Program Kumpul Emas


Gold Accumulation Program (GAP) adalah program mengumpul emas yang disediakan oleh Public Gold. Program ini memudahkan para pelanggan membeli dan menyimpan emas dari sekecil 1 gram hingga berkilogram. Sudah tentunya emas tersebut berketulenan 24 karat / 999.9 dan berkualiti antarabangsa (London Bullion Market Association accredited refinery).
Dengan GAP anda boleh menambah belian emas secara berkala, sebulan atau dua bulan segram dsb. Atau bila-bila masa dalam 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Kemudian anda dapat mengeluarkan emas fizikal tersebut sama ada dalam bentuk bar emas 24k atau dinar 24k. Ini mengikut gram yang terkumpul dan bentuk item yang dikehendaki. Berapa modal untuk menyertai Program GAP ? Modal minima yang anda perlu untuk menyertai program GAP ini adalah 1 gram ( mengikut harga harian /gram ) atau boleh juga dengan hanya RM100. Tapi disyorkan membeli emas dalam gandaan 1 gram untuk mudah membuat kiraan.
Bagaimana cara menyertai program GAP ? Cara menyertai program GAP adalah dengan HANYA membeli emas 1 gram atau serendah RM100 dan secara automatik anda akan menjadi ahli Public Gold dengan mendapat kod ahli. Dealer akan membantu anda untuk mendapatkan beberapa maklumat peribadi pembeli. Anda boleh hubungi saya sebagai introducer anda di whatsapp atau ke cawangan Public Gold berhampiran dan maklumkan kepada staff saya sebagai introducer anda Mohamed Asri Bin Zolkafli, kod PG 051477.
Adakah caj penyimpanan dikenakan dalam program GAP? Tiada sebarang caj simpanan dalam program GAP. Ia adalah PERCUMA. Bahkan anda akan diberikan akaun online untuk memantau simpanan anda.
Berbeza dengan pembelian emas secara terus atau runcit, caj penyimpanan akan dikenakan jika tidak mengambil emas fizikal yang dibeli selewatnya 2 bulan.
Bila tarikh luput akaun GAP ? Akaun GAP tiada tarikh luput selagi adanya Public Gold. Program GAP adalah pelaburan sepanjang hayat dengan syarat perlu kekalkan minima 1 gram di dalam akaun untuk aktifkan akaun tersebut.
Siapa boleh menyertai program GAP ? Semua warganegara Malaysia atau bukan warganegara Malaysia yang mempunyai passport yang berumur 18 tahun ke atas.
Juga boleh menamakan anak dan waris sebagai penama yang berumur kurang 18 tahun.
Bagi anak-anak yang berusia 18 tahun kebawah, ibubapa atau penjaga boleh membuka akaun GAP untuk mereka secara bersama (joint account), di mana ibubapa atau penjaga akan menjadi pentadbir akaun tersebut sehinggalah kanak-kanak itu mencecah usia 18 tahun. Ibu bapa atau penjaga boleh membeli dan menjual emas dari akaun GAP bagi pihak anaknya.
Apa kelebihan membeli emas melalui program GAP ? Kelebihan membeli emas program GAP ialah dapat membeli item emas yang kecil dengan harga murah. Contohnya, harga emas 1 gram hari ini RM190. Jadi jika keluarkan emas tersebut harga gold bar 1 gram adalah RM190 + RM10 caj gold premium menjadikan harga berjumlah RM200.
Harga gold bar 1 gram 24K yang sama jika dibeli secara terus atau ‘cash and carry’ di cawangan Public Gold atau daripada dealer harganya adalah RM250. Item emas yang sama tapi harga berbeza dan kaedah belian juga berbeza yang membolehkan penjimatan, jadi lebih baik menyertai program GAP.
Apakah yang dimaksudkan caj premium ? Caj premium adalah caj yang dikenakan ke atas semua belian emas fizikal Public Gold kerana kos pengangkutan penghantaran emas public gold yang dicop LBMA di Turki. Caj Gold Premium bergantung kepada jenis emas. Contoh jika keluarkan gold bar 1 gram LBMA dikenakan gold premium RM10, keluarkan gold bar 100g dikennakan caj gold premium RM70 dan sebagainya.
Adakah pembelian emas di syarikat Public Gold menepati syariah? InsyaAllah, jual beli emas di syarikat Public Gold samada secara online atau ‘cash’ n ‘carry’ bertepatan dengan syariat. Boleh rujuk di laman fatwa kebangsaan. Selain itu, syarikat Public Gold telah pun menerima sijil pengesahan patuh Syariah secara rasmi pada 16 Disember 2016 daripada Penasihat Syariah yang dilantik iaitu Amanie Advisors Sdn. Bhd. Firma ini diketuai oleh seorang tokoh yang tidak asing dalam dunia perbankan dan kewangan Islam di Malaysia iaitu Dr. Mohd Daud Bakar.
Bahkan Public Gold turut menganjurkan beberapa seminar berkaitan emas dan syariah sejak tahun 2015.
JOM ! BINA IMPIAN ANDA DENGAN EMAS !
Mohd. Asri Zolkafli
Authorised Public Gold Dealer ( PG051477 )
Telefon: 012-324 3508
Whatsapp: http://www.wasap.my/60123243508/emasPG
Pengesahan patuh syariah jual beli emas PG The post Program Kumpul Emas appeared first on AsriZolkafli.com | Emas & Kewangan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://asrizolkafli.com/program-kumpul-emas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Emas Naik Tajam Pegadaian Nilai Akibat Gejolak Pasar Global

Harga Emas Naik Tajam Pegadaian Nilai Akibat Gejolak Pasar Global

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 191 hits
PT Pegadaian turut menanggapi mengenai peningkatan tajam harga emas beberapa waktu belakangan Seperti diketahui beberapa hari terakhir harga emas per gramnya masih bertengger di sekitar Rp 700 000 per gram Dalam 10 tahun terakhir rata rata ...
Hingga Semester I 2019 Deposit Emas Pegadaian Capai 3 1 Ton

Hingga Semester I 2019 Deposit Emas Pegadaian Capai 3 1 Ton

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 203 hits
PT Pegadaian mencatat total deposit emas yang tersimpan di Perseroan hingga semester I 2019 mencapai sebanyak 3 1 ton Total deposit itu mengalami pertumbuhan pesat dari posisi sebelumnya yang hanya sebesar 2 4 ton
Universiti Malaysia Sabah Merangkul 5 Pingat Emas

Universiti Malaysia Sabah Merangkul 5 Pingat Emas

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 447 hits
Universiti Malaysia Sabah merangkul 5 pingat emasKONTINJEN UMS ke Karnival Sukan MASUM 2019 di UMP Universiti Malaysia Sabah merangkul 5 pingat emas 4 perak dan 4 gangsa pada Fasa 1 Karnival Sukan Majlis Sukan Universiti Universiti Malaysia...
Diduga Keracunan Gas Beracun 4 Pekerja Kapal Tongkang Di Tanjung Emas Tewas

Diduga Keracunan Gas Beracun 4 Pekerja Kapal Tongkang Di Tanjung Emas Tewas

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 157 hits
Keempat jenazah korban yang berada di ruang palka kapal langsung dievakuasi dan bermula ketika keempat pekerja tersebut mulai bekerja sejak Minggu siang
Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 516 hits
Warga emas berusia 74 tahun mengalami kerugian RM4 700 setelah wang simpanannya itu dirembat pasangan suami isteri yang konon ikhlas mahu membantunya Mangsa Andol anak Jugah hanya menyedari kehilangan wang simpanannya itu ketika dia mahu me...
Kajian Ini Buktikan Kenapa Lelaki Dilarang Pakai Emas

Kajian Ini Buktikan Kenapa Lelaki Dilarang Pakai Emas

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 669 hits
Tentu kita pernah mendengar bahawa Islam melarang kaum lelaki memakai emas Selain itu benda lain yang bercampur dengan emas yang kadarnya kalau kita bawa ke tukang emas dia akan dapat memisahkan antara emas dan campuran logam lainnya Maka h...
Cara Investasi Emas Di Pegadaian Paling Ampuh Untuk Memperoleh Keuntungan

Cara Investasi Emas Di Pegadaian Paling Ampuh Untuk Memperoleh Keuntungan

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 256 hits
Investasi merupakan salah satu cara yang paling sering dilakukan bagi anda yang telah memanagemen keuangan secara matang Investasi ini dapat Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Tidak Sambut Salam Warga Emas Najib Minta Maaf

Tidak Sambut Salam Warga Emas Najib Minta Maaf

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 198 hits
Paparan video menunjukkan seorang warga emas cuba bersalaman dengan Datuk Seri Najib Razak ketika beliau turun padang ke Pulau Pinang baru baru ini KUALA LUMPUR 28 Julai Bekas perdana menteri meminta maaf kerana tidak menyambut salam yang d...
Kerajaan Ph Mudahkan Warga Emas Tunai Haji

Kerajaan Ph Mudahkan Warga Emas Tunai Haji

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 311 hits
Kerajaan PH mudahkan warga emas tunai hajiOleh August 01 2019FacebookWhatsAppEmailPrintFriendlyShareKerajaan Pakatan Harapan sedang melaksana pelbagai usaha bagi memastikan lebih ramai umat Islam di negara mendapat kesempatan menunaikan haj...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10