Prk Rantau Silaplah Kata 14 Tahun Saya Tak Buat Apa Apa Tok Mat


Sahlizah Mohamed, Astro Awani MOHAMAD: Tak ada ada isu apa pun. Sendayan berada di dalam Rantau, jadi silaplah siapa yang pernah kata 14 tahun saya tak buat apa-apa. -Gambar fail   SEREMBAN: Penyandang kerusi DUN Rantau, Datuk Seri Mohamad Hassan menafikan wujud tidak kepuasan hati dalam kalangan masyarakat di kawasan itu sepanjang kepimpinannya.

Mengulas berhubung isu yang dijangka dibangkitkan sepanjang kempen berlangsung, Timbalan Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas Presiden parti itu berkata masyarakat boleh melihat sendiri pembangunan di situ sejak 14 tahun lalu.

“Tak ada ada isu apa pun. Sendayan berada di dalam Rantau, jadi silaplah siapa yang pernah kata 14 tahun saya tak buat apa-apa.

“Anda boleh lihat banyak pembangunan. Ada sekolah kebangsaan jenis Cina, jenis kebangsaan Tamil dan sekolah kebangsaan. “Pangkalan tentera udara, pangkalan besar dekat sini, yang baharu, yang beransur-ansur pindah dari Sungai Besi. Ini merupakan pelan yang kita buat di Negeri Sembilan dan khusus di Rantau.

“Jadi silaplah siapa yang kata saya tak buat apa-apa 14 tahun lalu dan tiga penggal yang lepas,” kata Mohamad yang merupakan Calon Barisan Nasional dalam PRK Rantau yang dijadualkan pada 13 April.

Ketika ditanya tentang dakwaan kerjasama di antara UMNO dan PAS akan menyebabkan kehilangan jumlah pengundi dalam kalangan bukan Islam, beliau menafikannya dan menegaskan bahawa ia merupakan langkah ke arah penyatuan sebagai gabungan parti pembangkang.

“Tak ada pula sebab kerjasama itu merupakan kerjasama untuk kita menjadikan satu gabungan pakatan pembangkang kerana pakatan pembangkang mesti bergabung.

“Dan hasrat saya ialah mahu lihat supaya negara kita ini akan ada wujudnya sistem dua parti seperti di negara-negara maju yang lain,” jelasnya.

Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu juga berkata dalam usaha mendekati pengundi di DUN Rantau, beliau akan mempertingkatkan lagi kekerapan dalam menggunakan sepenuh masa berkempen.

Calon Barisan Nasional itu berkata peluang selama 13 hari itu akan dimanfaatkan sebaik mungkin untuk meminta pengundi-pengundi membantu dan menyokongnya menjelang hari mengundi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Rantau pada 13 April depan.

“Saya dah memang lama berada di kawasan kerana saya merupakan wakil rakyat tiga penggal di sini dan saya memang menjalankan gerak kerja di Rantau bahkan sudah biasa di kawasan ini.

“Tapi dalam pilihan raya kecil ini saya akan pertingkatkan frequency dan volume supaya masa 13 hari dapat saya gunakan untuk bertemu dengan seberapa ramai pengundi,” katanya hari ini.

Mohamad berkata demikian ketika ditemui pada sidang media selepas proses penamaan calon PRK DUN Rantau yang diadakan di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Bandar Sri Sendayan, Negeri Sembilan hari ini.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/03/prk-rantau-silaplah-kata-14-tahun-saya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Menang Di Prk Rantau Tak Berubah Apa Apa

Tok Mat Menang Di Prk Rantau Tak Berubah Apa Apa

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 471 hits
Tok Mat Menang Di PRK Rantau Tak Berubah Apa Apa Calon BN bagi pilihan raya kecil Dun Rantau Mohamad Hasan percaya karier politiknya tidak akan berakhir meskipun jika beliau tewas pada PRK berkenaan Andai kata saya tak berjaya dalam PRK ni ...
Tok Mat Takut Sangat Kalah Di Prk Rantau Ini Petandanya

Tok Mat Takut Sangat Kalah Di Prk Rantau Ini Petandanya

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 334 hits
Tok Mat Takut Sangat Kalah Di PRK Rantau Ini Petandanya Pemangku Presiden Umno Mohamad Hasan mendakwa pengumuman penamaan calon yang lewat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya untuk Pilihan Raya Kecil Rantau adalah bagi mengurangkan momentum kemen...
Prk Rantau Nak Buat Kolej Buatlah Jangan Cakap Saja Tok Mat

Prk Rantau Nak Buat Kolej Buatlah Jangan Cakap Saja Tok Mat

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 343 hits
Astro Awani MOHAMAD Baguslah idea tu Jadi buatlah kolej jangan tak buat Jangan cakap saja Astro AWANI SEREMBAN Calon Barisan Nasional Datuk Seri Mohamad Hasan mengalu alukan hasrat lawannya daripada Pakatan Harapan yang mahu membuka institu...
Prk Rantau Tok Mat Makin Gelabah Dan Mula Main Kotor

Prk Rantau Tok Mat Makin Gelabah Dan Mula Main Kotor

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 342 hits
Gelabah Semakin panik Masyarakat Rantau telah mula kenal siapa Tok Mat calon Bn sebenarnya Indah khabar dari rupa Akhirnya sampai ke tahap ini kempen mereka
Prk Rantau Bukan Tugas Mudah Kata Mat Hasan

Prk Rantau Bukan Tugas Mudah Kata Mat Hasan

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 231 hits
PRK Rantau bukan tugas mudah kata Mat Hasan Dikemas kini 54 minit yang lalu Diterbitkan pada 29 Mar 2019 9 09PM
Najib Tok Mat Kempen Undi Masyarakat India Prk Rantau

Najib Tok Mat Kempen Undi Masyarakat India Prk Rantau

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 666 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersalaman dengan calon BN Datuk Seri Mohamad Hasan ketika hadir pada ceramah umum bossku bersama masyarakat India sempena kempen Pilihan Raya Kecil N 27 Rantau di Bandar Ekar Rantau Negeri S...
Tiada Cabaran Berkempen Di Rantau Kata Tok Mat

Tiada Cabaran Berkempen Di Rantau Kata Tok Mat

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 322 hits
Mohamad Hasan menunjukkan keratan majalah berhubung pembangunan yang dibuatnya untuk sekolah Cina ketika zaman BN SEREMBAN Memasuki hari ke 7 berkempen calon Barisan Nasional Mohamad Hasan menganggap tiada sebarang cabaran perlu dihadapinya...
Peluang Menang Prk Rantau Ada Tapi Rumit Tok Mat

Peluang Menang Prk Rantau Ada Tapi Rumit Tok Mat

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 314 hits
SEREMBAN Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan tidak mahu pengundi Dun Rantau terlalu awal yakin yang beliau akan memenangi PRK DUN Rantau pada 13 April ini Menurutnya yang mesra disapa Tok Mat keyakinan sebegitu berbahaya kerana ...
Saya Masih Ahli Pas Kata Calon Bebas Prk Rantau

Saya Masih Ahli Pas Kata Calon Bebas Prk Rantau

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 352 hits
Malaysiakini PRK RANTAU Beberapa jam selepas Mohd Nor Yassin disahkan bertanding sebagai calon bebas dalam pilihan raya kecil Rantau timbul pertikaian berhubung status keanggotaannya dalam parti politik Dalam kenyataan media hari ini Setiau...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan