Petua Semulajadi Cegah Alzheimer Dengan Minyak Zaitun Amalkan Meminum Setiap Hari



Minyak zaitun telah digunakan untuk pelbagai tujuan dalam sejarah manusia. Hari ini, selain menggunakannya di dapur, minyak zaitun juga telah digunakan dalam dunia perubatan, farmasi dan untuk tujuan lain.
Apa yang membuat makanan super minyak zaitun dengan tahap tinggi lemak tak jenuh tunggal, khususnya asid oleik dan antioksidan yang membuatnya berbeza. Kerana banyak manfaat kesihatan, minyak zaitun juga disebut mukjizat Mediterranean.
Jenis Minyak Zaitun
Ada dua jenis minyak zaitun. jenis yang paling digunakan minyak zaitun (VOO) yang perawan dan extra virgin oil (EVOO). Minyak zaitun extra virgin mempunyai kualiti tertinggi. Juga, ia membuat sebahagian besar mineral semulajadi dan vitamin. Kerana itu adalah tulen, cara terbaik untuk menggunakannya adalah menuangkan di atas salad atau memakan mentah-mentah.
INI penjelasan Mengapa Anda Perlu Mengambil 1 sudu makan minyak zaitun Setiap Pagi
Apa yang terjadi jika anda mengambil 1 sudu makan minyak zaitun setiap pagi?
1. Antikanser Sifat Extra Virgin Oil
sifat extra virgin olive oil ini membantu melawan beberapa jenis kanser. Dua jenis kanser yang paling sering diuji berkaitan dengan sistem pencernaan dan kanser payudara.
EVOO termasuk asid oleik yang diyakini yang meningkatkan apoptosis dan mencegah percambahan sel daripada sel-sel kanser. Juga, EVOO kaya akan antioksidan fenolik, seperti terpenoid dan Squalene, yang mempunyai sifat anti-kanser.
2. Demensia dan Extra Virgin Oil
Salah satu punca Alzheimer adalah pengumpulan peningkatan beta-amyloid di otak. Sebuah pasukan ahli di University of Louisiana di Monroe mendapati bahawa oleocanthal, sebatian yang dijumpai dalam minyak zaitun extra virgin, mempunyai kekuatan untuk mengawal tahap beta-amyloid dan secara signifikan meningkatkan pembersihan.
Selain itu, fenol alam di extra bantuan minyak virgin untuk mengurangkan neuroinflammations.

3. Gula Darah dan EVOO
Minyak zaitun extra virgin menunjukkan kemampuan untuk mengurangkan insiden diabetes. Sebuah kajian mempelajari kesan daripada EVOO penggabungan ke dalam diet orang terkena penyakit kardiovaskular. Hasilnya berkurang terjadinya diabetes di sebahagian besar babak peserta ujian.
Kajian lain menunjukkan bahawa dengan menambah minyak extra virgin dalam diet pesakit diabetes jenis 2, ada penurunan yang signifikan dalam tahap gula darah, termasuk peraturan tekanan darah.
Selain itu, kajian lain yang dilakukan untuk membuktikan keberkesanan penggunaan minyak zaitun pada pesakit diabetes yang mempunyai luka di kaki mereka. Hal ini menunjukkan bahawa minyak zaitun boleh membantu dalam merawat diabetes jenis 2, baik digunakan secara topikal atau mengambil itu.
4. EVOO dan Pengaruhnya Terhadap Marrow Mass
Sebuah kajian dilakukan untuk membuktikan kesan anti-ostheoporosis dari minyak zaitun extra virgin. Massa sumsum peserta ujian meningkat dengan menambah minyak ini ke dalam diet mereka. Selain itu, EVOO termasuk antioksidan, anti-kanser, dan kesan anti-keradangan.
5. Minyak Zaitun dan Tekanan Darah
Sebuah kajian yang diterbitkan dalam Archives of Internal Medicine majalah menunjukkan bahawa peserta dengan terapi tekanan darah tinggi boleh mengurangkan jumlah ubat mereka setelah termasuk minyak zaitun extra virgin (kira-kira 30-40 gram sehari) ke dalam diet mereka.
Penggabungan minyak zaitun extra virgin dalam diet anda terbukti secara saintifik untuk mengelakkan, merawat, dan bahkan menghalang pelbagai kesan negatif daripada keadaan kesihatan yang berbeza.
Dos berikut diperiksa dalam kajian ilmiah:
Untuk sembelit: 30 ml minyak zaitun
Untuk tekanan darah tinggi: 30-40 ml minyak zaitun extra-virgin hari, sebagai sebahagian daripada diet. Pilihan lain adalah menggunakan 400 mg ekstrak daun zaitun 4 kali sehari.
Untuk kolesterol tinggi: 23 ml minyak zaitun hari (kira-kira 2 sudu makan).
Untuk mencegah penyakit jantung dan serangan jantung: 50 ml per hari. Sebagai sebahagian daripada diet Mediterranean, pengambilan sampai dengan 1 liter mingguan minyak zaitun extra virgin.
Nah! Bayangkan jika Minyak zaitun ini digabungkan dengan Madu ..Dahsyat bukan !!
 
Sumber: www.karteldakwah.com
The post Petua Semulajadi Cegah Alzheimer Dengan Minyak Zaitun, Amalkan Meminum Setiap Hari appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/petua-semulajadi-cegah-alzheimer-dengan-minyak-zaitun-amalkan-meminum-setiap-hari/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amalkan Doa Murah Rezeki Setiap Hari

Amalkan Doa Murah Rezeki Setiap Hari

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 2384 hits
AMALKAN DOA MURAH REZEKI SETIAP HARI Assalamualaikum Selamat pagi Apa khabar semua Moga berada dalam keadaan yang baik hendaknya Ada ahli keluarga Cik Rose yang diuji dnegan masalah kesihatan Ada juga teman teman yang sedang bertarungn mela...
Tak Tahan Suami Setiap Hari Nak Cium Kat Celah Tu Isteri

Tak Tahan Suami Setiap Hari Nak Cium Kat Celah Tu Isteri

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 2181 hits
Posted By admin 19th December 2018 dunia perkahwinan ini sangat indah jika mampu dan bertanggungjawab serta jatuh hukum wajib pada seseorang maka beliau perlu berkahwin namun asam garam dalam perkahwinan kadang kadang agak pelik tetapi tak ...
Daim Rakyat Jemu Jika Setiap Hari Menteri Ph Cakap Pasal Hutang

Daim Rakyat Jemu Jika Setiap Hari Menteri Ph Cakap Pasal Hutang

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 306 hits
Diterbitkan 22 Dis 2018 8 20 malam Kerajaan Pakatan Harapan perlu berhenti mengulangi naratif tentang hutang negara dan mula menumpukan untuk menunaikan janji manifesto pilihan raya kata Daim Zainuddin Bercakap kepada pemberita hari ini bek...
Auta Lim Guan Eng Makan Diri Makin Bingai Setiap Hari

Auta Lim Guan Eng Makan Diri Makin Bingai Setiap Hari

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 292 hits
Setelah didedahkan kerajaan menjarah subsidi minyak dari rakyat sejak awal bulan lepas Guan Eng tidak puas hati dan menggunakan kenyataan akhbar rasmi kementerian kewangan mengenai penurunan harga untuk menyerang saya Guan Eng kata saya fit...
I Nampak Dengar Semua Benda Tu Setiap Hari

I Nampak Dengar Semua Benda Tu Setiap Hari

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 296 hits
I Nampak Dengar Semua Benda Tu Setiap Hari Depr esi atau kemur ungan bakal menjadi peny akit ment al utama dialami bukan sahaja di luar negara tetapi juga di negara kita menjelang 2020 Depr esi bukanlah sesuatu perkara yang perlu diambil mu...
Lelaki Vietnam Obses Emas Lalu Menghias Badan Dengan Emas Seberat 13 Kg Setiap Hari Tetapi Akhirnya Makan Diri

Lelaki Vietnam Obses Emas Lalu Menghias Badan Dengan Emas Seberat 13 Kg Setiap Hari Tetapi Akhirnya Makan Diri

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 1066 hits
SEORANG ahli perniagaan warga Vietnam meraih perhatian media sosi4l di seluruh Asia kerana obsesnya dengan emas Tran Ngoc Phuc yang berusia 36 tahun memakai emas dengan berat keseluruhan 13 kilogram ke mana sahaja dia pergi Malah dia sentia...
Pengusaha Vietnam Kenakan 13 Kilogram Emas Setiap Hari Demi Keberuntungan

Pengusaha Vietnam Kenakan 13 Kilogram Emas Setiap Hari Demi Keberuntungan

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 836 hits
Pengusaha Vietnam kenakan 13 kilogram emas setiap hari demi keberuntungan Langkah ini diambilnya atas saran seorang ahli feng shui Lima orang tukang pukul selalu siap sedia melindunginya saat keluar rumah
Setiap Hari Sandiaga Bakal Berkantor Dan Keliling Kandang Banteng

Setiap Hari Sandiaga Bakal Berkantor Dan Keliling Kandang Banteng

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 224 hits
Juru Bicara Badan Pemenangan Nasional Prabowo Sandi Suhud Aliyuddin mengisyaratkan rencana pemindahan markas pemenangan ke Jawa Tengah tidak main main Bahkan Sandiaga Uno bakal pindah kantor dan akan fokus keliling kampanye di Jawa Tengah
Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Sebab Itu Bayi Excited Bila Nampak Ibu Depan Mata

Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Sebab Itu Bayi Excited Bila Nampak Ibu Depan Mata

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 510 hits
Kenapa susu ibu buat bayi excited bila nampak ibu dia Fakta ini ramai ibu yang tak tahu kan Sebenarnya susu ibu adalah yang paling sedap untuk anak berbanding susu formula dipasaran kerana rasanya lain dari yang lain Berilah susu yang mahal...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024