Presiden Caretaker Umno Ditentang Di Bahagian Sendiri


AGENDA DAILY
Kain rentang mendesak Presiden 'caretaker' UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletak jawatan dipasang di bahagian Bagan Datuk..
Bukan setakat ratusan bahagian UMNO di seluruh Malaysia mendesak Presiden ‘caretaker’ UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletak jawatan, malah di dalam bahagiannya sendiri sudah ada ahli akar umbi yang tidak puas hati dengan tindak tanduk beliau kebelakangan ini.
Walaupun mereka tidak menyatakan secara terbuka penentangan terhadap Zahid yang mengetuai UMNO Bahagian Bagan Datuk, namun ternyata akar umbi parti itu sudah menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap beliau.
Perasaan itu diluahkan ahli akar umbi UMNO bahagian itu menerusi tindakan mereka menggantung kain rentang mendesak Zahid meletak jawatan dengan segera kerana sudah hilang sokongan.
Difahamkan, kain rentang itu digantung di persimpangan jalan dan hentian bas di sekitar Bagan Datuk mula disedari orang awam pada pagi Rabu.
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datuk, Mohd Rizan Razali dilaporkan berkata kain rentang itu dikesan seawal jam 7.30 pagi di beberapa tempat sepanjang jalan dari Pekan Bagan Datuk hingga ke Hutan Melintang.
Menurut beliau, Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datuk telah digerakkan ke seluruh kawasan untuk menurunkan kain rentang provokasi berkenaan.
Memetik laporan sebuah portal berita Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datuk akan membuat laporan polis hari ini bagi meminta pihak berkuasa menyiasat tindakan tersebut.
Sebelum ini Agenda Daily turut melaporkan lebih 100 Ketua UMNO Bahagian seluruh negara sepakat mendesak Zahid berundur setelah tindak tanduknya kebelakangan ini telah memalukan dan menjatuhkan maruah UMNO, selain tiada hala tuju jelas.
Difahamkan gerakan ketua-ketua UMNO bahagian mendesak Zahid meletak jawatan bermula di Johor, negeri kelahiran UMNO sendiri. Ia disahkan Ketua UMNO Bahagian Bakri, Mohd Fuad Tukirin sendiri.
Dalam keadaan rakyat berdepan isu ekonomi susulan penularan wabak Covid-19, Zahid berusaha keras menjalankan gerakan bersama kem kecilnya di dalam UMNO untuk menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang turut dianggotai menteri dan timbalan menteri daripada UMNO.
Usaha Zahid yang turut disertai bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu turut mendapat restu daripada sekutu rapatnya Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang mengharapkan kem Zahid menyokongnya sebagai calon Perdana Menteri.
Terbaharu Zahid sibuk mengutus surat kepada Yang di-Pertuan Agong mendakwa 14 Ahli Parlimen UMNO tidak lagi menyokong Muhyiddin dan kerajaan PN disusuli surat parti diketuai rakan Zahid daripada PKR, DAP dan AMANAH.
Sedangkan sebelum itu Yang di-Pertuan Agong telah memberi perkenan kepada Muhyiddin untuk membawa usul percaya pada sidang Dewan Rakyat yang dijadual bermula 6 September ini, bagi menentukan keabsahan kepimpinannya.
Semalam, Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar menzahirkan kekecewaan terhadap pemimpin yang menganggu tugas kerajaan tatkala rakyat berada dalam kesusahan susulan penularan wabak Covid-19 yang semakin membimbangkan.
“Saya berasa kecewa apabila ada pemimpin yang menggangu kerajaan dan berebut kuasa di saat rakyat dalam keadaan susah dan gelisah berhadapan dengan wabak Covid-19 yang semakin membimbangkan,” titah baginda.
Sultan Ibrahim bertitah semua pemimpin perlu jujur dan amanah dalam memikul tanggungjawab yang diberikan, dengan mengutamakan kepentingan rakyat dan perpaduan ummah.
“…Bukannya kepentingan diri sendiri sehingga mengugat keharmonian masyarakat dan kestabilan politik tanah air.
“Sekarang adalah masa untuk berebut-rebut membantu rakyat, bukannya masa untuk berebut kuasa dan kedudukan,” titah baginda.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/08/presiden-caretaker-umno-ditentang-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Setia Dengan Umno Tetapi Tidak Percaya Presiden Khairy

Saya Setia Dengan Umno Tetapi Tidak Percaya Presiden Khairy

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 188 hits
Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berkata beliau masih setia dengan UMNO tetapi hilang keyakinan kepada Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Perkara itu katanya berpunca daripada beberapa tindakan yang diambil oleh Zahid baru baru in...
Langkah Letak Jawatan Uji Kewibawaan Zahid Sebagai Presiden Umno

Langkah Letak Jawatan Uji Kewibawaan Zahid Sebagai Presiden Umno

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 284 hits
ismaweb netPresiden hilang wibawa Hanya 2 menteri sahut gesaan letak jawatanOleh Athirah Huda ZalheBANGI 28 Zulhijjah 1442H Sabtu Tindakan peletakan jawatan pemimpin UMNO khususnya sebagai Ahli Jemaah Menteri Kerajaan Persekutuan minggu ini...
100 Ketua Bahagian Umno Mahu Zahid Berundur

100 Ketua Bahagian Umno Mahu Zahid Berundur

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 175 hits
August 8 2021 Lebih 100 ketua bahagian UMNO di seluruh negara didakwa bersepakat untuk meminta Presiden parti itu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk berundur dan berehat pada pemilihan parti akan datang Perkara itu didedahkan Ketua UMNO Ba...
Umno Paya Besar Sokong Keputusan Presiden Parti Bukannya Untuk Kepentingan Peribadi

Umno Paya Besar Sokong Keputusan Presiden Parti Bukannya Untuk Kepentingan Peribadi

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 236 hits
KUANTAN Pendirian UMNO Paya Besar menyokong keputusan parti untuk tidak mempertahankan kerajaan Perikatan Nasional dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bukan kerana kepentingan peribadi Keputusan itu dibuat selari dengan keputusan p...
Puad Bidas Kj Jadikan Presiden Umno Sebagai Kambing Hitam

Puad Bidas Kj Jadikan Presiden Umno Sebagai Kambing Hitam

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 166 hits
Puad bidas KJ jadikan Presiden UMNO sebagai kambing hitam Tindakan Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berdolak dalik berhubung ketaatannya kepada parti disifatkan sebagai cubaan menjadikan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ...
Presiden Umno Cadang Kerajaan Stabil Ditubuhkan

Presiden Umno Cadang Kerajaan Stabil Ditubuhkan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 181 hits
Oleh FAZLI RADZI August 16 2021 Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan sebuah kerajaan yang stabil mesti segera ditubuhkan untuk satu tempoh yang munasabah Dalam satu kenyataan malam ini beliau berkata penubuhan kerajaa...
Pas Dukacita Dengan Zahid Ingatkan Presiden Umno Itu Tentang Piagam Muafakat Nasional

Pas Dukacita Dengan Zahid Ingatkan Presiden Umno Itu Tentang Piagam Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 222 hits
SHAH ALAM Tindakan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengarahkan ahli Parlimen parti itu menarik diri daripada kerajaan Perikatan Nasional adalah tidak selari dengan semangat penyatuan ummah seperti yang termaktub dalam Piagam ...
Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin Letak Jawatan Sebagai Pengerusi Boustead

Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin Letak Jawatan Sebagai Pengerusi Boustead

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 266 hits
nbsp KUALA LUMPUR Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Bukan Bebas Bukan Eksekutif Boustead Holdings Berhad berkuat kuasa esok Beliau berkata keputusan itu dibuat selaras dengan ketetap...
Umno Jilat Ludahnya Sendiri

Umno Jilat Ludahnya Sendiri

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 532 hits
Justeru UMNO sebagai sebuah parti yang mempunyai pengalaman luas dan panjang dalam mentadbir negara akan mempertimbangkan beberapa calon Sehubungan itu saya mengharapkan kerjasama serta sokongan semua Ahli Ahli Parlimen Saya ingin menyeru k...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura