Pm Bakal Umum Rombakan Barisan Kabinet


 



October 21 , 2021  
Spekulasi sedang bertiup kencang bakal berlaku rombakan kecil di koridor kuasa Putrajaya apabila Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dikatakan mahu menyusun barisan Kabinetnya semula.
Ismail Sabri dijangka akan membuat rombakan kecil melibatkan barisan Jemaah Menterinya dan berkemungkinan akan berlaku pertukaran portfolio disamping kemasukkan muka baharu dalam kerajaan yang dipimpinnya.
Bagaimanapun tidak pasti sama ada akan berlaku penambahan barisan Menteri atau Timbalan Menteri dalam kerajaannya, namun sumber memberitahu Agenda Daily Ismail Sabri tidak mempunyai banyak pilihan sekiranya mahu kekal menjadi PM.
Selain itu, pegawai-pegawai kanan di Kementerian juga terdapat yang sudah mengeluh apabila tidak sampai 100 hari pentadbiran baharu dibentuk tiba-tiba bakal berlaku pula rombakan kecil Kabinet.
“Pegawai di Kementerian sudah membuat persediaan dengan pelbagai program sudah dirancang melibatkan Menteri dan Timbalan Menteri, tetapi kini terpaksa menukar perancangan selepas dimaklumkan secara dalaman bakal berlaku rombakan Kabinet ini.
“Langkah merombak Kabinet dalam masa yang singkat ini mengganggu pentadbiran yang sedang berjalan, sudah lah negara baharu sahaja berdepan krisis politik sehingga berlaku pertukaran PM dan kini mahu pula merombak barisan Jemaah Kabinet,” kata sumber.
Namun, langkah yang diambil Ismail Sabri ini agak mengejutkan kerana belum cukup 100 hari sudah terpaksa membuat sedikit pertukaran terhadap barisan Jemaah Menterinya.
Menurut sumber lagi, pentadbiran Ismail Sabri kini berdepan tekanan yang teruk terutamanya melibatkan kumpulan daripada kluster mahkamah dan beberapa rentetan keputusan mahkamah sudah jelas memberi isyarat sebenar yang sedang dihadapi beliau.
Ismail Sabri mengangkat sumpah pada 21 Ogos lalu dan meletak sasaran 100 hari sebagai penanda aras petunjuk pretasi utama (KPI) kepada Jemaah Menterinya untuk membuktikan kemampuan mereka.
Bagaimanapun, kritikan kuat terhadap Ismail Sabri yang dilihat lebih mengutamakan Keluarga UMNO berbanding Keluarga Malaysia ekoran beberapa episod yang melibatkan personaliti terpalit dengan kes mahkamah.
Ismail Sabri selepas dilantik menjadi PM Kesembilan mengumumkan senarai barisan ‘Kabinet Berorientasikan Hasil’ iaitu pasukan pengurusan yang akan bekerja bersama rakyat.
Beliau membentuk Kabinet itu yang juga satu formulasi semula berdasarkan situasi semasa demi mengekalkan kestabilan dan meletakkan kepentingan serta keselamatan Keluarga Malaysia.
Selain itu, beliau turut mengekalkan format tiada Timbalan Perdana Menteri dan mengekalkan struktur empat Menteri Kanan seperti pentadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini.
Terdapat juga beberapa muka baharu yang dibawa masuk dalam barisan Kabinetnya, antaranya ialah Senator Idris Ahmad (PN-PAS), dan Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu (PN-BERSATU), manakala mereka yang kembali ke Kabinet ialah Datuk Seri Shahidan Kassim, Datuk Seri Mahdzir Khalid dan Tan Sri Noh Omar .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/10/pm-bakal-umum-rombakan-barisan-kabinet.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Sabarnya Nak Balik Kampung Pm Ismail Sabri Bakal Umum Kebenaran Rentas Negeri Dalam Masa Terdekat

Hiburan Tak Sabarnya Nak Balik Kampung Pm Ismail Sabri Bakal Umum Kebenaran Rentas Negeri Dalam Masa Terdekat

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 334 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri baru baru ini ada membuat pengumuman khas mengenai kebenaran rentas negeri yang dilaporkan akan dimaklumkan tidak lama sahaja lagi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUjar Ismail Sabri kebenaran itu akan d...
Artis Terima Komen Buruk Yg Entertainment Umum Bakal Ambil Tindakan

Artis Terima Komen Buruk Yg Entertainment Umum Bakal Ambil Tindakan

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 223 hits
YG Entertainment telah mengambil tindakan undang undang untuk pelbagai perkara yang melibatkan artis mereka Pada 14 Oktober agensi hiburan tersebut mengeluarkan kenyataan berikut Ini adalah YG Entertainment Pertama sekali kami mengucapkan t...
Hiburan Anjur Baby Shower Bersama Keluarga Kak Km Umum Bakal Timang Anak Perempuan

Hiburan Anjur Baby Shower Bersama Keluarga Kak Km Umum Bakal Timang Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 291 hits
Usahawan kosmetik terkenal Liana Rosli yang mesra disapa sebagai Kak KM dilaporkan ada menganjurkan majlis gender reveal bagi bayi yang kini sedang dikandungnya semalam Kak KM yang tampil seksi dengan gaun merah mengumumkan bahawa dia bakal...
Presiden Pejuang Syok Nak Tengok Apakah Habuan Pak Menteri Umum Di Prn Melaka

Presiden Pejuang Syok Nak Tengok Apakah Habuan Pak Menteri Umum Di Prn Melaka

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 305 hits
SHAH ALAM Presiden Parti Pejuang Tanah Air Datuk Seri Mukhriz Mahathir secara sinis mengatakan beliau tidak sabar menanti habuan yang bakal diumumkan kerajaan pada Pilihan Raya Negeri Melaka nanti Malahan dakwanya PRN itu juga bakal menyaks...
Huh Orang Kenal Pemimpin Gagalis Kau Umum Lah Bertanding 4 5 Penjuru Sekali Pun Ph Tetap Lawan Semua Tempat Dan Jitu

Huh Orang Kenal Pemimpin Gagalis Kau Umum Lah Bertanding 4 5 Penjuru Sekali Pun Ph Tetap Lawan Semua Tempat Dan Jitu

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 235 hits
PRN Melaka Bengang dengan sikap Umno Muhyiddin umum PN buat keputusan akan bertanding tiga penjuruOctober 22 2021 Nampaknya hampir pasti perebutan kerusi DUN Melaka akan menyaksikan pertembungan tiga penjuru membabitkan Perikatan Nasional P...
Prinsip Prinsip Dasar Desain Grafis Secara Umum

Prinsip Prinsip Dasar Desain Grafis Secara Umum

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 761 hits
Prinsip Prinsip Dasar Desain Grafis Secara Umum Setiap hal yang dibuat akan terlihat lebih baik apabila dalam pembuatannya memenuhi syarat syarat atau prinsip prinsip tertentu Demikian juga dengan desain grafis Seorang desainer grafis yang ...
B I Umum Album Terbaru Cosmos Dengan Teaser What Is Your Cosmos

B I Umum Album Terbaru Cosmos Dengan Teaser What Is Your Cosmos

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 284 hits
B I akan mengeluarkan album separuh baharu Pada 22 Oktober pada tengah malam 131 LABEL iaitu agensi kepada B I telah mengeluarkan teaser yang bertajuk What Is Your COSMOS Menurut keterangan di dalam teaser album COSMOS yang akan datang ini ...
Ketua Bahagian Bersatu Umum Keluar Parti Anggap Parti Itu Sudah Mati Sejak Langkah Sheraton

Ketua Bahagian Bersatu Umum Keluar Parti Anggap Parti Itu Sudah Mati Sejak Langkah Sheraton

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 278 hits
October 21 2021 Ketua Bahagian Bersatu Arau Ameir Hassan mengesahkan meletakkan semua jawatan yang disandang dalam parti itu termasuk sebagai Timbalan Ketua Badan Perhubungan Perlis dan keluar daripada Bersatu berkuat kuasa 15 Okt Ketika di...
Somi Umum Tarikh Comeback

Somi Umum Tarikh Comeback

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 248 hits
Pada minggu lepas The Black Label iaitu agensi kepada So mi telah mengumumkan bahawa So mi akan kembali dengan album penuh pertamanya bulan ini ARTIKEL BERKAITAN So mi telah umum bahawa dia akan membuat comeback pada 29 Oktober ini jam 5 pe...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Baru Draf La Benggong Rupanya

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Doa Naik Kapal Laut


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group