Puasa Semasa Kembara Lebih Mudah Di Tune Hotel Klia2


Kredit: tunehotels.com Bulan Ramadan yang mulia sudah tiba dan sepertimana pantasnya bulan mulia ini tiba, kita sudah memasuki hari keempat berpuasa. Bagaimana? Adakah badan anda sudah terbiasa dengan jadual makan baru anda?
Harap-harapnya, sudah biasalah. Jika tidak, kuatkan semangat dan jangan tergoda dengan godaan makanan di luar sana, ya.
Persepsi salah yang seringkali difikirkan adalah berpuasa membataskan aktiviti yang anda ingin lakukan. Tiada lagi akitivti berat seperti bersukan, berenang dan sebagainya. Iyalah, semua orang nak simpan tenaga, betul tak? Nanti badan lesu tak bermaya pula nak buat kerja. Saya nasihatkan, anda buang jauh-jauh persepsi ini, ya. Puasa bukanlah alasan ataupun halangan untuk anda daripada menjalankan aktiviti yang anda mahu. Sekalipun anda mahu melancong atau mengembara ke luar negara, puasa tidak sepatutnya menjadi halangan anda.
Puasa Semasa Kembara? Tiada Masalah! Melancong memang menyeronokkan tetapi beberapa jam sebelum anda naik kapal terbang dan menuju ke destinasi anda, anda pasti akan berfikir, ‘kenapalah aku pilih nak melancong masa puasa juga?’
Yalah, dengan sibuk nak ‘check-in’ bag, nak lalu kastam dan sebagainya, anda pasti terlupa nak beli makanan siap-siap sebagai bekalan berbuka dalam kapal terbang. Akhirnya, kelaparanlah sampai ke destinasi.
Tak perlu seksa diri nak fikir bila, bagaimana dan apa yang anda nak makan apabila melancong semasa puasa. Jawapan untuk segala masalah anda hanya terletak bertentangan daripada KLIA2.
Nikmati Bufet Ramadan Tune Hotel KLIA2 Tune Hotel KLIA2 sememangnya syurga pengembara yang letih dan lapar. Apa sahaja yang anda mahu anda boleh dapatkan di sini termasuklah juadah berbuka puasa yang pelbagai, sedap dan mengenyangkan perut. Bagaimana caranya? Singgahlah di MAKAN Tune Hotel.
Di MAKAN, anda akan disajikan dengan pelbagai lauk-pauk, baik makanan tradisional seperti laksa Johor, Dalca Sayur, variasi kerabu ataupun makanan Barat seperti Spageti Aglio Olio, Kambing Panggang dan sebagainya. Anda tidak akan pulang dengan rasa tidak puas, itu kami jamin!
Mungkin anda berasa kebanyakan makanan yang disajikan adalah terlalu ringkas atau tidak terlalu banyak sepertimana di hotel-hotel lain, tetapi itulah strategi Tune Hotel KLIA2 untuk menarik tetamu mereka terus kembali.
Kesemua hidangan yang disediakan dipilih dan disediakan dengan penuh supaya dapat menepati citarasa semua tetamu yang datang berkunjung di MAKAN. Setiap hari, menu berbuka puasa di MAKAN diubah untuk memastikan anda tidak berasa jemu.
Pilihan Butterkicap Dalam banyak-banyak sajian yang dicuba, kegemaran kami semestinya ialah ikan masam manis, udang masak lemak dan kacang panjang dengan labu panggang bersama nasi hujan panas dan kuah dalca licau. Memang terbaik. Tidak terlalu pedas mahupun kurang rasa.
Cuba kuih-muih dahulu! Memang tak rugi Disamping itu, anda juga wajib mencuba seleksi makanan Barat yang disediakan kerana setiap satu hidangan saling melengkapi, khususnya hidangan pasta dan daging panggang Memang cukup menyelerakan!
Kami kurang menikmati hidangan pencuci mulut Barat yang disediakan seperti crumble dan kek span kerana terlalu manis. Namun begitu, kuih-muih tradisional yang disediakan menyelamatkan sesi makan kami di Tune Hotel KLIA2. Cukup berlemak, tidak terlalu manis dan yang paling penting, cukup sempurna.

Singgah Sebentar di MAKAN Tune Hotel KLIA2 MAKAN KLIA2 menawarkan harga sebanyak RM 65 untuk orang dewasa dan RM 35 untuk kanak-kanak. Untuk tempahan, anda boleh hubungi 03-8787 1726 atau hantarkan emel ke [email protected] .
The post Puasa Semasa Kembara Lebih Mudah Di Tune Hotel KLIA2 appeared first on Butterkicap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.butterkicap.com/bisnes-makan/puasa-semasa-kembara-lebih-mudah-di-tune-hotel-klia2

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Buka Puasa Kembara Tujuh Sajian At Cinnamon Coffee House One World Hotel Petaling Jaya

Buffet Buka Puasa Kembara Tujuh Sajian At Cinnamon Coffee House One World Hotel Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 715 hits
Hello lovely readers With less than 10 days away from Ramadan Cinnamon Coffee House at One World Hotel Petaling Jaya is all ready to usher the arrival of this much awaited month with Kembara Tujuh Sajian Buffet Ramadan promotion Showcasing ...
Roti Telur Sardin Hidangan Sahur Lebih Mudah

Roti Telur Sardin Hidangan Sahur Lebih Mudah

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 558 hits
Kadang kita jadi blur tak tahu apa nak dihidangkan pada keluarga untuk bersahur Jadi kalau korang nak sesuatu yang ringkas tapi sedap jomlah try buat roti telur sardin ni Mengenyangkan dan mudah pula nak disediakan Jadi selain nasi boleh ju...
10 Resipi Pencuci Mulut Mudah Untuk Berbuka Puasa

10 Resipi Pencuci Mulut Mudah Untuk Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 1416 hits
10 Resipi Pencuci Mulut Mudah Untuk Berbuka Puasa l Assalamualaikum Lagi beberapa hari je kita nak masuk bulan Ramadan Bila kata masuk je bulan puasa ni mula lah pening nak pikir menu apa nak berbuka nanti Ada tu tak nak makan berat berat n...
Cfd Di Bulan Puasa Lebih Banyak Pedagang Pakaian Ketimbang Makanan

Cfd Di Bulan Puasa Lebih Banyak Pedagang Pakaian Ketimbang Makanan

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 283 hits
Meski bulan puasa car free day tetap dilangsungkan seperti biasa di Bundaran HI Thamrin Pantauan Liputan6 com CFD dimulai dari pukul 06 00 WIB dan jalanan diisi oleh masyarakat yang bersepeda serta lari pagi
Buffet Ramadan 2019 Buka Puasa Ancasa Hotel Spa Kl Pada Harga Rm 55 Seorang

Buffet Ramadan 2019 Buka Puasa Ancasa Hotel Spa Kl Pada Harga Rm 55 Seorang

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 1013 hits
Assalamualaikum salam ramadan ye Masih meneruskan iftar tour 2019 kali ini BBL ke AnCasa Hotel Spa Kuala Lumpur sebelah UTC Pudu stesen LRT Plaza Raykat MRT Merdeka Senang sikit nak datang kalu malas nak drive kereta malah sangat dekat deng...
Buffet Buka Puasa Selera Berbuka Puasa Warisan Kanda Dinda At Concorde Hotel Shah Alam

Buffet Buka Puasa Selera Berbuka Puasa Warisan Kanda Dinda At Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 615 hits
Hello lovely readers Concorde Hotel Shah Alam is excited to usher the arrival of the Ramadan month with Selera Buka Puasa Warisan Kanda Dinda More than 100 scrumptious dishes awaiting guests for their buka puasa get together with friends or...
Alhamdulillah Rezeki Adik Ainul Satu Persatu Allah Bukakan Jalan Untuk Adik Ainul Lebih Mudah Dapatkan Rawatan

Alhamdulillah Rezeki Adik Ainul Satu Persatu Allah Bukakan Jalan Untuk Adik Ainul Lebih Mudah Dapatkan Rawatan

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 496 hits
Alhamdulillah Rezeki Adik Ainul Satu Persatu Allah Bukakan Jalan Untuk Adik Ainul Lebih Mudah Dapatkan Rawatan Rakyat Malaysia memang terkenal dengan sifat pemurah dan suka membantu Alhamdulillah baru baru ini urusan keluarga adik Ainul dip...
Ifixit Google Pixel 3a Lebih Mudah Dibaiki Berbanding Pixel 3

Ifixit Google Pixel 3a Lebih Mudah Dibaiki Berbanding Pixel 3

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 231 hits
iFixit telah mengeluarkan panduan untuk membaik pulih Pixel 3a dan 3a XL di halaman mereka 8211 dengan memberi penilaian tahap kesukaran baik pulih pada skala 6 10 Dengan penilaian ini proses membaik pulihnya adalah lebih mudah berbanding P...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid