Politik Benci Jadi Ciri Terbaru Umno Dakwa Annuar



Sejak dari awal, Annuar Musa adalah tokoh Umno utama yang mempertahankan kerjasama parti itu dengan Bersatu.Hari ini, ketika bermulanya Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2021 yang mungkin akan memuktamadkan keputusan itu, bekas Setiauasaha Agung BN itu sekali lagi melancarkan kritikan terhadap partinya.
Annuar menyifatkan "politik benci" sudah mula menjadi batu tanda baru buat parti itu dengan pihak-pihak tertentu "mereka-reka cerita untuk menanam benci sesama sendiri".
"Padahal inilah PAU yang paling selamat, keputusan sudah ditentukan...Insya-Allah inilah perhimpunan paling tersusun dan paling pendek.
"Sepatutnya tak perlulah sampai mereka-reka cerita untuk menanam benci sesama sendiri. Namun politik benci sudah mula menjadi trademark baru bagi parti," dakwanya dalam kenyataan hari ini.
Mengulas lanjut, Annuar mendakwa PAU 2021 sudah pun ditentukan dari awal, termasuk senarai pembahas sehinggalah keputusan yang dicapai Majlis Tertinggi (MT) sebelum ini.
"Perwakilan dengar saja di bahagian masing-masing... Jurucakap yang dipilih sudah digantikan. Hanya orang yang dilantik presiden (Ahmad Zahid Hamidi) boleh bercakap.
"Usul MT untuk meluluskan ucapan dasar presiden hanya boleh dibahas ahli MT saja. Matlamatnya adalah untuk sokong (dan) semua senada... Bermakna MT lebih tinggi daripada PAU walaupun perlembagaan parti menyatakan sebaliknya," dakwa Annuar dalam kenyataan hari ini.
Malah, dia mendakwa serangan dilancarkan di internet untuk memburuk-burukkan mana-mana pemimpin parti yang berbeza pendapat, seperti Naib Presiden Ismail Sabri Yaakob, Menteri Luar Hishammuddin Hussein, Pengerusi Umno Perlis Shahidan Kassim dan Ketua Wanita Noraini Ahmad.
Kesemua nama yang dibangkitkannya itu sama ada menteri persekutuan atau yang dilihat cenderung kepada Perikatan Nasional (PN).
Hubungan Umno dengan Bersatu - parti utama dalam gabungan pemerintah - kini dilihat retak menanti belah. 
Sudah mula kelihatan sejak tahun lalu, ia memburuk selepas 189 daripada 191 bahagian Umno padal Januari lalu dilaporkan menolak kerjasama dengan Bersatu pada PRU15.
Pada masa sama, PAS yang memeterai Muafakat Nasional (MN) dengan Umno berada dalam PN dan menegaskan ketiga-tiga parti itu perlu terus bekerjasama.
'Jika tersalah formula'
Annuar sekali lagi menegaskan pendiriannya iaitu Umno perlu menyertai PRU sebagai kerajaan dan fokus kepada apa yang disifatkannya sebagai kepentingan orang Melayu dan Islam.
"Umno perlu terus bersikap terbuka dan bijaksana berunding sehingga saat akhir... Umno perlu mengelak menjadi parti yang semakin berpecah kerana ini akan menghancurkan parti," katanya.
Dalam kenyataan hari ini juga, Annuar jelas mengkritik pimpinan Umno dengan berkata jika parti itu memilih pimpinan dan formula kemenangan yang salah, ia akan semakin terpinggir dan semakin sukar untuk bangkit semula.
"Terserahlah pada PAU 2021 untuk menentukannya, atau sebenarnya (sebarang keputusan) telah pun ditentukan," katanya lagi.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2021/03/politik-benci-jadi-ciri-terbaru-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Breakdown Dalam Usaha Pertemukan Pucuk Pimpinan Umno Bersatu Annuar Musa

Ada Breakdown Dalam Usaha Pertemukan Pucuk Pimpinan Umno Bersatu Annuar Musa

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 191 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Annuar Musa mendedahkan bagaimana tugas yang diarahkan kepada beliau untuk menjadi jambatan antara UMNO dan Bersatu terkandas apabila ada kepincangan atau breakdown dalam usaha mempertemukan pucuk pimpinan dua parti itu...
Menjelang Pru 15 Majoriti Sokong Kerjasama Politik Umno Ph

Menjelang Pru 15 Majoriti Sokong Kerjasama Politik Umno Ph

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 206 hits
ARIF ATANMajoriti pengguna Facebook dan Twitter bersetuju dengan kerjasama politik antara Umno dan Pakatan Harapan menjelang Pilihan Raya Umum ke 15 ini Keputusan undian atas talian menerusi saluran Facebook Studio Dahsyat malam ini mendapa...
Fatamorgana Politik Umno Di Perak Dap Dan Amanah Ditegur

Fatamorgana Politik Umno Di Perak Dap Dan Amanah Ditegur

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 191 hits
March 17 2021 Ada sahabat tanya aku Bagaimana dengan Amanah dan DAP yang sokong UMNO di Perak aku menulis pada 7 Disember sebelum Shaarani dari UMNO ditabalkan Sebagai MB Perak Aku menegur DAP dan Amanah yang terikut ikut dengan game budak ...
Adakah Surat Annuar Musa Kepada Zahid Hamidi Ini Bukti Wujudnya Gerakan Mengubah Keputusan Mt Umno

Adakah Surat Annuar Musa Kepada Zahid Hamidi Ini Bukti Wujudnya Gerakan Mengubah Keputusan Mt Umno

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 279 hits
UMNO Bahagian Ketereh Kelantan yang dipimpin oleh Annuar Musa dilaporkan telah menghantar surat kepada Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan empat pendirian bahagian berkenaan berkaitan politik semasa dan hubungan dengan kerajaan PN ...
Strategi Politik Umno Perlu Keberanian

Strategi Politik Umno Perlu Keberanian

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 282 hits
Strategi politik adalah kepentingan dan keuntungan Jika sesuatu itu memberi pulangan maka ia sesuatu yang wajar dilakukan Dalam politik segala kemungkinan boleh berlaku Ia satu seni yang memerlukan kepada strategi dan keyakinan Tidak perlu ...
Pemuda Umno Dakwa Bersatu Pujuk Mca Dan Mic Keluar Bn

Pemuda Umno Dakwa Bersatu Pujuk Mca Dan Mic Keluar Bn

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 151 hits
April 1 2021 Seorang pemimpin Pemuda Umno mendakwa Bersatu secara rahsia cuba menarik MCA dan MIC untuk menyertai Perikatan Nasional Apabila kita telah bersama membentuk kerajaan PN pada satu ketika mereka menarik di belakang Umno Untuk men...
Dap Kekal Pendirian Tiada Kerjasama Politik Dengan Umno Pada Pilihan Raya Umum Ke 15

Dap Kekal Pendirian Tiada Kerjasama Politik Dengan Umno Pada Pilihan Raya Umum Ke 15

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 285 hits
GEORGETOWN DAP hari ini mengulangi tidak akan bekerjasama dengan Umno melainkan Jawatankuasa Eksekutif Pusat parti memutuskan untuk berbuat demikian Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata pendirian CEC berhubung kerjasama politik dengan ...
Kata Nak Bincang Politik Tapi Adun P Pinang Raba Saya Dakwa Wanita

Kata Nak Bincang Politik Tapi Adun P Pinang Raba Saya Dakwa Wanita

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 500 hits
GEORGE TOWN Seorang pembantu kedai menuduh seorang ADUN Pulau Pinang mencabul kehormatannya ketika mereka berjumpa untuk berbincang hal politik semasa dua minggu lalu Menurut laporan polis yang dilihat FMT wanita itu yang juga terlibat dala...
Nik Amar Dakwa Kepimpinan Umno Sekarang Telah Ditolak

Nik Amar Dakwa Kepimpinan Umno Sekarang Telah Ditolak

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 270 hits
gemilangdaily comPemimpin PAS berpandangan Umno dijangka kehilangan lebih banyak kerusi sekiranya bertanding secara bersendirian pada pilihan raya umum ke 15 Naib Presiden PAS Mohd Amar Abdullah secara peribadi berkata ia susulan penolakan ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday