Pkr Akan Menang Banyak Kerusi Di Selangor




PKR akan menang banyak kerusi di SelangorPosted By: Redzuan RF8 Mediaon: January 25, 2023 SharePenganalisis politik meramalkan Selangor akan terus ditadbir Pakatan Harapan (PH) selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) yang akan datang.
Pandangan itu hadir selepas Pesuruhjaya Pas Selangor Ahmad Yunus Hairi pada 16 Januari lalu menyuarakan keyakinannya Perikatan Nasional (PN) berpeluang cerah merampas negeri itu.
Menurut Dr Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya, PH bukan sahaja akan mengekalkan pentadbiran di negeri itu, malah beliau menjangkakan KEADILAN yang menjadi tunjang kepada Kerajaan Negeri akan meraih lebih banyak kerusi berbanding pilihanraya lalu.
Pandangan itu bukan sahaja disandarkan kepada prestasi pentadbiran negeri tetapi jelasnya pengaruh Presiden KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini telah diangkat sebagai Perdana Menteri akan menyumbang kekuatan.
“Penerimaan positif umum terhadap presiden parti, Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri akan memastikan KEADILAN mampu menambat hati pengundi,” katanya dipetik.
Sementara itu, mengulas perkembangan politik yang menyaksikan kerjasama antara blok PH dan Barisan Nasional, Awang Azman dan Azmi Hassan dari Akademi Nusantara percaya gandingan kedua-dua pihak terbabit mampu menyekat PN di Selangor.
Awang Azman walau bagaimanapun berpendapat, perkara itu bergantung kepada sejauh mana kedua dua gabungan berkenaan mampu bekerjasama.
Bagi Azmi, walaupun beliau percaya kerusi PH boleh terus dipertahankan, namun PN masih berpeluang merampas kerusi milik BN di Selangor.
Hal itu jelasnya susulan parti itu kini berada dalam keadaan paling lemah dalam sejarahnya dengan pecah belah antara kelompok yang mendesak perubahan kepimpinan.
“Apa yang berlaku baru-baru ini dalam Perhimpunan Agung Umno, saya rasa Bersatu mampu memenangi beberapa kerusi di negeri itu, tetapi bukanlah sehingga menggulingkan Kerajaan Negeri kerana saya percaya PH dan BN akan bekerjasama dengan baik dari segi pembahagian kerusi,” katanya.
Beliau sementara itu meramalkan BN akan mengekalkan empat kerusi dimenangi dalam PRU14 iaitu Hulu Bernam, Sungai Burong, Sungai Panjang dan Sungai Air Tawar.
Manakala kerusi DUN dalam kawasan Parlimen Hulu Selangor seperti Hulu Bernam, Kuala Kubu Baru dan Batang Kali serta kerusi dalam parlimen Sungai Besar seperti Sungai Panjang dan Sekinchan yang menyaksikan kemaraan PN pada PRU lalu bakal menyaksikan pertandingan sengit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/01/pkr-akan-menang-banyak-kerusi-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Selangor Rafizi Ramal Ph Mampu Menang 45 Kerusi Hilang 8 Kerusi

Prn Selangor Rafizi Ramal Ph Mampu Menang 45 Kerusi Hilang 8 Kerusi

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 95 hits
Yasmin RamlanTimbalan Presiden PKR Rafizi Ramli menjangkakan Pakatan Harapan mampu menang sekurang kurangnya 45 kerusi dewan undangan negeri di Selangor sekiranya jentera berkerja keras pada pilihan raya negeri akan datang Melihat ia sebaga...
Prn Selangor Amanah Umno Sasar Pengundi Sama Tak Logik Pkr Serah Kerusi Azmin

Prn Selangor Amanah Umno Sasar Pengundi Sama Tak Logik Pkr Serah Kerusi Azmin

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 172 hits
Anne MuhammadPETALING JAYA Barisan Nasional akan terpaksa bertolak ansur dalam rundingan PRN dengan Pakatan Harapan di Selangor meskipun pilihan kerusi yang ada adalah terhad kata penganalisis Azmi Hasan dari Akademi Nusantara berkata BN da...
Ph Bn Boleh Menang 53 Kerusi Dun Dalam Prn Selangor

Ph Bn Boleh Menang 53 Kerusi Dun Dalam Prn Selangor

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 138 hits
MALAYSIADATELINE Pakatan Harapan dan Barisan Nasional berpotensi untuk menawan kira kira 53 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri jika kedua duanya bergabung dalam Pilihan Raya Negeri Selangor akan datang Timbalan Presiden PKR Rafizi Ram...
Ph Boleh Menang 45 Kerusi Di Selangor Gelombang Hijau Sekadar Kocak Air Dalam Cawan Rafizi

Ph Boleh Menang 45 Kerusi Di Selangor Gelombang Hijau Sekadar Kocak Air Dalam Cawan Rafizi

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 101 hits
Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli menjangkakan Pakatan Harapan mampu menang sekurang kurangnya 45 kerusi dewan undangan negeri di Selangor sekiranya jentera berkerja keras pada pilihan raya negeri akan datang Melihat ia sebagai sasaran yan...
Ph Selangor Tak Akan Serah Kerusi Kepada Bn Kata Pemimpin Amanah

Ph Selangor Tak Akan Serah Kerusi Kepada Bn Kata Pemimpin Amanah

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 139 hits
freemalaysiatoday com January 15 2023 10 34 AMAhli Jawatankuasa Pimpinan Pusat Amanah Sany Hamzan menjangkakan pilihan raya negeri Selangor akan diadakan Jun depan HULU LANGAT Pakatan Harapan Selangor akan mempertahankan semua 40 kerusi dim...
Tawan Selangor Pas Tak Cakap Kosong 33 Kerusi Dun Pengundi Melayu

Tawan Selangor Pas Tak Cakap Kosong 33 Kerusi Dun Pengundi Melayu

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 110 hits
agendaily com18 01 2023PAS tidak bercakap kosong apabila meletakkan keyakinan Perikatan Nasional mampu membuat kejutan dengan merampas Selangor daripada Pakatan Harapan pada pilihan raya negeri yang bakal diadakan dalam beberapa bulan lagi ...
Menang Lucky Draw Mechamato X Gsc Air Selangor Event Di Putrajaya

Menang Lucky Draw Mechamato X Gsc Air Selangor Event Di Putrajaya

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 757 hits
MENANG LUCKY DRAW MECHAMATO X GSC AIR SELANGOR EVENT DI PUTRAJAYA Sehari sebelum event larian Mechamato X Air Selangor dan GSC Mummy bawa anak anak ke IOI City Mall Putrajaya untuk melihat kawasan larian dan tempat parking Ye lah mummy buka...
Selangor State Assembly To Reconvene On March 14

Selangor State Assembly To Reconvene On March 14

papar berkaitan - pada 28/1/2023 - jumlah : 310 hits
A notice has been sent to all 56 assemblymen informing them of the date of the next sitting SHAH ALAM Sultan Sharafuddin Idris Shah has consented to the 14th Selangor state legislative assembly to be reconvened for two weeks beginning March...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis