Presiden Umno Beri Amaran Kepada Kerajaan Baru Untuk Tidak Mengulangi Kesilapan Kerajaan Lalu Dalam Menangani Covid 19


Di Facebook, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menggesa kerajaan baru untuk mematuhi prosedur operasi standard(SOP) yang berkaitan dengan Covid-19 dan adil dalam pelaksanaannya.


KUALA LUMPUR, 23 Ogos - Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mesti mengelak daripada mengulangi kesilapan kerajaan terdahulu dalam menangani wabak Covid-19, kata Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Di Facebook, Ahmad Zahid menggesa kerajaan baru untuk mematuhi prosedur operasi standard yang berkaitan dengan Covid-19 dan adil dalam pelaksanaannya.

Dia juga mengatakan tidak boleh menyerah pada populisme, mengingatkan bahawa membatalkan sekatan Covid-19 sebelum mencapai imuniti kelompok, membuka sekolah sementara kes masih tinggi, dan elakkan dari membuka semula sempadan negara sebelum waktunya yang boleh mengundang gelombang jangkitan lain.

"Beberapa indikator bahwa ada bias dalam implementasi SOP adalah penutupan sektor berisiko rendah sementara memungkinkan sektor berisiko tinggi, yang merupakan penyumbang kluster tertinggi, untuk beroperasi.

"Ini penguatkuasaan SOP yang tidak berat sebelah dan denda yang tidak masuk akal yang dikenakan kepada orang ramai kerana melanggar SOP serta polisi 'percubaan dan kesalahan' yang sesuai dengan kebijakan flop-flop ini," katanya.

Ahmad Zahid juga memperbaharui seruan pihaknya agar lebih banyak bantuan kewangan diberikan kepada rakyat Malaysia, menolak tawaran bank untuk membiarkan peminjam mengatur semula pembayaran pinjaman mereka sebagai memihak kepada institusi kewangan berbanding rakyat.

Ahli Parlimen Bagan Datoh itu juga mengatakan bahawa pemerintah baru tidak boleh menangguhkan penggabungan semula Parlimen atau enggan bertindak berdasarkan pandangan Yang di-Pertuan Agong.

Dia menyimpulkan dengan mengatakan bahawa nasihat pakar perubatan dan Kementerian Kesihatan tidak boleh diabaikan, menegaskan bahawa beberapa kebijakan sebelumnya nampaknya bertentangan dengan ini.

Ismail Sabri dilantik sebagai perdana menteri baru pada hari Sabtu untuk menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengundurkan diri setelah mengakui kehilangan majoriti parlimennya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/presiden-umno-beri-amaran-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Presiden Umno Cadang Kerajaan Stabil Ditubuhkan

Presiden Umno Cadang Kerajaan Stabil Ditubuhkan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 179 hits
Oleh FAZLI RADZI August 16 2021 Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan sebuah kerajaan yang stabil mesti segera ditubuhkan untuk satu tempoh yang munasabah Dalam satu kenyataan malam ini beliau berkata penubuhan kerajaa...
Umno Dan Bersatu Tak Sefahaman Isu Nama Kerajaan Baru

Umno Dan Bersatu Tak Sefahaman Isu Nama Kerajaan Baru

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 172 hits
MalaysiakiniWalaupun Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob sedang menikmati saat saat awal jawatan barunya perselisihan mengenai apakah kerajaan baru adalah kesinambungan dari Perikatan Nasional yang diterajui Muhyiddin Yassin atau tidak mula...
Presiden Umno Terus Pantau Beri Idea Bantu Kerajaan

Presiden Umno Terus Pantau Beri Idea Bantu Kerajaan

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 135 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjelaskan bahawa beliau akan terus mengambil pendekatan untuk membantu kerajaan baharu bagi membendung penularan wabak Covid 19 Menurutnya ia termasuk dengan cara memantau memberi pandangan d...
Kerajaan Baru Mesti Kekalkan Dasar Sedia Ada Dalam Perang Melawan Covid 19 Kata Agong

Kerajaan Baru Mesti Kekalkan Dasar Sedia Ada Dalam Perang Melawan Covid 19 Kata Agong

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 186 hits
MALAYSIA NOW Agong berkata ia termasuk program vaksinasi kebangsaan dan usaha mencapai imuniti kelompok dalam negara Petugas kesihatan membuat pemeriksaan dos vaksin pada picagari dengan berlatar belakang bendera Malaysia di Pusat Perubatan...
Terkini Nurul Izzah Sahkan Jajaran Baru Umno Dan Pembangkang

Terkini Nurul Izzah Sahkan Jajaran Baru Umno Dan Pembangkang

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 219 hits
August 12 2021 Seperti bapanya gesaan Nurul Izzah Anwar yang mahu mewujudkan gabungan baharu untuk membentuk kerajaan menggantikan Perikatan Nasional membuktikan rancangan jajaran baharu yang dirancang Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid H...
Mengata Dulang Paku Serpih Tuduh Umno Jajaran Baru Bersama Dap Tapi Akhirnya

Mengata Dulang Paku Serpih Tuduh Umno Jajaran Baru Bersama Dap Tapi Akhirnya

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 178 hits
Mengata Dulang Paku Serpih Tuduh UMNO Jajaran Baru Bersama DAP Tapi Akhirnya Mengata dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih Melempar tuduhan demi tuduhan ke atas Presiden UMNO tapi akhirnya mereka melakukan apa yang dituduh Demikia...
Umno Sekarang Seperti Stage 5 Covid 19 Kritikal Dan Nazak

Umno Sekarang Seperti Stage 5 Covid 19 Kritikal Dan Nazak

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 218 hits
ismaweb netBudaya terlalu agungkan orang lama perlu dihapus kerana punca sikap mendabik dadaOleh Ainul Illia Meor SuzurudinBANGI 3 Muharram 1443H Khamis Hala tuju UMNO yang dibawa Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ketika ini amat mengelirukan d...
Mp Beri Amaran Keadaan Covid 19 Di Johor

Mp Beri Amaran Keadaan Covid 19 Di Johor

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 151 hits
Ahli Parlimen Bakri Yeo Bee Yin menggesa kerajaan mempertingkat keupayaan sistem penjagaan kesihatan dan menambah pemberian vaksinasi di Johor di tengah tengah lonjakan kes dan kematian Covid 19 di negeri ini
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Di Mana Letaknya Negeri Syam Sekarang

Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu

Aepul Roza I L U Chord