Prn Melaka Sarawak Bukan Kayu Ukur Tepat Prestasi Ph Akan Bangkit Johari Abdul


 




Penganalisis politik yang meletakkan Pakatan Harapan (PH) di tempat ketiga dalam persaingan politik negara berbanding BN dan Perikatan Nasional (PN) mungkin membuat kesimpulan yang kurang tepat, terutama apabila melibatkan kekuatan PH menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU).

Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Kedah, Datuk Johari Abdul, prestasi PH didapati menurun sewaktu pandemik Covid 19 baru baru ini mungkin kerana sukarnya pimpinan bertemu rakyat.
Namun, kata Johari, PH khususnya KEADILAN mempunyai kaedah tertentu melakukan kebangkitan dalam situasi politik yang kurang menguntungkan ini dalam norma baharu pasca pandemik.
"Untuk bangkit jelas kita kena ada program yang khusus, kekuatan kita bertemu rakyat. Sekarang kita tidak boleh bertemu rakyat, kita kena cari kaedah, kita harus bertemu rakyat.
"Sekarang saya rasa sudah boleh jumpa, namun harus ada program penerangan, program bersama rakyat. Setelah dua tahun tak jumpa maka kita (harap) ada masa setahun lagi (sebelum PRU)," katanya kepada Suara Keadilan.
Berkenaan Prosedur Operasi Piawai (SOP) dalam PRN Melaka dan Sarawak yang sengaja direka bagi menyekat ceramah umum, Johari menganggap hal itu lebih kepada percaturan politik pemerintah.
PH jelas beliau, tidak mempunyai banyak masa menghadapi SOP baharu ketika PRN. Ketiadaan ceramah umum yang menjadi medan PH menyampaikan maklumat disekat, maka setelah ini PH perlu memikirkan kaedah lain.
"Dengan keadaan SOP dan sebagainya yang ditentukan oleh kerajaan, maknanya pilihan raya dalam keadaan terkawal (oleh kerajaan BN). Sudah tentulah keputusannya boleh dicatur tetapi ini tidak bermaksud kita tidak mempunyai strategi kita," tambahnya.
Ahli Parlimen Sungai Petani itu menegaskan, prestasi PH realitinya telah terkesan sejak lama dibelit kemelut politik selepas tumbangnya kerajaan mandat rakyat pada Februari 2020.
Katanya, terdapat defisit keyakinan selepas Mac 2020. Rakyat memberi kepercayaan kepada PH membawa perubahan namun tindakan Tun Mahathir meletakkan jawatan Perdana Menteri (PM) secara mengejut menyebabkan sokongan merosot dan rakyat mengalami 'letih' berpolitik.
"Malang kita mempunyai bekas PM yang membuat kesilapan besar, Mahathir letak jawatan. Rakyat beri mandat. Rakyat kecewa dengan BN dan beri mandat pada kita dalam PRU 14.
"Jadi pengkhianatan pertama (mandat rakyat) bila Mahathir letak jawatan. Bagi saya bukan Azmin, pengkhianat pertama itu Mahathir. Paling tidak nak letak jawatan rundinglah dengan kita. Oleh kerana dia letak jawatan itu maka berlakulah kecelaruan sekarang
"Kedua, datangnya PM Mahiaddin Yassin. Dia bawa sensara kedua, buat kabinet 70 orang, beri jawatan politik pengerusi GLC. Dia main politik atas penderitaan rakyat. Kemudian datang pandemik. Cara pengendalian pandemik huru hara dan SOP entah apa apa, vaksin lambat ditempah menyebabkan orang menderita," kata Johari lagi.
Manakala sensara ketiga apabila PM Ismail Sabri Yaakob meneruskan lantikan kabinet besar Mahiaddin serta membazirkan kewangan negara.
Sensara keempat pula, kata Johari, adalah banjir besar pada pertengahan Disember 2021 dan kelima larinya pelabur asing dari Malaysia kerana kegagalan kerajaan menunjukkan keseriusan melawan korupsi
Kesemua hal itu, menurut beliau menyebabkan rakyat letih menghadapi politik dan pengundi PH kurang berminat keluar mengundi.
Bagaimanapun, bagi pemimpin veteran KEADILAN tersebut, untuk PRU 15 PH perlu merangka strategi yang sesuai dalam mengembalikan kredibiliti serta menarik semula minat rakyat terhadap politik murni yang mampu merobah masa hadapan negara.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/prn-melaka-sarawak-bukan-kayu-ukur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zaman Mahathir Sudah Berlalu Bukan Anwar Johari Abdul

Zaman Mahathir Sudah Berlalu Bukan Anwar Johari Abdul

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 114 hits
Ungkapan Presiden Pejuang Datuk Seri Mukhriz Mahathir dalam satu wawancara semalam kononnya era kepimpinan Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berlalu dikritik oleh Ahli Parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul Bagi Jo...
Abang Johari S New Cabinet Too Big For Sarawak S Small Population

Abang Johari S New Cabinet Too Big For Sarawak S Small Population

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 163 hits
Chief Minister Tan Sri Abang Johari Openg s new cabinet line up which was unveiled on Thursday is too big for a state with a population of 2 8 million KUCHING Chief Minister Tan Sri Abang Johari Openg s new cabinet line up which was unveile...
Abang Johari Unveils New Sarawak Cabinet Line Up

Abang Johari Unveils New Sarawak Cabinet Line Up

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 143 hits
Sarawak Chief Minister Abang Johari Openg today announced his new state cabinet line up comprising 10 ministers and 26 assistant ministers Douglas Uggah Embas Awang Tengah Ali Hasan and Dr Sim Kui Hian were named deputy chief ministers Aban...
Gambaran Penebangan Luas Hutan Demi Kayu Balak

Gambaran Penebangan Luas Hutan Demi Kayu Balak

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 122 hits
ZUWAIRI MOHD YUSOFNi lagi besar dalam Google maps pun belum ada Kena naik kapal terbang dari TGG SZB baru nampak size mega dia Ikut sumber saiz 8 094 hektar Round pushpin Ladang Tembeling di pinggir Taman Negara Tengok gambar 1 2 11 dan 12 ...
Lirik Indak Kayu Janjang Dikapiang Yollans Cotto

Lirik Indak Kayu Janjang Dikapiang Yollans Cotto

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 142 hits
takana dimaso ketekmaso dipangkuan mandedibuai ditimang timangmande badendang nyanyian sayangtabayang mande bajuangmanggadangan anak surangsamanjak ayah tiadodenai jomande bagaluik sesoindak kalupo jasa nyo mandeindak sabandiang jogununang ...
Kelantan Kutip Cukai Kayu Getah Mulai 1 Mac 2022

Kelantan Kutip Cukai Kayu Getah Mulai 1 Mac 2022

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 233 hits
Kelantan Kutip Cukai Kayu Getah Mulai 1 Mac 2022 Kelantan memperkenalkan kutipan cukai kayu getah dan tanah berimilik berkuat kuasa pada 1 Mac depan Perkara itu disahkan Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan Abdul Khalim Abu Samah ket...
Pembikinan Kerepek Ubi Kayu

Pembikinan Kerepek Ubi Kayu

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 126 hits
Suami cabut ubi kayu kat kebun Alhamdulillah Ada la sikit hasilnya Nak bagi orang pun tak tau nak bagi siapa Lagipun ubinya dah tua tua sangat Segan nak bagi orang Jadi kami buat kerepek aje lah Pokok ubi ni dah ada dari mula mula kami beli...
18 Kayu Api Bertukar Menjadi Tunggul

18 Kayu Api Bertukar Menjadi Tunggul

papar berkaitan - pada 8/1/2022 - jumlah : 114 hits
Di bawah ini disenaraikan 18 kayu yang diapi apikan oleh PAS untuk menyerang pentadbiran kerajaan PH dan sebahagiannya semasa era BN memerintah dahulu Angka 18 adalah bersempena sejumlah 18 Ahli Parlimen parti itu dan setelah lebih 18 bulan...
Tak Da Rotan Kayu Pun Boleh La Apa Kejayaan Dia Ni Selama Ni Tak Tau La

Tak Da Rotan Kayu Pun Boleh La Apa Kejayaan Dia Ni Selama Ni Tak Tau La

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 94 hits
Hishammuddin disebut sebut bakal dilantik sebagai TPMJanuary 5 2022 Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bakal meletakkan seorang Ahli Parlimen daripada UMNO untuk mengisi jawatan Timbalan Perdana Menteri dalam rombakan Kabinet ya...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan

Zicha Anesha Bukan Cinta Terlarang Chord