Polis Digesa Siasat Segera Dalang Langkah Dubai



(Utusan) – Pihak berkuasa digesa menyiasat segera dalang disebalik ‘Langkah Dubai‘.
Menurut Setiausaha Politik Kanan Perdana Menteri, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, pihaknya membuat laporan polis supaya siasatan terperinci dilakukan kerana ia menimbulkan keresahan dan mencetuskan ketidaktenteraman rakyat.
“Sebab itu saya ambil pendirian hari ini untuk buat laporan supaya siasatan boleh dilakukan kerana selama ini kita (kerajaan) berdiam.
“Apabila nampaknya gerakan ini sudah menguasai sosial media dan persepsi rakyat, saya fikir ia perlu ditamatkan segera dan laporan polis perlu dibuat.
“Saya harap selepas ini dengan puluhan laporan polis dibuat, tentunya satu menjadi keprihatinan dan saya yakin polis akan ambil tindakan tegas,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya, hari ini.
Katanya, beliau dimaklumkan 12 laporan polis berhubung perkara sama turut dibuat serentak di 12 negeri petang ini.
Shamsul Iskandar berkata, beliau yakin lebih banyak lagi laporan polis dibuat bagi memastikan cakap-cakap dan cerita menukar Perdana Menteri serta menggulingkan kerajaan dihentikan segera.
Ditanya individu pembangkang yang terbabit dalam gerakan itu, Shamsul Iskandar berkata, beliau tidak mendedahkan nama individu berkenaan dalam laporannya dan menyerahkan kepada polis untuk menyiasat.
Ditanya pula mengenai dakwaan dibuat Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor kononnya Perikatan Nasional (PN) cukup akaun bersumpah (SD) untuk ambil alih kerajaan, Shamsul Iskandar berkata, beliau menyerahkan kepada polis untuk menyiasat.
“Sesiapa sahaja nampaknya begitu bebas (mengeluarkan kenyatan dan dakwaan) tanpa ada sebarang rujukan kepada undang-undang.
“Ini bukan hiburan. Ini perkara serius dan ia tentunya mesti ditamatkan untuk pastikan negara kita dapat diurus dengan baik,” katanya.
Jelasnya lagi, laporan polis ini dibuat bagi menunjukkan ketegasan kerajaan dan memberi isyarat kepada pihak diluar sana bahawa negara ini ada undang-undang, peraturan dan Perlembagaan.
Menurut Shamsul Iskandar, Kerajaan Perpaduan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melalui pelbagai episod (gerakan tukar kerajaan) namun, ia berjaya digagalkan dengan Akta Anti Lompat Parti.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner A Asmadi Abdul Aziz ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu dan akan menyiasat lanjut.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2024/01/08/polis-digesa-siasat-segera-dalang-langkah-dubai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Langkah Dubai Polis Kl Terima 13 Laporan Hari Ini

Langkah Dubai Polis Kl Terima 13 Laporan Hari Ini

papar berkaitan - pada 12/1/2024 - jumlah : 85 hits
BERNAMAKuala Lumpur Polis Kontinjen Kuala Lumpur hari ini menerima 13 laporan berhubung gerakan Langkah Dubai yang dikatakan bertujuan menjatuhkan Kerajaan Perpaduan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Allaudeen...
Mesti Ditamatkan Shamsul Iskandar Adu Langkah Dubai Ke Polis

Mesti Ditamatkan Shamsul Iskandar Adu Langkah Dubai Ke Polis

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 87 hits
Setiausaha Politik Kanan Perdana Menteri Shamsul Iskandar Mohd Akin hari ini membuat laporan polis bagi membolehkan pihak berkuasa menyiasat gerakan untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Anwar Ibrahim Shamsul Iskandar berkata laporan itu dibu...
Langkah Dubai Mp Lipis Buat Laporan Polis Terhadap Halim Romli Channel

Langkah Dubai Mp Lipis Buat Laporan Polis Terhadap Halim Romli Channel

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 159 hits
HarapandailyAhli Parlimen Lipis membuat laporan polis terhadap pemilik akaun YouTube Halim Romli Channel yang mendakwanya berada di Dubai sebagai percubaan untuk menghadap Yang di Pertuan Agong bagi menjatuhkan Kerajaan Perpaduan Wakil raky...
Langkah Dubai Yang Diabai

Langkah Dubai Yang Diabai

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 175 hits
Hishamuddin AunAda yang kata tak pernah dengar mengenai Langkah Dubai ada anggapnya cuma ilusi dan tidak kurang pula andaikan ia sengaja direka untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada isu sebenar yang patut ditangani kerajaan Dalam pada...
Sekali Ismail Sabri Buka Mulut Beri Respon Isu Langkah Dubai

Sekali Ismail Sabri Buka Mulut Beri Respon Isu Langkah Dubai

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 160 hits
Bekas Naib Presiden UMNO Ismail Sabri Yaakob dengan tegas menafikan keterlibatannya atau pengetahuannya mengenai usaha untuk menjatuhkan kerajaan Atau 8216 Langkah Dubai 8217 yang kononnya dirancang oleh pemimpin parti pembangkang dan beber...
Kami Tahu Ada Pertemuan Langkah Dubai Kata Zahid

Kami Tahu Ada Pertemuan Langkah Dubai Kata Zahid

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 109 hits
Bagaimanapun timbalan perdana menteri enggan mendedahkan individu terlibat Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi berkata beliau tahu mengenai Langkah Dubai sebelum individu terbabit mendarat di bandar raya itu Laporan dari segi perisikan me...
Siapa Pencetus Sebenar Langkah Dubai

Siapa Pencetus Sebenar Langkah Dubai

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 220 hits
A Kadir JasinApa juga gerakan ke arah menumbang atau menukar kerajaan adalah mengenai kuasa eksekutif dan duit Kuasa adalah bersamaan dengan duit bagi yang memegang tampuk kuasa Bagi yang tidak berkuasa harta yang ada boleh dibekukan atau d...
Langkah Dubai J Kom Tak Cermat Kata Penganalisis

Langkah Dubai J Kom Tak Cermat Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 165 hits
PETALING JAYA Jabatan kerajaan perlu berhenti sebar dakwaan kononnya terdapat usaha untuk menumbangkan kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim kerana ia mengundang persepsi negatif terhadap kerajaan kata penganalisis Penga...
Langkah Dubai True Or Not

Langkah Dubai True Or Not

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 292 hits
Arau MP Datuk Seri Shahidan Kassim said a police report will be filed over claims of the so called Langkah Dubai which was aimed at toppling the unity government led by Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim Denying the existence of such a...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya

Bertemu Kubung Dan Babi Berjanggut Di Taman Negara Bako

It Is A Great Achievement

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

Enjoying View While It Lasts

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Breakfast Di Restoran Mempelam Langkawi Kedah

Sedap Ayam Goreng Dsara Fried Chicken Temerloh

Tidak Hamas Bukan Belajar Dari Indon Tapi

Dapatkan Insentif Modal Secara Perniagaan

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement

These 7 Reasons Will Convince You To Add Chiku Fruit To Your Diet