Pilih Mana Penghasilan Dari Ngeblog Atau Youtube


Siapa bilang untuk memperoleh penghasilan dari ngeBlogger itu mudah? untuk mendapatkan penghasilan ngeblog mesti ekstra sabar dan tekun, pasalnya kita harus rutin memposting artikel setiap harinya agar visitor selalu update artikel artikel dari kita.

Apalagi kompetitor Blogger saat ini adalah Youtube.com sodara dari Google itu sendiri, tidak jarang kita menemukan link youtube apabila kita searching di Google. Selain memperoleh penghasilan dari ngeBlog kita juga bisa memperoleh penghasilan dari Youtube yang sama sama menayangkan Iklan Google Adsense.

Mungkin banyak publisher yang merasa iri karena melihat para Youtuber itu lebih mudah memperoleh penghasilan dari Google Adsense sebab untuk mendapatkan penghasilan rata rata flogger Youtube dibilang cukup singkat jika dibandingkan dengan ngeblog.

Namun perlu kita ketahui, ternyata jadi Youtuber dengan pernghasilan rutin itu ternyata tidak semudah yang kita bayangkan!! yang namanya usaha itu pasti semuanya sulit kawan. Jika kalian ingin memperoleh penghasilan dengan menjadi Flogger / Youtuber di youtube tentunya kalian harus rajin rajin upload video ke youtube.

Selain itu ketentuan untuk bisa menayangkan Iklan Google tersebut ternyata wajib minimal Chanel youtube kita mempunyai 1.000 Subscriber, tidak melanggar hak cipta baik dari music dan konten video, minimal mengumpulkan 4.000 jam waktu tonton dalam 12 bulan terakhir, konten video tidak mengandung shara, ujaran kebencian, por*o, (sama dengan ketentuan kebijakan konten google adsense untuk blog).

Jadi jika kalian sudah tau aturan tersebut kalian para Bloggers pilih mana mau memperoleh penghasilan dari Ngeblog atau Youtube?


Kalian bebas memilih yang mana yang kalian suka, kalau memang kalian suka menulis maka jadilah jurnalis blogger, kalau kalian pandai menciptakan konten konten video yang menarik maka jadilah youtuber, suka suka kalian yang penting sabar dan konsisten itu kunci utama untuk memperloleh penghasilan dari Google Adsense.

Mana yang lebih banyak Visitor Toutube.com VS Blogger.com?

Diantara kalian pasti ada yang penasaran ya, mana trend yang lebih unggul, Youtube atau Blogger. Yuk mari kita lihat perbandingan ini dengan Google Trends.

Perbandingan Trend Dengan Keyword Youtube.com VS Blogger.com


Jika kita lihat gambar tersebut perbandingannya trendnya cukup jauh ya sobat, terlihat Youtube.com jauh lebih unggul jika dibandingkan dengan Blogger.com dengan hasil dari trends Seluruh Dunia, dalam waktu 5 tahun terakhir, untuk semua kategori dan hasil dari penelusuran web.

Namun jika kita perhatikan dalam kurun waktu 5 tahun trend dari Youtube.com semakin menurun mendekati Blogger.com

Perbandingan Trend Dengan Keyword Youtube.com VS Blogspot.com


Jika kita lihat gambar diatas perbandingannya trendnya cukup jauh juga, Youtube.com jauh lebih unggul jika dibandingkan dengan Blogspot.com dengan hasil dari trends Seluruh Dunia, dalam waktu 5 tahun terakhir, untuk semua kategori dan hasil dari penelusuran web.

Namun jika kita perhatikan dalam kurun waktu 5 tahun trend dari Youtube.com semakin menurun mendekati trend Blogspot.com.

Baca Juga : Bongkar Rahasia Cara Meningkatkan Penghasilan Google Adsense

Perbandingan Trend Goolge.com VS Facebook.com
Saya rasa sudah cukup puas melihat perbandingan trend antara Youtube dan Blogger diatas, nah sekarang mari kita intip perbandingan trend antara Facebook.com dan Google.com :

Perbandingan Trend Dengan Keyword Google.com VS Facebook.com

Jika kita perhatikan diatas, trend facebook.com sempat unggul mengalahkan google.com di 5 tahun sebelumnya, tapi di tahun ini Google.com berhasil mengalahkan trend facebook.

SelesaiSumber : a-dhea.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.a-dhea.com/2018/11/pilih-mana-penghasilan-dari-ngeblog-apa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+adheaputra+(adheaputra)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 1075 hits
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu Masalah pembiakan cicak di dalam rumah boleh membuatkan sesiapa sahaja runsing Mana tidaknya setiap sudut di dalam rumah dipenuhi deng...
Prabowo Pilih Segelintir Orang Tambah Kaya Atau Kekayaan Dinikmati Rakyat

Prabowo Pilih Segelintir Orang Tambah Kaya Atau Kekayaan Dinikmati Rakyat

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 182 hits
Prabowo menjabarkan dua pilihan besar itu adalah memilih kembali pemerintah yang tidak berpihak kepada rakyat atau memilih pemerintah yang bersih antikorupsi dan akan menjaga kekayaan alamnya untuk rakyat
Nak Pilih Kereta Import Mewah Atau Homestay

Nak Pilih Kereta Import Mewah Atau Homestay

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 341 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Saya nak tanya ni Sekiranya di beri pilihan antara kereta Import mewah atau Homestay anda nak pilih yang mana Naik kereta import Mewah bergaya Bila balik kampung masa raya boleh heboh satu kampung dek pen...
Harta Vs Ilmu Yang Mana Nak Pilih

Harta Vs Ilmu Yang Mana Nak Pilih

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 418 hits
Di antara HARTA atau ILMU yang manakah pilihan Anda ILMU Peninggalan para Anbiya HARTA Peninggalan Firaun Qarun kuncu2nya ILMU Memelihara kita HARTA Terpaksa dipelihara HARTA Banyak harta banyaklah musuh ILMU Akan lebih banyak rakan taulan ...
Melanjutkan Berdzikir Setelah Sholat Atau Menerima Tamu Mana Yang Didahulukan

Melanjutkan Berdzikir Setelah Sholat Atau Menerima Tamu Mana Yang Didahulukan

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 214 hits
Dzikir secara bahasa memiliki arti mengingat atau menyebut Kata ini kemudian dijadikan istilah bagi setiap bacaan bacaan dan doa doa yang diulang ulang Cara berdzikir secara umum terbagi menjadi tiga Pertama dzikir dengan lisan dan hati Ked...
Pilih Mana Kredit Mobil Dengan Angsuran Ringan Apa Dp Ringan

Pilih Mana Kredit Mobil Dengan Angsuran Ringan Apa Dp Ringan

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 201 hits
Banyak orang yang menginginkan mempunyai mobil baru namun belum mampu mewujudkannya pada jaman sekarang ini mempunyai mobil bukan hal yang begitu sulit seperti jaman dulu karena sudah banyak lembaga keuangan seperti finance dan bank yang me...
Elak Hiasan Atau Mainan Di Tempat Tidur Anak Boleh Jadi Punca Kematian Mengejut

Elak Hiasan Atau Mainan Di Tempat Tidur Anak Boleh Jadi Punca Kematian Mengejut

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 532 hits
Ramai ibu bapa berbelanja ratusan ringgit membeli dan menghias tempat tidur bayi semata mata nak nampak cantik dan menepati kehendak hati Tapi tindakan ibu bapa jugalah menyumbang kepada perkara yang tak diingini atau dalam bahasa mudahnya ...
Adib Dipukul Atau Tidak Ketua Pengarah Bomba Bawa Saksi Jelaskan

Adib Dipukul Atau Tidak Ketua Pengarah Bomba Bawa Saksi Jelaskan

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 457 hits
Mohamad Hamdan wahid menunjukkan gambar tular di media sosial sewaktu hadir Institut Jantung Malaysia untuk melawat anggota bomba Muhammad Adib yang didakwa cedera dipukul perusuh Turut bersama anggota Bomba Mohd Hazim Mohd Rahimi Foto Utus...
Peguam Atau Penjenayah

Peguam Atau Penjenayah

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 409 hits
Siasatan polis mendapati peguam kepada pemaju One City Development Sdn Bhd memberi upah RM150 000 kepada 50 lelaki untuk menceroboh mengambil alih dan mengawal Kuil Sri Maha Mariamman USJ 25 Subang Jaya kelmarin Menteri Dalam Negeri Tan Sri...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan

Selepas 20 Tahun Berhubung Baru Abang Berani Nikahi Aku Malam Itu Penentu Segalanya

Lepas Bergaduh Suami Cakap Hidup Dia Sial Sebab Kahwin Dengan Aku Padahal Dia Tak Pernah Bagi Nafkah

Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis