Presiden Pas Bimbang Gusar Islam Semakin Subur Di Bawah Kerajaan Perpaduan


 
UMNO ONLINE


1. Presiden PAS sebenarnya semakin gusar dan bimbang dengan kejayaan Kerajaan Perpaduan terus menyuburkan Islam di Malaysia sebagai kesinambungan kejayaan pentadbiran terdahulu kerana ia mengancam naratif “Islam terancam” yang dibina oleh beliau hasil idea pemikir-pemikir strategi PAS bagi menghadapi Kerajaan Perpaduan.

2. Justeru, tidak pelik sekali lagi beliau terpaksa mengukuhkan naratif Islam terancam di khalayak peserta Muktamar PAS dengan menggambarkan kononnya bukan Islam naik kepala kerana pemimpin lemah dengan modal terbaru ialah menunggang isu Halal yang tercetus kerana ucapan Teresa Kok.



3. Umum melihat bagaimana Kerajaan Perpaduan menerusi YAB Perdana Menteri segera menegur Teresa. Pempengaruh Kerajaan Perpaduan juga pantas menegur. Pimpinan Pemuda UMNO juga tidak ketinggalan. Pihak berkuasa juga segera menyiasat beliau atas nama 3R. Saya sendiri turut memberikan pandangan dalam isu mewajibkan persijilan Halal kepada pengusaha makanan non muslim sebagai respon pada pandangan Teresa.

Itu semua gambaran ketegasan Kerajaan Perpaduan dalam memperkasa dan menyuburkan Islam khusus dalam isu yang boleh disensasikan atau disalah fahamkan.

4. Malaysia sangat kehadapan dalam isu Halal malah YAB Timbalan Perdana Menteri 1 sendiri mempengerusikan jawatankuasa kabinet untuk isu persijilan Halal dengan diumumkan oktober tahun lepas permohonan Sijil Halal akan diproses dalam tempoh 23 hari bekerja sebagai satu pembaharuan dalam aspek teknikel.

5. Islam subur dengan pelbagai lagi agenda baru pendidikan Islam seperti Pra Tahfiz di semua lebih 10 ribu tadika KEMAS seluruh negara selepas kejayaan pelaksanaannya di 4145 buah Tadika KEMAS melibatkan 62172 pelajar sekarang digerakkan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri 1 dengan sasaran 140 ribu huffaz cilik pada 2026.

6. Semua 57 buah MRSM melibatkan 37 ribu pelajar beraliran sains diarahkan untuk menggunakan sistem integrasi Sains dan Tahfiz yang dikenali sebagai Ulul Albab bagi melahirkan profesional huffaz.

7. Sambutan Himpunan 24K Huffaz pada 14 September 2024 nanti yang digerakkan oleh Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri 1 adalah syiar kepada Dasar Pendidikan Tahfiz Negara 2.0 yang telah dilancarkan pelan tindakannya tahun lepas.

8. Ucapan dasar Presiden UMNO menegaskan kepentingan Islah dalam pendidikan bagi melahirkan generasi Rabbani yang berAkhlak Karimah, menjadi Qudwah Hasanah dan mengangkat Izzah Malaysia sebagai negara Islam. Untuk itu akan diperluaskan cadangan sukatan integrasi Tahfiz Ulul Albab ke sekolah rendah dan menengah agama bantuan kerajaan. Itu adalah komitmen pimpinan Kerajaan Perpaduan.
Sila bandingkan dengan ucapan dasar Presiden PAS yang banyak beretorik.

8. Peruntukan untuk Sekolah Agama Rakyat (SAR) dikembalikan oleh YAB DS Anwar Ibrahim setelah sekian lama dikuburkan oleh penasihat SG4 Perikatan Nasional, Tun Mahathir yang sedang diagongkan oleh Presiden dan penyokong PAS sekarang.

9. Di mata dunia, Malaysia di bawah kepimpinan DS Anwar Ibrahim menjuarai isu Palestin di pentas antarabangsa sepertimana ucapan tegas beliau ketika sepentas dengan Presiden Rusia dan China. Rakyat Palestin memberikan penghormatan besar atas usaha beliau yang sangat bermakna itu ke arah Palestin Merdeka.

10. Segala komitmen Islam DS Anwar dalam Kerajaan Perpaduan turut diperakui oleh tokoh-tokoh ulama dunia termasuk Syeikh Al-Azhar, Prof. Dr Ahmad Tayyib dan Syeikh Prof. Dr Ali Qaradaghi, Pengerusi Kesatuan Ulama Islam Sedunia. Malah Syeikh Dr Ali sendiri berpesan kepada saya bukan sekali untuk terus mendokong usaha-usaha Islam Kerajaan Perpaduan.

11. Semua agenda Islam dan umat ini memencilkan PAS di persada perjuangan Islam yang dilaung-laungkan sebagai slogan kosong. Ini semua mendesak Presiden PAS terpaksa berucap sepertimana ucapan-ucapan sebelumnya dalam Muktamar PAS yang banyak beretorik berbanding gerak kerja yang signifikan untuk umat Islam di Malaysia dan antarabangsa.

Sekian



Datuk Wira Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali
Penasihat Agama kepada YAB Timbalan Perdana Menteri 1

https://www.facebook.com/share/p/SyeUWniFeiS48qYn/?mibextid=oFDknk





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/09/presiden-pas-bimbang-gusar-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Pas Terbuka Bekerjasama Dengan Umno Sekiranya Parti Itu Keluar Kerajaan Perpaduan

Pemuda Pas Terbuka Bekerjasama Dengan Umno Sekiranya Parti Itu Keluar Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 13/9/2024 - jumlah : 95 hits
TEMERLOH PAS secara terbuka bersedia bekerjasama dengan UMNO sekiranya parti Melayu terbesar itu keluar daripada Kerajaan Perpaduan Ketua Dewan Pemuda PAS Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata kerjasama itu bukan sahaja dengan UMNO tetapi jug...
Pindaan Pas Terima Bukan Islam Ahli Bersekutu Separuh Masak

Pindaan Pas Terima Bukan Islam Ahli Bersekutu Separuh Masak

papar berkaitan - pada 19/9/2024 - jumlah : 61 hits
Nora MahparPETALING JAYA Pindaan perlembagaan PAS yang membolehkan orang bukan Islam menjadi ahli bersekutu disifatkan tidak praktikal kerana mengehadkan peranannya kata penganalisis Menyifatkannya separuh masak dan tidak ikhlas Sayuti Omar...
Pas Tadbir Pahang Pula K Jaan Perpaduan X Padu

Pas Tadbir Pahang Pula K Jaan Perpaduan X Padu

papar berkaitan - pada 12/9/2024 - jumlah : 121 hits
Tuan Ibrahim memberi ucapan perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Malaysia Kali Ke 65 di Kompleks Al Makmur Kali Ke 65 di Kompleks Al Makmur Temerloh Pahang pada malam ini 11 September 2024 1 Pemuda PAS mainkan peranan penting tawan PahangTEM...
Kerajaan Mana Nak Dengar Suara Bawah Bawah Nih Lekeh Ngat

Kerajaan Mana Nak Dengar Suara Bawah Bawah Nih Lekeh Ngat

papar berkaitan - pada 24/9/2024 - jumlah : 39 hits
Zamzuri ArdaniSaya dah hint lama dah penyediaan bahan khutbah di semua negeri perlu dikaji dan pegawai pegawai yang terlibat menyediakan bahan khutbah juga perlu melalui proses tapisan semula Ada banyak tanda soal yang perlu dijawab dengan ...
Pas Siap Sedia Terajui Pentadbiran Kerajaan Negeri Pahang Pada Pilihan Raya Umum Ke 16 Nanti

Pas Siap Sedia Terajui Pentadbiran Kerajaan Negeri Pahang Pada Pilihan Raya Umum Ke 16 Nanti

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 96 hits
JERANTUT PAS menyatakan bahawa parti itu telah bersiap sedia untuk menerajui pentadbiran Kerajaan Negeri Pahang pada Pilihan Raya Umum Ke 16 nanti Demikian menurut Timbalan Presiden PAS Dato Sri Tuan Ibrahim Tuan Man ADUN Cheka tersebut mem...
Islam Adalah Panduan Hidup Bukan Sistem Pentadbiran Kerajaan

Islam Adalah Panduan Hidup Bukan Sistem Pentadbiran Kerajaan

papar berkaitan - pada 24/9/2024 - jumlah : 56 hits
Tidak ada air paip secara Islam Air paip yang kotor di negeri Serambi Maksiat itu bukan Islam Air paip warna hitam itu namanya air kotor Tidak ada jalanraya Islam Jalanraya yang berlopak berlobang yang boleh pecah tayar itu bukan Islam Jala...
Pas Teraju Pahang Dhpp Akan Terus Berusaha Rapatkan Jurang Antara Pas Dan Komuniti Bukan Islam

Pas Teraju Pahang Dhpp Akan Terus Berusaha Rapatkan Jurang Antara Pas Dan Komuniti Bukan Islam

papar berkaitan - pada 19/9/2024 - jumlah : 76 hits
KUANTAN Dewan Himpunan Penyokong PAS akan terus berusaha untuk merapatkan jurang antara PAS dan komuniti bukan Islam Kami sedar masih banyak kerja yang perlu dilakukan dan untuk memecahkan jurang ini bukanlah perkara yang boleh diselesaikan...
Baking Stir Frying And Beyond The Power Of Palm Oil In The Kitchen

Paynet Alr Galak Pemandu Menggunakan Mydebit Di Lebuhraya Kesas Ldp Smart Dan Sprint

No Legal Action By Petronas Against Sarawak Says Joint Statement

Pokok Markisa

Tips For Naming Your Boutique

Rumah Terbalik Sabah Harga Tiket Masuk Tarikan Utama Dan Tips Penting

Cara Berurusan Secara Online Dengan Bijak

Food Caterers Burnt By Scammers Out Of Rm91 000 In Seremban


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Ternyata Sebuah Bahagia Slot Tiara Astro Ria

Kenapa Huruf S Mewakili Skor Terbaik Antara Yang Terbaik

10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri


Roti Krim Legend

Top Reasons To Choose Glen S Dog Inn For Your Dog S Next Stay In West Hollywood

Persoalannya Kemana Saja Penguatkuasa Selama Ini

Beri Alasan Tikus Punca Jalan Raya Berlubang Pekerja Dipecat

Hargailah Muhammad Saw

Kes Saman Src Nampaknya Nik Faisal Mungkin Mempermainkan Kedua Dua Belah Pihak Najib