Pmx Tidak Tolak Ansur Isu Lgbt




Pembangkang PN sewaktu Pilihan Raya Umum ke 15 tahun lalu mentohmah bahawa Perdana Menteri (PMX) Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang liberal dan akan berkompromi dengan budaya songsang LGBT.
Namun menurut Ketua Penerangan AMK Setiawangsa, Muhammad Azha Salahudin, terbukti apabila Datuk Sri Anwar diangkat sebagi PM beliau lebih tegas menentang LGBT berbanding kerajaan PN sebelumnya.
Kata Azha, jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Hal Ehwal Islam, Datuk Dr Mohd Naim Mokhtar di Dewan Rakyat baru baru ini adalah bukti bahawa tidak ada undang undang yang dirobah semenjak PMX memegang kuasa berkenaan LGBT.
“Pada 18 Oktober yang lalu, Datuk Dr Mohd Naim telah mengeluarkan kenyataan di Dewan Rakyat bahawa tidak ada berlakunya sebarang perkahwinan sejenis yang didaftarkan di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN) sepanjang PMX menjadi Perdana Menteri.
“Kerajaan Perpaduan yang dipimpin oleh PMX terus komited dengan pendirian membanteras segala unsur-unsur LGBT yang melanggar fitrah manusia, terutama sekali melibatkan sensitiviti masyarakat Melayu dan Islam di Malaysia.
“Kerajaan terus bertegas, sekiranya ada pihak yang cuba untuk membawa masuk unsur-unsur LGBT ke negara ini (maka akan dilakukan) seperti tindakan kerajaan menarik balik serta mewartakan perintah larangan terhadap jam berjenama Swatch di pasaran yang mempunyai lambang dan unsur LGBT,” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Naib Pengerusi Biro Pendidikan AMK Malaysia itu lagi, ketegasan PMX dalam melawan LGBT tidak pernah ditunjukkan oleh PN semasa 33 bulan memerintah.
Katanya, pada waktu PN memerintah, mahkamah telah menarik balik pengharaman buku yang bertajuk Gay Is Okay dan kerajaan PN waktu itu tidak melakukan usaha lain dalam hal berkenaan.
“Maka kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Hal Ehwal Islam ini telah menjawab segala fitnah dan tuduhan jahat yang dilemparkan oleh pemimpin dan penyokong PN sebelum ini kononnya jika PMX menjadi PM beliau akan menghalalkan perkahwinan sejenis di Malaysia.
“Fitnah dan tuduhan yang dilemparkan itu hanyalah bertujuan menimbulkan ketakutan dalam kalangan masyarakat Melayu dan Islam serta memburukkan imej dan kredibiliti PMX,” katanya.
Pada kempen PRU 15 lalu pembangkang memfitnah kononnya Malaysia akan mengubah undang undang ke arah lebih liberal sekiranya Datuk Seri Anwar memerintah.
Fitnah tersebut dipercayai oleh pengundi di Pantai Timur dan Utara Semenanjung sehingga mewujudkan gelombang penolakan yang besar ke atas calon calon Pakatan Harapan.
The post PMX tidak tolak ansur isu LGBT first appeared on Suara Pakatan Daily.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/36812?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pmx-tidak-tolak-ansur-isu-lgbt

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pmx Malaysia Tak Takut Ugutan Ancaman Isu Palestin

Pmx Malaysia Tak Takut Ugutan Ancaman Isu Palestin

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 202 hits
Mohd Farhan Darwis dan Yasmin Abdul LatifKUALA LUMPUR Perdana Menteri Anwar Ibrahim mendedahkan beliau mula menerima banyak ugutan daripada beberapa kuasa besar dunia susulan kelantangan Malaysia membela hak rakyat Palestin Anwar menegaskan...
Rentasan 1474 Gempar Cybertrooper Pn Dibayar Untuk Main Isu 3r Hasu

Rentasan 1474 Gempar Cybertrooper Pn Dibayar Untuk Main Isu 3r Hasu

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 194 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1474 1 FITNAH BANGSAT PENCACAI PN 2 BENARKAH HADI SEORANG ULAMA 3 ANTARA BODOH DAN BUAT BUAT BODOH
Dewan Rakyat Kecoh Isu Agong Peruntukan Pembangkang

Dewan Rakyat Kecoh Isu Agong Peruntukan Pembangkang

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 154 hits
Shahidan Kassim dan Lee Chuan How terbabit dalam pertikaman lidah pada perbahasan Belanjawan 2024 di Dewan Rakyat KUALA LUMPUR Sidang Dewan Rakyat pada sebelah petang dihangatkan dengan pertikaman lidah antara Ahli Parlimen kerajaan dan pem...
Isu Jawatan Ketua Akar Umbi Dibincang Dengan Km Sabah Esok Kata Ewon

Isu Jawatan Ketua Akar Umbi Dibincang Dengan Km Sabah Esok Kata Ewon

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 95 hits
Ewon Benedick berkata semua parti menyokong kerajaan harus mendapat tempatnya PETALING JAYA Isu pengagihan jawatan pemimpin akar umbi di Sabah membabitkan Gabungan Rakyat Sabah dan Pakatan Harapan dijangka dibincangkan dalam pertemuan denga...
Pm Bincang Isu Palestin Dengan Jusuf Kalla

Pm Bincang Isu Palestin Dengan Jusuf Kalla

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 106 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menerima kunjungan hormat dari bekas Naib Presiden Indonesia Muhammad Jusuf Kalla di Seri Perdana Putrajaya malam tadi mengambil kesempatan membincangkan konflik terkini Palestin Israel Turut be...
Pramono Anung Soal Isu Hubungan Jokowi Megawati Cerah Ceria Rumor Retak Tidak Benar

Pramono Anung Soal Isu Hubungan Jokowi Megawati Cerah Ceria Rumor Retak Tidak Benar

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 78 hits
Saat ditanya apakah Jokowi dan putra sulungnya Gibran masih menjadi kader PDIP Pramono enggan menjawab
Perlu Ada Perdamaian Politik Dalam Ekonomi Untuk Selesai Isu Hutang Negara Kata Ahli Parlimen

Perlu Ada Perdamaian Politik Dalam Ekonomi Untuk Selesai Isu Hutang Negara Kata Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 371 hits
PERLU ada perdamaian politik dalam ekonomi untuk mencari penyelesaian kepada isu hutang negara kata Ahli Parlimen Paya Besar Mohd Shahar Abdullah nbsp Beliau berkata isu hutang negara tidak perlu dijadikan modal politik untuk meraih sokonga...
Isu Kalimah Allah Majlis Raja Raja Akan Putuskan Minggu Ini

Isu Kalimah Allah Majlis Raja Raja Akan Putuskan Minggu Ini

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 181 hits
Oleh Abdullah ZaidIsu berkaitan penggunaan kalimah Allah akan diteliti dan diputuskan oleh Mesyuarat Majlis Raja Raja yang dijangka bermula pada 25 hingga 27 Oktober ini Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata cada...
Asm Dividend 2024 Payout Date Amanah Saham Malaysia History

Gip Blackrock Khazanah Jawapan Pmx Hmmmmmm

Mengenali Jenis Panadol Dan Fungsinya

Bila Perempuan Nak Lelaki Tanggung Semua Benda

Xiaomi Tv Box S 2nd Gen

Nama Kucing Jantan Pilihan Terbaik Untuk Si Bulus Anda

Lagu Maal Hijrah Lirik Lagu Huraian

Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Adakah Aku Dah Reply

Mengapa Ada Durian Premium Dijual Murah

Unity Bermaksud Kesepaduan

Lirik Lagu Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Marrybrown S Korean Inspired Gangjeong Chicken Return

Nombor 1 Hingga 100 Dalam Bahasa Arab