Polis Giat Buru Long Tiger Yang Lari Dari Lokap


MALAYSIA NOW
Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai keberadaan Long Tiger diminta menghubungi polis.

Long Tiger atau nama sebenarnya Abdul Hamim Ab Hamid, 32, terlepas daripada tahanan ketika menghadiri prosiding perbicaraannya. Gambar: Facebook Polis giat memburu seorang lelaki warga Myanmar dikenali sebagai Long Tiger selepas berjaya meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak pada 15 Disember lalu.
Abdul Hamim Ab Hamid, 32, terlepas daripada tahanan ketika menghadiri prosiding perbicaraannya.
Ketua Polis Daerah Tangkak Mohd Fadhil Minhat berkata orang kena tahan (OKT) berketurunan Rohingya itu, hadir ke mahkamah bagi perbicaraan kes berkait Seksyen 388 Kanun Keseksaan, sebelum terlepas.
“Usaha mengesan suspek masih dijalankan polis serta khidmat anjing pengesan K9 turut digunakan selain sekatan jalan raya (SJR),” katanya dalam sebuah kenyataan.
Menurut Fadhil, ketika kejadian Hamim dalam keadaan botak dan memakai kemeja-T pagoda dan berseluar coklat, berketinggian lebih kurang 160 sentimeter dan berat sekitar 65 kilogram.
“OKT ketika dalam tahanan, tangannya masih bergari dan sedang menunggu untuk memulakan prosiding sambil menunggu peguamnya untuk hadir ke mahkamah.
“Prosiding yang sepatutnya bermula pada pukul 10 pagi ditangguhkan sementara menunggu kehadiran peguam bela tertuduh.
“Dia disedari melarikan diri dari mahkamah oleh orang ramai dan usaha untuk menangkapnya dilakukan, tetapi OKT berjaya meloloskan diri ke kawasan semak berhampiran,” katanya.
Hamim sebelum ini ditempatkan di Penjara Sungai Udang, Melaka sebelum dibawa ke lokap polis IPD Tangkak pada 14 Disember.
Pada 15 Disember, dia dibawa ke lokap mahkamah sebelum dia berjaya meloloskan diri dari pintu utama mahkamah.
Fadhil berkata pihaknya memohon kerja sama orang ramai yang terlihat Hamim atau mempunyai maklumat berhubung lokasi tertuduh, untuk segera menghubungi pihak polis.
Setakat ini, empat anggota polis yang bertanggungjawab mengiringi Long Tiger ke mahkamah juga akan disiasat di bawah Seksyen 233 kerana kecuaian, selain siasatan lanjut akan dilakukan terhadap polis yang bertugas di mahkamah.
“Polis masih menyiasat sama ada kesemua anggota tersebut terlibat dalam kejadian ini atau sebaliknya, serta cara tertuduh meloloskan diri dari sel mahkamah.
“Tertuduh yang masih mempunyai status perbicaraan di Mahkamah Sesyen Muar membabitkan kesalahan rogol di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan, kini disiasat mengikut Seksyen 224 Kanun Keseksaan kerana lari dari tahanan,” tambah beliau.
Beliau berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menyalurkannya kepada balai polis berdekatan atau menghubungi ibu pejabat polis daerah (IPD) Tangkak di talian 06-9781222, Hotline IPD Tangkak, 06-9785222 atau mana-mana IPD.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/polis-giat-buru-long-tiger-yang-lari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lolos Lokap Polis Buru Lelaki Warga Myanmar Dikenali Sebagai Long Tiger

Lolos Lokap Polis Buru Lelaki Warga Myanmar Dikenali Sebagai Long Tiger

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 236 hits
Tangkak Polis giat memburu seorang lelaki warga Myanmar yang meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret di sini pagi hari ini Lelaki terbabit Abd Hamim Ab Hamid berusia 33 Tahun juga dikenali sebagai Long Tiger Ketua Polis Daerah Tangkak...
4 Anggota Polis Didakwa Cuai Punca Long Tiger Bolos Dari Lokap

4 Anggota Polis Didakwa Cuai Punca Long Tiger Bolos Dari Lokap

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 310 hits
Abdul Hamim Ab Hamid atau dikenali sebagai Long Tiger terlepas dari tahanan ketika menghadiri prosiding perbicaraan di Mahkamah Majistret Tangkak pagi tadi Ketua Polis Daerah Tangkak Supt Mohd Fadhil Minhat berkata orang kena tahan berketur...
Long Tiger Lolos Lokap Mahkamah

Long Tiger Lolos Lokap Mahkamah

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 272 hits
NUR ALINA HASSANLong Tiger atau nama sebenarnya Abdul Hamim Ab Hamid TANGKAK Seorang lelaki berketurunan Rohingya bergelar Long Tiger kini diburu polis selepas berjaya melarikan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak hari ini Ketua Poli...
Long Tiger Mungkin Lari Masuk Negeri Sembilan

Long Tiger Mungkin Lari Masuk Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 211 hits
BERNAMA POLIS Negeri Sembilan sedia membantu Kontinjen Johor dalam mengesan lelaki berketurunan dikenali sebagai Long Tiger yang lolos daripada ketika menghadiri perbicaraan di Mahkamah Majistret Tangkak Johor Rabu lepas Ketua Polis Negeri ...
Long Tiger Lolos 4 Polis Disiasat Akibat Cuai

Long Tiger Lolos 4 Polis Disiasat Akibat Cuai

papar berkaitan - pada 17/12/2021 - jumlah : 237 hits
Long Tiger lolos 4 polis disiasat akibat cuai Empat anggota polis disiasat untuk membantu siasatan kes seorang tahanan lelaki Rohingya digelar Long Tiger yang meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak Johor kelmarin Ketua Polis ...
Long Tiger Masih Dalam Negara Kata Polis

Long Tiger Masih Dalam Negara Kata Polis

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 259 hits
Pada 15 Dis lalu Long Tiger dilapor meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak dengan melarikan diri melalui pintu utama mahkamah PETALING JAYA Suspek warga Myanmar etnik Rohingya Abdul Hamim Ab Hamid atau dikenali sebagai Long T...
Long Tiger Berada Di Melaka

Long Tiger Berada Di Melaka

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 236 hits
MALAYSIA DATELINEPihak polis Melaka menerima maklumat Long Tiger atau nama sebenarnya Abd Hamim Ab Hamid 33 berada di negeri itu Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Asisten Komisioner Azlan Abu berkata hingga petang ini belum ada tangkapa...
Hiburan Didakwa Atas Sengaja Mengaibkan Dengan Niat Polis Buru 4 Individu Persenda Golongan Oku

Hiburan Didakwa Atas Sengaja Mengaibkan Dengan Niat Polis Buru 4 Individu Persenda Golongan Oku

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 207 hits
Polis Diraja Malaysia kini dilaporkan sedang mencari empat orang individu yang didakwa mempersendakan golongan Orang Kurang Upaya menerusi dua buah video yang tular di media sosial baru baru ini Perkara tersebut dimaklumkan Ketua Polis Daer...
Lelaki Berkepala Botak Mirip Long Tiger Dirakam Menerusi Cctv

Lelaki Berkepala Botak Mirip Long Tiger Dirakam Menerusi Cctv

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 178 hits
Seorang lelaki warga Myammar dikenali sebagai Long Tiger dilaporkan telah meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak Memetik laporan Kosmo terdapat kelibat seorang lelaki menerusi televisyen litar tertutup mirip seakan Long Tiger...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3