Ppdm Hantar Memorandum Ke Semua Parti Minta Selesai Isu Pemain Industri Pengangkutan Darat Suara Keadilan 02 02 2022


 
Menjelang Pilihan Raya Umum ke 15, Pertubuhan Penyatuan Pemain Industri Pengangkutan Darat Malaysia (PPDM) berharap parti parti politik yang bersaing untuk menerajui Putrajaya akan melihat dan menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pemain industri pengangkutan darat sejak sekian lama di negara ini.
Menurut Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan (gambar, dua dari kiri) yang merasmikan majlis PPDM di Putrajaya pagi tadi, pemain industri pengangkutan darat merana sekian lama akibat tidak mendapat pembelaan selayaknya oleh kerajaan dan parti parti politik yang mendukung kerajaan.
Sehubungan itu beliau memuji aktivis PPDM, Kamarudin Mohd Hussain (gambar, dua dari kanan) yang bersusah payah mengumpulkan penggiat industri berkenaan untuk dibela dan diperjuangkan nasib mereka sedaya upaya.
"Keadaan kita hari ini cukup sedih kerana pembelaan kepada mereka yang susah memang cukup sukar diperolehi. Saya dapat menghayati, betapa sukar kita nak menjana kehidupan.
"Tak payah cerita permit, 200 300 Grab ke, tak ada. Nak dapat lesen meniaga pun macam nak menangis. Apa masalahnya, beri sahajalah. Macam macam aduan, ada YDP macam ini, ada penguatkuasa macam ini. Hal ini tidak akan berkesudahan kecuali ada inisiatif macam yang dilakukan saudara Kamal.
"Dia datang berjumpa, saya tertarik dengan kesungguhan dia, saya yakin kita di tengah perjalanan. Hari ini tujuan kita menyatakan hasrat pemain industri ini menyerahkan memorandum kepada wakil parti politik di sini untuk menyatakan kita akan akan sokong (dalam pilihan raya) mereka yang membantu kita," katanya.
Justeru Nadzim berkata, tiba masanya pemain industri yang teraniaya berfikir secara lebih matang dan menolak mana mana calon pilihan raya yang dianggap tidak akan membantu jika telah menjadi kerajaan kelak.
"Kita mahu wakil rakyat faham apa yang dilalui rakyat. Rakyat seksa. Kita dengar kenyataan 'kita akan susahkan mereka yang tak ada vaksin'. Kita nak cari orang yang bantu menyenangkan hidup kita, bukan yang menyeksa kita. Siapa yang menyokong Khairi Jamaludin, siapa yang menyokong brother Kamal kita?

"Saya yakin dengan kesungguhan kita. Kita di PPIM ini telah 25 tahun cuba buat sebaik mungkin tetapi kita hanyalah orang biasa. Hari ini kita nak garab sesiapa yang mahu membantu, bukan mengira parti.
"Sudah masanya kita tak boleh terima perangai bohong, sombong, angkuh, bongkak. Dalam PRU akan datang ini sesiapa wakil rakyat atau calon yang angkuh, sombong kita tolak.
"Kita tak mahu diskriminasi. Tolong orang dia sahaja. Saya teruja dengan kesungguhan kumpulan industri darat ini," katanya.
Nadzim juga membawakan cerita beliau pernah membantu seorang wanita berusia 54 tahun yang hanya tinggal 8 bulan untuk menyelesaikan hutang rumah tetapi pihak bank mahu melelong rumah tersebut kerana beliau sakit dan tidak dapat membayar hutang.
Dengan satu panggilan telefon, kata Nadzim, beliau memberitahu wanita itu perlu menunggu beberapa bulan sahaja lagi sebelum wang KWSPnya dikeluarkan dan berupaya membayar kesemua baki hutang, maka bank bersetuju untuk tidak melelong rumahnya.
"Cuba bayangkan apa yang saya buat, satu panggilan telefon boleh menyelamatkan. Kalau YB Fahmi (Ahli Parlimen Lembah Pantai). Kalau Datuk Bandar, kalau Ketua Polis telefon orang sebelah sana, ok ok (masalah selesai). Ini perlu dijadikan budaya kita," katanya.
Beliau berkata, budaya membantu rakyat itu perlu disematkan sebagai sikap utama wakil rakyat. Manakala yang rakyat yang bakal mengundi pula perlu pastikan wakil yang dipilih itu akan menyenangkan hidup mereka, bukan sombong selepas menang.
Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil dijemput mewakili parti itu untuk menerima memorandum dari PPDM.


Artikel oleh: Suara Keadilan
PPDM HANTAR MEMORANDUM KE SEMUA PARTI MINTA SELESAI ISU PEMAIN INDUSTRI PENGANGKUTAN DARAT
https://www.suarakeadilan.my/post/ppdm-hantar-memorandum-kepada-semua-parti-minta-selesai-isu-pemain-industri-pengangkutan-darat



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ppim4u.blogspot.com/2022/02/ppdm-hantar-memorandum-ke-semua-parti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Pengangkutan Darat Ppdm Tunggu Respons Parti Politik Malaysia Gazette 02 02 2022

Isu Pengangkutan Darat Ppdm Tunggu Respons Parti Politik Malaysia Gazette 02 02 2022

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 141 hits
CYBERJAYA Pertubuhan Penyatuan Pemain Industri Pengangkutan Darat Malaysia tidak berhasrat untuk didaftarkan sebagai parti politik sekiranya tuntutan mereka tidak dipenuhi parti parti politik sebelum Pilihan Raya Umum ke 15 Ketua Aktivisnya...
Video 6 Juta Undi Keluarga Industri Pengangkutan Darat Untuk Parti Politik Malakat Tribune 02 02 2022

Video 6 Juta Undi Keluarga Industri Pengangkutan Darat Untuk Parti Politik Malakat Tribune 02 02 2022

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 149 hits
CYBERJAYA Kira kira 6 juta undi pemain industri pengangkutan darat bersama keluarga menanti mana mana parti politik di negara ini pada Pilihan Raya Umum Ke 15 Penaung Pertubuhan Penyatuan Pemain Industri Pengangkutan Darat Malaysia Datuk Na...
Ppdm Sedia Sokong Parti Politik Yang Sokong Perjuangannya Malakat Tribune 02 02 2022

Ppdm Sedia Sokong Parti Politik Yang Sokong Perjuangannya Malakat Tribune 02 02 2022

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 144 hits
CYBERJAYA Pertubuhan Penyatuan Pemain Industri Pengangkutan Darat Malaysia hari ini menyatakan pihaknya bersedia menyokong mana mana parti politik yang sanggup bersamanya memperjuangkan nasib para pemain industri tersebut Ketua Aktivis PPDM...
Tradisi Memimpin Semua Kaum Jadi Kekuatan Keadilan William Leong

Tradisi Memimpin Semua Kaum Jadi Kekuatan Keadilan William Leong

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 70 hits
Satu sifat yang menjadi asas KEADILAN digemari di kawasan pelbagai kaum adalah kepimpinan parti yang buta perkauman Hal itu ditegaskan oleh Ahli Parlimen Selayang selama 3 penggal William Leong Jee Keen kepada pemimpin dan anggota KEADILAN ...
Biodata Moussa Sidibe Pemain Import Baru Jdt 2022

Biodata Moussa Sidibe Pemain Import Baru Jdt 2022

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 354 hits
Biodata Moussa Sidibe Pemain Import Baru JDT 2022 SIAPAKAH sebenarnya pemain import baharu ini yang dikenali sebagai Moussa Sidibe Menerusi Portal Rasmi Johor Southern Tigers Moussa Sidibe sah menjadi pemain import baru Johor Darul Takzim m...
Tolak Semua Wakil Rakyat Calon Angkuh Dan Sombong Nadzim Johan Malaysia Gazette 02 02 2022

Tolak Semua Wakil Rakyat Calon Angkuh Dan Sombong Nadzim Johan Malaysia Gazette 02 02 2022

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 171 hits
CYBERJAYA Persatuan Pengguna Islam Malaysia memberi amaran akan menolak mana mana calon parti politik yang angkuh sombong dan bongkak dan melakukan diskriminasi terhadap permasalahan rakyat Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan menegaskan pih...
Senarai Pemain Malaysia Dalam Kejohanan Badminton Asia Team Championships 2022

Senarai Pemain Malaysia Dalam Kejohanan Badminton Asia Team Championships 2022

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 202 hits
Badminton Asia telah mengesahkan sebelum ini dimana Badminton Asia Team Championships 2022 akan diadakan di Setia City Convention Centre Shah Alam Selangor Malaysia bermula 15 hingga 20 Februari 2022 BACA Kejohanan ini juga merupakan edisi ...
Hiburan Saya Tak Kisah Pemain Industri Tension Kerja Dengan Js Picture Selalu Dimarahi Ini Jawapan Jinggo

Hiburan Saya Tak Kisah Pemain Industri Tension Kerja Dengan Js Picture Selalu Dimarahi Ini Jawapan Jinggo

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 170 hits
Baru baru ini Jinggo memberitahu dia sering kali menerima keluhan dari pemain industri yang mendakwa berasa tertekan bekerja bersama produksinya iaitu JS Picture Menurut pengarah serta penerbit ini mereka yang mengadu berasa tertekan itu ha...
Akar Umbi Bersatu Johor Cadang Semua Parti Politik Bekerjasama Hadapi Umno

Akar Umbi Bersatu Johor Cadang Semua Parti Politik Bekerjasama Hadapi Umno

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 164 hits
agendaily com30 1 202210 Bahagian Bersatu mencadangkan semua parti politik merangka strategi bersama bagi menghadapi UMNO dan Barisan Nasional Semua parti politik tidak kira sama ada pembangkang atau di sebelah kerajaan dicadangkan merangka...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan