Prestasi 100 Hari Pakar Beri Menteri Pengangkutan Gred F


Robin AugustinProjek KVDT2 yang terhenti adalah isu pengangkutan nombor satu di negara ini, kata Rosli Azad Khan.KUCHING: 100 hari pertama Wee Ka Siong sebagai Menteri Pengangkutan tidak membuahkan hasil, kata seorang perunding pengangkutan.
Rosli Azad Khan, yang mempunyai pengalaman bidangan lebih 30 tahun berkata, Projek Landasan Berkembar Lembah Klang (KVDT2) yang terhenti menjadi isu pengangkutan nombor satu di negara ini.
Projek berkenaan melibatkan pemulihan 265km landasan kereta api dari Salak Selatan di Kuala Lumpur ke Seremban dan dari Simpang Pelabuhan Klang dekat MidValley di Kuala Lumpur ke Pelabuhan Klang.
Projek itu tertangguh dua kali sejak 2017, dibatalkan oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH), dipulihkan, kemudian dibatalkan sekali lagi oleh kerajaan Perikatan Nasional (PN) sekali gus mencetuskan tindakan saman oleh kontraktor, Dhaya Maju-LTAT.
Rosli berkata, kegagalan menyelesaikan isu itu menyebabkan peningkatan risiko keselamatan pekerja dan pengguna kereta api serta kelewatan perkhidmatan komuter dan kargo yang mengakibatkan kerugian kepada ekonomi dan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).
Katanya, ketidakupayaan kereta api bergerak pada kapasiti penuh disebabkan keadaan landasan menyebabkan perkhidmatan komuter tidak dapat dilaksanakan.
“Orang ramai dari Klang dan Seremban dan semua hentian di sepanjang laluan ini terpaksa mengharungi kesesakan lalu lintas yang teruk setiap hari di jalan raya ke Kuala Lumpur hanya untuk bergerak ke tempat kerja.
“Bukan sahaja mereka perlu menghabiskan lebih banyak masa di jalan raya malah kos perjalanan lebih mahal. (Wee) gagal menangani kesulitan mereka dengan menangguhkan keputusan untuk menyambung semula KVDT2,” katanya.
Rosli berkata, Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob perlu mengambil perhatian terhadap prestasi Wee kerana ia memberi impak langsung kepada rakyat dan ekonomi yang lebih luas dari segi kos perjalanan dan kehilangan produktiviti.
Selain itu katanya, kesesakan pelabuhan adalah satu lagi isu yang gagal ditangani Wee, mengakibatkan kos perkhidmatan logistik lebih tinggi.
“KVDT2 mendahului Laluan Rel Pantai Timur dari segi keutamaan. Begitu juga dengan kemalangan jalan raya dan perubahan dasar berkaitan kenderaan elektrik, iaitu satu bidang yang kita jauh ketinggalan berbanding negara ASEAN yang lain.
“HSR (Landasan Kereta Api Berkelajuan Tinggi) juga bukan keutamaan buat masa ini, namun Kementerian Pengangkutan menanganinya seolah-olah ia adalah keutamaan nombor satu kita,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/prestasi-100-hari-pakar-beri-menteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pencapaian 100 Hari Prestasi Jemaah Menteri Tak Layak Dapat Markah Lulus Kit Siang

Pencapaian 100 Hari Prestasi Jemaah Menteri Tak Layak Dapat Markah Lulus Kit Siang

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 188 hits
MALAYSIA POST VETERAN DAP Lim Kit Siang menyifatkan tidak wajar Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memberikan markah 90 peratus untuk prestasi keseluruhan Petunjuk Prestasi Utama 100 hari Jemaah Menteri dalam Kabinetnya Ahli Par...
Meneliti Prestasi Kerajaan 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia

Meneliti Prestasi Kerajaan 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 220 hits
Meneliti prestasi kerajaan 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia SEBAIK sahaja dilantik sebagai Perdana Menteri Kesembilan penghujung Ogos lalu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak menunggu lama memperkenal penggunaan frasa Keluarga Malaysia ...
100 Hari Ismail Sabri Tak Ubah Macam Malaysia Tiada Perdana Menteri

100 Hari Ismail Sabri Tak Ubah Macam Malaysia Tiada Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 244 hits
Hari ini genap 100 hari Ismail Sabri Yaakob memegang jawatan Perdana Menteri sejak mengangkat sumpah jawatan pada 21 Ogos lalu Dalam penegasan kepada barisan kabinetnya beberapa hari kemudian Ismail Sabri mahu para menterinya membuktikan pe...
Prestasi Kabinet Capai 90 Dalam Tempoh 100 Hari Kata Pm

Prestasi Kabinet Capai 90 Dalam Tempoh 100 Hari Kata Pm

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 321 hits
BERNAMA Ismail berkata sasaran penuh KPI tidak mustahil dicapai sekiranya seluruh ahli Kabinet dan penjawat awam menggembleng tenaga dan memberikan perkhidmatan terbaik kepada Keluarga Malaysia Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob melawat ru...
Aspirasi 100 Hari Kementerian Alam Sekitar Dan Air Berjaya Tercapai

Aspirasi 100 Hari Kementerian Alam Sekitar Dan Air Berjaya Tercapai

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 188 hits
HARAKAH DAILYFoto daripada Facebook Dato Sri Tuan Ibrahim bin Tuan Man KUALA LUMPUR Pelaksanaan pelan strategik dengan peruntukan RM50 juta khusus bagi mengelak tragedi kepala air dan banjir lumpur di sekitar kaki Gunung Jerai Yan Kedah pad...
Gagal Patuh Sop Kkm Kompaun Penganjur Program 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia Rm1 000 Jer

Gagal Patuh Sop Kkm Kompaun Penganjur Program 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia Rm1 000 Jer

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 259 hits
Disebabkan gagal memastikan pematuhan penjarakan fizikal dan beberapa lagi peraturan SOP yang lain penganjur Program 100 Hari Aspirasi Keluarga Malaysia yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dikompaun RM1 000 mengikut Akta Pencegah...
Genap 100 Hari Ismail Sabri Jadi Pm Harga Barang Pun Naik Juga

Genap 100 Hari Ismail Sabri Jadi Pm Harga Barang Pun Naik Juga

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 317 hits
AGENDA DAILY Flash mob pemuda Amanah di ibu kota hari ini Cukup 100 hari Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menjadi Perdana Menteri Malaysia kesembilan hari ini tetapi pada masa sama harga barang keperluan rakyat juga nampaknya naik mendadak Se...
Inisiatif 100 Hari Pentadbiran Ismail Sabri

Inisiatif 100 Hari Pentadbiran Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 177 hits
Genap sudah 100 hari Datuk Seri Ismail Sabri Yaakub memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia kesembilan Dalam tempoh berkenaan pelbagai usaha telah beliau lakukan untuk memastikan pentadbiran Malaysia stabil dan berada di landasan ...
Raptai 100 Hari Aspirasi Keluargamalaysia Berjalan Lancar

Raptai 100 Hari Aspirasi Keluargamalaysia Berjalan Lancar

papar berkaitan - pada 9/12/2021 - jumlah : 166 hits
Oleh Pekerja kontraktor melakukan kerja kerja persiapan akhir bagi Program 100 Hari Aspirasi KeluargaMalaysia yang akan dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada 9 Disember 2021 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur GAM...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision