Politik Seketul Daging Sekawah Gulai Untuk Siapa



Ipoh Mali
Antara ungkapan paling popular dinisbahkan kepada TG Hj Hadi selama ini adalah menyentuh kepada perumpamaan hubungan MCA dalam BN bersama UMNO, Umpanya sekawah gulai, Di dalamnya ada seketul daging Babi.. Ini kerosakan kefahaman dan Kejahatan Ulama’ yg Menafsirkan sesuatu tanpa disiplin ilmu melainkan memenuhi hawa nafsu dalam Politik..
Baru baru ini, Melihat sebaran video seorang Ustaz selebriti, Azhar Idrus dalam menafsirkan hukum memilih pemimpin, Lalu mereka yang mengangkat pemimpin bukan Islam, Bermudah mudah mereka dihukum “Kafir”.. Begitu jahilnya dia berhukum dengan ayat Quran..
Hukum diambil dari maksud ayat Al-Maidah 51 yg kerap digunakan kelompok takfiri di Indonesia iaitu.
وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ..
” Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.. ”
Inilah bahaya bila agama telah menjadi barang dagangan mereka.. Lalu hari ini, Bila tiba Pilihanraya Tajung Piai, mereka sudah berjual beli dengan Ayat Quran dan Hadis bagi menghalalkan Sokongan mereka kepada calon MCA..
Lalu depa umpamakan, dan Ibaratkan pula, Barang Melayu dijual orang kafir, Kedai Kafir mejual produk Muslim.. malangnya perbandingan ini dibuat oleh para asatizah, Ulama dan pemimpin PAS..
Inilah kerosakan dan kesilapan Ulama memahami agama dan Akhirnya bermain dengan hukum lalu menyesatkan Manusia dengan fatwa fatwa mereka.. Apakah ini gambaran kelompok Ruwaibidhah..Siapa mereka.. ? Nabi sifatkan..
من الأئمة المضلين..
Imam imam ( pemimpin ) yg menyesatkan..
2- KEDUDUKAN NON MUSLIM DI NEGARA ISLAM
Ulama Ulama mutaakhir ini dalam membahaskan tentang bukan Islam, Dalam konteks Siyasah dan Fiqh, mereka menggunakan pekataan Ghair al-Muslimin(Non Muslim) dalam membahaskan hak bukan Islam dalam pemerintahan dan Politik , sebagaimana Kitab Karangan Sheikh Qaradawi Ghair Muslimin Fi al-Mujtama’ al-Islami ( غير المسلمين في المجتمع الإسلامي )
Dalam temubual dengan Sheikh Al Azhar Sehikh Ahmad Tayyeb, bila ditanya tentang Hak bukan Islam dan disesebuah negara Islam, Mereka mempunyai kedudukan yang sama seperti orang, Islam, Tidak ada bezanya hak mereka dalam sesebuah negara melainkan menyentuh Soal dan kedudukan yang berkaitan dengan urusan Agama..
mereka adalah Al “Muwathinun”.. warganegara Malaysia yg mana mereka ada hak di dalamnya seperti kita.. hari ini dari sudut cukai seperti Jizyah, Label Kafir dan muslim tidak membezakan kita dari sudut hak bersama melainkan melibatkan urusan agama..
sebagaimana kaedah Fiqh dari kupasan Kitab Ghair Al-Muslimin fi Al-Mujtama’ Al-Islam yang berbunyi..
لهم ما لنا وعليهم ما علينا …
” Semua hak orang bukan Islam sama seperti hak orang Islam.. ”
3- AHLI PARLIMEN ” AL-NIYABAH ” PERWAKILAN, BUKAN PEMIMPIN..
Sebelum ini dalam menghuraikan tentang Wizarah Tafwidh dan Wizarah tanfizh Karangah Imam Al Mawardi Dalam Al Ahkam Al Sultaniyah.., Aku pernah menulis tentang istilah Al Niyabah sebagaimana yang disebut dalam kupasan Sheikh Yusuf Qaradawi dalam kitabnya Fiqh Daulah.. Fiqh al-Daulah fi al-Islam (halaman 196-197)
Dalam konteks Ahli Parlimen di Malaysia, ia hanya sebagai wakil dan suara bagi Wilayah2 kecil, dan wakil yang mewakili kaum dan agama kelompok mereka… yang boleh dinisbahkan sebagai Al-Niyabah..
Apakah kita menjadi Kafir dengan memilih mereka ? Jawapannya tidak.. Jangan kata calon itu dari MCA dan DAP, Hatta dari kalangan Yahudi pun, Hukumnya tidak menjadi Kafir kita memilih mereka, apalagi tidak layak diibaratkan sebagai seketul “daging Babi”.. Mengibaratkan Non Muslim sebagai seketul babi adalah Kejahatan dalam menyesatkan manusia dalam urusan agama..
Hatta jika ada dikalangan Non muslim ini mereka ini tidak bersetuju dengan Hudud, RUU 355 mahupun Jawi, Ia tak boleh ditafsirkan sebagai “Kafir Harbi”, ataupun musuh Islam sebagaimana Pemimpin PAS suatu ketika dulu menganggap UMNO adalah musuh Islam, dan musuh Allah..
Mereka ada hak menyatakan rasa bimbang, Tidak bersetuju dalam sesuutu pembentukan Undang Undang dan Dasar, kerana mereka adalah suara dari perwakilan.. Sebab jelas Nabi bersabda..
Baginda ﷺ pernah bersabda
أَلَا مَنْ ظَلَمَ مُعَاهِدًا أَوْ انْتَقَصَهُ أَوْ كَلَّفَهُ فَوْقَ طَاقَتِهِ أَوْ أَخَذَ مِنْهُ شَيْئًا بِغَيْرِ طِيبِ نَفْسٍ فَأَنَا حَجِيجُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
;
“ Barangsiapa menzalimi non Muslim, atau mengurangi haknya, atau membebankan kepada mereka melebihi kemampuannya, atau mengambil daripadanya sesuatu dengan cara yang tidak baik, maka akulah nantinya yang akan sebagai hujah menentang orang seperti itu ”
4- Maksud AULIYA’ dalam konteks Politik..
Begitu mudahnya Ulama ,Asatizah dan Mufti menuduh Aqidah muslim lain dengan pelbagai gelaran.. lalu mengunakan ayat ayat kepada Musyrikin yang menghalangi Ibadah dan agama, menyerang kaum Muslimin..lalu ditujukan kepada bukan Islam dalam politik hari ini.. Ayat ayat yang diturunkan ketika Perang, Digunakan ketika waktu Damai..
Mereka membawa Tafsiran Auliya dengan lafaz “min dunil mu’minin مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ” (dengan meninggalkan kaum beriman).. dengan maksud Khianat iaitu dengan “Muwalatul Kuffar” mereka ini bertaat setia dengan kelompok Kuffar, apalagi mengubah Aqidah mereka..Dengan kata lain orang kafir itu saling ber-auliya (tolong menolong) ..
Sedangkan jelas antara sebab turun ayat ini berkenaan dengan Hatib bin Abi Balta’ah yang membocorkan rahsia dan rencana Nabi menyerang kota Mekkah. Hatib mengirim surat rahasia kepada karib kerabatnya di Mekkah. Maka turun ayat awliya ini yang berisi soal pengkhianatan; bukan tentang kepemimpinan..
5- AWLIYA’ , MUWALATUL KUFFAR DAN KAFIR HARBI
Ketika mana kita dilarang memilih Bukan Islam sebagai Pemimpin, teman rapat, Awliya dalam konteks ayat Al Maidah 51 , Prinsipnya jelas ditulis Sheikh Yusuf Qaradawi dalam Fiqh Daulah.. ia merujuk surah Al Mumtahanah ayat 1 dan 8..
Pertama : Ketika mana Mereka menjadikan kita, Membenci kita kerana Agama,Allah dan Rasul.. Maksudnya mereka membenci Allah dan Rasul..
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ…
” Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia yang kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita Muhammad), ”
(Al-Mumtahanan 01 )
Antara non muslim yang kita tidak dilarang berbuat baik…Mereka yang tidak memerangi dan membenci kita kerana agama kita.. atau menghalangi kita dalam menjalan Ibadah wajib , Kewajipan Agama seperti solat,Zakat ,Menunaikan Haji dan sebagainya hanya kerana kita beragama Islam..
لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ..
” Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu).. ”
Atau Mereka tidak menghalau, Mengeluarkan kamu dari kampung halaman dan tanah air kamu, Sebagaimana kelompok Kuffar yang memerangi Iraq, Syria dan Yaman… Begitu juga di Rohingya..
وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ …
” dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu.. ”
(Al-Mumtahanan Ayat 8)
Bila wujud keadaan ini, Barulah boleh ditafsirkan mereka sebagai “Kafir Harbi” ,Ketika inilah kita dilarang menyokong mereka dan menjadi Sebahagian dari mereka.. Disinilah kita dilarang menjadikan mereka sebagai “Awliya” teman setia ataupun sebagai pemimpin.. Sebagaimana firman Allah..
أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ”
” menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain”
Untuk mudah faham, Kita dilarang menyokong kepada pemimpin yang bersama dengan kelompok Kuffar memerangi negara dan Ummat Islam, samada seperti Saudi bersama US, Atau Regim basyar Al Asad bersama Russia.. dari perang ini menyebabkan Ummat Islam menjadi pelarian di bumi sendiri dan mereka itu dizalimi….
6- JADI DI PRK TANJUNG PIAI PILIH SIAPA ?
Disinilah kita meletakkan kefahaman yang betul.. Kita memilih wakil kita bukan kita memilih Agama, Semalam Tuan Ibrahim sendiri mengesahkan pandangan Nik Omar yang mana dalam Politik bukan kita memilih Agama dan bukanlah urusan Aqidah.. Memang benar, PAS berhak menyokong MCA, dan ia tidak menjadikan pemimpin PAS Kafir sebagaimana kita menyokong DAP berbanding MCA..
Dalam PRK ini jelas kita mencari wakil yang mempunyai ” Sifat Qawwi Al Amin” mereka yang kita percaya lebih amanah dan berkupayaan menjadi wakil kita.. Jelas dari PRK ini Bersatu telah menampil calon yang baik dari sudut Akhlak sejarah kerjaya dan politiknya..apalagi mewakili parti yang jelas menolak keras rasuah dan salah gunaka kuasa..malah ketika ini PH sedang melakukan Islah, perubahan dalam negara..
Bagi kita jelas calon BN MCA hari ini masih kekal bersama dengan regim UMNO, Pemimpin UMNO yang jelas terbukti mengkhianati amanah rakyat selama ini ,apalagi dituduh atas tuduhan rasuah yang jelas.. Jadi kita menolak MCA, Bukan sebab dia non Muslim, bukan sebab dia Cina.. Tetapi mereka kelompok yang tak boleh dipercayai dan diberikan Amanah..
Dalil dan prinsip kita tidak pernah berubah, Yang berubah ubah mengikut kehendak nafsu Politik itu adalah Ulama dan Pemimpin PAS… Kita kekal menolak kelompok Ashabiyah.. parti yang sering menyeru kepada seruan Perkauman(Ashabiyah)..
7- JAUHI KELOMPOK ULAMA PENJUAL AGAMA, RUWAIBIDHAH..
Nabi telah sampaikan keapda kita akan datang kelompok ini, Mereka menjadikan Agama sebagai barang dagangan politik mereka.. mereak bermudah mudah mengubah dalil dan fatwa mengikut selera hawan nafsu politik mereka.. lalu mereka inilah yg telah meroakkan nama baik Islam..dan inilah gambaran Ruwaibidhah..
siapakah kelompok Ruwaibidhah ?
Sabda rasulullah ﷺ ..
سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتٌ؛ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ…
.“Sesungguhnya,akan datang kepada manusia tahun-tahun yang sangat menipu. Para pendusta pada zaman itu dianggap sebagai orang yang jujur, sementara orang yang jujur dianggap pendusta. Para pengkhianat pada zaman itu dipercayai, sementara orang-orang yang amanah dianggap pengkhianat. Pada zaman itu pula Ruwaibidhah banyak berbicara…”
قِيلَ… وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ ؟ قَالَ:..
Ditanya kepada Nabi ﷺ.. Siapakah kelompok Ruwaibidhah? jawab nabi..
الرَّجُلُ التَّافِهُ يَتَكَلَّمُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ…
“Orang Bodoh yang membicarakan urusan manusia(Masyarakat/Politik)…”
Malah bila datang waktu itu, datangnya fitnah atas nama agama, munculnya Ulama Jahat yang lebih Nabi takutkan berbanding dajjal.., Ketika itulah Nabi gambarkan Ummatnya, bila datang Ulama yang digambarkan berpakaian Zuhud, tetapi hati nya jahat seperti serigala.. cerdik pandai, orang yang baik baik dikalangan Ummat Islam juga akan terkeliru dan kebingungan..
لَأَبْعَثَنَّ عَلَى أُولَئِكَ مِنْهُمْ فِتْنَةً تَدَعُ الْحَلِيمَ مِنْهُمْ حَيْرَانًا..
Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang yang baik, cerdik pandai menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya…
Dan jelas ia telah berlaku dihadapan kita..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/25505

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kari Daging Tetel Menu Potluck

Kari Daging Tetel Menu Potluck

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 641 hits
Kari Daging Tetel Menu Potluck Assalamualaikum Dan Selamat Malam Hai reader semua Bila kawan kawan Office ajak Putluck mesti terpikir alamak menu apa aku nak bawak nih Mulalah pikir apa ada dalam peti ais nak masak esok pagi Disebabkan ada ...
Nasi Goreng Daging Masak Merah

Nasi Goreng Daging Masak Merah

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 807 hits
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Malam malam ni rasa lapar pula tadi singgah kedai makan depan tempat kerja ni kita pekena nasi goreng daging merahBila dah lama tak kena nasi goreng ni rasa macam sedap lain macam iyelah kan asyik makan...
Adakah Asap Berasal Dari Pembakaran Daging Babi Dikira Najis

Adakah Asap Berasal Dari Pembakaran Daging Babi Dikira Najis

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 410 hits
Gambar hiasanSOALAN Saya ada lalu tepi restoran makanan Cina Saya nampak pekedai sedang membakar daging merah tebal dan asap dari proses bakar itu kena pada saya Saya tidak tahu jika ia daging babi atau bukan Adakah asap itu najis atau tida...
Hilangkan Hanyir Ikan Daging Dengan 5 Bahan Dalam Dapur Je

Hilangkan Hanyir Ikan Daging Dengan 5 Bahan Dalam Dapur Je

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 261 hits
Tak kena cara ikan daging atau ayam yang anda cuci masih berbau hanyir Kadang kadang sudah dimasak pun masih bau hanyir tidak hilang Kali ini jangan bimbang lagi RASA kongsikan dengan anda semua beberapa petua atau tip mudah untuk nyahkan b...
Resep Tumis Daging Sapi Pedas

Resep Tumis Daging Sapi Pedas

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 303 hits
Resep Memasak Menu olahan masakan kuliner yang berbahan dasar daging sapi bisa diolah menjadi aneka menu masakan apa saja Daging sapi yang merupakan salah satu daging pilihan sudah menjadi kebutuhan makanan untuk memenuhi asupan gizi bagi t...
Sesungguhnya Daging Babi Sudah Halal Dimakan

Sesungguhnya Daging Babi Sudah Halal Dimakan

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 889 hits
1 MCA adalah ibarat seketul daging babi yang di bubuh di dalam kawah daging lembu untuk dihidangankan kepada orang Islam itu adalah beberapa alasan Hadi menentang UMNO BN2 Semasa Pilihanraya Kecil Cameron Highland PAS mengarahkan semua ahli...
Ramai Keliru Tentang Hukum Daging Kambing Yang Menyusu Dengan Susu Anjing Ini Penjelasan Mufti

Ramai Keliru Tentang Hukum Daging Kambing Yang Menyusu Dengan Susu Anjing Ini Penjelasan Mufti

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 443 hits
Bagi pengemar makanan berunsurkan kambing pasti korang pernah terlintas untuk bertanyakan tentang hukum seorang kambing minum susu anjing yang pernah tular suatu ketika dulu tentang satu gambar yang pernah tersebar di media sosial Kali ini ...
Pertama Kali Mencuba Resepi Kerutuk Daging Adabi

Pertama Kali Mencuba Resepi Kerutuk Daging Adabi

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 650 hits
Dah lama juga saya tak kongsi pasal aktiviti masak memasak saya dalam blog Sejak emak saya ada bersama saya memang jarang masak Memang tugas memasak ni akan diambil hampir 100 peratus oleh emak saya Isteri saya pun jarang dah memasak kecual...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Crepe Choc Coffee

Penduduk Malaysia Yang Memperoleh Rm5k Menanggung Hutang Kad Kredit Sehingga Rm20k

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Mak Tatang Abg Sampai Kahwin Pun Dia Sanggup Gadai Emas Tak Cukup Itu Abg Siap Suruh Jual Kereta

Intervensi Kemahiran Asas Membaca Klinik Asas 2m Klinik Asas Membaca Menulis