Prn Selangor Tarikh Pilihan Raya Negeri Selangor


Menteri Besar Selangor telahpun mengumumkan tarikh pembubaran DUN Selangor secara rasmi pada 23 Jun iaitu dua hari lebih awal daripada tempoh mandat dan ini bermakna Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor mestilah diadakan dalam tempoh 60 hari setelah tarikh pembubaran DUN – mengikut Akta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Tarikh pembubaran DUN Selangor dibuat selepas mendapat perkenan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah pada 19 Jun lalu.
PRN Selangor kali ini dilihat cukup menarik memandangkan ianya tidak diadakan sekali dengan PRU15 beberapa bulan yang lalu.
Tarikh PRN Selangor *Tarikh PRN Selangor akan dikemaskini setelah diumumkan secara rasmi oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya
Artikel berkaitan: 10 Langkah Mengundi & Ciri-ciri Undi Rosak – SPR
Pertembungan hebat Negeri Selangor sejak sekian lamanya telah dikuasai oleh pemerintahan Pakatan Harapan (PH) sejak 2008 yang asalnya dengan nama Pakatan Rakyat (PR).
Hampir 15 tahun, pentadbiran negeri tidak pernah bertukar, manakala prestasi kerajaan PH dilihat agak baik memandangkan ia antara negeri termaju dan berdekatan dengan pusat pemerintahan negara.
Walau bagaimanapun, senario pada PRN Selangor kali ini agar berbeza memandangkan PH telah melakukan kerjasama dengan Barisan Nasional yang dianggotai UMNO, MCA dan Gerakan – parti yang dahulunya dihumban keluar dari Selangor.
Sekiranya prestasi PH pada peringkat Persekutuan tidak begitu baik dan kerjasaman dengan BN diambilkiri, keputusan PRN Selangor mungkin akan terkesan.
Pada masa yang sama, kita tidak boleh memandang rendah pada gelombang biru Perikatan Nasional di mana keputusan yang dicatatkan pada PRU15 yang lalu cukup mengejutkan ramai pemerhati politik.
Namun, apa yang pasti medan PRN Selangor kali ini akan menjadi kayu ukur utama dalam menguji kesepaduan ideologi kedua-dua gabungan besar.
Semakan daftar pemilih Sekiranya anda merupakan pengundi berdaftar di negeri Selangor, anda boleh membuat semakan daftar pengundi anda melalui laman web rasmi SPR dengan mengikuti langkah-langkah berikut:
Layari laman web SPR di https://mysprsemak.spr.gov.my/semakan Klik pada “Semakan Daftar Pengundi” Masukan Nombor Kad Pengenalan Masukkan Captcha seperti yang tertera Klik pada butang Semak Hasil carian akan dipaparkan Perincian mengenai lokasi mengundi akan diberikan setelah tarikh PRN Selangor dimuktamadkan oleh pihak SPR.
Artikel berkaitan: MySPR Semak – Semakan Daftar Pemilih & Pusat Mengundi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/tarikh-prn-selangor/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tarikh-prn-selangor

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Umno Jadi Penumpang Di Selangor

Prn Umno Jadi Penumpang Di Selangor

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 117 hits
Agihan kerusi yang sedikit diperuntukan oleh Pakatan Harapan kepada UMNO di Selangor pada Pilihan Raya Negeri tidak lama lagi memberi isyarat parti itu sekadar menjadi penumpang Bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Tan Sri Noh Om...
Prn 6 Negeri Indikator Ini Akan Berubah Kerana Penggabungan Bn Ph

Prn 6 Negeri Indikator Ini Akan Berubah Kerana Penggabungan Bn Ph

papar berkaitan - pada 23/6/2023 - jumlah : 169 hits
PRN6 Zaman sekarang semua data di hujung jari Malaysiakini melalui platform Newslab buat satu database berdasarkan undian PRU15 Mereka rangkumkan semua data dalam suatu sistem supaya kita boleh try test sendiri Apa senario yang ada masa PRN...
Bubar Dun Kelantan Terengganu Kedah Selangor Negeri Sembilan Pulau Pinang

Bubar Dun Kelantan Terengganu Kedah Selangor Negeri Sembilan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 15/6/2023 - jumlah : 282 hits
BUBAR DUN KELANTAN TERENGGANU KEDAH SELANGOR NEGERI SEMBILAN PULAU PINANG Untuk makluman anda Pilihan Raya Negeri bagi Kelantan Terengganu Kedah Selangor Negeri Sembilan dan Pulau Pinang dijangka akan diadakan pada Mac atau Ogos 2023 Disini...
Prn 2023 Terkini Tarikh Mengundi Penamaan Calon Spr

Prn 2023 Terkini Tarikh Mengundi Penamaan Calon Spr

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 152 hits
Tentu ramai yang tertanya tanya bilakah tarikh PRN 2023 akan diadakan dan mungkin sesetengah daripada rakyat Malaysia keliru mengapakah pilihan raya diadakan lagi bagi 6 negeri yang terpilih Berikut dikongsikan lebih lanjut tentang Pilihan ...
Prn Bakal Tentukan Parti Mana Jadi Pilihan Melayu Di Semenanjung

Prn Bakal Tentukan Parti Mana Jadi Pilihan Melayu Di Semenanjung

papar berkaitan - pada 1/7/2023 - jumlah : 185 hits
ismaweb netPN menang enam kerusi Parlimen di Selangor pada PRU15 PH perlu kerja keras pertahan negeriBANGI 11 Zulhijjah 1444H Jumaat Pilihan Raya Negeri di enam negeri sangat penting kerana bakal menentukan parti pilihan ramai masyarakat Me...
Tiada Nama Calon Pn Selangor Anak Negeri Pn Tak Calonkan Nama Mb

Tiada Nama Calon Pn Selangor Anak Negeri Pn Tak Calonkan Nama Mb

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 97 hits
PN tak namakan calon MB sebab dalam PN tiada pemimpin kelahiran negeri yang berkualiti sebagai ketua Sedangkan Sanusi dah main isu kenegerian Macam Azmin Dikatakan kelahiran Singapura Nak letak Azmin jadi calon MB Dah macam Sanusi jilat kah...
Lagu Negeri Selangor Sejarah Lirik Audio Video

Lagu Negeri Selangor Sejarah Lirik Audio Video

papar berkaitan - pada 23/6/2023 - jumlah : 257 hits
Sekiranya anda pernah bersekolah rendah kebangsaan di negeri Selangor anda pastinya pernah menyanyikan Lagu Negeri Selangor Selain lagu Negaraku Lagu Negeri Selangor biasanya akan dinyanyikan oleh para pelajar sewaktu perhimpunan pada waktu...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation