Ph Buat U Turn Kerana Takut Kebangkitan Melayu


Published on November 23, 2018 in Uncategorized by webadmin

BAGAN SERAI – Kenyataan kerajaan PH tidak akan meratifikasikan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (ICERD) hari ini sebenarnya satu pendirian ‘u turn’ kerana bimbang dengan kebangkitan orang Melayu secara besar-besaran.

Ketua Umno bahagian Bagan Serai, Datuk Sham Mat Sahat berkata, keputusan ‘u turn’ kerajaan PH itu turut membuktikan tekanan diberikan orang Melayu dalam perhimpunan membantah ratifikasi tersebut berkesan.

Menurutnya, kerajaan PH sudah menjangkakan kebangkitan orang Melayu dan umat Islam akan berlaku pada skala lebih besar dalam Himpunan Membantah ICERD di Kuala Lumpur pada 8 Disember ini sekiranya kenyataan sebegini tidak dikeluarkan lebih awal.

“Namun, saya berpendapat himpunan itu perlu diteruskan dan disertai semua orang Melayu, Bumiputera dan Islam tanpa mengira fahaman politik di seluruh negara bagi memberi tekanan berterusan kepada kerajaan PH.

“Tekanan dan amaran berterusan itu penting bagi memastikan mereka tidak lagi cuba menyentuh dan mempertikaikan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera serta kedaulatan agama Islam di negara ini,” katanya selepas mengetuai lebih 50 ahli Umno bahagian Bagan Serai dan Pas kawasan itu membuat laporan polis ke atas Menteri Perpaduan, P Waytha Moorthy di Ibu pejabat Polis Daerah(IPD) Kerian hari ini.

Turut hadir Ketua Dewan Muslimat Pas kawasan Bagan Serai, Rohaya Bakar.

Sham berkata, di sebalik kejayaan penyatuan umat melayu dan Islam dalam memberi tekanan kepada kerajaan PH, pihaknya berharap penyatuan itu dapat diteruskan agar kaum Melayu dan Bumiputera tidak akan terus hilang segala-galanya di bumi sendiri.

Menurutnya, kekalahan BN pada PRU14 dilihat ada hikmahnya kerana hari ini Umno dan Pas berjaya disatukan untuk membela nasib orang Melayu dan umat Islam di negara ini.

“Bila kerajaan BN kalah, saya lihat orang Melayu kini kembali berfikir untuk bersatu sesama mereka dengan melupakan persengketaan politik sejak berpuluh tahun lalu.

“Penyatuan orang Melayu dan umat Islam adalah satu agenda penting perlu dijayakan semua pihak tanpa mengira fahaman politik dan semua pihak perlu membuang ego masing-masing untuk kembali bersama-sama,” katanya.

Source: SH Edisi Perak

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2018/11/ph-buat-u-turn-kerana-takut-kebangkitan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Timur Tengah Ini Sebut Amerika Takut Akan Kebangkitan Islam

Pemimpin Timur Tengah Ini Sebut Amerika Takut Akan Kebangkitan Islam

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 208 hits
Ketegangan antara Iran dan Amerika Serikat masih terus berlanjut dengan saling sindir antar pemimpinnya Baru baru ini Pemimpin Tertinggi Iran Ayatollah Ali Khamenei mengatakan AS menargetkan Timur Tengah karena takut kebangkitan Islam di wi...
Melayu Pendatang Akhirnya Dap Rasis Ini Mohon Maaf

Melayu Pendatang Akhirnya Dap Rasis Ini Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 277 hits
Naib Pengerusi DAP M Kula Segaran akhirnya memohon maaf susulan kontroversi dakwaan beliau menyifatkan orang Melayu sebagai pendatang Beliau bagaimanapun mempertahankan kenyataannya disalah tafsir yang mencadangkan beliau menggunakan perkat...
Dap Bodoh Cuba Bangkitkan Kemarahan Melayu

Dap Bodoh Cuba Bangkitkan Kemarahan Melayu

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 278 hits
DAP bidas Maszlee tak beri SMPC peruntukan KUALA LUMPUR DAP membidas kenyataan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik di Dewan Rakyat yang menyatakan sekolah Menengah Persendirian Cina tidak termasuk dalam sistem pendidikan kebangsaan dan tida...
Simpan Sikit Bodoh Tu Menteri Tak Faham Maksud Kata Ketuanan Melayu Bercanggah Dengan Islam

Simpan Sikit Bodoh Tu Menteri Tak Faham Maksud Kata Ketuanan Melayu Bercanggah Dengan Islam

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 503 hits
Fahami ketepatan maksud ketuanan MelayuKETUANAN Melayu telah dikaitkan sebagai antara faktor penyumbang kekalahan kerusi kerusi Barisan Nasional pada pilihan raya umum Kononnya istilah itu menakutkan masyarakat bukan Melayu sehingga timbul ...
K Jaan Dulu Sekarang Tak Ada Pendirian Jelas Isu Bahasa Melayu

K Jaan Dulu Sekarang Tak Ada Pendirian Jelas Isu Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 331 hits
Kerajaan perlu menyatakan pendirian yang tegas mengenai kedudukan bahasa Melayu agar tidak terpinggir dalam mendepani cabaran semasa kata Sasterawan Negara Dr Anwar Ridhwan Anwar berkata kerajaan terdahulu dan sekarang tidak memberi isyarat...
Ketuanan Melayu Bercanggah Dengan Falsafah Islam Khalid Samad

Ketuanan Melayu Bercanggah Dengan Falsafah Islam Khalid Samad

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 333 hits
Pendekatan ICERD adalah untuk menghapuskan diskriminasi kaum dari segi sosial dan ekonomi selain membasmi kemiskinan katanya Istilah Ketuanan Melayu bercanggah dengan falsafah Islam Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Abdul Samad berkata Isla...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Jengah Kebun Melihat Tanaman

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei