-20%. Heparin digunakan di antara mereka yang mempunyai masalah pembekuan.
3. Pelajaran ketiga yang paling penting dipelajari ialah masa untuk memakai pakaian pelindung untuk intubasi dan langkah-langkah menyelamat kecemasan yang lain.
Jika kita menunggu sehingga pesakit mengembangkan tanda-tanda penuh untuk intubasi, maka bersiap-siap untuk intubasi, kita akan kehilangan minit berharga.
Oleh itu, pasukan rawatan harus menurunkan ambang intubasi, untuk membolehkan waktu yang tepat (~ 15 minit atau lebih) untuk pasukan bersiap.
Ini 15-30 menit kritikal boleh membuat perbezaan dalam hasil.
 
Juga, kedua-dua Drs. Mao dan Wang mengesahkan bahawa terdapat pasukan perubatan lain di bahagian lain negara yang menggunakan IVC dos tinggi untuk merawat pesakit Covid-19.
 
***
Kuesioner Penyelidikan untuk Penyelidikan Vitamin C dalam Flu dan COVID-19. Ini adalah tinjauan ringkas dan tidak akan membawa anda lebih daripada 2-3 minit. Kajian ini dimulakan oleh Drs. Qi Chen, Hong Zhang dan saya sendiri, semua saintis / doktor Amerika Cina.
 
Terima kasih.
 
Sama ada anda mengambil Vit C atau tidak, penyertaan anda adalah penting dan sangat akan membantu penyelidikan kami.
 
Klik di bawah untuk memulakan:
https://www.wjx.cn/m/65273635.aspx
 
Artikel asal dipos oleh Dr. Cheng pada 18 Mac 2020
***
UPDATE RAWATAN COVID-19.
Dr. Richard Cheng
Benefits of High Dose Vitamin C for Ncovid19 patients as used in Shanghai Hospital for 50 moderate to severe cases out of 350 patients in Shanghai
– 10-20g / day
– All recovered. No one died
– 3-5 days shorter hospital stay
– Easier for blood coagulation
– Works for chronic patients too – 50 gr of Vit C. over a period of 4 hours brought a patient who was deteriorating rapidly back to wellness
– Be aware that it is highly contagious. Hospital staff have to be well protected.
 
***
Nota tambahan :
Vitamin C bukanlah rawatan ubatan berasaskan dadah yang secara terus memberi kesan kepada virus seperti melemahkan virus, menyerang virus atau membunuh virus.
Akan tetapi, khasiat vitamin C berfungsi membantu memperkukuhkan sistem pertahanan semulajadi tubuh (sistem imum/daya tahan) untuk melawan penyakit.
Pengambilan vitamin C akan menyokong tubuh dalam ‘merawat dirinya sendiri’ secara semulajadi, dalam melawan jangkitan dan penyembuhan.
Penerangan di atas adalah rawatan melalui suntikan.
Suntikan vitamin C dos tinggi, bukanlah untuk amalan harian dan bukan untuk dilakukan sendiri.
Untuk masyarakat umum, sila dapatkan vitamin C melalui pemakanan seperti buah-buahan ataupun suplemen.
Dos harian tinggi yang masih diperbolehkan adalah sehingga 2000mg .
Mengambil vitamin C melebihi 2000mg boleh memberikan kesan mual atau cirit-birit.
Oleh kerana tubuh tidak mampu menyerap 1000mg-2000mg sekaligus pada satu-satumasa, ia akan flush keluar terus. Jadinya, membazirlah ambil vitamin C banyak jika yang selebihnya terus dibuang oleh sistem tubuh.
Untuk ini, dicadangkan untuk dapatkan vitamin C semulajadi yang mempunyai formula ‘sustained-release’ (vitamin c yang diambil, dilepaskan sedikit demi sedikit secara berperingkat). Maka, vitamin C yang diambil, tidaklah terbazir begitu sahaja.
Suplemen vitamin c biasa pun boleh juga. Tiada masalah.
Dengan kata mudah, lakukanlah apa sahaja yang terbaik mengikut situasi masing-masing untuk meningkatkan kesihatan tubuh supaya tubuh berfungsi secara optimum dengan amalan gaya hidup sihat seperti bersenam (di rumah), mengamalkan pemakanan sihat serta menjaga kebersihan diri.
Tak perlu panik, kekal bertenang, stay at home.
Lakukan yang terbaik untuk diri dan keluarga, insyaAllah semoga semuanya menjadi asbab kebaikan.
***
Bertenang dan Tak Perlu Panik – Kita Ada Peluang Melawan Corona Virus   Terus kekal ikut arahan dari pihak berwajib. #dudukdirumah #stayathome  
***
Dapatkan info awam terkini berkaitan corona virus terkini di : https://www.coronavirus.gov
Dapatkan maklumat kajian terkini berkaitan corona virus di : https://www.nih.gov/coronavirus
The post Rawatan Corona Virus COVID-19 Yang Berkesan Di China Disahkan Dr. Richard Cheng appeared first on masterlatif.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://masterlatif.com/rawatan-corona-virus-covid-19-yang-berkesan-di-china-disahkan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Adalah Nama Baru Virus Corona Dan Penulisannya Yang Benar

Covid 19 Adalah Nama Baru Virus Corona Dan Penulisannya Yang Benar

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 246 hits
Belakangan ini media massa menuliskan atau menyebutkan istilah Virus Corona dengan COVID 19 atau Covid 19 Selain lebih ringkas dilansir Pikobar Jabar nama baru Virus Corona ini yaitu Covid 19 diumumkan oleh Direktur Organisasi Kesehatan Dun...
Studi Di China Golongan Darah O Lebih Kebal Terhadap Virus Corona

Studi Di China Golongan Darah O Lebih Kebal Terhadap Virus Corona

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 262 hits
Sebuah studi pendahuluan di China menyebutkan orang dengan golongan darah tipe O dinilai lebih resisten terinfeksi virus corona Sementara orang dengan golongan darah A dimungkinkan lebih rentan terhadap infeksi virus SARS CoV 2 ini Dilansir...
Belum Selesai Virus Corona Muncul Hantavirus Di China Seorang Pria Dilaporkan Meninggal Dunia

Belum Selesai Virus Corona Muncul Hantavirus Di China Seorang Pria Dilaporkan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 420 hits
Belum selesai virus corona atau Covid 19 muncul wabah Hantavirus di China Diketahui Hantavirus menewaskan seorang pria asal Yunnan di China Di tengah pandemi pembunuh koronavirus yang menciptakan ketakutan dunia virus mematikan lain Hantavi...
China Segera Cabut Lockdown Di Wuhan Kota Lain Di Hubei Pusat Pandemi Virus Corona

China Segera Cabut Lockdown Di Wuhan Kota Lain Di Hubei Pusat Pandemi Virus Corona

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 206 hits
China mengumumkan akan mencabut lockdown di Wuhan kota pusat pandemi virus corona pada 8 April menandai tonggak penting dalam pertempuran melawan wabah mematikan ini
Hasil Investigasi China Terbaru Menyatakan Virus Corona Merupakan Kiriman Dari Indonesia Ke China

Hasil Investigasi China Terbaru Menyatakan Virus Corona Merupakan Kiriman Dari Indonesia Ke China

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 188 hits
China mengklaim kasus kasus baru infeksi virus corona COVID 19 yang muncul di negara tersebut merupakan kasus impor yang salah satunya berasal dari Indonesia Klaim kasus infeksi impor tersebut dipaparkan pemerintah wilayah Shaanxi Dari 16 M...
China Laporkan Kasus Baru Virus Corona Dari Indonesia

China Laporkan Kasus Baru Virus Corona Dari Indonesia

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 199 hits
Pemerintah Provinsi Shaanxi China melaporkan satu kasus baru virus corona yang dibawa dari Indonesia Melalui keterangan resmi pemerintah setempat menyatakan bahwa pasien merupakan pria berkewarganegaraan China berusia 35 tahun yang datang d...
Hantavirus Muncul Di China Lebih Berbahaya Daripada Corona Covid 19

Hantavirus Muncul Di China Lebih Berbahaya Daripada Corona Covid 19

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 205 hits
Sebuah virus baru muncul lagi di China Seorang laki laki meninggal dunia di Provinsi Yunnan Senin lantaran dinyatakan positif terjangkit Hantavirus Namun tidak berarti Anda harus khawatir pandemi lain akan datang Hantavirus adalah anggota k...
Momen Tepat Berjemur Di Bawah Sinar Matahari Untuk Cegah Virus Corona Covid 19

Momen Tepat Berjemur Di Bawah Sinar Matahari Untuk Cegah Virus Corona Covid 19

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 228 hits
Berjemur di bawah sinar matahari bermanfaat untuk mendapatkan vitamin D bagi tubuh Berikut merupakan momen yang tepat untuk berjemur untuk cegah virus corona covid 19
686 Orang Positif Covid 19 24 Provinsi Ri Terpapar Corona Virus

686 Orang Positif Covid 19 24 Provinsi Ri Terpapar Corona Virus

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 265 hits
Jakarta CNBC Indonesia Pemerintah menyatakan jumlah pasien positif terjangkit virus corona bertambah 107 orang sehingga total pasien corona di Tanah Air mencapai 686 orang hingga Selasa kemarin 24 Maret pukul 12 00 WIB Juru Bicara Pemerinta...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Lunch Merangkap Dinner Di Nefa Station Ipoh Perak

Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield