Pfam Turut Bersedih Bersama Pemain Kda Fc Kerana Tunggakan Gaji




KUALA LUMPUR: Persatuan Pemain Bola Sepak Malaysia (PFAM) menyatakan simpatinya terhadap nasib pemain Kedah Darul Aman (KDA) FC yang mengalami tunggakan gaji menjelang musim Liga Super 2024/2025 yang dijadual bermula pada 10 Mei.
Presiden PFAM Safee Sali mengatakan beliau berasa sedih memikirkan perasaan pemain KDA FC, termasuk mereka yang terpaksa menyambut Hari Raya Aidilfitri di kampung halaman masing-masing.
“Kami benar-benar berasa kesal melihat pemain menghadapi masalah tunggakan gaji pada Hari Raya ini dan masalah tersebut masih belum selesai dengan musim Liga Super baru akan bermula tidak lama lagi,” katanya kepada Bernama.
Safee berkata persatuan akan mengikuti perkembangan kes dengan peguam PFAM.
Beliau berkata krisis yang melanda pasukan Sang Kenari juga mencemar imej bola sepak negara setiap musimnya kerana peminat bola sepak terus disajikan dengan kisah tidak menyenangkan berkaitan dengan masalah serupa sebelum bermulanya pertandingan liga baharu.
Safee berkata kegagalan pengurusan KDA FC dalam menguruskan dana dengan baik boleh membawa risiko Sang Kenari hilang dari radar Liga Super dan mengurangkan keghairahan dalam arena bola sepak tempatan pada musim seterusnya.
“Jika pasukan seperti Kedah yang mempunyai penyokong yang ramai di negara ini gagal, itu adalah tanda buruk untuk liga kita. Bukan sahaja peminat tetapi pemegang saham dan pihak yang terlibat juga akan terjejas dengan menghadapi kerugian besar dalam situasi ini,” kata bekas penyerang kebangsaan.
Pada 5 April, KDA FC dikenakan hukuman apabila mereka diberi pelepasan tiga mata dari musim Liga Super 2024/2025 dan denda RM50,000 kerana gagal membuat pembayaran penuh tunggakan gaji 2023.
Pengerusi badan bebas Badan Perkara Pertama (FIB) Sheikh Mohd Nasir Sheikh Mohd Sharif berkata ini selepas pasukan didapati gagal mematuhi syarat penyelesaian keseluruhan tunggakan gaji pada 30 Mac.
Jika Kedah gagal membuat pembayaran penuh tunggakan gaji atau mengemukakan dokumen kewangan sebagai bukti untuk menyelesaikan pembayaran menjelang 5 petang, pada 20 April, Lesen Kebangsaan pasukan boleh ditarik balik dan dengan itu tidak layak bermain dalam pertandingan Liga Super 2024/2025.
Sementara itu, bekas penyerang Kedah, Akmal Rizal Ahmad Rakhli berharap pasukannya dapat diselamatkan daripada dihapuskan daripada pertandingan Liga Super musim depan.
Jika Kedah tidak ditampilkan dalam Liga Super, Akmal Rizal, yang berasa sedih dengan kejadian tersebut pada pasukannya, yakin pertandingan musim depan akan kehilangan seri kerana pasukan utara selalu berada di puncak liga.
“Bagaimanapun, keputusan terakhir bergantung kepada penganjur sama ada Kedah dapat menyelesaikan permintaan sebelum ini. Walau bagaimanapun, saya yakin pengurusan pasukan sedang berusaha untuk menyelesaikannya dalam masa terdekat,” kata jurulatih ketua Penang FC.
Sementara itu, pemerhati bola sepak tempatan, Mohd Sadek Mustafa berkata jika kepergian KDA FC menjadi kenyataan disebabkan oleh krisis gaji, ia akan memberi implikasi besar kepada Liga Super musim depan mengambil kira mereka adalah salah satu ancaman utama kepada juara berturut-turut sebanyak 10 kali, Johor Darul Ta’zim selain dari Selangor FC, Sri Pahang FC dan Sabah FC.
“Keadaan ini pasti akan memberi kesan besar kepada Liga Super itu sendiri dari segi kewangan, penajaan, kehadiran penyokong di stadium serta bilangan penonton di televisyen,” katanya.
Sang Kenari mempunyai sejarah tersendiri dalam arena liga tempatan dengan berjaya meraih tajuk treble dua kali berturut-turut dengan menang Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia pada musim 2007 dan 2008.
Kedah sejauh ini telah memenangi Piala Malaysia dan Piala FA sebanyak lima kali serta Piala Sumbangsih sebanyak tiga kali.


Source link
The post PFAM turut bersedih bersama pemain KDA FC kerana tunggakan gaji. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/pfam-turut-bersedih-bersama-pemain-kda-fc-kerana-tunggakan-gaji/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fifa Bebaskan Kda Fc Boleh Daftar Pemain Baharu

Fifa Bebaskan Kda Fc Boleh Daftar Pemain Baharu

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 84 hits
PETALING JAYA Peminat Kedah Darul Aman FC boleh menarik nafas lega apabila skuad Sang Kenari sudah boleh mendaftarkan pemain baharu bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim 2024 2025 Ia selepas pasukan berkenaan mengesahkan bahawa mereka...
T24c24 Jumlah Pemain Import Kda Fc Masih Jadi Tanda Tanya

T24c24 Jumlah Pemain Import Kda Fc Masih Jadi Tanda Tanya

papar berkaitan - pada 7/4/2024 - jumlah : 125 hits
Alor Setar Kedah Darul Aman FC masih berteka teki mengenai jumlah keseluruhan pemain importnya bagi menghadapi saingan yang dijangka mencabar dalam Liga Malaysia pada musim 2024 2025 ini Selepas dua minggu memulakan latihan penantian utama ...
Kerajaan Madani Bagi Duit Untuk Bayar Gaji Kakitangan Negeri Lepas Tu Habis

Kerajaan Madani Bagi Duit Untuk Bayar Gaji Kakitangan Negeri Lepas Tu Habis

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 99 hits
Sham Ghaz Kerajaan Madani bagi Terengganu RM276 3 juta dan Kelantan dapat RM58 6 juta antaranya untuk Kerajaan Negeri bayar gaji kakitangan Bulan 4 dah habis duit dah Kerajaan Negeri
Dosa Paling Besar Ialah Ambil Gaji Tak Buat Kerja Tu Dosa Makan Gaji Buta

Dosa Paling Besar Ialah Ambil Gaji Tak Buat Kerja Tu Dosa Makan Gaji Buta

papar berkaitan - pada 10/4/2024 - jumlah : 85 hits
Minum arak berdosa Berzina pun berdosa Tak puasa pun berdosa Begitu juga tak solat tak tutup aurat dan banyak lagi Semua itu Tapi ia Ianya antara si pelaku dengan Allah Manakala kita tak layak untuk menilai dosa dan pahala orang lain yang b...
Suami Isteri Penjawat Awam Tapi Awal Bulan Gaji Tinggal Rm550 Akibat Hutang Kereta Pula Sampai 2 Biji

Suami Isteri Penjawat Awam Tapi Awal Bulan Gaji Tinggal Rm550 Akibat Hutang Kereta Pula Sampai 2 Biji

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 101 hits
Orang kata bertuah badan jika suami isteri bekerja sebagai penjawat awam Namun lain pula dihadapi sepasang suami isteri ini Dia yang mengadu berdepan masalah kewangan serius akibat terjerat hutang hutang yang melarat Menerusi perkongsian di...
Gaji Aku Tinggi Sampai Susah Dapat Bantuan Tapi Orang Tak Tahu Duit Habis Bayar Hutang Suami

Gaji Aku Tinggi Sampai Susah Dapat Bantuan Tapi Orang Tak Tahu Duit Habis Bayar Hutang Suami

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 69 hits
Dalam perkahwinan suami perlu lebih bertanggungjawab dalam menguruskan kewangan keluarga dan bukan letak pada satu pihak sahaja Jika isteri bekerja maka ringankanlah beban isteri di rumah dan jangan jadi biawak hidup seperti suami wanita in...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura