Raja Muda Perlis Berkenan Sertai Kayuhan Hari Malaysia Unimap





PADANG BESAR - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail berkenan berangkat bersama hampir 300 peserta melakukan cabaran Kayuhan Hari Malaysia 2020 sejauh 17 kilometer anjuran Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di sini pada Ahad lalu.

 

Keberangkatan baginda yang juga Canselor UniMAP mencemar duli menyertai kayuhan itu menyemarakkan lagi program Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia yang mengangkat tema ‘Malaysia Prihatin’.

 

Turut berkenan berangkat hadir ialah Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Lailatul Shahreen Akashah Khalil yang juga Pro Canselor UniMAP.

 

Naib Canselor UniMAP, Profesor Ir Dr R Badlishah Ahmad berkata, melalui tema berkenaan, program kayuhan tersebut bukan sekadar kayuhan semata-mata tetapi ia turut disertakan dengan program tanggungjawab sosial universiti (USR).

 

“UniMAP berbesar hati memberi sumbangan panel solar kepada Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Puan Muda Tengku Fauziah, Padang Besar yang bakal dimanfaatkan bagi menjimatkan penggunaan elektrik.

 

“Selain sumbangan panel solar, UniMAP melalui Persatuan Isteri dan Kakitangan Wanita (Piskanita) juga menganjurkan Fun Walk, pertandingan bola jaring persahabatan bersama guru sekolah itu bagi mengeratkan lagi hubungan di antara UniMAP dan komuniti setempat serta program USR Klinik Olahraga bersama Nazmizan Muhammad (bekas raja pecut Asia Tenggara),” katanya pada majlis penutup di Kampus UniCITI Alam di sini kelmarin.



Hampir 300 peserta bersama Raja Muda Perlis menyertai Kayuhan Hari Malaysia 2020 UniMAP sejauh 17 kilometer di Padang Besar kelmarin.



Hadir sama Pengerusi Lembaga Pengarah UniMAP, Raja Datuk Azwane Raja Ariff; Penasihat Undang-undang Negeri Perlis, Radhi Abas dan Pengerusi PISKANITA UniMAP, Fatimah Danial.

 

R Badlishah berkata, sesuai dengan tema Malaysia Prihatin, UniMAP sentiasa komited dan prihatin dalam membantu kebajikan pelajar menerusi skim bantuan zakat seperti penempatan kolej kediaman percuma, zakat, tabung amanah khas, bank makanan dan sebagainya.

 

“Pelajar yang memerlukan bantuan kewangan juga berpeluang melakukan kerja sambilan dan dibayar gaji serta berpeluang menjadi usahawan menerusi platform hire me UniMAP.

 

“Pada tahun 2020, UniMAP memperuntukkan sebanyak RM500,000 wang zakat untuk diagihkan kepada pelajar yang memerlukan dengan sasaran lebih 1,200 pelajar,” katanya.

 

Selain program kayuhan, Majlis Penghuni Kolej Kediaman UniCITI Alam juga berpeluang menyerlahkan bakat melukis mural sebagai simbolik tema Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2020.



--SINARHARIAN


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/09/raja-muda-perlis-berkenan-sertai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Manusia Macam Ni Tidak Layak Sambut Hari Malaysia

Manusia Macam Ni Tidak Layak Sambut Hari Malaysia

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 343 hits
Sebelum ini saya telah tegaskan banyak kali tuntutan Filipina ke atas Sabah tidak akan dilayan dan Sabah milik Malaysia buat selama lamanya Sebab itu saya kecewa apabila Presiden Warisan Shafie Apdal baru baru ini mencadangkan agar Kerajaan...
Syed Saddiq Daftar Muda Sebagai Parti Politik Hari Ini

Syed Saddiq Daftar Muda Sebagai Parti Politik Hari Ini

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 246 hits
Anggota Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata dia akan mendaftarkan Muda sebagai sebuah parti politik hari ini Dalam wawancara dengan stesen radio BFM hari ini Syed Saddiq berkata Muda akan menjadi parti politik Malaysia perta...
Hari Malaysia Merdeka Dari Kezaliman Perkukuh Hubungan Kaum

Hari Malaysia Merdeka Dari Kezaliman Perkukuh Hubungan Kaum

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 212 hits
Hari Malaysia yang disambut saban tahun pada tanggal 16 September harus diisi dengan pengertian yang lebih bermakna Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Hari Malaysia seharusnya disambut dengan jiwa merdeka dan iltizam menguku...
Parti Baru Syed Saddiq Muda Akan Didaftar Hari Ini

Parti Baru Syed Saddiq Muda Akan Didaftar Hari Ini

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 404 hits
686 total views 686 views today Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman akan mendaftarkan parti baharunya yang dinamakan Muda di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia hari ini Syed Saddiq yang juga Bekas Ketua Armada Nasional Ber...
Syed Saddiq Daftar Parti Baharu Muda Malaysia

Syed Saddiq Daftar Parti Baharu Muda Malaysia

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 325 hits
Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini menghantar permohonan pendaftaran parti baharu Ikatan Demokratik Malaysia Parti itu dikatakan tidak mempunyai had usia dan bangsa sebaliknya ia mewakili semua lapisan masyarakat dan ...
Bersama Pada Hari Malaysia Normal Baru

Bersama Pada Hari Malaysia Normal Baru

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 232 hits
KUALA LUMPUR Sambutan Hari Malaysia tahun ini adalah mengenai rakyat Malaysia yang bersatu terutama dalam memerangi wabak Covid 19 Menteri Perpaduan Nasional Datuk Halimah Mohamed Sadique berkata rakyat Malaysia harus terus berhati hati dan...
Selamat Menyambut Hari Malaysia 16 September 2020

Selamat Menyambut Hari Malaysia 16 September 2020

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 1273 hits
Selamat Menyambut Hari Malaysia 16 September 2020 Tak perasan esok dah jatuh 16 September maka sekali lagi kita sambut Hari Malaysia iaitu hari terbentuknya persekutuan Malaysia Hari Malaysia di cadangkan sebagai cuti umum semasa dalam peme...
Sesi Tukar Hadiah Abang Syamil Kawan Kawan Sempena Sambutan Hari Malaysia

Sesi Tukar Hadiah Abang Syamil Kawan Kawan Sempena Sambutan Hari Malaysia

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 594 hits
Sesi Tukar Hadiah Abang Syamil Kawan kawan Sempena Sambutan Hari Malaysia Minggu lepas dapat info dari group sekolah Abang Syamil yang hari ini cikgu
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih