Ramai Berminat Nak Lihat Mahathir Pakai Baju Oren Lokap



Tun Dr Mahathir Mohamad percaya bahawa ramai yang berminat melihatnya diberi pakaian jingga yang tertera perkataan “lokap”.

Bekas perdana menteri itu berkata demikian, sehari selepas Sultan Sharafuddin Idris Shah menzahirkan rasa kecewa dan murka baginda berhubung kenyataannya yang didakwa dilihat cuba menghasut rakyat untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap bangsa Bugis.

Dewan di-Raja Selangor, semalam juga dilaporkan mahu siasatan ke atas Dr Mahathir dan tindakan undang-undang di bawah Akta Hasutan atau apa jua undang-undang berkaitan sewajarnya.

Dalam sebuah rakaman video yang disiarkan di Facebook petang ini, Mahathir berkata sejak beliau membidas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, banyak pihak mahu melihat dirinya ditangkap.

"Ramai orang yang berminat supaya saya diberi pakaian oren dengan perkataan ‘lokap’. Jadi ini satu lagi langkah ke arah itu.

“Kalau polis buat siasatan, saya mungkin kena pakai baju itu dan puas hatilah ramai orang.

"Dewan yang buat keputusan ini pun mungkin berminat melihat gambar saya pakai baju lokap,” kata ahli politik berusia 92 tahun itu.

Ucapannya pada himpunan “Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi” yang diadakan di Petaling Jaya, pada 14 Oktober lalu, mengundang kemurkaan sultan Selangor.

Bekas perdana menteri, yang kini mengetuai Pakatan Harapan, itu dilaporkan menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya balik ke Sulawesi, tempat asal bagi mereka yang berketurunan Bugis, termasuk presiden Umno itu.

Antara kenyatannya itu berbunyi: “Mungkin kerana dia (Najib Razak) berasal dari lanun Bugis. Entah macam mana dia sesat sampai ke Malaysia. Pergi baliklah ke Bugis."

Berikutan bantahan dari pelbagai pihak, termasuk di Jakarta, Mahathir menjelaskan bahawa ucapannya ditujukan kepada Najib dan bukan seluruh masyarakat Bugis.

Dalam satu kenyataan media semalam, Sultan Sharafuddin berkata kenyataan Mahathir amatlah keterlaluan dan boleh mencetuskan rasa benci dan prasangka buruk rakyat terhadap bangsa Bugis sehingga boleh mencetuskan kekecohan dan huru-hara.

“Ahli-ahli Dewan di-Raja Selangor menganggap ucapan berkenaan amatlah keterlaluan dan boleh mencetuskan rasa benci dan prasangka buruk rakyat terhadap bangsa Bugis sehingga boleh mencetuskan kekecohan dan huru-hara.

“Tohmahan ini secara tidak langsung menghina salasihah dan keturunan Kesulatan Selangor yang berasal dari Bugis,” kata baginda.

Pagi ini, Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun memberitahu bahawa siasatan terhadap Mahathir sedang dijalankan tetapi tidak mendedahkan jika ia dibuat mengikut Akta Hasutan.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloglist-malaysia.blogspot.com/2017/11/ramai-berminat-lihat-mahathir-pakaii.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seminar Excellence In Image Gemuk Tapi Pakai Baju Nak Nampak Slim

Seminar Excellence In Image Gemuk Tapi Pakai Baju Nak Nampak Slim

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 927 hits
Alhamdulillah setelah dua hari settle Seminar Excellence In Image Etiquette Dining Skills PERKEP Kontinjen Selangor Kami wakil daripada IPD Kajang seramai 9 orang yang hadir Kami belajar etika makan dan beretika dalam berpakaian Bak kata Th...
Pakai Baju Nak Terlondeh Baik Tunjuk Dada Terus

Pakai Baju Nak Terlondeh Baik Tunjuk Dada Terus

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 735 hits
Penampilan terbaru pelakon Puteri Aishah nampaknya mengundang komen tidak senang dari para peminat yang menyifatkan pakaian pelakon itu terlalu menjolok mata selain The post appeared first on
Baju Seksi Saya Cuma Pakai Ikut Kesesuaian Majlis

Baju Seksi Saya Cuma Pakai Ikut Kesesuaian Majlis

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 1239 hits
Baru baru ini penampilan pelakon Puteri Aishah ke majlis Most Glam 2018 bersama Nazim Othman yang menggayakan busana merah menimbulkan rasa kurang senang The post appeared first on
Mira Filzah Post Video Dilamar Zizan Razak Pula Terus Letak Foto Pakai Baju Pengantin

Mira Filzah Post Video Dilamar Zizan Razak Pula Terus Letak Foto Pakai Baju Pengantin

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 609 hits
Pelakon Mira Filza muat naik adegan dia dilamar dalam sedutan drama Lelaki Kiriman Tuhan di Instagramnya View this post on Instagram A post shared by on Nov 19 2018 at 1 51am PST That look That smile That stare That heartbeat You ll underst...
Ahli Pkr Datang Mengundi Pakai Baju Topi Dan Payung Bn

Ahli Pkr Datang Mengundi Pakai Baju Topi Dan Payung Bn

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 897 hits
SUASANA pemilihan Parti Keadilan Rakyat di Cabang Julau Sarawak hari ini menarik perhatian ramai apabila beberapa pengundi yang dipercayai ahli parti itu dilihat mempamerkan logo Barisan Nasional pada baju topi dan payung yang dibawa ketika...
Lama Tak Pakai Heels Rasa Nak Patah Kaki Romantiknya Suami Sanggup Dukung Ummi Nazeera

Lama Tak Pakai Heels Rasa Nak Patah Kaki Romantiknya Suami Sanggup Dukung Ummi Nazeera

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 436 hits
Tindakan suami pelakon Ummi Nazeera Dr Mohd Izzar Anwari mendukung isterinya yang kepenatan mendapat pujian netizen Menerusi entri yang dimuat naik Ummi di akaun Instagram nya video pendek itu merakamkan Izzar sedang mendukungnya sambil ter...
Najib Tak Pakai Seragam Oren Dipertikai

Najib Tak Pakai Seragam Oren Dipertikai

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 359 hits
KE MANA pun saya pergi sekarang soalan yang kerap ditanya adalah mengapa bekas Perdana Menteri Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil Mohd Najib Abdul Razak tidak dipakaikan kemeja T oren lokap Suruha...
Rule Of Laws Apakah Mahathir Sekadar Nak Buat Display Di Cermin

Rule Of Laws Apakah Mahathir Sekadar Nak Buat Display Di Cermin

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 229 hits
Masa tak ada kuasa bolehlah bagi alasan Tapi bila dah ada kuasa nak oren kan baju Najib pun tak boleh nak kandangkan najib pun tak mampu agak bila boleh tangkap jho low begitu juga dengan zahid hadi wayta bagi peluang undang afrika mana pul...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja