Prism X290 Arc Lite Monitor Arm Kombo Terbaik Untuk Bekerja


PRISM+? Hangpa mungkin tertanya-tanya jenama ni dan mungkin hangpa pernah tengok iklan depa lalu lalang di Facebook hangpa juga. PRISM+ merupakan jenama dari jiran sebelah kita iaitu Singapura dan depa dah mula mengorak langkah masuk ke pasaran monitor di Malaysia. Mereka merupakan antara jenama yang menjadi pilihan utama dalam memilih skrin monitor untuk bekerja mahupun untuk bermain permainan di PC atau konsol.
Pihak PRISM+ Malaysia kali ni sudi berkolaborasi dengan kami & Mamu akan ulas 2 produk yang depa dah hantaq kat Mamu iaitu PRISM+ X290 dan juga Arc Lite yang merupakan monitor arm untuk monitor X290. Kita mulakan dengan ulasan tentang monitor X290 terlebih dahulu.
PRISM+ X290
Spesifikasi Monitor
Saiz Skrin                              29″
Kelengkungan                       1200R
Kadar Segar                          100Hz
Colour Gamut                        120% sRGB
Teknologi Panel                    Vertical Alignment (VA) Technology
Penyegerakan Adaptif          Ya
Dimensi & Berat
Tinggi                                   320 mm
Lebar                                    690 mm
Ketinggian Dengan Stand    410 mm
Berat                                     ~3.55 kg
Berat Dengan Stand             ~4.75 kg
Informasi Teknikal
Pengilang Panel                  Samsung
Masa Respons                      4 ms
Nisbah Aspek                      21:9
Teknologi Lampu Latar       E-LED
Kadar Keterangan              300 cd/m²
Sudut Pandangan               178° (Melintang)/178° (Menegak)
Gamut Warna                     120% sRGB
Warna Sokongan                16.7m (8 bit)
Nisbah Kontras                   3000:1
Kecondongan                      Ya
Berpusing                           Tidak
Tetapan Ketinggian            Tidak
Pemasangan VESA             75 x 75
Resolusi Skrin                    2560 x 1080
Kadar Segar Skrin              100 Hz @ UWFHD (2560 x 1080)
Audio Keluar                       Ya
Pembesar Suara                 Tidak
HDMI 1.4                            2
DisplayPort 1.2                   1
USB                                    Tidak
Cahaya Biru Rendah           Ya
Bebas Kerlipan                   Ya
Adaptive-Sync                     Ya
PRISM+ X290 ni merupakan monitor gaming dan untuk produktiviti yang bersaiz 29 inci, melengkung dengan kadar lengkungan 1200R, mempunyai kadar segar 100Hz, warna gamut sehingga 120% sRGB yang sesuai untuk pengguna yang banyak melakukan proses suntingan gambar atau video & juga aspek ratio 21:9 dengan resolusi UWFHD. (luas habaq hang) 

Monitor ni dibungkus dengan kotak berwarna putih yang dilengkapi dengan spesifikasi monitor di bahagian hadapan.

Dalam kotak pula, hangpa akan disambut dengan beberapa perkakasan penting yang perlu untuk hangpa pasang sebelum menggunakan PRISM+ X290 ni. Dalam kotak hangpa akan dapat :
Monitor PRISM+ X290 Kaki Monitor Kabel DP Kabel & Blok Kuasa Untuk Monitor Manual Skru Untuk Kaki Monitor Skru Untuk Pemasangan VESA
Monitor ni dilengkapi dengan beberapa port dibahagian belakang untuk hangpa pasang pada pc hangpa ataupun macam Mamu pasangkan dengan laptop Mamu. Port itu terdiri daripada :
Port HDMI 1.4    x2 Port DP               x1 Port Audio          x1 Port Kuasa         x1
Di bahagian belakang pula ada tempat untuk hangpa pasangkan kaki monitor atau pun monitor arm yang dilengkapi dengan pemasangan VESA 75×75 ataupun 100×100. Lingkaran putih tu pula adalah lampu berwarna biru yang memberi kesan efek yang sesuai dengan tetapan untuk berkelip ataupun menyala sahaja. Minat lampu kedai tomyam? Hatni memang tak boleh tukar warna naa.

Di sebelah kanan monitor, ada butang kawalan untuk monitor ni. Ia terdiri daripada :
 
Butang kuasa Butang talaan skrin (berfungsi sebagai butang Exit di menu skrin) Butang tetapan lampu LED (berfungsi sebagai butang ke atas di menu skrin) Butang tetapan crosshair untuk gaming (berfungsi sebagai butang ke bawah di menu skrin) Butang menu skrin
Monitor PRISM+ X290 ini dilengkapi dengan kecerahan skrin 300 cd/m² dengan kontras warna 3000:1 dan juga ada sokongan warna sRGB 120%. Untuk menjaga mata hangpa dok hadap X290 ni, ia juga dilengkapi dengan teknologi cahaya biru rendah dan bebas berkelip.
Kekurangan pada monitor ni bagi Mamu adalah tiada pembesar suara terbina dalam. Bagi sesetengah pengguna mungkin perlukan ciri ini. Bagi Mamu ini bukan la ciri yang penting untuk Mamu pasai kebiasaannya Mamu lebih selesa menggunakan headphone.
Arc Lite Monitor Arm Bagi melengkapi kombo ini, Mamu menggunakan monitor Arc Lite yang dihantar sekali dengan X290. Aksesori yang boleh dikatakan ‘must have’ bila ada monitor sebesar ini.

Tema putih bak salju ini dari PRISM+ X290 juga hadir pada kotak Arc Lite monitor arm. Yang Mamu dapat adalah untuk single monitor. Depa ada gak jual untuk dual dan juga tiga monitor setup.

Dalam kotak hangpa akan dapat :
Arc Lite monitor arm Pengapit Tapak untuk lengan monitor Skru & kekunci allen Manual
Pemasangan lengan monitor ini agak mudah tanpa sebarang masalah. Spesifikasi lengan monitor Arc Lite adalah seperti berikut :
Kecondongan +90 darjah sehingga -45 darjah Boleh berpusing +90 darjah sehingga -90 darjah Skrin boleh diputarkan +180 darjah sehingga -180 darjah Ketinggian boleh laras dari 160mm sehingga 410mm Pemanjangan lengan sehingga 550mm Spring tensioner boleh laras Pengurusan kabel terbina di lengan VESA mount 75×75 dan 100×100 Berat boleh ditampung sehingga 6.5KG Dengan adanya Arc Lite, hangpa dapat menjimatkan ruang pada meja hangpa dan monitor X290 akan nampak lebih selesa untuk digunakan. (anak pun auto pakai monitor nih bila nak PDPR. “bapa aku ada monitor besar!”)

Setelah menggunakan kombo ini hampir sebulan, ada baik dan buruk pada produk ini. Dari segi monitor, keluasan ini amat sesuai untuk orang yang banyak buat kerja seperti penyuntingan video,foto atau yang suka multitasking. Keluasan ini dapat digunakan sepenuhnya seperti dalam penyuntingan video, hangpa dapat melihat keseluruhan garis masa video hangpa edit tanpa perlu tatal. Ini dah menjimatkan masa Mamu dalam penyuntingan video. 
Dari segi multitasking, monitor ini mampu memuatkan 4 tetingkap serentak atau lebih kalau hangpa pandai atur saiz tetingkap hangpa. (cough*forex*cough) Ini dapat meningkatkan produktiviti hangpa dalam menyelesaikan kerja seharian hangpa. 
Sebelum terlupa, hangpa perlu mengatur sedikit monitor PRISM+ X290 ini untuk mendapatkan warna yang jitu sebelum melakukan tugasan hangpa. Nanti warna tak selari macam hangpa nak, jangan salahkan Mamu naa. Dah pesan ni tau.
Mamu dah cuba bermain Call Of Duty Modern Warfare 3 dan monitor PRISM+ X290 ini memberi pengalaman yang mengasyikkan. Ada sesetengah permainan tak dapat menggunakan sepenuhnya ruang paparan monitor ini. Bila ini berlaku, akan ada bar hitam di kiri dan kanan monitor.
Bagi penggunaan media seperti YouTube, masalah ini juga berlaku dek kerana video tak menyokong resolusi ini. Bagaimanapun untuk Netflix, cerita yang Mamu tonton semua dipaparkan penuh pada monitor PRISM+ X290. 
Penggunaan panel VA mungkin membantutkan pembelian sesetengah pengguna yang memerlukan spesifikasi monitor yang lebih tinggi tetapi untuk penggunaan harian seperti Mamu, monitor PRISM+ X290 masih dalam julat boleh digunapakai.
Untuk lengan Arc Lite ni, satu saja keluhan Mamu : ketinggian dia bagi Mamu tak cukup tinggi walaupun pada paras tertinggi. Untuk pengguna yang tak setinggi Mamu, lengan ini dah cukup untuk hangpa guna.

Boleh multi tetingkap untuk multitasking, skrin paparan yang luas, kecerahan monitor yang begitu terang sehingga boleh menerangi hidup hangpa (melawak ja. Hangpa paham maksud Mamu) PRISM+ X290 monitor yang boleh hangpa masukkan dalam senarai wishlist hangpa.
Dengan tanda harga RM999 hangpa boleh dapati monitor PRISM+ X290 di pautan di bawah:
https://prismplus.my/omghackers
Dan Arc Lite monitor arm di pautan ini:
https://prismplus.my/omghackers-arclite 
Penghantaran bukan dari Singapura naa. Depa akan hantar dari gudang depa yang berpangkalan di Petaling Jaya saja. Tunggu apa lagi, beli selagi stok masih ada!
Jumpa lagi di ulasan akan datang. Mamu signing out!
The post PRISM+ X290 & Arc Lite Monitor Arm : Kombo Terbaik Untuk Bekerja appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/prism-x290-arc-lite-monitor-arm-kombo/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
18 Laman Ping Terbaik 2021

18 Laman Ping Terbaik 2021

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 373 hits
Ping satu perkataan yang agak sinonim dengan blogger kan Dan ping ni adalah merupakan salah satu aktiviti wajib blogger2 yang ingin menarik serta menaikkan trafik ke blog seseorang blogger itu Ping merupakan singkatan kepada Packet Internet...
7 Rekomendasi Headset Gaming Terbaik Murah 2021

7 Rekomendasi Headset Gaming Terbaik Murah 2021

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 283 hits
Headset Gaming Terbaik Murah Headset gaming adalah kebutuhan bagi setiap penggemar game agar permainan terasa lebih seru dan menyenangkan Headset berguna untuk membuat audio game terdengar semakin jelas di telinga Gerak gerik musuh menjadi ...
Sebab Kenapa Samsung Siri Galaxy Z Peranti Mewah Terbaik

Sebab Kenapa Samsung Siri Galaxy Z Peranti Mewah Terbaik

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 239 hits
Melihat kepada rekaan model terbaru smartphone Galaxy Z Series ini pasti semua orang akan tertawan Warnanya juga unik dari model Samsung sebelumnya Telefon pintar jenama Samsung ini memang nampak elegan mewah dan juga lebih maju kehadapan S...
Cara Rebus Telur Terbaik

Cara Rebus Telur Terbaik

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 243 hits
Cara Rebus Telur Terbaik Susah ke nak rebus telur Ada yang kata selalu dapat telur yang masaknya tak seperti diharapkan Asyik tak menjadi terlebih masak sangat pun tak sedap untuk rebusan telur untuk menu biasa ya Lainlah anda nak masak tel...
Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin Di Iherb

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin Di Iherb

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 370 hits
Dalam masa musim pandemik Covid 19 ni memang ramai yang sibuk mencari vitamin untuk keperluan diri sendiri dan keluarga bagi meningkatkan sistem imunisasi untuk mencegah dari terkena virus Covid 19 yang semakin mengganas VITAMIN C merupakan...
7 Aplikasi Perekam Suara Terbaik Cocok Untuk Podcast Atau Vlogging

7 Aplikasi Perekam Suara Terbaik Cocok Untuk Podcast Atau Vlogging

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 280 hits
Dengan mengandalkan fitur fitur pada aplikasi perekam suara di android ini kamu bisa bikin vlog dan podcast dengan suara yang keren lo
Pelajar Terbaik Smk Ade Putra Spm 2020

Pelajar Terbaik Smk Ade Putra Spm 2020

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 403 hits
Tahniah dan Syabas buat adik Nur Aleeya Najihah Binti Yusoff atas pencapaian cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia 2020 BAHASA MELAYU A CEMERLANG BAHASA INGGERIS CEMERLANG TINGGI PENDIDIKAN ISLAM A CEMERLANG TERTINGGI SEJARAH...
Lirik Wanita Terbaik The G R N M Feat Shayan Malik

Lirik Wanita Terbaik The G R N M Feat Shayan Malik

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 253 hits
Engkau wanita Yang kupuja sepanjang masaEngkau wanita Kasihmu selalu menjaga Dalam kesulitanKau tidak menyerahDalam kebahagiaanEngkau hanya tersenyum Oh mamaSuka duka selalu
Adakah Seharusnya Anda Bertaruh Pada Ethereum Berbanding Bitcoin Sebagai Aset Kripto Terbaik

Adakah Seharusnya Anda Bertaruh Pada Ethereum Berbanding Bitcoin Sebagai Aset Kripto Terbaik

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 242 hits
Beberapa penganalisis yakin bahawa dalam jangka masa panjang Ethereum boleh menjadi lebih menguntungkan dan menjanjikan berbanding Bitcoin Sepanjang tahun aset kripto telah berkembang sebanyak seribu peratus dan Bitcoin telah meningkat seba...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Berbuka Puasa Dengan Geng Jdt Blogger Di Nippon Sushi

Ketika Orang Lain Sedang Bergembira

Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini