Ph Patut Utamakan Rakyat Bukan Utamakan Lawan Politik Siang Dan Malam Najib


SUARA TV
Suara Tanpa Sempadan
Nur Effy
October 24, 2018

SHAH ALAM – Datuk Seri Najib Razak ‘menasihati’ kerajaan Pakatan Harapan (PH) pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad agar memberi tumpuan kepada kebajikan rakyat, dan bukannya sibuk untuk memberi tumpuan kepada lawan politik mereka.

Mantan perdana menteri itu berkata demikian dalam satu kenyataan sebagai mengulas pendakwaan mahkamah yang akan dihadapinya esok.

“Saya tahu saya akan dapat menghadapi pendakwaan ini di mahkamah dengan mudah namun pada masa ini saya ingin bertanya akan kejujuran kerajaan PH untuk melihat pada gambaran lebih besar untuk menyelesaikan isu 1MDB, dan hentikan mainan politik mereka, jujur dengan semua rakyat Malaysia serta memastikan ekonomi Malaysia dan rakyatnya menjadi keutamaan dan bukan berterusan menjadikan lawan politik mereka sebagai keutamaan, siang dan malam,” kata Najib.

Najib dan bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan Sri Mohd Irwan Serigar Abdullah akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi esok berhubung siasatan beberapa kes pecah amanah yang telah dilakukan oleh mereka melibatkan wang milik Kerajaan Malaysia.

Turut didakwa, bekas Ketua Pengarah Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri Datuk Hasanah Ab Hamid.

Terdahulu, Najib dan Mohd Irwan hadir ke Ibu Pejabat SPRM di sini petang tadi secara berasingan untuk melengkapkan proses akhir siasatan dan pendakwaan tersebut.

Mengulas lanjut, Najib menyifatkan pendakwaan oleh SPRM itu ‘tidak pernah berlaku di mana-mana negara yang kerajaannya terlalu pendendam’.

Jelas Najib juga, beberapa pendakwaan yang dikenakan terhadapnya sebelum ini juga tidak masuk akal, namun beliau akur kerana ia adalah kuasa kerajaan untuk mendakwanya mengikut kehendak mereka.

“Saya telah menerima hakikat saya telah didakwa berkaitan 1MDB. Ia adalah kuasa kerajaan untuk mendakwa saya mengikut kehendak mereka. Saya telah didakwa menerima RM2 bilion. Saya juga telah didakwa kerana memulangkan wang RM2 bilion dan saya juga telah didakwa kerana memindahkan wang dari akaun saya kepada satu lagi akaun saya.

“Pada masa yang sama, walaupun saya didakwa secara rasmi kerana wang RM2 bilion telah dikembalikan, terdapat juga banyak lagi dakwaan yang saya telah membayar beratus pihak lagi dengan RM2 bilion yang sama ini. Mana lojiknya?

“Saya juga telah mendedahkan dokumen bank yang membuktikan beratus juga ringgit telah dibayar kepada akaun saya terus dari akaun bank Menteri Kewangan Arab Saudi sebagai derma. Mengapa faktor ini tidak diambil kira dan beratuk pihak masih menerima tekanan dari pihak berkuasa mengenai bayaran dari akaun saya?

“Setiap sen 1MDB ialah dari pinjaman. Memang tidak masuk akal yang niat saya ialah untuk mencuri wang yang dipinjam dan letaknya di dalam akaun atas nama saya sendiri kerana wang yang dipinjam akhirnya perlu dibayar balik,” katanya lagi.
 -SuaraTv

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2018/10/ph-patut-utamakan-rakyat-bukan-utamakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tkn Jokowi Ma Ruf Punya Anti Virus Buat Lawan Politik Hoaks

Tkn Jokowi Ma Ruf Punya Anti Virus Buat Lawan Politik Hoaks

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 229 hits
Tim Kampanye Nasional Jokowi Ma ruf menyiapkan anti virus untuk mengantisipasi serangan hoaks yang diduga bakal banyak menyerang pasangan calon presiden nomor urut 01 Hal itu tercantum dalam rekomendasi internal Rapat Kerja Nasional TKN di ...
Najib Dakwa Rakyat Susah Angkara Dendam Kerajaan Padanya

Najib Dakwa Rakyat Susah Angkara Dendam Kerajaan Padanya

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 319 hits
KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendakwa beliau tidak menyangka rakyat menjadi mangsa kononnya akibat dendam kerajaan kepada dirinya Saya tidak terfikir kerajaan yang berdendam dengan saya seorang akan membawa ...
Saya Ada Bukti Deepak Cabar Najib Rosmah Lawan Di Mahkamah

Saya Ada Bukti Deepak Cabar Najib Rosmah Lawan Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 367 hits
19 Okt 2018 Peniaga permaidani Deepak Jaikishian mencabar Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor untuk berdepan dengannya di mahkamah dan bukannya mengarahkan peguam mereka untuk membatalkan samannya Mendakwa mempunya...
Permainkan Maruah Lawan Politik Berasaskan Dendam Jadi Mainan Kerajaan Ph Jalaluddin

Permainkan Maruah Lawan Politik Berasaskan Dendam Jadi Mainan Kerajaan Ph Jalaluddin

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 222 hits
JELEBU 18 Okt 8211 Desas desus yang semakin hangat berlegar yang mengatakan kerajaan Pakatan Harapan mahu mendakwa Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pada esok hanyalah bertujuan untuk memalukan seorang pemimpin yang sentiasa be...
Jangan Abaikan Rakyat Kerana Berdendam Dengan Saya Najib

Jangan Abaikan Rakyat Kerana Berdendam Dengan Saya Najib

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 263 hits
Saya bimbang InfraRakyat kita sediakan untuk kemudahan rakyat Supaya mudah buat rakyat berulang alik tidak terlalu bergantung kepada kereta Supaya rakyat kita dapat pekerjaan Supaya graduan kita dapat pengalaman latihan dan kemahiran bersam...
Kerana Dendam Rakyat Jadi Mangsa Kata Najib Kekeke

Kerana Dendam Rakyat Jadi Mangsa Kata Najib Kekeke

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 325 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendakwa beliau tidak menyangka rakyat menjadi mangsa kononnya akibat dendam kerajaan kepada dirinya Saya tidak terfikir kerajaan yang berdendam dengan saya seorang akan membawa kesusahan pad...
Najib Kena Buli Di Dewan Rakyat

Najib Kena Buli Di Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 396 hits
Najib Kena Buli Di Dewan Rakyat Lain kali saya tulis di FB sudah kata bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak sejurus selepas beliau menyampaikan ucapan pada sesi pertama sidang Dewan Rakyat hari ini Terdahulu Najib berucap semasa memb...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang