Projek Jiwa Murni Rapatkan Hubungan Atm Masyarakat




Projek Jiwa Murni yang diperkenalkan oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) ketika era menentang pengganas komunis pada awal 1970an, tetap relevan sehingga kini.

Projek Jiwa Murni berbentuk khidmat percuma ATM kepada golongan sasar di kawasan masih dikuasai pengganas komunis. Projek Jiwa Murni dapat merapatkan penduduk setempat dengan anggota ATM.
Pada ketika itu, antara program yang diadakan ialah membina kemudahan awam, khidmat kesihatan dan pendidikan. Ia dilaksanakan oleh rejimen atau kor yang berkaitan.
Pada era penentangan pengganas komunis, Projek Jiwa Murni diadakan bagi membentuk jalinan kerjasama dengan penduduk setempat dengan matlamat untuk mewujudkan jalinan rangkaian sumber maklumat bagi membantu mengesan sebarang aktiviti musuh.
Pendekatan itu ternyata berkesan sehingga membuatkan pengganas komunis tidak berani membina tempat persembunyian berdekatan penempatan penduduk, khususnya di lokasi yang dianjurkan Projek Jiwa Murni.

Walaupun pengganas komunis telah meletak senjata, Projek Jiwa Murni masih diteruskan oleh ATM kepada kumpulan sasar.
Kementerian Pertahanan memperuntukkan sebanyak RM10 juta bagi melaksanakan Projek Jiwa Murni termasuklah membina rumah kepada penduduk memerlukan di seluruh negara pada tahun ini.
Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pada masa ini Tentera Darat Malaysia (TDM) telah merancang dan mengenal pasti pelbagai Projek Jiwa Murni yang akan dilaksanakan secara berperingkat di seluruh negara.
Selain peruntukan daripada Kementerian Pertahanan, sumbangan dari kerajaan negeri turut diterima untuk melaksanakan Projek Jiwa Murni. Untuk masa hadapan, diharapkan akan ada syarikat swasta dan agensi untuk bersama-sama dalam Projek Jiwa Murni.
Projek Jiwa Murni mendatangkan banyak kebaikan dan kelebihan. Pertamanya ia masih dapat meneruskan manfaat asal untuk merapatkan hubungan masyarakat dengan ATM.
Keduanya, kos melaksanakan Projek Jiwa Murni dapat dijimatkan sehingga 50 peratus berbanding jika ia dilaksanakan pihak lain kerana menggunakan kepakaran anggota tentera serta peralatan yang sedia ada dalam pasukan ATM.
Untuk tahun ini, ATM telah menetapkan sekurang-kurangnya 50 projek dapat dilaksanakan di seluruh negara membabitkan projek yang telah dikenal pasti. Pojek Jiwa Murni ini akan membabitkan pembinaan rumah baharu, baik pulih rumah, penyelenggaran dewan, tanah kubur, masjid dan surau. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lokmanismail.blogspot.com/2021/03/dej.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Putus Hubungan Dengan Ppbm Ku Li Desak Mkt Adakah Mesyuarat Tergempar

Putus Hubungan Dengan Ppbm Ku Li Desak Mkt Adakah Mesyuarat Tergempar

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 163 hits
PETALING JAYA Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah mendesak Majlis Kerja Tertinggi Umno mengadakan mesyuarat tergempar untuk mengarahkan semua ahli parti memutuskan hubungan dengan PPBM Katanya desakan itu selaras kehendak 147 Bahagian Umno...
Panas Umno Akan Putuskan Hubungan Dengan Bersatu Sebelum Parlimen Bersidang

Panas Umno Akan Putuskan Hubungan Dengan Bersatu Sebelum Parlimen Bersidang

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 236 hits
March 3 2021 Majlis Tertinggi UMNO diminta untuk mengadakan mesyuarat tergempar bagi memutuskan hubungan UMNO dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia sebelum Parlimen bersidang pada Mac ini Pengerusi Lembaga Penasihat UMNO Tengku Razaleigh Ha...
Ku Li Desak Umno Putus Hubungan Dengan Ppbm

Ku Li Desak Umno Putus Hubungan Dengan Ppbm

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 269 hits
freemalaysiatoday com March 2 2021 8 03 PMTengku Razaleigh Hamzah berkata MKT Umno mesti mengadakan mesyuarat tergempar memutuskan supaya semua ahlinya wajib menghentikan kerjasama dengan PPBM PETALING JAYA Veteran Umno Tengku Razaleigh Ham...
Penggunaan Mesin Atm Tanpa Kad Bank

Penggunaan Mesin Atm Tanpa Kad Bank

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 314 hits
Oleh KOSMO Pengenalan biometrik wajah untuk perkhidmatan ATM adalah langkah lebih awal untuk mengurangkan keperluan membawa kad ATM OCBCSINGAPURA Bank OCBC di Singapura mengumumkan penguatkuasaan sistem pengesahan wajah untuk pemeriksaan ba...
Polres Klaten Tangkap 4 Kawanan Pembobol Atm Lintas Provinsi

Polres Klaten Tangkap 4 Kawanan Pembobol Atm Lintas Provinsi

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 165 hits
Keempat pelaku tersebut merupakan residivis dan penjahat spesialis pembobol mesin ATM
Hari Raya Nyepi Layanan Atm Di Bali Dinonaktifkan Sementara Mulai Sabtu 13 Maret

Hari Raya Nyepi Layanan Atm Di Bali Dinonaktifkan Sementara Mulai Sabtu 13 Maret

papar berkaitan - pada 12/3/2021 - jumlah : 223 hits
Sarana penarikan tunai dan kegiatan transaksi lainnya dengan menggunakan mesin ATM di Provinsi Bali secara bertahap pada 13 Maret 2021 mulai pukul 12 00 WITA akan dinonaktifkan atau tidak beroperasional sementara Hal ini terkait dengan pela...
Etika Menggunakan Atm

Etika Menggunakan Atm

papar berkaitan - pada 15/3/2021 - jumlah : 437 hits
ATM adalah singkatan dari Anjungan Tunai Mandiri atau Automatic Teller Machine Mesin ATM menjadi tempat favorit bagi para pemilik rekening bank untuk mengambil uang tunai atau transaksi lainnya Salah satu masalah dalam penggunaan ATM adalah...
Pas Kekal Bersama Umno Ppbm Selepas Zahid Kirim Surat Putus Hubungan Kepada Muhyiddin

Pas Kekal Bersama Umno Ppbm Selepas Zahid Kirim Surat Putus Hubungan Kepada Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 306 hits
Adam Abu BakarPETALING JAYA PAS kekal dengan pendirian untuk memperkukuh Muafakat Nasional dan memperkasa Perikatan Nasional selepas Umno menerusi presidennya Ahmad Zahid Hamidi mengambil pendirian tidak akan bekerjasama dengan PPBM dalam P...
53 Tempat Makan Menarik Di Melaka Restoran Sedap Best

36 Tempat Makan Menarik Di Kajang Syurga Makanan Best Untuk Foodie

30 Tempat Makan Menarik Di Langkawi Restoran Paling Best

Idea Bisnes Dari Rumah Dan Pinjaman Perniagaan

5 Sensational Cycles From Bonhams Summer Sale

Pengaruh Skrin Kepada Remaja

Prapesan Bespoke Jet Bot Combo Steam Today Pembersih Udara Pintar Samsung Percuma

Dalam Jkom Ada Penentang Kerajaan



10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024

10 Filem Korea Terbaru Best 2023 2024 Boleh Tonton Secara Online


Dari Kecil Minat Memancing

Lirik Lagu Kembalilah Fathi Saleem

Ibu Pinjaman

Kintani Cangguang Chord

Adikkk Layu Di Taman Anganku Chord

Maksud Stem Sains Teknologi Kejuruteraan Matematik