Prof Alan Doktor Yang Merawat Dr Haron Din Selama 16 Tahun Dedah Sikap Sebenar Almarhum


Anak perempuan Allahyarham Datuk Dr Haron Din memberitahu doktor merawat bapanya yang dikenali sejak 16 tahun lalu, Prof Alan C Yeung dari Pusat Perubatan Universiti Stanford banyak kali menitiskan air mata sejak pemergian Mursyidul Am Pas itu.
Menurutnya lagi, Dr Alan sering bersama keluarganya sepanjang detik cemas dan getir mereka di sana.Dia tidak pinggirkan kami. Malah pakar-pakar lain yang merawat Baba memuliakan Baba.
“ Rakaman penghargaan untuk semua yang merawat dan terlibat dalam ikhtiar rawatan Baba terutama Prof Alan C Yeung dan Dr Joe Hsu dari Pusat Perubatan Universiti Stanford.

“ Tidak dilupakan seluruh jemaah Pakar Kardiologi di IJN (Institut Jantung Negara) serta jururawat-jururawat terutama Datuk Amin, Tan Sri Rob, Dr Yap dan Dr Rima,” katanya.
“ Oh ya nak beritahu Baba…Dr Alan Yeung setiap hari tanya khabar kami. Semalam dia hantar pesanan, minta izin nak ziarah Baba. Dia minta nombor telefon dan alamat e-mel kami, tidak mahu putus hubungan katanya dan berharap pertalian kekal bertanya khabar.
Dr Alan sifatkan Allahyarham sebagai pesakit beliau yang paling baik Dr. Huda Haron berkata, Dr Alan menyifatkan Allahyarham bapanya itu sebagai pesakit beliau yang paling baik dan gigih dalam apa juga keadaan.
“ Dia kata, Baba pesakitnya yang paling baik dan paling gigih dalam apa jua keadaan. 16 tahun dia kenal Baba dan rapat kita dah macam keluarga. Banyak kali matanya bergenang dan menitiskan manik-manik jernih. Dia menangis Baa…banyak kali,” ceritanya melalui satu perkongsian di Facebook.
Allahyarham mening gal dunia kira-kira jam 10.05 pagi Jumaat lalu pada usia 76 tahun di California akibat komplikasi jantung yang kritikal dan jenazah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore, Santa Clara.
Dalam perkongsian lain di Facebook, Dr Huda seolah-olah berbicara dengan Allahyarham tentang ibunya, Datin Khatijah Salleh.
“ Baba jangan risau, kami lima beradik bersama anak menantu berjanji sepenuh hati akan menjaga kebajikan mama seperti yang Baba pernah perlihatkan kepada kami. Mama sangat kuat dan tabah Baa…Lebih kuat daripada yang kami sangka, lebih kuat daripada kami berlima.
“ Mama yang mendakap dalam pelukan hangatnya menyabarkan kami. Mama yang mengingatkan kami berkali-kali tika terasa ingin meraung dan melalak seperti tiada iman. Tenang raut wajah mama memberi kami kekuatan menggagahi saat paling kemuncak,” katanya” Kredit:-SinarHarian

Seorang individu lain kongsi kisah Al Marhum
” Siang tadi, Guru saya menceritakan kisah Dr. Har0n Din setelah kami selesai pengajian FIQH MUQARAN..
” Setelah beliau pergi menziarahi keluarga Al Marhum.. Isteri Al marhum Dr. Har0n Din menceritakan …
” Beliau tidak tahu, pukul berapa Dr. Har0n Din tidur kerana rumahnya sentiasa di datangi tetamu, kadang-kadang 8 pagi.. kadang 1 pagi.. dan Dr. Har0n Din rai sungguh-sungguh tetamu tersebut.. waktu pengajiannya di Mesir dulu pun, Al Marhum Dr.Harun menjadikan rumahnya sebagai rumah persinggahan buat sahabat-sahabatnya..
” Dr. Har0n Din…Orangnya sentiasa dengan alQuran.. Qurannya sentiasa terbuka, setiap kali Isterinya datang ke biliknya… Dr. Har0n Din Kuat berzikir.. kuat mengerjakan kebajikan.. orangnya sangat menjaga dan mengeratkan silaturrahim.. dengan menyatukan sanak saudaranya sampai ke Patani…. sangat menjaga Mulutnya dan tidak pernah kata kepada orang lain…
Bina 10 masjid, infak RM5 juta
” Beliau membina 10 buah masjid.. di kemboja dan lain2 lagi..
” Beliau menginfaq RM 5 Juta kepada Yayasan BIRRUL WALIDAIN
” Waktu ke Amerika, tiket dibeli untuk dua minggu, tapi dalam perjalanannya Almarhum Dr. Har0n Din berkata kepada anaknya, bahawa beliau boleh jamak. Anaknya terkejut kerana Babanya Alim dalam bab jamak, rupa-rupanya pada hari ke tiga Allah telah menjemputnya.
” Ketika Doktor mencabut mask oxigen (maaf tak tahu istilah) kebiasaannya orang lain akan tercungap-cungap mencari pernafasan. Dengan dada turun naik tetapi Dr. Har0n Din ini, lain orangnya kata Doktor tersebut.
” Malah nurse di situ juga mengakui Dr. Haron ni, hanya tenang dan menyebut Allah…Allah..Allah.. kemudian mengucap. Semua Doktor yang ada di situ menangis kerana belum jumpa orang seperti Dr. Har0n Din.
” Kata Guru saya lagi Dr.Haron Din datang dari keturunan Ulamak Patani dan pejuang pejuang islam. Ibunya meninggal ketika sujud pada 17 Ramadan.
” Semua kitab-kitab /BUKU -Bukh Dr. Haron Din diinfakkan ke Universiti Islam Malaysia….
” Semoga Allah mengangkat Darjat dan memuliakan Al Marhum Dr.Haron Din..
” Terasa kerdil diri ini…..dengan kisah Al Marhum yang hebat dan ramai tidak mengetahui…”
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Ariana Rose
Sumber : beritahariani dan FB Tazkirah santapan rohani
The post Prof Alan Doktor Yang Merawat Dr Haron Din Selama 16 Tahun Dedah Sikap Sebenar Almarhum appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/prof-alan-doktor-yang-merawat-dr-haron-din-selama-16-tahun-dedah-sikap-sebenar-almarhum/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Wanita Ini Dedah Sikap Sebenar Anak Yatim Ini Ramai Yang Tidak Percaya

Akhirnya Wanita Ini Dedah Sikap Sebenar Anak Yatim Ini Ramai Yang Tidak Percaya

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 379 hits
Menerusi halaman facebook Siakap Keli pemilik FB Nurjuliana Rahmat meninggalkan komen yang mencuri perhatian wanita ini mendedahkan sikap sebenar Anak Yatim yang baru sahaja tular di media sosial semalam Komen yang ditulis oleh wanita terse...
Tidak Profesional Nadiyah Shahab Dedah Sikap Sebenar Zizan Razak

Tidak Profesional Nadiyah Shahab Dedah Sikap Sebenar Zizan Razak

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 446 hits
Pelakon Nadiyah Shahab mengakui pengalaman berlakon bersama aktor Zizan Razak merupakan sesuatu perkara yang sukar dilupakan bagi dirinya Menurut Nadiyah perwatakan Zizan yang kelakar dan sering menukar dialog pada saat akhir membuatkan dia...
Neelofa Dedah Sikap Sebenar Ameera Khan

Neelofa Dedah Sikap Sebenar Ameera Khan

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 399 hits
Dalam ramai ramai adik beradik Neelofa adik perempuannya berusia 18 tahun ini iaitu Ameera Khan atau lebih dikenali dengan nama Little Miss Khan antara The post appeared first on
Kisah Lelaki Yang Mengembara Selama 26 Tahun Mengelilingi Dunia

Kisah Lelaki Yang Mengembara Selama 26 Tahun Mengelilingi Dunia

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 267 hits
Apabila Gunther Holtorf yang melakukan perjalanan selama 18 bulan ke Afrika pada tahun 1988 dia tidak menyangka perjalanannya akan berlangsung selama hampir tiga dekad sejauh 556 000 batu yang merangkumi 215 negara dengan kereta lamanya a O...
Berulang Tahun Ke 36 Ifan Seventeen Unggah Kalimat Penuh Haru Untuk Almarhum Istri

Berulang Tahun Ke 36 Ifan Seventeen Unggah Kalimat Penuh Haru Untuk Almarhum Istri

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 195 hits
Riefian Fajarsyah atau Ifan Seventeen genap berusia 36 tahun hari ini 16 Maret 2019 Berbeda dengan tahun sebelumnya Ifan Seventeen dirundung kesedihan mendalam lantaran di hari spesialnya dia tidak bisa merayakan ulang tahunnya bersama sang...
Bagaimanakah Cara Melabur Di Asb Selama 5 Tahun Untuk Dapat Sehingga Rm110 000

Bagaimanakah Cara Melabur Di Asb Selama 5 Tahun Untuk Dapat Sehingga Rm110 000

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 284 hits
Ramai sebenarnya masyarakat kita masih kurang kesedaran tentang bagaimana pelaburan pelaburan ini berfungsi Kebanyakan mereka suka mengambil jalan mudah dengan main kutu skim cepat kaya beli pangkat dalam MLM dan sebagainya yang akhirnya me...
Acik Aleya Dah Mati Anak Suspek Secara Tak Sengaja Dedah Cerita Sebenar

Acik Aleya Dah Mati Anak Suspek Secara Tak Sengaja Dedah Cerita Sebenar

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 435 hits
LANGKAWI Ibu kandung kepada Nur Aisyah Aleya Abdullah 3 yang ditemukan mati dipercayai dibunuh sudah diberitahu secara tidak sengaja oleh salah seorang anak suspek bahawa kanak kanak itu sudah meninggal dunia Bagaimanapun Rosmaliah Semo 32 ...
Seluruh Penduduk Murtad 30 Tahun Pakcik Ini Terpaksa Solat Sendirian Pendakwah Dedah Di Mana Kejadian Berlaku

Seluruh Penduduk Murtad 30 Tahun Pakcik Ini Terpaksa Solat Sendirian Pendakwah Dedah Di Mana Kejadian Berlaku

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 324 hits
Tak Terbayang Minda Kita Bila Memikirkan Hati Pakcik Ni Sepanjang 30 Tahun Allahu Semoga Jadi Inspirasi Kepada Kita Semua InsyaAllah Amin Seluruh Penduduk MURTAD 30 Tahun Pakcik Ni TERPAKSA Solat Sendirian Allah Allah Mendapat pesanan Mesej...
Che Ta Tampil Dedah Perangai Sebenar Bekas Pemandunya Selepas Viral Isu Tidak Bayar Gaji Pekerjanya

Che Ta Tampil Dedah Perangai Sebenar Bekas Pemandunya Selepas Viral Isu Tidak Bayar Gaji Pekerjanya

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 545 hits
Agak panas dan kecoh apabila ada seorang lelaki bernama Muhammad Riduan yang juga bekas pemandu kepada pelakon Rozita Che Wan telah membuat pendedahan bahawa selebriti popular itu tak membayar gajinya Kes bekas pemandu Rozita Che Wan yang l...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment