Prn Johor Perpecahan Dalam Pembangkang Beri Peluang Bn Peroleh Manfaat Mohamad Sabu



PRN Johor: Perpecahan Dalam Pembangkang Beri Peluang BN Peroleh Manfaat – Mohamad Sabu
Peratusan keluar mengundi yang rendah merupakan antara faktor utama kekalahan Parti Amanah Negara (Amanah) yang bertanding atas tiket Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor semalam.
Amanah, bahkan, sudah menjangka sejak dari awal lagi bahawa peratusan keluar mengundi yang begitu rendah, terutama sekali dalam kalangan penduduk-penduduk bandar khususnya kaum Tionghoa akan memberikan kesan pada parti berkenaan.
Menurut Presidennya, Mohamad Sabu, faktor itu menyebabkan kawasan-kawasan campuran yang menjadi tapak kekuatan PH mengalami kekalahan
Selain itu, beliau turut menggariskan faktor kedua yang menyumbang pada kekalahan Amanah ialah disebabkan perpecahan yang berlaku dalam pembangkang.
Beliau berkata, keputusan PRN Johor menunjukkan dengan jelas bahawa jumlah undi yang diperoleh pembangkang melebihi 200,000 undi jika dibandingkan dengan pihak Barisan Nasional (BN).
“Pada saya, keputusan ini menunjukkan bahawa, BN tidak menambah kekuatan mereka, sebaliknya, mereka mendapat manfaat daripada perpecahan pembangkang yang begitu ketara.
“Jumlah undi sebanyak 200,000 tersebut, jika dibahagi kepada 56 Dewan Undangan Negeri (DUN) secara purata, hampir 4,000 jumlah undi pembangkang mengatasi BN.
“Ini menjadi pengajaran kepada kita semua, bagaimana untuk kembali bertaut dan menyusun strategi bersama bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) tidak lama lagi,” kata Mohamad dalam hantaran di Facebook pada Ahad.
Dalam masa sama, Mohamad menerima dengan hati terbuka keputusan yang dibuat oleh rakyat Johor.
“Bagi pihak Amanah yang bertanding di atas tiket PH, kita menerima keputusan PRN Johor yang telah berlalu semalam (Sabtu) dengan hati yang terbuka,” jelas beliau lagi.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Kota Raja dalam hantyaran itu turut memberi peringatan kepada semua pihak sekiranya perpecahan terus berlaku dalam menghadapi BN, maka pihak-pihak yang berkepentingan akan terus ‘makan angin’ beramai-ramai selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) kelak.
Pada PRN Johor yang berlangsung pada Sabtu, BN berjaya membentuk kerajaan negeri apabila meraih kemenangan selesa melebihi majoriti dua pertiga.
Gabungan berkenaan memperoleh 40 daripada 56 kerusi DUN yang dipertandingkan pada PRN Johor ke-15. Keputusan rasmi yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga menyaksikan PH memenangi 11 kerusi, yang mana satu daripadanya adalah milik Amanah.
Timbalan Presiden Amanah, Datuk Seri Salahuddin Ayub berjaya mempertahankan kerusi DUN Simpang Jeram apabila memperolehi 8,749 undi, mengalahkan calon Perikatan Nasional (PN), Zarul Salleh yang mendapat 6,350 undi.
Seorang lagi calon, Lokman Md Don dari BN memperolehi 6,062 undi.-AA
PRN Johor: Perpecahan Dalam Pembangkang Beri Peluang BN Peroleh Manfaat – Mohamad Sabu
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
KEPUTUSAN RASMI: BN menang majoriti 2/3 dalam PRN Johor MCA rampas 4 kerusi, DAP akui mula hilang pengaruh PRN Johor: Keputusan PRN Johor Isyarat Rakyat Tidak Suka Dipermainkan – Mohamad Hasan ‘Sanggup Berpanas Demi Rezeki’ – Bidadari Cantik Jual Pau Viral Rupanya Penyanyi Bienda [VIDEO] Kronologi kejadian tanah runtuh dari 2021 hingga kini Mangsa Terakhir Ditemui Maut, Insiden Tanah Runtuh Di Taman Bukit Permai 2 Ragut Empat Nyawa Tarikh semakan tawaran ke sekolah khusus 2021 ditetapkan 15 Mac ini PRN Johor: Cukup-cukuplah dikencing ‘Atuk’ selama 22 bulan Netizen Marahkan Tindakan Ibu Tangmo Nida Sanggup Maafkan Suspek Selepas Terima Pampasan Pesawat terbesar dunia Antonov musnah di bom Rusia [VIDEO] Zeti dan keluarga terima dana 1MDB, Mahathir kata tidak tahu PRN Johor: Calon MUDA Menipu Ibu Sendiri, Apa Jaminan Tidak Menipu Pengundi? ‘Seriau Tengok’ Heboh Foto Mayat Tangmo Nida Tular Di Media Sosial, Netizen Malaysia Tolong Siasat. PPV Mega ditutup bermula 16 Mac – KP Kesihatan PM sahkan sempadan negara dibuka menjelang Hari Raya Isteri tikam zakar suami guna lembing, mangsa lari ke rumah ibu Muhyiddin Dan Mahathir Punca Kewangan Negara Tenat – Isham Jalil Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Muhyiddin lari malam tewas secara keseluruhan dalam PRN Johor

Bangsa Johor tolak Pejuang, Mahathir sudah tidak releven

Not For Sale! Arowana ‘Kembar Siam’ Menjadi Tumpuan Ramai [VIDEO]

The post PRN Johor: Perpecahan Dalam Pembangkang Beri Peluang BN Peroleh Manfaat – Mohamad Sabu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/13/prn-johor-perpecahan-dalam-pembangkang-beri-peluang-bn-peroleh-manfaat-mohamad-sabu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Nasib Pakatan Harapan Mat Sabu Takut Nak Komen

Prn Johor Nasib Pakatan Harapan Mat Sabu Takut Nak Komen

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 138 hits
MUAR Pakatan Harapan tidak dapat menjangkakan keputusan bagi parti tersebut dalam Pilihan Raya Negeri Johor kerana disifatkan pilihan raya terpaksa Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata banyak pertembungan penjuru dan peratusan ...
Bn Menang Prn Johor Kerana Blok Pembangkang Berpecah

Bn Menang Prn Johor Kerana Blok Pembangkang Berpecah

papar berkaitan - pada 13/3/2022 - jumlah : 185 hits
BN Menang PRN Johor Kerana Blok Pembangkang Berpecah Keputusan tidak rasmi menunjukkan BN telah memenangi 28 daripada 56 kerusi DUN jumlah minimum yang diperlukan untuk majoriti mudah bagi menubuhkan kerajaan negeri Ditambah dengan sejumlah...
Umno Bn Tak Menang Prn Johor Pembangkang Yang Kalah

Umno Bn Tak Menang Prn Johor Pembangkang Yang Kalah

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 153 hits
Ramai berkata walau pun menang satu kerusi pun masih menang Hakikatnya Umno BN tidak menang PRN Johor tapi pembangkang yang kalah Kemenangan atas kesilapan atau kelemahan orang lain tidak bermaksud kita kuat We were just lucky
Pembangkang Tidak Ada Strategi Untuk Menang Prn Johor

Pembangkang Tidak Ada Strategi Untuk Menang Prn Johor

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 446 hits
Pakatan Harapan dan Perikatan Nasional tidak ada strategi untuk menang PRN Johor atau PRU15 Mereka hanya main strategi politik benci dan berharap agar pengundi akan menyokong mereka semata mata kerana bencikan Umno atau Barisan Nasional sep...
Situasi Prn Johor Berulang Dalam Pru 15 Jika Pembangkang Terus Berpecah

Situasi Prn Johor Berulang Dalam Pru 15 Jika Pembangkang Terus Berpecah

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 134 hits
satuberita my By March 17 2022Bendera Parti Politik berkibar sempena Pilihan Raya Negeri Johor di Kampung Parit Laman Batu Pahat GAMBAR Warta RakyatKEADAAN yang berlaku pada Pilihan Raya Negeri Johor yang menyaksikan kemenangan berpihak kep...
Prn Johor Laporan Image Pakcik Google

Prn Johor Laporan Image Pakcik Google

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 224 hits
PETIKAN PADA 4 MAC 2020DARITOP PAPARAN IMAGE UNCLE GOOLETULISAN PENCARIAN DI GOOGLE PRN JOHOr Contoh BN PRN JOHORPARTI MANA LEBIH MERIAH UNTUK MERUJUK SIMULASI SETIAP DUN SILA KE PUSAT SIMULASI PRN JOHORHUBAYA HUBAYA
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000