Projek Penambahbaikan Dan Naiktaraf Hospital Angkatan Tentera Kem Terendak Dijangka Bermula Julai 2021


 
Projek penambahbaikan dan naik taraf Hospital Angkatan Tentera (HAT) di Kem Terendak, Melaka kini di peringkat penilaian teknikal tender dan dijangka akan bermula pada penghujung Julai ini.


Ia dimaklumkan ketika lawatan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Affendi Buang di kem berkenaan dengan tumpuan lawatan di 94 Hospital Angkatan Tentera (94 HAT) Terendak dan ketumbukan pasukan 10 Briged Para (10 Bgd Para).




Markas Angkatan Tentera Malaysia dalam satu kenyataan berkata, lawatan itu bertujuan mendapatkan perkembangan terkini rancangan kerja naik taraf bakal dilaksanakan di hospital berkenaan.


"Sepanjang lawatan di hospital itu, beliau ditaklimatkan oleh Pegawai Memerintah 94 HAT, Brigedier Jeneral Dr Mohamed Hatta Manis diiringi Ketua Pengarah Perkhidmatan Kesihatan, Leftenan Jeneral Datuk Dr Md Amin Muslan.


"Panglima Angkatan Tentera diberi taklimat khusus berkenaan kerja naik taraf kemudahan di hospital berkenaan meliputi kerja naik taraf keseluruhan Dewan Bedah, kerja naik taraf keseluruhan Wad ICU dan kerja naik taraf keseluruhan Jabatan Kecemasan.


"Selain itu, turut ditaklimatkan adalah kerja naik taraf keseluruhan Jabatan Bekalan Steril (CSSD), kerja penambahbaikan bumbung bangunan utama hospital, kerja naik taraf sistem bekalan air yang melibatkan pembinaan menara tangki air," katanya.


Menurutnya, lawatan itu turut memberi penerangan berhubung kerja naik taraf sistem lif utama pesakit iaitu penggantian lif penumpang, lif sisa klinikal dan lif ICU serta naik taraf sistem bekalan elektrik utama kompleks hospital melibatkan pembinaan pencawang elektrik baharu serta penggantian sistem janakuasa siap sedia.


Katanya, turut ditaklimatkan adalah kerja naik taraf sistem melawan kebakaran di blok pembedahan, ICU, Dewan Bedah dan Jabatan Bekalan Steril dan kerja naik taraf sistem bekalan gas perubatan.


"Semua kerja penambahbaikan dan naik taraf ini berdasarkan peruntukan RM40 juta untuk proses menaik taraf dan menyelenggara hospital berkenaan yang diumumkan Menteri Kanan Pertahanan pada 28 November lalu.


"Peruntukan itu bagi menampung keperluan semasa hospital berkenaan dalam menyediakan kemudahan kepada warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM), veteran dan komuniti setempat yang memerlukan," katanya.


Dalam pada itu, Affendi turut mengadakan lawatan di 10 Briged Para bagi melihat keupayaan atur gerak pasukan berkenaan sebagai salah satu elemen dalam Pasukan Aturgerak Cepat (PAC).


Beliau kemudian dianugerahkan Beret Merun dan Sayap Penerjunan Kehormat disempurnakan Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Datuk Zamrose Mohd Zain.



"Penganugerahan beret dan sayap yang menjadi kebanggaan 10 Briged Para ini adalah penghormatan dan pengiktirafan briged berkenaan kepada individu, pemimpin tertinggi tentera atau kerajaan sama ada di dalam atau luar negara," katanya.


Hospital Angkatan Tentera dinaik taraf bermula Julai ini
Pautan : https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2021/03/689374/hospital-angkatan-tentera-dinaik-taraf-bermula-julai-ini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.simiey.info/2021/03/projek-penambahbaikan-dan-naiktaraf.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+simiey/nQtu+(simiey%5Bdot%5Dcom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Register Login Rumah Selangorku 2021 Cara Mohon Rumah Mampu Milik Bermula Rm42 000

Register Login Rumah Selangorku 2021 Cara Mohon Rumah Mampu Milik Bermula Rm42 000

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 803 hits
REGISTER LOGIN RUMAH SELANGORKU 2021 CARA MOHON RUMAH MAMPU MILIK BERMULA RM42 000 Melalui anda yang layak boleh membuat permohonan rumah mampu milik dengan harga permulaan sebanyak RM42 000 Berikut adalah senarai jenis rumah melalui Projek...
Semakan Bayaran Bpr Fasa 2 Bujang Isi Rumah Bermula Mei 2021

Semakan Bayaran Bpr Fasa 2 Bujang Isi Rumah Bermula Mei 2021

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 3366 hits
SEMAKAN BAYARAN BPR FASA 2 BUJANG ISI RUMAH BERMULA MEI 2021 Berdasarkan makluman daripada Kemeterian Kewangan Malaysia bayaran BPR Fasa 2 akan dibayar pada bulan Mei 2021 Untuk makluman telah diterima oleh penerima lulus sedia ada BSH 2020...
Projek Infaq Ramadhan 2021 Bersama Dapur Lapowey Untuk Rumah Kebajikan Dan Frontliners

Projek Infaq Ramadhan 2021 Bersama Dapur Lapowey Untuk Rumah Kebajikan Dan Frontliners

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 645 hits
hai assalammualaikum Projek Infaq Ramadhan 2021 Bersama Dapur Lapowey Untuk Rumah Kebajikan dan Frontliners Ramadhan dah nak tiba waktu ni la kita berebut rebut nak lakukan amal jariah Mungkin bulan Ramadhan ni ada yang berniat nak buat inf...
Projek Infaq Ramadhan 2021 Lapowey

Projek Infaq Ramadhan 2021 Lapowey

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 676 hits
Tangan kanan memberi sorokkan tangan kiri Ramadhan bakal menjelang tiba tak lama lagi Setiap hari ialah hari yang bagus untuk kita bersedekah menambah pahala tanpa mengharapkan ganjaran Seikhlas hati lillahitaala Mungkin dengan berinfaq ini...
Pemerkasa Permohonan Gkp 3 0 Bantuan One Off Rm1 000 Bermula April 2021

Pemerkasa Permohonan Gkp 3 0 Bantuan One Off Rm1 000 Bermula April 2021

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 558 hits
PEMERKASA Permohonan GKP 3 0 Program Strategik Memperkasa Rakyat dan Ekonomi adalah salah satu program untuk membantu rakyat yang terkesan akibat penularan pandemik Covid 19 di Malaysia Kali ini pengumuman oleh Perdana Menteri Malaysia mene...
Semakan Gkp 3 0 Pemerkasa Cara Permohonan Bermula 1 April 2021

Semakan Gkp 3 0 Pemerkasa Cara Permohonan Bermula 1 April 2021

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 417 hits
SEMAKAN GKP 3 0 PEMERKASA CARA PERMOHONAN BERMULA 1 APRIL 2021 Kepada usahawan mikro dan Perniagaan Kecil dan Sederhana di seluruh negara boleh membuat permohonan baharu untuk Geran Khas Prihatin 3 0 yang akan dibuka mulai 1 April 2021 Perd...
Himpunan Desak Spr Kekal Laksanakan Undi 18 Pada Julai 2021

Himpunan Desak Spr Kekal Laksanakan Undi 18 Pada Julai 2021

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 198 hits
Sekretariat Himpunan Tuntut Undi 18 hari ini mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya untuk kekal dengan janji mereka melaksanakan Undi 18 selewat lewatnya pada Julai 2021 Sekretariat tersebut menganjurkan himpunan di jalan masuk ke bangunan Parli...
K Jaan Pertimbang Semula Dasar Pendaftaran Vaksin Jika Masih Rendah Pada Julai

K Jaan Pertimbang Semula Dasar Pendaftaran Vaksin Jika Masih Rendah Pada Julai

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 334 hits
Kerajaan kemungkinan besar akan mempertimbangkan semula dasar pendaftaran vaksin jika kadar pendaftaran vaksin Covid 19 tidak memuaskan menjelang Julai kata Menteri Sains Teknologi dan Inovasi Khairy Jamaluddin Kita harus menilai semula tah...
Pelancongan Rentas Negeri Pkpp Dibenarkan Bermula 10 Mac 2021

Pelancongan Rentas Negeri Pkpp Dibenarkan Bermula 10 Mac 2021

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 429 hits
Berita baik untuk anda yang berada di negeri yang melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan ini kerana Pelancongan Rentas Negeri PKPP DiBenarkan Bermula 10 Mac 2021 Kerajaan hari ini telah mengumumkan Gelembung Pelancongan Bersasar...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist

Sa Tak Pernah Buat Muka