Rafizi Salahkan Amanah Suka Terima Katak



Rafizi salahkan Amanah, suka terima katak
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menyalahkan Parti Amanah Negara (Amanah) dan DAP yang bertegas mahu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menjadi sebahagian anggota gabungan Pakatan Harapan (PH) pada 2016.
Ketika itu, katanya, beliau bersama sahabat yang mewakili PKR dalam Majlis Presiden PH (MPPH) hanya mahu PPBM diterima sebagai sekutu pilihan raya sahaja, bukan anggota PH.
Jelas beliau, tindakan itu diambil kerana tidak mahu segala keputusan PH menjadi kacau-bilau dengan adanya rakan baharu, PPBM.
“Semasa rundingan permohonan PPBM nak masuk PH dulu, saya dan sahabat dalam PKR berkeras supaya PPBM hanya diterima sebagai sekutu pilihan raya, bukannya anggota PH supaya keputusan PH tidak kacau bilau.
“Tetapi, yang berkeras mahukan PPBM sebagai anggota PH adalah pimpinan Amanah dan DAP dengan alasan PKR tidak kuat dan berpecah.
“Perangai (Datuk Seri Mohamed) Azmin (Ali) dijadikan alasan PH perlukan pimpinan baru dari PPBM kerana kononnya kami tidak kuat untuk mendisiplinkan Azmin yang mahu bersama-sama Pas,” katanya menerusi hantaran Facebooknya, hari ini.
Rafizi berkata, pada satu ketika, kata dua diberikan kalau PKR tetap berkeras, wajarlah parti itu tidak lagi bersama PH kerana Amanah dan DAP sudah buat keputusan menerima PPBM.
Ujar bekas Ahli Parlimen Pandan ini, demi mengekalkan PH, mereka akhirnya terpaksa bersetuju dengan syarat ada perjanjian ketat.
“Itulah latar belakang kacau-bilau. Perjanjian ke laut, strategi “lonjakan yang dibawa PPBM” juga ke laut sebab PPBM melonjak katak.
“Sekarang alasan yang sama digunakan pimpinan Amanah, konon (Datuk Seri) Idris Haron dan lain-lain akan bawa lonjakan di Melaka.
“Masalahnya, mereka berkokok dalam mesyuarat PH kerana dalam PH, parti besar mana pun bila menjadi anggota ada undi yang sama. Namun, di luar mereka senyap kerana sudah jadi amalan yang akan kena hentam PKR yang selalu kena jawab di luar,” katanya.
Beliau berkata, sudah sampai masanya Presiden Amanah dan Pengerusi Amanah Melaka pula cuba meyakinkan pendokong PH di luar ini, bahawa alasan apa kononnya kemasukan empat ADUN yang lompat parti itu akan memberi lonjakan yang boleh memenangkan PH di Melaka.
“Ini hujah kuat berdegar-degar dalam mesyuarat PH, tapi tidak cukup berdegar-degar di luar.
“Kalau saya, kena sekali cukuplah. Sampai mati saya takkan lupa pengajaran itu sebab kalau kena dua tiga kali atas kesilapan sama, namanya “kurang cerdik”,” kata beliau.
Empat ‘katak’ yang dimaksudkan Rafizi ialah ADUN BN-Sungai Udang, Idris; ADUN BN-Pantai Kundor, Datuk Nor Azman Hassan; ADUN PPBM-Telok Mas, Datuk Noor Effandi Ahmad; dan ADUN Bebas-Pengkalan Batu, Datuk Norhizam Hassan Baktee. MG
Rafizi salahkan Amanah, suka terima katak
Baca Artikel Menarik :
Meta nama baru Facebook Islam boleh menang – Khabib Adakah saya makan Tun Daim, minum wanita Belanda? Umno jangan masuk lubang biawak kali kedua – Puad Asyraf jawab kritikan Mokhtar Senik Pelanggan Maybank dakwa duit dalam bank hilang ‘1980-an dulu satu episod RM800, sekarang RM250, kenapa kejam!’ Dewan Ulama PAS bidas Muhyiddin, lambang pilihan raya dasar parti Resepi asam pedas ikan kembung pekat Shopee 11.11 : Jualan Hebat kembali Sajat dikecam pakai bikini Layari Laman Facebook MYKMU</a
Bergadai Nyawa Selamatkan 2 Beranak Terperangkap Dalam Insiden Kepala Air [VIDEO]

The post Rafizi salahkan Amanah, suka terima katak appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/11/01/rafizi-salahkan-amanah-suka-terima-katak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Sindir Anwar Terima Katak Berprinsip Di Melaka

Rafizi Sindir Anwar Terima Katak Berprinsip Di Melaka

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 211 hits
Bekas Naib Presiden PKR Rafizi Ramli menyindir bekas bosnya Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas keputusan untuk meletak dua bekas Ahli Dewan Undangan Negeri UMNO bertanding atas tiket Pakatan Harapan Rafizi mempersoalkan langkah yang diambil P...
Saya Tandatangan Sd Sokong Anwar Jadi Pm Bukan Terima Katak Syed Saddiq

Saya Tandatangan Sd Sokong Anwar Jadi Pm Bukan Terima Katak Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 195 hits
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak berpuas hati dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu meletak dua bekas ADUN UMNO menarik sokongan sebelum ini bertanding atas tiket Pakatan Harapan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengak...
Akhirnya Kami Boleh Terima Logo Ph Di Prn Melaka Tapi Tolonglah Tolak 4 Adun Katak Di Melaka

Akhirnya Kami Boleh Terima Logo Ph Di Prn Melaka Tapi Tolonglah Tolak 4 Adun Katak Di Melaka

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 155 hits
Siapa sebenarnya yang kemaruk sangat mahu bawa masuk Adun2 katak di Melaka itu ke dalam PH untuk dicalonkan dalam PRN nanti Semua keputusan poll yang telah dibuat samada di FB twitter mahupun media2 sosial yang lain majoriti menolak kesemua...
Melaka Polls Pkr Amanah Accept Katak Candidates So Dap Your Anti Hopping Law Also Got Pintu Belakang Ah

Melaka Polls Pkr Amanah Accept Katak Candidates So Dap Your Anti Hopping Law Also Got Pintu Belakang Ah

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 257 hits
PKR Amanah dijangka calonkan bekas ADUNPKR dan Amanah menerima bekas ADUN untuk calon PRN Melakadua bekas ADUN Idris Haron dan Nor Azman Hassan akan dimuktamadkan PKR memilih satu Amanah memilih satu berbeza pandangan dengan beberapa rakan ...
Anwar Beri Bayangan Pkr Amanah Terima Bekas Adun

Anwar Beri Bayangan Pkr Amanah Terima Bekas Adun

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 250 hits
MALAYSIA DATELINEPengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini membayangkan PKR dan AMANAH masing masing akan menerima seorang bekas Adun sebelum pengumuman rasmi calon Dalam sidang media di Melaka tadi Presiden PKR itu berka...
Ph Suka Katak Pengkhianat Hawau Umno Jadi Modal Buat Lawan

Ph Suka Katak Pengkhianat Hawau Umno Jadi Modal Buat Lawan

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 191 hits
Low Choon Chyuan Malaysiakini Langkah Pakatan Harapan menerima pemimpin Umno yang melompat parti untuk bertanding di bawah tiket pembangkang dalam pilihan raya negeri Melaka dijadikan modal kempen buat lawannya Musuh gabungan parti politik ...
Saya Belum Terima Skrip Musim Kedua Ahn Bohyun Akui Suka Penutup Terbuka Yumi S Cells

Saya Belum Terima Skrip Musim Kedua Ahn Bohyun Akui Suka Penutup Terbuka Yumi S Cells

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 219 hits
Ramai yang dengarnya sudah tidak sabar menantikan sambungan Yumi s Cells betul tak Untuk pengetahuan anda Yumi s Cell membawa kisah seorang kakitangan pejabat biasa yang memberikan sudut pandangan sel otak di dalam kepalanya yang mengawal s...
Rafizi Saran Jangan Ambil Si Katak Agar Tidak Mnghakis Keyakinan Rakyat

Rafizi Saran Jangan Ambil Si Katak Agar Tidak Mnghakis Keyakinan Rakyat

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 253 hits
We don t want to win the battle but lose the war PRN Melaka adalah pertarungan kecil untuk PRU15 jangan kerana hendak untung secupak kita akan rugi segantang Yang akan mengundi nanti bukan hanya ahli parti tapi majoritinya golongan atas pag...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo