Piala Dunia Perancis Menang 1 0 Dengan Peru




SEPERTI diramalkan banyak pihak, Perancis berjaya meloloskan diri ke pusingan kedua Piala Dunia kali ini hasil jaringan tunggal Kylian Mbappe pada minit ke-34 untuk mengatasi Peru.

Bagaimanapun, Perancis tidak melakukannya dengan mudah apabila hampir keseluruhan 90 minit permainan menyaksikan Peru memberi asakan bertali arus ke kubu Perancis.

Anak buah Deschamps ternyata sukar untuk mengikut rentak permainan laju ditampilkan Peru sehingga melanggar tradisi permainan menyerang yang sinonim dengan Perancis. Juara Dunia 1998 itu lebih banyak bertahan daripada menyerang, pegangan bola juga dikuasai Peru.

Perancis hanya bergantung kepada serangan balas kilat sepanjang permainan. Gol jaringan Mbappe (yang pertama baginya di Piala Dunia) juga hasil serangan balas kilat.

Satu aspek yang wajar dipuji pasukan Perancis pada perlawanan ini ialah mereka menyerlahkan sisi pertahanan.

Meskipun Hernandez ada kalanya ‘bocor’ dan gagal menjejak larian pemain sayap Peru, namun gandingan Pavard-Varane-Umtiti- Hernandez secara keseluruhannya bermain dengan baik, kalau pun tidak cemerlang.

Pavard yang kurang dikenali sebelum kejohanan menampilkan kekuatannya dalam pertahanan, walaupun bek kanan itu nampak canggung ketika membuat ‘overlap’ dan membantu serangan (satu aspek yang perlu diberi perhatian).

Jika diukur prestasi pasukan Perancis secara keseluruhannya pada perlawanan ini, banyak yang perlu diperbaiki terutama bahagian tengah.

Hanya Kante yang menyerlah dalam dua perlawanan pasukan itu. Pogba ‘below par’ manakala Matuidi dilihat sukar untuk mencipta sesuatu untuk pasukan. Tolisso pula kurang kimia dengan Kante dan Pogba.

Denmark mungkin menjadi ujian sebenar bagi Perancis selepas ini. Bagaimanapun, Deschamps dijangka menurunkan kesebelasan simpanan bagi memberi ruang kepada semua pemainnya merasai atmosfera Piala Dunia.

Aspek serangan menyaksikan tambah nilai berbanding sebelumnya. Meskipun bergantung kepada serangan balas kilat, tetapi gandingan Giroud, Griezman dan Mbappe telah mengkucar-kacirkan pertahanan Peru, yang perlu diperbaiki ialah ketajaman menyudahkan peluang.

Bagi Peru pula, mereka menjadi antara pasukan terawal tersingkir daripada Piala Dunia kali ini. Kekecewaan jelas dilihat dalam kalangan pemain yang ada antaranya melinangkan air mata.

Secara jujurnya, Peru bermain dengan baik. Tidak seperti pasukan bukan pilihan lain, Peru tidak terikat dengan corak permainan bertahan dan fizikal semata-mata, sebaliknya berani menampilkan strategi serangan dengan pendekatan ‘memegang bola’.

Pemain Peru sekurang-kurangnya boleh berasa bangga dengan keberkesanan pasukan memberi cabaran yang hebat dalam dua perlawanan dengan Denmark serta Perancis.

Sudah tentu mereka mahu membuktikan sesuatu dalam perlawanan akhir kumpulan menentang Australia nanti. Mungkin Peru tewas di atas padang, tetapi aksi mereka berjaya memenangi hati penonton neutral. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://newdwest.blogspot.com/2018/06/piala-dunia-perancis-menang-1-0-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perancis Belgium Bergaya Layak Ke Piala Dunia

Perancis Belgium Bergaya Layak Ke Piala Dunia

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 185 hits
Paris Perancis menempah tiket ke Piala Dunia tahun depan di Qatar dengan bergaya apabila Kylian Mbappe meledak empat gol ketika membelasah Kazakhstan 8 0 di Parc des Princes awal pagi tadi New Straits Times Press Bhd Klik sini untuk baca
Sorakan Di Piala Dunia Ketika Gaza Dihujani Bom

Sorakan Di Piala Dunia Ketika Gaza Dihujani Bom

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 221 hits
Ketika aku baru hendak bersahur pagi ini aku dikejutkan dengan sorakan jiran2 sebelah yang menonton World Cup Hati aku betul2 sedih dan kecewa dengan mereka Kenapa kau boleh ketawa sedangkan saudaramu di Palestin sedang bersedih Kenapa kau ...
Miroslav Klose Cipta Rekod Baharu Penjaring Terbaik Piala Dunia

Miroslav Klose Cipta Rekod Baharu Penjaring Terbaik Piala Dunia

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 187 hits
Penyerang Jerman Miroslav Klose mencipta rekod baharu Piala Dunia apabila menjaringkan gol ke 16 ketika menentang Brazil dalam separuh akhir di Stadium Mineirao sebentar tadi Penyerang Lazio berusia 36 tahun itu sebelum ini menyamakan rekod...
Piala Dunia Belgium Lega Mula Langkah Kanan

Piala Dunia Belgium Lega Mula Langkah Kanan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 212 hits
MOSCOW Kehebatan individu berjaya memecahkan pertahanan Panama namun bagi jurulatih Belgium Roberto Martinez kemenangan 3 0 itu mengukuhkan pasukannya yang memburu gelaran Piala Dunia Jaringan voli Dries Mertens dua minit pada separuh masa ...
Sepanyol Hampiri Piala Dunia

Sepanyol Hampiri Piala Dunia

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 169 hits
London Sepanyol memperoleh peluang terbaik menjelang Piala Dunia di Qatar tahun depan apabila kemenangan 1 0 ke atas Greece serta kekalahan mengejut 0 2 Sweden kepada Georgia meletakkan skuad bimbingan Luis Enrique semakin hampir untuk laya...
Cristiano Ronaldo Disantau Mungkin Tidak Beraksi Pada Piala Dunia

Cristiano Ronaldo Disantau Mungkin Tidak Beraksi Pada Piala Dunia

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 197 hits
Biar betik Pemain kegemaran ramai ni kena santau Aku rasa dah tiba masa khidmat BOMOH 1Malaysia digunakan HahaKalau betul la apa yang terjadi ni kurang seri la Piala Dunia 2014 kali niJom baca selanjutnya apa sebenarnya dah terjadi dengan b...
Hoki Piala Dunia Remaja 2021 Jadual Keputusan

Hoki Piala Dunia Remaja 2021 Jadual Keputusan

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 571 hits
Kejohanan Hoki Piala Dunia Remaja Lelaki 2021 akan membuka tirai pada 24 November hingga 5 Disember 2021 berlangsung di Bhubaneswar India Pasukan Malaysia menghuni Kumpulan A bersama sama Belgium Afrika Selatan dan Chile Skuad Projek Khas L...
Tawaran Mega Lazada Match Day Sempena Piala Dunia 2018

Tawaran Mega Lazada Match Day Sempena Piala Dunia 2018

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 235 hits
Sukan bolasepak yang sangat dinanti nantikan oleh segenap manusia di seantero dunia tidak kiralah lelaki mahupun wanita Kejohanan Piala Dunia adalah satu pentas bolasepak terbesar yang menjadi tumpuan orang ramai untuk menyaksikan pasukan p...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Baru Draf La Benggong Rupanya

Doa Naik Kapal Laut


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group