Ppim Ambil Tindakan Undang Undang Pihak Sebar Fitnah Aibkan Ketua Aktivis Kenyataan Media Ppim 23 08 2022


KUALA LUMPUR, 22 OGOS -- Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengambil maklum perbuatan seorang wanita yang menghina dan memfitnah Ketua Aktivis PPIM, Nadzim Johan@Toqqi dan PPIM sendiri.
Penasihat Undang-Undang PPIM, Mahmud Jumaat berkata pihaknya sedang mengumpul maklumat serta bukti sebelum tindakan undang-undang diambil.
"Kita sedia maklum perbuatan melampau dan tiada asas wanita tersebut yang telah secara berterusan melakukan provokasi dan menabur fitnah terhadap Ketua Aktivis PPIM dan kami menegaskan kami kini dalam proses mengambil tindakan undang-undang terhadapnya," katanya.
Sebelum ini sudah beberapa kali wanita yang dikenali sebagai Dina memuat naik beberapa video secara langsung di laman Facebook miliknya.
"Saya menegaskan tuduhan yang dibuat oleh wanita tersebut adalah tidak berasas dan bersifat fitnah semata-mata yang bertujuan menjatuhkan maruah Nadzim sebagai individu dan PPIM selaku pertubuhan yang memperjuangkan hak pengguna Islam di negara ini," katanya.
Wanita tersebut yang juga bekas penerima pelbagai bantuan PPIM itu antaranya pernah mendakwa Nadzim mencuri kenderaan miliknya selain cuba mengaibkan Ketua Aktivis dan mengelak dari membayar hutang-hutang beliau dengan PPIM.
Sementara itu, beberapa pengguna media sosial meluahkan rasa tidak puas hati dengan tindakan wanita yang dianggap seperti kacang lupakan kulit.
Pengguna Facebook yang menggunakan nama Orked Putih berkata, kes pengkid (wanita berpewatakan seperti lelaki) boleh sahaja Toqqi layan...tetapi apabila wanita ini memalukan dan memfitnahnya, Toqqi tidak berbuat apa-apa, mengapa?
Seorang lagi pengguna yang mahu dikenali sebagai Ajib berkata, wanita tersebut adalah seperti wanita yang sangat hina dan angkuh.
"Mengapa dia menghina Toqqi sehingga begitu sekali, kami yang tiada kaitan dengan PPIM turut merasa sedih dan tidak meminta balasan wang ringgit tetapi cukup jika PPIM dan pihak berkuasa ambil tindakkan terhadapnya," katanya.
Ketika dihubungi, Ketua Aktivis PPIM, Nadzim Johan berkata beliau sebolehnya mahu mengelakkan sebarang konflik dan wanita tersebut bukanlah lawannya (bekas orang yang dibantu) dan ketiadaan masa untuk melayan tuduhan dan fitnah.
"PPIM sentiasa fokus dan komited untuk memperjuangkan hak pengguna Islam di negara ini, saya sendiri tidak menonton dan tidak mengambil pusing apa yang dilakukannya. Ada anak-anak, ahli keluarga saya yang lain dan aktivis PPIM telah memaklumkan kepada saya tetapi saya tidak mengendahkannya," jelas Toqqi.
Walau bagaimanapun, apabila unit undang-undang PPIM memaklumkan kepadanya wanita tersebut melakukan kesalahan yang boleh disabitkan dengan kesalahan jenayah mengikut beberapa akta termasuk Akta Fitnah 1957, Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998 serta beberapa kesalahan jenayah yang lain, Nadzim berkata beliau bersetuju tindakan diambil terhadap wanita tersebut. Beliau juga berharap pihak polis akan mengambil tindakan terhadap laporan-laporan palsu yang dilakukan dan cuba mempergunakan institusi polis bagi mencari publisiti.
"Nasihat saya kepada semua, walaupun rakyat mempunyai kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan mengikut Perkara 10 mengikut Bahagian II Perlembagaan Persekutuan, konteks atau intipati percakapan kita adalah terhad dan melarang seseorang untuk mengganggu privasi seorang individu yang lain," katanya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ppim4u.blogspot.com/2022/08/ppim-ambil-tindakan-undang-undang-pihak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aktiviti Perjumpaan Ketua Aktivis Ppim Bersama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Ppim 16 08 2022

Aktiviti Perjumpaan Ketua Aktivis Ppim Bersama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Ppim 16 08 2022

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 132 hits
Perjumpaan Ketua Aktivis PPIM nadzim johan toqqi bersama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan YB Datuk Seri Jalaluddin Alias di Menara DBKL Kuala Lumpur
Ppim Pekemas Desak Tindakan Lebih Tegas Terhadap Ketidakpatuhan Sop Pusat Sembelihan Bernama 25 08 2022

Ppim Pekemas Desak Tindakan Lebih Tegas Terhadap Ketidakpatuhan Sop Pusat Sembelihan Bernama 25 08 2022

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 159 hits
Seorang lagi bekas pekerja di rumah penyembelihan di Australia tampil membuat pengakuan bagi mengesahkan ketidakpatuhan halal itu benar benar berlaku Menurut Presiden Pertubuhan Kemasyarakatan Rakyat Faizan Mohd Nor bekas pekerja itu mendak...
Lagi Bekas Pekerja Rumah Sembelih Tfi Australia Buat Pengakuan Terbuka Isu Tidak Halal Sidang Media Ppim 25 08 2022

Lagi Bekas Pekerja Rumah Sembelih Tfi Australia Buat Pengakuan Terbuka Isu Tidak Halal Sidang Media Ppim 25 08 2022

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 147 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia bersama Pertubuhan Kemasyarakatan Rakyat sekali lagi bekerjasama dalam membongkar isu ketidakpatuhan halal rumah penyembelihan di Australia Sehubungan itu satu sidang media telah diadakan hari ini bagi mend...
Pihak Ugut Hakim Perlu Diambil Tindakan Undang Undang

Pihak Ugut Hakim Perlu Diambil Tindakan Undang Undang

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 164 hits
Pihak ugut hakim perlu diambil tindakan undang undangPosted By on August 21 2022Serangan berterusan laskar siber pro Umno yang mempertahankan bekas Perdana Menteri Najib Razak tidak bersalah sejak beberapa hari lalu sudah sampai ke tahap me...
Kenapa Tiada Tindakan Terhadap Pusat Penyembelihan Australia Ppim Malaysia Gazette 25 08 2022

Kenapa Tiada Tindakan Terhadap Pusat Penyembelihan Australia Ppim Malaysia Gazette 25 08 2022

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 222 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia menggesa kerajaan memberikan penjelasan berhubung pendedahan isu daging yang diimport dari pusat penyembelihan di Australia yang diproses dengan cara tidak halal Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim J...
Dah Dapat View Banyak Kan Bang Fyp Kan Najib Asaddok Reda Tapi Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Farqhan

Dah Dapat View Banyak Kan Bang Fyp Kan Najib Asaddok Reda Tapi Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Farqhan

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 234 hits
Dah dapat view banyak kan bang FYP kan Najib Asaddok reda tapi pertimbang ambil tindakan undang undang terhadap FarqhanKes sifu perniagaan koyak apabila diajukan soalan oleh netizen masih menjadi bualan di media sosial Terbaru Najib Asaddok...
Ramai Miskin Rentan Terjerat Skim Pinjaman Mudah Jadi Mangsa Scammer Media Variasi 23 08 2022

Ramai Miskin Rentan Terjerat Skim Pinjaman Mudah Jadi Mangsa Scammer Media Variasi 23 08 2022

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 148 hits
KUALA LUMPUR Peningkatan golongan miskin rentan menyebabkan mereka menjadi sasaran mudah scammer internet khususnya scam pinjaman mudah online Miskin rentan adalah kelompok yang tiba tiba jatuh miskin kerana pelbagai faktor seperti diberhen...
Sudah Ikhtiar Cari Pekerja Tempatan Namun Terpaksa Guna Warga Asing Presma Utv Media 09 08 2022

Sudah Ikhtiar Cari Pekerja Tempatan Namun Terpaksa Guna Warga Asing Presma Utv Media 09 08 2022

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 194 hits
SENTUL 9 OGOS 2022 Isu pekerja warga asing bukan sesuatu isu yang baharu pekerja tempatan pula tidak berminat dengan kerja kerja melibatkan 3D Namun kini pihak Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia Persatuan Pengguna Islam Malaysia P...
Hina Agama Nur Syazwani Akan Dikenakan Tindakan Undang Undang Menteri

Hina Agama Nur Syazwani Akan Dikenakan Tindakan Undang Undang Menteri

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 176 hits
Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menggesa wanita yang didakwa mengerjakan umrah dengan berpakaian ihram lengkap seperti lelaki didakwa kerana menghina agama Baca Beliau berkata tindakan itu perlu bagi mengelakkan lebih banyak k...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak