Pilihan Resort 5 Bintang Di Kedah Untuk Percutian Bersama Keluarga


Anda sedang mencari lokasi percutian akan datang? Apa kata untuk percutian kali ini, anda singgah ke negeri jelapang padi, Kedah. Terdapat banyak destinasi wajib untuk dilawati di negeri ini. Kos percutian pun agak rendah berbanding bercuti di bandaraya besar seperti Kuala Lumpur. Pokoknya, kalau datang sehari memang tak cukup.   Untuk menikmati keindahan negeri ini selama beberapa hari yang anda inginkan, kami sarankan anda menginap di resort bertaraf 5 bintang yang terdapat di Kedah untuk keseronokan yang maksima.
 
Teruskan membaca.
 
Pilihan Resort 5 Bintang Di Kedah Untuk Percutian Bersama Keluarga 1. Pelangi Beach Resort & Spa Langkawi Pelangi Beach Resort & Spa Langkawi ini erletak benar-benar di persisiran Pantai Cenang. Dengan berkonsepkan inspirasi daripada alam semulajadi, chalet-chalet di resort ini dibina berasaskan kayu dan dilengkapi dengan pelbagai kemudahan moden.
 

Di samping itu, setiap unit yang disediakan juga mempunyai balkoni sendiri. Ini membolehkan anda untuk menikmati keindahan kawasan pantai yang kelihatan dari bilik anda dengan lebih mudah.Anda juga boleh meluangkan masa untuk memanjakan diri di spa yang disediakan oleh Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi.
 
Bagi yang suka berenang, anda boleh berenang sepuas hati di kolam yang disediakan secara percuma. Terdapat 3 jenis kolam yang anda boleh pilih termasuklah kolam khusus untuk kanak-kanak.
2. Cinta Sayang Resort Sekiranya anda membuat keputusan untuk bermalam di Sungai Petani, Cinta Sayang Resort adalah pilihan tempat penginapan yang paling tepat. Untuk pengetahuan anda, resort ini telah memenangi beberapa jenis anugerah seperti Hotel Terbaik 4-Star, Hotel Terbaik Untuk Keluarga dan pelbagai lagi.
 

Apa yang menariknya, di Cinta Sayang Resort ini, anda boleh bermain golf bersama keluarga. Selain itu, kolam renang juga disediakan untuk anda meluangkan masa berenang sepuas hati.
 
Untuk menjamu selera pula, terdapat dua restoran yang dibuka di resort ini. Anda boleh memilih dan pelbagai jenis masakan termasuk antarabangsa, barat dan Asia. Tak perlu susah-susah cari makanan dekat luar.
 
3. Ambong-Ambong Langkawi Rainforest Retreat Sekiranya anda mahukan tempat penginapan yang memberikan ketenangan, Ambong-Ambong Langkawi Rainforest Retreat mampu memenuhi kehendak anda. Ia terletak di kawasan atas bukit dan dikelilingi hutan hijau. Memang segar je udara dekat sini.
 
Resort mewah ini turut dilengkapi dengan pelbagai kemudahan untuk keselesaan pengunjungnya termasuklah spa yang menyediakan perkhidmatan urutan.
Fuh, kalau nak ketenangan memang inilah tempatnya.
 
Sekiranya anda bercadang untuk menginap di resort ini, sebaiknya anda membawa kereta atau sewa mana-mana kereta untuk memudahkan anda bersiar-siar di sekitarnya.
4. The Ritz-Carlton Kalau ternampak daripada luar, anda pasti teringin untuk menginap di resort The Ritz-Carlton Kedah ini. Reka bentuk luarannya memang sangat unik dan lain daripada yang lain!
 
Setiap unit di resort ini dilengkapi dengan pelbagai kemudahan termasuklah ruang balkoni persendirian untuk memudahkan anda bersantai sambil menikmati pemandangan laut bersama keluarga.
 
Menariknya, di resort ini terdapat pusat kecergasan (gym) yang turut dilengkapi dengan jurulatih peribadi. Untuk anak-anak pula, terdapat taman permainan indoor dan outdoor dan kolam renang disediakan untuk mereka bergembira.
5.  Rebak Island Resort & Marina Rebak Island Resort & Marina ini terletak di Pulau Rebak. Untuk ke sini, anda perlu menaiki bot. Tetapi itulah yang menjadi keistimewaannya dan tarikan para pengunjung untuk menginap di sini.
 
Resort ini sangat sesuai untuk percutian privasi bersama keluarga. Anda akan ditemani dengan keindahan dan kehijauan pokok-pokok tropika di sekitar resort ini. Suasananya sangat menenangkan jiwa dan menyegarkan. Tambahan lagi, terdapat pantai yang sangat bersih di kawasan pulau ini.
 
Resort ini juga menyediakan kelas yoga, kelas memanah dan juga kelas memasak yang anda boleh sertai. Setiap kelas diadakan mengikut hari tertentu. Menarik kan?
 

Anda boleh buat tempahan resort pilihan anda melalui aplikasi atau laman web Traveloka pada bila-bila masa. Bukan itu sahaja, anda juga boleh membuat tempahan kapal terbang, kereta sewa dan sebagainya hanya melalui Traveloka. Tempah sekarang untuk mendapatkan tawaran hebat!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2022/10/pilihan-resort-5-bintang-di-kedah-untuk-percutian-bersama-keluarga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Pilihan Hotel Dan Resort Terbaik Di Kedah

5 Pilihan Hotel Dan Resort Terbaik Di Kedah

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 227 hits
Kedah adalah pilihan destinasi yang sesuai untuk dijadikan lokasi percutian bersama keluarga dan juga rakan rakan Terdapat banyak destinasi menarik yang boleh anda kunjungi terutamanya lokasi yang kaya dengan keindahan semulajadi seperti pu...
5 Rekomendasi Resort Yogyakarta Terbaik Yang Bisa Dijadikan Pilihan

5 Rekomendasi Resort Yogyakarta Terbaik Yang Bisa Dijadikan Pilihan

papar berkaitan - pada 20/10/2022 - jumlah : 252 hits
Yogyakarta salah satu daerah di Indonesia yang banyak dikunjungi oleh wisatawan baik lokal maupun mancanegara Kekayaan seni budaya keindahan alam serta keragaman kulinernya membuat daerah ini dijadikan tempat favorit berlibur Jika Anda ingi...
Momen Keluarga Brigadir J Buka Bukaan Di Sidang Sambo Dan Putri

Momen Keluarga Brigadir J Buka Bukaan Di Sidang Sambo Dan Putri

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 131 hits
Momen Keluarga Brigadir J Buka bukaan di Sidang Sambo dan Putri Setiap kali menceritakan sosok Brigadir Nopriansyah Yosua Hutabarat alias Brigadir J Rosti Simanjuntak tidak bisa menahan kesedihannya Putranya tersebut tewas setelah ditembak ...
Sangat Membantu Tanpa Disuruh Kongsi Sesi Fotografi Anak Keluarga Intan Saleh Luah Sisi Bahagia

Sangat Membantu Tanpa Disuruh Kongsi Sesi Fotografi Anak Keluarga Intan Saleh Luah Sisi Bahagia

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 130 hits
Selamat melahirkan cahaya mata ketiganya pada 3 September yang lalu selepas hampir dua bulan usahawan dan personaliti media sosial Intan Saleh tampil berkongsi koleksi gambar buah hati ketiganya Menerusi Instagramnya Intan memuat naik beber...
Kongsi Gambar Percutian Badan Hyoyeon Girls Generation Dipuji Kekal Cantik

Kongsi Gambar Percutian Badan Hyoyeon Girls Generation Dipuji Kekal Cantik

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 159 hits
Wah kurus macam itu pun masih cantik ya ARTIKEL BERKAITAN Terbaru Hyo yeon memuat naik beberapa keping gambar di akaun Instagram miliknya Menggayakan rambut dengan braid style Hyo yeon turut memakai pakaian renang yang menampakkan lagi susu...
Nikmati Percutian Sambil Layan The Haven Musical Extravaganza Di Ipoh

Nikmati Percutian Sambil Layan The Haven Musical Extravaganza Di Ipoh

papar berkaitan - pada 21/10/2022 - jumlah : 140 hits
Nikmati Percutian Sambil Layan The Haven Musical Extravaganza Di Ipoh Hujung minggu bersambung dengan cuti perayaan mesti korang dah plan nak jalan jalan kan Pada yang bercadang untuk ke Ipoh apa kata korang singgah menginap di All Suite Re...
Percutian Di Riveira Bay Condominium Melaka 4 Hari 3 Malam

Percutian Di Riveira Bay Condominium Melaka 4 Hari 3 Malam

papar berkaitan - pada 26/10/2022 - jumlah : 221 hits
PERCUTIAN DI RIVEIRA BAY CONDOMINIUM MELAKA 4 HARI 3 MALAM Dah alang alang ada urusan di sana kita bercutilah sekali bawa anak anak Yang penting wajib ada kolam renang Babah booking melalui airbnb untuk 4 hari 3 malam dengan kos hanya rm600...
Mobil Milik Polisi Disapu Air Bah Di Aceh Utara Keluarga Selamat

Mobil Milik Polisi Disapu Air Bah Di Aceh Utara Keluarga Selamat

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 361 hits
Satu unit mobil terseret air bah di Sungai Krueng Tuan Desa Alue Dua Kecamatan Nisam Antara Aceh Utara Minggu Peristiwa itu terjadi saat pemilik mobil yang merupakan anggota kepolisian piknik bersama keluarganya di sungai itu
Pru15 Dan Sejarah Hebat Yang Bakal Dicipta Keluarga Anwar Untuk Negara

Pru15 Dan Sejarah Hebat Yang Bakal Dicipta Keluarga Anwar Untuk Negara

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 127 hits
Berdasarkan senarai calon PRU15 mewakili PKR yang diumumkan pada Jumaat lalu keluarga Anwar Ibrahim dengan sendirinya telah mencatat sejarah buat negara malah bakal mencipta lebih banyak sejarah jika PH menang dan berjaya menubuhkan kerajaa...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura