Ph Dan Bn Ditolak Pengundi Muda Terpaksa Bergantung Kepada Undi Bukan Islam Hadi


agendaily.com06/01/2023
Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang.
Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) menyaksikan gabungan Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya, Barisan Nasional (BN) ditolak pengundi muda dan tidak mendapat sokongan di peti undi.

Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang berkata PH terpaksa bergantung kepada pengundi bukan Islam sementara BN pula mengharapkan pengundi saluran satu semasa PRU-15 lalu, namun pengundi muda menolak kedua-dua gabungan parti itu kerana sudah hilang kepercayaan.

“Ketika itu, dipaparkan sokongan profesor dan ilmuwan yang nyata berilmu tetapi kecil akalnya, semata-mata bagi menggoda anak muda.

“Selain itu, turut digunakan segala media sosial yang canggih tanpa sempadan dan banyak ditaburkan janji bohong yang lama tidak ditunaikan lagi dan janji yang baharu tidak tertunai.

“Semua tawaran sedemikian ditolak oleh anak muda yang ditipu ketika PRU-14 lalu, sekali gus menolak BN dan PH dalam PRU-15. Sehinggakan, pencapaian kerusi mereka (PH) bergantung kepada undi bukan Islam, manakala BN pula bergantung kepada warga tua di saluran satu yang terlebih (awal) makan garamnya,” katanya menerusi tulisan Minda Presiden, hari ini.

Hadi juga menyifatkan penubuhan kerajaan PH-BN sebagai luar tabii demokrasi kerana penipuan yang dilakukan kepada pengundi semasa tempoh berkempen PRU-15 lalu apabila kedua-duanya dilihat menyerang satu sama lain tetapi akhirnya bersatu untuk membentuk sebuah kerajaan.

“Adapun kalangan mereka yang tua pula tidak menunaikan kewajipan yang besar ini kerana merasakan ia tidak penting, disebabkan jahil murakkab (berganda) setelah dikatakan negara ini sudah merdeka lebih setengah abad.

“Adapun penubuhan kerajaan pasca pilihan raya adalah di luar tabii demokrasi yang sebenar bersama penipuan yang nyata dengan mengumpulkan semua kumpulan penipu, penyangak dan oportunis,” katanya lagi.

Katanya lagi, apabila umat Islam berkuasa memerintah negara dengan adil, mewujudkan kerajaan yang bersih daripada segala penyakit rasuah dan salah urus, ia tetap ditolak oleh golongan berkenaan.

“Islam tetap dihalang di mana sahaja di seluruh dunia, walaupun sudah memilih pendekatan demokrasi yang dikira sinonim dengan Islam.

“Namun, demokrasi ala-Barat hakikatnya mengharamkan Islam berkuasa semula. Alasan di sini kerana PAS mendapat kerusi paling banyak, walaupun PAS sedia berta’awun (saling membantu) dengan semua kumpulan yang tidak ekstrem.

“Maka, terciptalah satu kumpulan ahzab (barisan, parti dan kumpulan) yang berbeza ideologi dan niat yang tidak ikhlas, bersatu untuk menentang Islam yang pernah dihadapi oleh generasi awal dengan penuh keimanan,” katanya lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/01/ph-dan-bn-ditolak-pengundi-muda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Bersekongkol Dengan Umno Kerana Mahu Sekat Pengaruh Parti Islam Hadi

Dap Bersekongkol Dengan Umno Kerana Mahu Sekat Pengaruh Parti Islam Hadi

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 101 hits
agendaily com09 01 2023Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang Langkah DAP yang sanggup bersekongkol dengan UMNO adalah bertujuan untuk menyekat pengaruh parti Islam yang berjaya memenangi kerusi banyak pada Pilihan Raya Umum Ke 15 lalu Presi...
Pas Islam Memimpin Atau Dipimpin Bersatu Pergunakan Pas

Pas Islam Memimpin Atau Dipimpin Bersatu Pergunakan Pas

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 163 hits
Pas semakin terpesong jauh dari landasannya Hanya ahli2 Pas boleh memperbetulkan Pas bukannya pemimpin yang telah hanyut dengan keduniaan
Ada Melayu Islam Tidak Puas Hati Kedah Tutup Pusat Judi

Ada Melayu Islam Tidak Puas Hati Kedah Tutup Pusat Judi

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 187 hits
Kalau bukan Melayu seperti DAP mohon Kedah pertimbangkan semula pun masih dianggap tidak logik apatah lagi kalau Melayu Islam mempertikaikannya Mereka juga mencari kelemahan dan kekurangan lain untuk membantu sokongan hujah memperlekehkan p...
Pcak Mempamerkan Keindahan Islam

Pcak Mempamerkan Keindahan Islam

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 67 hits
Pertubuhan Cakna Asnaf Kelantan adalah NGO membantu asnaf yang sinonim dengan Islam Namun penggerak PCAK ada juga yang bukan beragama Islam Penyertaan mereka bukan atas nama agama tetapi kemanusiaan Asnaf adalah golongan yang telah dijelask...
Tak Wajar Guna Nama Paderi Dalam Islam

Tak Wajar Guna Nama Paderi Dalam Islam

papar berkaitan - pada 30/12/2022 - jumlah : 129 hits
Perihal Moslem Priest ni sebenarnya tak jadi hal besar kepada aku Sebab dia gunakan nama priest Lain kalau dia guna nama Imam Disko atau Ulama Dugem Itu lebih besar kesannya Tapi benda ni tetap tak elok Sebab macam hybrid agama pulak kan Ta...
Cara Mohon Bantuan Banjir Bank Agrobank Bank Islam

Cara Mohon Bantuan Banjir Bank Agrobank Bank Islam

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 204 hits
Bantuan Banjir Bank Agrobank Bank Islam Sukacita dimaklumkan bahawa Agrobank dan Bank Islam kini menawarkan bantuan khas kepada pelanggan yang diduga dengan bencana banjir pada waktu ini Pelanggan yang mempunyai kemudahan pembiayaan seperti...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku