Popular Nama Iqy Kecomelan Ayden Buat Ramai Jatuh Hati Hingga Kini Jadi Pujaan Ramai


Ayden Mikael penghias kulit majalah Pa&Ma Mac 2019 ini sungguh comel, buat ramai jatuh hati. Hingga ini menjadi pujaan ramai.
Pelakon cilik Pujaan Hati Kanda ini telah melalui sesi fotografi bersama team Pa&Ma dan cukup sporting memberikan pose menarik. Dengan personaliti easy going, Ayden tidak mudah meragam. Bayi kepada Kim Anna Abdullah & Mohd Zainuddin Azhar ini fotogenik dan suka diagah.

MEMPUNYAI LEBIH 340 SCENE
“Ketika shooting drama dahulu, Ayden akan mulakan scene seawal pukul 8 pagi. Ayden adalah antara watak utama dan dia mempunyai lebih daripada 340 scene. Memang akan shooting sehari suntuk tetapi Ayden akan diberikan rehat selama 4-5 jam untuk tidur dan sebagainya,” kata ibu Ayden, Kim Anna Abdullah.

AKSI COMEL MUDAH DIRAKAM
Semasa sesi fotografi, aksi comel Ayden mudah dirakamkan. Ayden terpesona dengan setting studio yang telah disusun oleh team Pa&Ma. Tema kali ini ialah alam semula jadi atau back to nature dengan daun-daun kering dan segar serta bunga-bungaan. Khemah teepee daripada Gojes Tent menghidupkan suasana latar setting ini.
Ayden seperti bayi yang lain, penuh dengan sifat ingin tahu kerap juga menyentuh daun-daun kering dan batang kayu yang dijadikan props. Namun apabila diberikan bunga untuk dipegang, dia enggan pula. Kata team ketika itu, Ayden bukan Mat Bunga!
View this post on Instagram
Behind the scene cover majalah Pa&Ma Mac bersama Ayden Mikael, yang viral gara-gara drama popular. . #majalahpama #pama #pamamomtobe #tipkeibubapaan #educateyoungparents
A post shared by Majalah Pa&Ma (@majalahpama) on Feb 9, 2019 at 8:37pm PST

AYDEN TENANG & TIDAK MENANGIS
Bapa Ayden berkongsi momen sewaktu mula-mula menatap wajah Ayden selepas lahir. Dia pun tidak sangka betapa tenangnya si kecil ini. “Masa lahir dulu kita pun kagum dengan dia. Doktor panggil, masa tu memang bising bila ramai baby menangis. Saya pun tengok dan dengar suasana bisingnya keadaan di nursery di hospital.
“Saya tengok seorang baby diam dan tenang. Saya kata dalam hati bertuahnya ibu bapa baby ni, untunglah dapat anak macam tu. Kemudian doktor beritahu ini anak saya (Ayden). Saya memang terkejut dan tak sangka,” kata daddy Ayden.

RASA SAYU BILA DENGAR AZAN
Bapanya juga turut imbas kembali saat mengazankan Ayden. “Masa azankan masa baru dilahirkan, senyuman dia lain macam. Masa saya azankan dia senyum, kemudian dia menangis. Sehingga kini Ayden kalau dengar azan dan lagu-lagu nasyid, dia mudah sedih,” kata daddy dan mummy Ayden.
AYDEN MUDAH DIJAGA
Ayden disifatkan bayi yang baik. Ibunya mengakui walau pun sakit perut dia tidak menangis, merengek dan mengamuk. Masa kena injection pun tak menangis. Dalam usianya kini, dia hanya pernah demam sekali sahaja iaitu selepas suntikan imunisasi imunisasi (double injection). Suhunya naik hingga 39°C ketika itu.
TIADA MASALAH TRAVEL JAUH
Mummy & daddy Ayden akui Ayden travel partner yang baik. “Ayden ok kalau dibawa travel. Setakat ni kami dah bawa dia ke Pulau Pinang, dia tidak kisah perjalanan jauh. Asalkan makan semua cukup, dia main & tidur,” kata Kim Anna.
LIMAU MAKANAN KEGEMARAN AYDEN
Ayden suka makan buah limau. Pada usia 9 bulan, ibunya berkata Ayden sudah tidak sukakan makanan bayi seperti puri kecuali puri buah-buahan. Untuk menggantikan makanan berbentuk puri, ibunya memberikan Ayden roti, kraker bayi dan sebagainya. Dia dalam proses transisi dan kata ibunya, dia telah memberikan Ayden makanan yang dimakan keluarga seperti nasi putih.
“Kena banyak try & error. Nasib baik badan dia OK. Kadangkala kita kasihankan dia lapar. Tapi dia lebih minat makanan yang bukan makanan bayi,” kata Kim Anna.

PERANCANGAN & KEJUTAN
Buat masa ini (ketika temuramah dilakukan) tiada drama baru Ayden. Ayden bagaimana pun telah memperolehi tawaran peragaan.
Ibu ini juga mengakui memang terkejut dengan life baru si anak. “Bila berjalan di mall, mereka akan menegur “ Eh Iqy”. Ramai yang memanggilnya Iqy. Nama Iqy melekat.
“Nak keluar sekarang kena bersiap. Kalau rasa tak perlu kami tak keluar. Kalau nak keluar, kena bersiap betul-betul. Sebab kalau berjalan mesti ada yang tegur.  Sebelum berlakon pun ramai yang menegur Ayden,” kata Kim Anna.
5 FAKTA TENTANG AYDEN MIKAEL
Mempunyai darah kacukan Chinese, Vietnamese & Cambodian dari ibu manakala Indonesia & Portugal dari sebelah bapa. Ibu minum air kelapa muda tanpa gula dan ais setiap masa mengandung bermula dari kandungan 7 bulan. Ayden dilahirkan pada minggu 40 minggu menerusi caeserean pada 10 April 2018. Berat semasa lahir ialah 3.18kg Tidur mesti peluk dan suasana senyap. Jangan lupa dapatkan majalah Pa&Ma edisi Mac 2019 yang akan berada di pasaran tidak lama lagi untuk mengetahui lebih lanjut mengenai si cilik ini.

The post Popular Nama Iqy, Kecomelan Ayden Buat Ramai Jatuh Hati. Hingga Kini Jadi Pujaan Ramai appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/popular-nama-iqy-kecomelan-ayden-buat-ramai-jatuh-hati-hingga-kini-jadi-pujaan-ramai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gambar Biar Bekas Suami Orang Tag Nama Di Hati Fatin Afeefa Nazim Othman Bercinta

Gambar Biar Bekas Suami Orang Tag Nama Di Hati Fatin Afeefa Nazim Othman Bercinta

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 2452 hits
Siapa sangka peminat dikejutkan dengan foto antara Fatin Afeefa dan Nazim Othman di laman Instagram Mana taknya siap tag nama masing masing di hati maka timbul pula pelbagai spekulasi di ruangan komen Sesuai Dikatakan bercinta kedua pelakon...
3 Anak Pelawak Ini Ganteng Dijamin Bikin Jatuh Hati

3 Anak Pelawak Ini Ganteng Dijamin Bikin Jatuh Hati

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 247 hits
Di layar kaca para pelawak ini selalu berhasil menghadirkan gelak tawa Segala ekspresi hingga tak jarang membuat wajah nampak konyol sering dilakukan Namun siapa sangka bila rupanya tiga pelawak ini memiliki anak yang tampan Siapa saja mere...
Keluarga Miskin Kini Bisa Menerima Bantuan Pkh Hingga Rp 10 Jutaan

Keluarga Miskin Kini Bisa Menerima Bantuan Pkh Hingga Rp 10 Jutaan

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 207 hits
Kementerian Sosial memastikan nominal bantuan Program Keluarga Harapan dan Bantuan Pangan Nontunai tahun 2019 naik menjadi Rp 34 4 triliun Sebelumnya di tahun 2018 bantuan anggaran hanya sebesar Rp 19 4 triliun
Ismail Nama Popular

Ismail Nama Popular

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 292 hits
Nama Ismail antara nama paling diingati dan disebut di sepanjang zaman kehidupan manusia Sebut sahaja Kaabah dan ibadat korban pasti nama Ismail tidak ditinggalkan Ismail bin Ibrahim adalah salah seorang nabi dan rasul yang wajib diyakini d...
Babak Baru Kisah Salmafina Dan Taqy Maliq Dari Instastory Hingga Kisah Sakit Hati

Babak Baru Kisah Salmafina Dan Taqy Maliq Dari Instastory Hingga Kisah Sakit Hati

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 438 hits
Cerita Salmafina Sunan dan Taqy Malik masuki babak baru Kisah keduanya seolah tak kunjung usai Bukannya rukun Salmafina justru nampak menyindir pedas mantan suaminya itu
6 Wajah Terbaru Pelakon Kanak Kanak Popular Yang Kini Sudah Dewasa No 1 Memang Berubah Sakan

6 Wajah Terbaru Pelakon Kanak Kanak Popular Yang Kini Sudah Dewasa No 1 Memang Berubah Sakan

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 384 hits
Rasanya tak lengkap industri seni di negara kita ini tanpa bakat cilik daripada pelakon atau penyanyi kanak kanak Senarai enam pelakon kanak kanak popular yang kini sudah meningkat dewasa 1 Fara Nadiah Mungkin nama Fara Nadiah ini tidak beg...
Menperin Airlangga Siapkan 3 Kebijakan Dongkrak Pertumbuhan Ekonomi Hingga 2024

Menperin Airlangga Siapkan 3 Kebijakan Dongkrak Pertumbuhan Ekonomi Hingga 2024

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 187 hits
Dengan program link and match pemerintah juga mendorong agar industri berperan aktif melibatkan SMK Sebagai contoh industri dapat memberikan bantuan mesin produksi pabrik kepada SMK yang sudah bekerjasama untuk mendukung berjalannya kurikul...
Ibu Bekerja Nak Menyusu Anak Hingga 2 Tahun Perlu Konsisten Pam Sekurangnya 5 Sesi Sehari

Ibu Bekerja Nak Menyusu Anak Hingga 2 Tahun Perlu Konsisten Pam Sekurangnya 5 Sesi Sehari

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 373 hits
Berapa oz sebenarnya yang ibu bekerja perlu dapatkan untuk memastikan penyusuan dapat berjalan dengan baik dan lancar hingga cukup tempoh 2 tahun Penjelasan dari Kaunselor Laktasi ada jawapannya Adakah ibu mesti dapat 20oz ke atas baru bole...
Kekecewaan Peserta Colorfun Tertahan Di Pintu Masuk Ancol Hingga Bayar 2 Kali

Kekecewaan Peserta Colorfun Tertahan Di Pintu Masuk Ancol Hingga Bayar 2 Kali

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 277 hits
Raut kekecewaan menyelimuti sejumlah peserta colorfun id Mereka kesal karena banyak hambatan ketika mengikuti acara yang digelar di Pantai Laguna Ancol Jakarta Utara Minggu pagi
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened