Pizza Sambal Udang Petai Dari Us Pizza Malaysia


Topping Pizza Rare Sambal Udang Petai dari US PizzaSesungguhnya US Pizza sangat berani memperkenalkan topping yang unik dan semestinya menepati selera masyarakat di Malaysia, tak lain tak bukan Pizza bermusim mereka iaitu Sambal Udang Petai. 
Memang kebabom weh rasa dia.

Elok je aku melangkah masuk ke outlet US Pizza Setapak memang harum semerbak bau petai. Petai adalah antara favourite ulam yang jadi pilihan dan kena sangat dengan tekak Melayu aku ni.

Sengaja ajak suami keluar dating since lama sangat tak habiskan masa berdua. Anak-anak kita minta pengasuh tengokkan sekejap.


Tak buang masa aku pesan dua jenis topping, Sambal Udang Petai dan juga signature Pizza mereka iaitu Cheeseboat Pizza. Tamak punya pasal tapi serius berbaloi weh.
Kami order dua jenis pizza, mushroom soup yang sedap dimakan bersama roti Garlic Twist dan juga Milkshake. Ya ampun sedap gilos Milkshake dia, aku ingat manis nak meninggal. Tapi sedang elok je.

Signature Item US Pizza MalaysiaSebelum ni aku pernah tengok member order Cheeseboat Pizza dari US Pizza ni. Teringin gila nak cuba sebab full of cheese la. Apa yang paling best, staff akan hantar cheeseboat pizza ke meja kita dan akan buat langkah terakhir sebelum kita boleh makan.

Dalam tu ada satu biji kuning telur yang akan dikacau bersama limpahan keju cair. Kemudian staff tu akan tarik-tarik cheese ke udara sebiji macam kita makan ayam cheese di Restoren Korea tu.

Weh memang panjang la dia tarik. Terpegun sekejap aku.



Ini kali pertama aku makan US Pizza, tapi aku suka betul sebab perisa dia yang unik dan doh dia lembut dan berperisa even dah sejuk. Lidah dapat compare la sebab aku kerap juga makan pizza. Tapi itu tekak aku lah, mungkin tekak kau orang lain.

Peminat Sambal Udang Petai mesti cuba Sambal Udang Petai dari US Pizza ni. Limpahan petai yang gemuk dan fresh, sambal yang kick, udang yang besar dan ada sotong juga. Kena sangat la gabungan semua tu.



Cool Untuk Tangkap GambarSelain rasa yang kena dengan tekak aku, US Pizza jadi favourite spot untuk aku dining sebab hiasan dalaman dia yang cosy dan cantik untuk Instagram. Tak terlalu fancy tapi cantik untuk tatapan di Instagram. Lol.

Aku bersyukur selalu dikelilingi orang yang baik-baik, staff yang layan aku pada hari tersebut pun ramah je. Bagus dia jawab soalan aku yang suka tanya bukan-bukan. Next visit aku nak cuba Pizza Cempedak mereka pula. Katanya rasa Cempedak tu manis, ada perisa Durian juga tau. Haishh.. perut masa tu dah penuh, kalau tak habis semua aku cuba.

Nampak juga promosi terbaru US Pizza iaitu Indomie Pizza. Harga hanya RM28 sahaja. Boleh order secara online, dan dengan pembelian minima RM25 boleh dapat Pizza Personal 6” dan penghantaran percuma.

Tapi jangan lupa masukkan promo kod 666 masa buat pembelian dia website dia ya.



Lepas ni tak tahu la topping apa pula yang bakal muncul di US Pizza Malaysia. Teruja okeh. Boleh jenguk lama sosial US Pizza Malaysia dan buat pesanan di laman website di bawah. Selamat makan.



Instagram    |      Website


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/12/pizza-sambal-udang-petai-dari-us-pizza.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambal Goreng Tempe Ikan Bilis Campur Petai

Sambal Goreng Tempe Ikan Bilis Campur Petai

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 352 hits
Musim hujan ni kalau nak berjalan pun tak rasa seronok walaupun sempadan negeri dah buka Plan nak mandi laut minggu ni pun terbengkalai sebab pantai banyak tutup Gamble sangat kami sekeluarga ke Tg Sedili sabtu lepas kononnya nak berkelah s...
Lempeng Kelapa Sambal Sardin Juadah Popular Rakyat Malaysia

Lempeng Kelapa Sambal Sardin Juadah Popular Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 1059 hits
Lempeng Kelapa Sambal Sardin Juadah Popular Rakyat MalaysiaKadang kadang boleh naik pening memikirkan juadah minum petang untuk keluarga Apakata petang ini kita pakat buat lempeng kelapa
Opensignal Purata Kelajuan Internet 4g Malaysia Hanya 12 7mbps

Opensignal Purata Kelajuan Internet 4g Malaysia Hanya 12 7mbps

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 196 hits
Seperti yang sedia maklum syarikat syarikat telekomunikasi tempatan kini semuanya sedang sibuk menaiktarafkan peralatan peralatan mereka untuk memastikan bahawa semua rakyat Malaysia dapat menikmati kelajuan Internet yang pantas OpenSignal ...
Amazfit Bip U Pro Ditawarkan Di Malaysia Pada Harga Rm289

Amazfit Bip U Pro Ditawarkan Di Malaysia Pada Harga Rm289

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 196 hits
Amazfit sebelum ini sedia hadir dengan Amazfit Bip U yang boleh didapati pada harga RM249 Dalam usaha memberi lebih pilihan kepada peminat setia di Malaysia mereka kini memperkenalkan Amazfit Bip U Pro pula Ini merupakan versi Pro untuk Ama...
19th Consumer Forum Of Malaysia Annual General Meeting Focus On Consumer Issues

19th Consumer Forum Of Malaysia Annual General Meeting Focus On Consumer Issues

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 337 hits
The Communications and Multimedia Consumer Forum of Malaysia earlier this month held its 19th Annual General Meeting attended by 39 members comprising of Consumers and Associate Members representing the demand side as well as the Service Pr...
Malaysia S Grand Delusion 2020

Malaysia S Grand Delusion 2020

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 199 hits
This year 2020 was to be a coming out celebration of sorts for Malaysia akin to South Korea s glittering 1988 Olympics Game that heralded the nation s entry into the developed world Had everything gone right for Malaysia during the past thr...
A Forlorn Forgotten Anniversary Of Malaysia S Founding Father

A Forlorn Forgotten Anniversary Of Malaysia S Founding Father

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 189 hits
Malaysia s father of independence Tunku Abdul Rahman Putra left us at the age of 87 thirty years ago yesterday The day went unnoticed It was incredibly depressing that the nation failed to honour the occasion in memory of its first prime mi...
Year On Tiktok 2020 Baby Shima Dan Kesanakesini Antara Paling Sohor Kini Di Malaysia

Year On Tiktok 2020 Baby Shima Dan Kesanakesini Antara Paling Sohor Kini Di Malaysia

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 301 hits
TikTok telahpun menerbitkan senarai video paling tular sepanjang 2020 Tetapi kami yakin bagi pembaca Amanz apa yang berlaku di peringkat global tidak sebaik apa yang berlaku di Malaysia Oleh itu TikTok turut mengeluarkan senarai akaun seleb...
Makanan Paling Banyak Dipesan Di Malaysia Semasa Pkp

Makanan Paling Banyak Dipesan Di Malaysia Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 640 hits
Makanan Paling Banyak Dipesan di Malaysia Semasa PKP Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan ni walaupun kita duduk di rumah sahaja tapi sebenarnya rutin harian kita yang bertukar tu banyak membuatkan kita semakin sibuk dan cepat letih Tak ki...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli