Pru 15 Blogger Cucumatkilau Umum Bakal Tanding Di Tiga Dun Pilihan Di Pahang


 


KUANTAN - Blogger kontroversi, Mohd Shukri Mohd Ramli atau lebih dikenali dengan gelaran Cucu Mat Kilau (CMK) mendedahkan akan bertanding di tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Pahang pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15).
Beliau berkata, keputusan untuk bertanding pada PRU15 bukan lagi atas tiket calon Bebas, sebaliknya mewakili parti politik yang mempunyai jentera kuat.
Menurutnya, beberapa tawaran sudah diterima daripada parti politik seperti Pakatan Harapan (PH), Perikatan Nasional (PN), Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Gerakan Tanah Air (GTA) serta Parti Rakyat Malaysia untuk menjadi calon kerana mereka tidak mempunyai calon berwibawa.
"Ada lima kapal (parti) yang boleh saya tumpang, sudah pastinya kapal yang ingin saya tumpang menuju ke pulau (kawasan) yang selamat. Saya tidak boleh tumpang kapal yang sudah bocor, nakhoda ada dua tiga sebab haluan bercelaru.
"Saya kena buat pilihan tepat dalam masa terdekat. Selepas itu, saya akan dibawa untuk berjumpa kepimpinan parti yang telah dipilih dan mereka bawa usul ini ke dalam mesyuarat negeri untuk buat ketetapan," katanya ketika sidang akhbar di Kuantan pada Khamis.
Mohd Shukri sebelum ini adalah ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum mengumumkan keluar daripada parti itu pada Februari 2011.
Beliau pernah bertanding pada PRU12 di kerusi DUN Kemayan dalam Parlimen Bera; kerusi DUN Semambu (Parlimen Indera Mahkota) pada PRU13 dan Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Chini pada tahun 2020.
Mohd Shukri berkata, beliau sedang memilih kerusi bakal ditandingi dalam PRU15 akan datang seperti yang ditawarkan.
Katanya, lima tawaran kerusi DUN antaranya Chenor, Pulau Tawar, Teruntum, Semambu dan Pulau Manis, namun sasarannya adalah kerusi DUN Teruntum, DUN Semambu dan DUN Pulau Manis.
“Saya pilih tiga kerusi DUN di Parlimen Kuantan dan Pekan ini sebab lebih mudah hendak suarakan masalah rakyat Pahang, tapi kalau ditawarkan juga (bertanding) kerusi Parlimen, saya tidak menolak.
"Konsep saya tidak mahu kacau rumah tangga yang sudah ada, tetapi jika pemimpin atas bersungguh untuk saya bertanding kerusi Parlimen saya menerimanya," ujar beliau.
Ditanya kenapa tidak menyertai Pejuang dan GTA, Mohd Shukri berkata, keputusan muktamad menyertai mana-mana parti masih belum dibuat, jadi beliau bebas mempertimbangkan gabungan mana paling sesuai dengan agenda perjuangannya.
“Saya ada bertemu dengan (Datuk Seri) Mukhriz Mahathir (Presiden Pejuang) dan (Datuk Dr) Ibrahim Ali (Presiden Putra) baru-baru ini, dan mereka ada mempelawa saya bersama mereka.
“Kemungkinan itu masih ada, tapi semua pilihan masih di atas meja dan bila sampai masa, saya akan umum,” tegas Mohd Shukri.
Dalam pada itu, Mohd Shukri turut membayangkan untuk bersara dari dunia politik jika tewas dalam PRU15.
“Ini adalah percubaan terakhir saya, jika kalah juga, maknanya saya sudah ‘tak laku’ dan bolehlah saya tumpukan kepada kerja lain.
“Sejak terbabit dalam politik pada tahun 1998, saya tidak pernah menyesal dalam memperjuangkan nasib rakyat serta isu alam sekitar.
“Tahun ini agak mencabar bagi saya kerana disaman RM1 juta oleh kerajaan Pahang akibat pendedahan saya buat berkaitan isu banjir di sekitar Bentong hujung tahun lalu,” katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/09/pru15-blogger-cucumatkilau-cmk-bakal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muda Umum Pengarah Pilihan Raya Minggu Depan

Muda Umum Pengarah Pilihan Raya Minggu Depan

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 109 hits
Timbalan Presiden Muda Amira Aisya Abd Aziz berkata parti itu perlu berbincang dengan PH mengenai cara terbaik untuk mereka bergerak bersama dalam PRU15 JOHOR BAHRU Muda akan mengumumkan pengarah pilihan raya bagi pilihan raya umum ke 15 da...
Pru 15 Umno Bakal Terjun Dalam Lubang Digali Sendiri

Pru 15 Umno Bakal Terjun Dalam Lubang Digali Sendiri

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 131 hits
agendaily com29 08 2022Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Datuk Rosol Wahid bertemu orang ramai selepas Majlis Penutup Jelajah Kepenggunaan KPDNHEP Kedah di Kolej Vokasional Langkawi di Langkawi semalam Gambar FB Rosol WahidAhli Majlis ...
Boleh Berbincang Dengan Pn Tapi Kerjasama Pilihan Raya Umum Dengan Gta Tak Tau Lagi

Boleh Berbincang Dengan Pn Tapi Kerjasama Pilihan Raya Umum Dengan Gta Tak Tau Lagi

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 162 hits
PUTRAJAYA Gerakan Tanah Air terbuka untuk berbincang dengan Perikatan Nasional mengenai kerjasama menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 namun keputusan sama ada kerjasama akan dijalinkan tidak tahu lagi kata Pengerusi Penaja GTA Tun Dr Mahathi...
Hiburan Kita Tidak Boleh Haramkan Konsert Beri Pilihan Pada Anak Muda Raihan Bakal Adakan Show Sempena 25 Tahun

Hiburan Kita Tidak Boleh Haramkan Konsert Beri Pilihan Pada Anak Muda Raihan Bakal Adakan Show Sempena 25 Tahun

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 189 hits
Kumpulan nasyid terkenal negara menerusi salah seorang ahlinya Abu Bakar berkata kerajaan perlu menyediakan lebih banyak pilihan konsert mengikut garis panduan yang baik berbanding menyenarai hitamkan mereka untuk membuat persembahan di Mal...
Rakernas Ketum Zulhas Umumkan Bakal Capres Pilihan Pan

Rakernas Ketum Zulhas Umumkan Bakal Capres Pilihan Pan

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 131 hits
Viva enggan membenarkan siapa saja bakal calon yang akan diusung PAN Namun ia menyebut jumlahnya lebih dari satu Untuk jumlahnya berapa bakal calon ditunggu besok diumumkan oleh ketua umum DPP PAN kata dia
Tak Boleh Sorok Dah Anak Jutawan Chryseis Tan Umum Bakal Timang Anak Kedua

Tak Boleh Sorok Dah Anak Jutawan Chryseis Tan Umum Bakal Timang Anak Kedua

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 124 hits
Anak jutawan terkemuka dan usahawan Chryseis Tan mengumumkan bakal menimang anak kedua tidak lama lagi Menerusi laman Instagramnya Chryseis memuat naik sekeping gambar dengan baby bump nya yang semakin jelas kelihatan Malah menerusi kapsyen...
Pn Sedia Hadapi Pertembungan Tiga Penjuru Pada Pru 15

Pn Sedia Hadapi Pertembungan Tiga Penjuru Pada Pru 15

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 134 hits
KAJANG 28 Ogos 8211 Perikatan Nasional bersedia hadapi pertembungan tiga penjuru pada Pilihan Raya ke 15 yang dijangka diumumkan pada bila bila masa Menurut Ahli Majlis Tertinggi Perikatan Nasional Datuk Dr Radzi Jidin mesej disampaikan Pr
Tahniah Loco Umum Bakal Kahwini Kekasih Bukan Selebriti Pada Musim Luruh Ini

Tahniah Loco Umum Bakal Kahwini Kekasih Bukan Selebriti Pada Musim Luruh Ini

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 152 hits
Berumur 33 tahun kini penyanyi rap Loco nampaknya sudah berjumpa dengan pasangan pilihan hatinya Pada 13 September Loco telah mengumumkan bahawa dia bakal berkahwin dengan kekasih bukan selebritinya yang merupakan sahabatnya ketika kanak ka...
Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 177 hits
KUALA LUMPUR Seorang ahli perniagaan berpangkat Datuk dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan cuba menipu dengan menyamar sebagai Setiausaha Sulit Tengku Mahkota Pahang dua tahun lepas Tertuduh Datuk Redzuan Zainudd...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte